Stadi vs. Helsinki vs. Lande vs. Skutsi

  • 58 025
  • 437

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Alamummo kirjoitti:
Paljasjalkainen stadilainen on sellainen, jonka vanhemmatkin ovat syntyneet Helsingissä.

Näitä ei sitten Helsingissä paljoa ole. Eipä sikäli, ihan kun tittelillä jotain arvoa olisi.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
hannes_ko kirjoitti:
Niin, tuotahan minulle on yritetty sanoa. Heti kohta tulee ilmi, että tuo pään laittaminen ulos on yhtä kuin pämppääminen. Sitä taas harrastetaan myös maalla, ja koska toiminto ei minua maalla kiehdo, niin ei kiehdo kaupungissakaan.

Maalla ja kaupungissa pämppäämisessä on muuten joltisenkinlainen ero. Kun kaupungissa ollaan radalla, ollaan jatkuvasti miettimässä, että mikä on seuraava paikka mihin siirrytään. Touhussa on siis aikamoinen eteenpäinmenemisen meininki koko ajan.

Maalla tenutellessa puhe kääntyy ennemmin tai myöhemmin lähialueella viime aikoina tehtyihin itsemurhiin. Siinäpä ne puheenaiheet sitten ovat, ilta pimenee, eikä mahdollisuutta vaihtaa mestaa juuri ole. Täydellinen turtumushan siinä on ainoa mielekäs vaihtoehto, eikä siinä mitään, siihenhän aika moni tenutellessaan pyrki jokatapauksessa. Yksi yleinen vaihtoehto on myös alkaa harrastaa 'miehistä' voimainmittelöä.

Jos pämppääminen ei nappaa, niin luulisi juuri urbaanissa ympäristössä löytyvän kulttuuriin, tieteisiin, taiteisiin ja urheiluun liittyvää virikettä Lappajärveä enemmän. Jos luontoa arvostaa, niin Suomessa ei niin isoa taajamaa olekaan, ettei vartissa pääsisi semmoiseen skuttaan jossa kaupunkilaispojalle tulee äkkiä itku silmään.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
E kirjoitti:
En tiedä, kuka sinulle on punaisiin pysähtymisestä antanut torvea. Olen ajanut itse korttini Espoossa ja Helsingissä vuonna -97 enkä ole koskaan saanut keneltäkään muistutusta äänimerkillä Kehä III:n sisäpuolella. Kyllä täällä ajaa paljon mieluummin kuin missään muualla, kunhan vaan osaa välttää ruuhka-aikojen ahdistuspaikat.

Mulle on Stadissa soiteltu torvea valoissa useinkin sen jälkeen kun vuonna -82 aloin ympäri pk-seutua ajella. Eikä siinä mitään pahaa ole, jos joku mua herättelee nukkuessani valoissa. Syynä yleensä on röökin sytyttely tai cd:n vaihto. Kiitokseksi aina herättelijälle heilutan, enkä suinkaan keskisormeani.

E kirjoitti:
Ei tästä sen enempää, mutta pysyn kyllä itse kannassani. Tuntuu, että Helsingin seudulla ihmiset ovat tottuneet suurempiin liikennemääriin, mikä taas on nostanut havainnointiastetta huomattavasti. Liikenne Helsingissä on huomattavasti sujuvampaa kuin samoilla automäärilla muualla Suomessa ajaessani. Ja kyllä ajokokemusta on huomattavasti muualtakin Suomesta. Hyvä, että joku sielläkin antaa tilaa eikä paina kaasua, jos haluan tulle toiselle kaistalle.

Aivan tuota samaa olen lasteni kanssa tänne Kymeenlaaksoon muutettuamme ihmetelleet. Kamalinta oli, kun neljä ( 4 ) autoa sai ison risteyksen tukkoon arki-iltana klo 21 aikaan. Liikennesäännöt unohdetaan tai niitä ei noudateta. Ei sille voi kuin nauraa. Ja pirun hiljaa ajavat täällä, eivätkä osaa peiliin katsoa. Noh, kai mä opin tähänkin.



E kirjoitti:
Itse helsinkiläisyyttä miettiessäni en voi välttyä siltä muidenkin mielipiteeltä, että ei ne stadilaiset ole mitenkään kusipäisiä. Ne muualta tulleet hesalaiset, joille oma helsinkiläisyys on peniksenjatke alkuperäisellä kotiseudulla, ovat niitä itsestään elämää pitäviä. Alamummon tekstiä lainatakseni, tämä pk-seutu on itselleni se kotiseutu. Se paikka, jota kohtaan tunnen kotiseuturakkautta.

Mä en oikeastaan ole mistään kotoisin, kun olen niin monessa paikassa asunut. Mukavaa porukkaa on jokapuolella, eikä kenenkään asuinhistorian perusteella kannata ketään luokitella.

Vai mihinkähän lahkoon mut asettaisitte?

Olen asunut: Oulussa, Loviisassa, Vantaa; Martinlaakso, Itä-Hakkila, Hakunila, Koivukylä, Espoo; Otaniemi, Lintuvaara, Kivenlahti, Kauklahti, Helsinki; Tapanila, Ullanlinna, Punavuori, Hakaniemi, Koria, Kouvola. Nurmijärvi.

Elämä vie ja se myös tuo.... Itseäkin hämmästytti miten monessa paikassa onkaan tullut asuttua.

-duud-

Edit. Lisäsin sen ministerien kotikunnan, eli Nurmijärven.
 
Viimeksi muokattu:

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
fedorov kirjoitti:
Mitäs jos vanhemmista toinen on käynyt kahden viikon maakuntareissulla Savossa hulluina teinivuosinaan?

Eli hyväksytäänkö tällaisessa tapauksessa Helsingissä syntynyt lapsi paljasjalkaiseksi, vai meneekö titteli samantien pöntöstä alas?

Heh heh, miten se maakuntavierailu vanhempien syntymäpaikkaa muuttaa? Jos isä ja äiti ovat syntyneet Helsingissä ja itse olet syntynyt täällä, olet paljasjalkainen - kuten esimerkiksi minä.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vähänkö tänään ehdottelen stadilaisille.

Lapanen kirjoitti:
Kun kaupungissa ollaan radalla, ollaan jatkuvasti miettimässä, että mikä on seuraava paikka mihin siirrytään. Touhussa on siis aikamoinen eteenpäinmenemisen meininki koko ajan.

Maalla tenutellessa puhe kääntyy ennemmin tai myöhemmin lähialueella viime aikoina tehtyihin itsemurhiin. Siinäpä ne puheenaiheet sitten ovat, ilta pimenee, eikä mahdollisuutta vaihtaa mestaa juuri ole.
Nyt kyllä toivotan sinut Lapanen tervetulleeksi juhlimaan työkavereideni kanssa. He ovat kauniita nuoria naisia, ja vaikka minäkin olen...no ainakin nainen, niin aikamoinen meininki on, koko ajan. Vakuutan sinulle, että emme keskustele itsemurhista tai muistakaan murhista. Jos saan vakitaksarin puhuttua vielä kerran ympäri niin joustava ravintolan vaihto, jopa yli lääninrajojenkin sujuu tarvittaessa vaikka maksutta.
Niin, että milloinkas sopii ?


Terveisin koo
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
fedorov kirjoitti:
Mitäs jos vanhemmista toinen on käynyt kahden viikon maakuntareissulla Savossa hulluina teinivuosinaan?

Eihän tuo ole edes mahdollista. Ei aito stadilainen mene kehä ykköstä pohjoisemmaksi, vaan pysyy visusti sen sisäpuolella.

Helsingistä muuten ihan oikeasti löytyy yllättävän paljon porukkaa, jotka eivät ikinä ole kehien sisältä mualle suomeen poistuneet. Tosin niin löytyy landeltakin ihmisiä, jotka eivät ikinä ole menneet junalla tai käyneet helsingissä..

K
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Alamummo kirjoitti:
Heh heh, miten se maakuntavierailu vanhempien syntymäpaikkaa muuttaa? Jos isä ja äiti ovat syntyneet Helsingissä ja itse olet syntynyt täällä, olet paljasjalkainen - kuten esimerkiksi minä.

No jopas muakin naurattaa.... Poikani on tehty Stadissa, mutta syntynyt muualla. Tosin tyttäreni on pantu alulle maakunnissa ja syntynyt Stadissa. Kumpi on se ensimmäinen stadilainen? Tuosta ne kinastelee silloin tällöin. :)

Kummalla on puhtaammat jalat?

-duud-
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Helsinki on mainio paikka. Ihan sellainen sopivan kokoinen kylä jossa on tapahtumia ihan mukavasti. Itse en sinne ole muuttamassa mutta en kyllä mitenkään sitä poiskaan sulje, ettenkö voisi jonain päivänä sinne muuttaa. Tuntemani helsinkiläiset ovat pääasiassa mukavia ihmisiä eivätkä todellakaan mitään kusipäitä.

En voi käsittää sitä miten joidenkin mielestä asuminen jollain tietyllä paikkakunnalla tekee ihmisestä jotenkin paremman/huonomman. Noin ajattelevat ihmiset ovat niitä todellisia juntteja.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Minulla on tapana kiintyä ihmisiin, ei paikkoihin. Siskoni asui ennen tuossa Vaasan keskustassa todella komeassa jugend-talossa. Oli rakennettu tasan 1900, korkeat huoneet ja paksut seinät. Nyt ne muutti Korkeallemäellä rupuseen neliöön siksi aikaa, kun saavat talonsa rakennettua. Ei juurikaan tule kuitenkaan sitä keskustan asuntoa ikävä.

Eli jos minulle tärkeät ihmiset asuisivat sitten Äetsässä, Helsingissä, Jurvassa tai missä tahansa niin olisin siellä todennäköisesti onnellinen.

Tottakai esim. New York tuntui aika makealta kaupungilta, mutta en minä sinne muuttaisi. Vittuako minä siellä, jos läheiset ihmiset ovat jossain muualla?
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Alamummo kirjoitti:
Paljasjalkainen stadilainen on sellainen, jonka vanhemmatkin ovat syntyneet Helsingissä.

Itse asiassa on olemassa joku paljasjalkaisten stadilaisten yhdistys tai kerho, mutta se ei paljoa ole itsestään meteliä pitänyt. Liittymiskriteerinä on se, että jossain sukuhaarassa pääsee suoraa katkeamatonta polkua neljä polvea ylöspäin helsinkiläisiä (eli siis itse on jotain sukuhaaraa viidennen polven stadilainen).

Tuo molempien vanhempien Helsingissä syntyminen on omalla kohdallani vähän hassua. Faija on asunut lapsuutensa/nuoruutensa Puotinharjussa, Herttoniemessä ja Lehtisaaressa, syntymäpaikka on Helsinki. Äiti on käynyt syntymässä Helsingissä (koska Helsingissä oli silloin paras sairaala, tarkemmin en syytä ala setvimään), syntymäpaikka on Helsinki, mutta koko lapsuutensa asunut Imatralla (Helsinki ei ollut kotikunta, mutta on papereissa syntymäpaikka). Mutta vain papereita katsomalla vanhempani ovat molemmat syntyperäisiä helsinkiläisiä. Asia ei ole kuitenkaan näin.

Itse olen syntynyt naistenklinikalla, mutta syntymäpaikka on papereissa Espoo, koska se on syntymäkotikuntani. Muutamalla lapsuuden kaverillani taas on sama tilanne, että kävivät syntymässä Naistenklinikalla, mutta asuivat Espoossa. Osalla on kuitenkin syntymäpaikka papereissa Helsinki. Hämmentävää.

En siis millään tasolla voi pitää itseäni paljasjalkaisena helsinkiläisenä. Mutta onko sillä mitään väliä?
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
mendieta kirjoitti:
Tottakai esim. New York tuntui aika makealta kaupungilta, mutta en minä sinne muuttaisi. Vittuako minä siellä, jos läheiset ihmiset ovat jossain muualla?

Tuossa on muutamaan lauseeseen kiteytettynä aika julmetun hyvin se, mitä itse en saanut suoraan selitettyä.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
koo kirjoitti:
Nyt kyllä toivotan sinut Lapanen tervetulleeksi juhlimaan työkavereideni kanssa. He ovat kauniita nuoria naisia, ja vaikka minäkin olen...no ainakin nainen, niin aikamoinen meininki on, koko ajan. Vakuutan sinulle, että emme keskustele itsemurhista tai muistakaan murhista. Jos saan vakitaksarin puhuttua vielä kerran ympäri niin joustava ravintolan vaihto, jopa yli lääninrajojenkin sujuu tarvittaessa vaikka maksutta.
Niin, että milloinkas sopii ?


Terveisin koo

Kiitos kutsusta. Itse asiassa olen suuntaamassa huomenissa Pirkanmaalle.

Tyttökalenterini on kylläkin buukattu jo, äitini, siskoni ja kummityttöni toimesta, täyteen, mutta ehkäpä myöhemmin.

Pyydän kuitenkin anteeksi sovinistista näkökulmaani tässä keskustelussa. Olen puhunut koko ajan miehistä tai niiden aluista, sivuuttaen kauniimman ja fiksumman sukupuolen tyystin ja kokonaan.

Tarkennettakoon siis, että aiempi pämpyttelykirjoitukseni koski siis pelkästään rumempaa ja karvaisempaa ihmiskunnan puoliskoa. Mimmithän ovat tämän maailman valo, etenkin täällä yhdessä sen pimeimmässä kolkassa, myöskin kyseisen kolkan pääkaupungissa. Heidän toimiaanhan en tokikaan kuvaile.
 

JanJ

Jäsen
Alamummo kirjoitti:
Paljasjalkainen stadilainen on sellainen, jonka vanhemmatkin ovat syntyneet Helsingissä.
Hesarissa oli tuosta juttua ja siinä todettiin että Helsingissä asuvista alle 50% on syntynyt Helsingissä. Moniko helsinkiläinen on tuon kriteerin mukaan paljasjalkainen? Aika harvassa on.

Panzerfaust kirjoitti:
No tuo on varmaan sitten sanonnan alkuperäinen pointti. Eli mun puolesta kelpaa tuokin kriteeri paljasjalkaisesta, kunhan myös kasvaa paikassa, eikä lähde skidinä kasvamaan ulkokuntalaiseksi.

Saahan sentään piipahtaa vuoden pari muualla, jos palaa takaisin? :)
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Jokuhan on kirjoittanut että ainoisiin paljasjalkaisiin stadilaisiin törmää ainoastaan Tapiolan keskustassa.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Lapanen kirjoitti:
Maalla tenutellessa puhe kääntyy ennemmin tai myöhemmin lähialueella viime aikoina tehtyihin itsemurhiin. Siinäpä ne puheenaiheet sitten ovat, ilta pimenee, eikä mahdollisuutta vaihtaa mestaa juuri ole.

Teillähän on synkkää puuhaa siellä itä-suomessa.

Pohjanmaalla pruukatahan istua pihasaunan kuistilla monta tuntia välillä jäähdyttelemässä ja puhuen vaikkapa lätkästä. Välillä käydään marjapuskissa kusella tai autotallissa pällistelemässä uusia leluja ja projekteja. Kun pallit on pesty, laitetaan grilli tulille ja grillataan läskiä puolilleöin, ennen kuin siirrytään paikalliseen soittoruokalaan pariksi tunniksi.

Mites ne jutut ja puheenaiheet eroaisivat kaupunkien välillä? Toinen tykkää kaupungin vilskeestä ja toinen maaseudun rauhasta. Molemmissa paikoissa voi haukkua narvanmaata ja sehän on tärkeintä.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Kaiser Soze kirjoitti:
Teillähän on synkkää puuhaa siellä itä-suomessa.

Kun nyt Itä-Suomesta tuli puhe, niin kyllähän siellä on, tenussa ja selvinpäin, huomattavasti iloisempaa ja vähemmän totista ryhmää kuin lännempänä. Lienee Ruotsista puhaltava tuuli, vai mikä lie, mikä on vetänyt ilmeet niin myrtseiksi.

Itä-Suomessa vittuillaan, lännessä lyödään.

Kaiser Soze kirjoitti:
Pohjanmaalla pruukatahan istua pihasaunan kuistilla monta tuntia välillä jäähdyttelemässä ja puhuen vaikkapa lätkästä. Välillä käydään marjapuskissa kusella tai autotallissa pällistelemässä uusia leluja ja projekteja. Kun pallit on pesty, laitetaan grilli tulille ja grillataan läskiä puolilleöin, ennen kuin siirrytään paikalliseen soittoruokalaan pariksi tunniksi.

Näinkin. Mutta entäs sitten niinä 363 muuna iltana vuodesta, kun ulkona ei tarkene sytytellä kuin tupakkia ja mattokutomoita sun muuta pientä vakuutusyhtiöiden riemuksi?

Munia myöten hangessa marjapuskassa kusella? Joopa-joo. Leviät on puhehet.

Kaiser Soze kirjoitti:
Mites ne jutut ja puheenaiheet eroaisivat kaupunkien välillä? Toinen tykkää kaupungin vilskeestä ja toinen maaseudun rauhasta.

Juurikin. Suvaitsevaisuus kunniaan. Älköön kukaan ottako siis turhan henkilökohtaisesti, mutta saahan sitä nyt kuitenkin ihmetellä toisten puuhia. Etelä-Amerikassa kuulemma syövät viitakossa apinan aivoja.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
JanJ kirjoitti:
Suurin osa lande-juttujen viljelijöistä oli alunperin itse viljelijöiden sukua eli muualta tulleita. Tosi usein vieläpä Espoosta, heh heh.
Tästä asiasta on kovin erilaisia käsityksiä. Oma elämänkokemus ei tuota näkemystä tue, mutta en voi väittää mitään tutkimusta tehneeni. Se on toki varmaa, että vastenmielisiä öykkäreitä löytyy jokaisen kaupungin jokaisesta kansanryhmästä.

Helsinkiläinen tietää että Helsinki on Helsinki ja Pori on Pori. Sensijaan Helsinkiin muuttanut porilainen tietää että Helsinki on stadi ja Pori on lande. Pyh sellaisille. Henkisesti kasarilla vissiin vielä.
Pyh ja pah. Stadi kirjoitetaan isolla alkukirjaimella ja se on yksinkertaisuudessaan Helsingin nimi slangiksi. Ei siihen ole sisäänkirjoitettu mitään väittämiä muista kaupungeista.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Lapanen kirjoitti:
Mutta entäs sitten niinä 363 muuna iltana vuodesta, kun ulkona ei tarkene sytytellä kuin tupakkia ja mattokutomoita sun muuta pientä vakuutusyhtiöiden riemuksi?
Eikös nyt ollut kyse viikonlopun ralleista?
Niinä tavallisina arkipäivinä käydään metsällä, kalassa, rassataan projekteja tai leikitään uusilla leluilla.
Henk.kohtaisesti minulle olisi maalla 100 kertaa enemmän harrastettavaa, kuin kaupungissa..
Lapanen kirjoitti:
Itä-Suomessa vittuillaan, lännessä lyödään.
Kyllä pohjanmaallakin saa vittuulla. Siinähän vallan kunto kasvaa, kun vittuilija määrää suunnan ja lyöjä vauhdin..
Munia myöten hangessa marjapuskassa kusella? Joopa-joo. Leviät on puhehet.
Minkäslainen mies se on, joka paljain jaloon saunasta hankeen kuselle lähäre?
Ja muuten, ei meilläpäin lunta ole yleensä kuin väriksi..
 
Viimeksi muokattu:

straiter

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Lahti, Werder Bremen
Tätä ketjua lukiessaan huomaa kyllä olevansa täysin juureton.

Faija on syntynyt Jämsässä ja Mutsi Ruokolahdella. He tapasivat, kun molemmat asuivat Helsingissä. Mut pantiin alulle Lahdessa ja papereissa lukee syntymäkotikuntana Nastola, vaikka varsinainen synnytys tapahtui Lahden kaupunginsairaalassa.

Syntymäni jälkeen mä oon asunut 30 elinvuoden aikana 17 eri osoitteessa kolmessa eri kunnassa/kaupungissa. Elämäni ensimmäiset 20 vuotta asuin virallisessa synnyinkunnassani. Tämän jälkeen muutin Lahteen, jossa asuin seitsemän vuotta. Sieltä muutin nykyiseen asuinkaupunkiini eli Helsinkiin töiden perässä. Täällä on tullut asuttua kohta neljä vuotta ja hyvin olen viihtynyt.

Tämän viestin pointti on se, että kukaan ei pysty valitsemaan omaa synnyinpaikkaansa mutta kaikki pystyvät täysi-ikäisenä valitsemaan lopullisen asuinpaikkansa. Eli mä olen syntynyt ties missä ja viettänyt lapsuuteni ties missä mutta mä oon tällä hetkellä Helsinkiläinen eikä mulla ole pienintäkään hinkua lähteä pois täältä. Mutta en mä mun asuinpaikasta mitään meteliä pidä silloin, kun mä käyn Lahden suunnalla sukuloimassa ja moikkaamassa kavereita.

Ja kyllä, PK-seutu on täysin eri planeetta verrattuna muuhun Suomeen. Mutta tää PK-planeetta miellyttää mua enemmän.
 

scholl

Jäsen
Joulu on yksi niistä hienoista hetkistä, jolloin Stadissa on lähes 0% landeja ja tosi hieno tulla himaan, kun kadut on autioina, pysäköintitilaa on yllin kyllin ja muutenkin hyvä rauhallinen meininki.
 

Jindebyne

Jäsen
scholl kirjoitti:
Joulu on yksi niistä hienoista hetkistä, jolloin Stadissa on lähes 0% landeja ja tosi hieno tulla himaan, kun kadut on autioina, pysäköintitilaa on yllin kyllin ja muutenkin hyvä rauhallinen meininki.

Tästä on kyllä pakko olla samaa mieltä. Tänään juuri ajoin joulusafkat vatsassa vanhempien luota Helsingin keskustan kautta himaan, niin oli kiva näky katsoa kotikaupunkia, joka oli hiljentynyt täysin joulun viettoon. Kaunis kotikaupunki, mihinkään en vaihtaisi.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Kyllahan Stadi olis upea kaupunki ilman maalaisia! Se oli silloin 'meidan" ja siella olis vaan 100.000 ihmista...
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
girlzilla kirjoitti:
Olen ollut Kuopiossa bussissa ja paljon muuallakin. En nyt sanoisi että se niin kovinkaan erilaista on. Ehkä ihmiset juttelevat enemmän, ehkä eivät. Mutta ei se ole suoraan korrelaatiossa johonkin vilpittömyyteen tai iloisuuteen. Olen hyvin vilpitön ja iloinen ihminen, mutta en silti koe tarvetta jutella ihmisten kanssa bussissa. Se on nimenomaan mielestäni ongelmana, miksi heti ei ole niin iloinen tai vilpitön avoin ihminen jos ei rupea juttelemaan tuntemattomien kanssa?

Vanha ketju, mutta kaipaa viiltävää diagnoosia: olet siis paksupäinen juntti eli oikea suomalainen. Tästähän meitä aina arvostellaan. On se niin väärin, jos haluaa julkisessa kulkuneuvossa olla omissa oloissaan, kun sivistymaissa vastaavissa tilanteissa kuulemma småltålkki lentää kaikkien kanssa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
1Timer kirjoitti:
Kyllahan Stadi olis upea kaupunki ilman maalaisia! Se oli silloin 'meidan" ja siella olis vaan 100.000 ihmista...
Eli menisi samaan luokkaan Oulun, Lahden ja Kuopion kanssa. Varsinkin tuo viimeinen kuulostaa luontevalta, kun savo lienee yleisin Stadissa puhuttu kieli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös