Kaiser Soze kirjoitti:Tietyillä osin juu kyllä. Eniten kehän ulkopuolisia vituttaa pääkaupunkiseudun ikuinen "maaseutu ja sen asukkaat ovat juntteja ja stadissa on kaikki sivistys"-asenne. Juuri tuosta asenteesta johtuu se landen "oleks sä joku vitun hesalainen kusipää" - ajattelukin.
K
Tämä on nimenomaan allekirjoittanutta ihmetyttänyt. En voi puhua kuin itseni, ja esim. perheeni ja ystävieni puolesta, mutta tuollainen asenne on ainakin itselleni erittäin vieras. Ensinnäkin ihmetyttää miksi kaikki Helsingin ulkopuolinen olisi landea. Nauratti vain itseäni kun ulkopaikkakuntalaiset sanoivat Hesarissa että helsinkiläiset suorastaan potkivat ja tönivät sporassa/metrossa jne. Enpä ole itse moista koskaan huomannut.
Miksi muuten dösässä, sporassa tai metrossa pitää jutella vieraiden ihmisten kanssa? Jos joku minulle juttelee, juttelen varmasti takaisin, mutta miksi sen pitäisi olla itsestäänselvyys että vieraiden kanssa jutellaan. En minä halua bussissa puhua tuntemattomien kanssa, mielummin istun rauhassa ja katselen maisemia. Se ei tee minusta sisäänpäinlämpenevää tai mitään sinne päinkään. Jutussa mainittiin myös ettei Helsingissä voi moikata bussikuskia. Kaksi vuotta 14 bussissa istuen voin sanoa että kyllä varmasti voi. Ja bussikuski moikkaa myös takaisin. Se ei ole ehkä niin yleistä kuin jossain muualla, muttei ollenkaan ennenkuulumatonta.