Nyt se tapahtuu
Hauska lukea kuinka jo yli kolme vuotta sitten olen kirjoitellut tähän ketjuun...ja nyt viimein olen menossa leikkaukseen. Paikkana Espoon (Iso Omena) Medilaser...onko tästä kokemuksia kellään?
Kyseessä on LASIK-leikkaus ja hinnaksi tuli kaiken kaikkiaan n. 2600 €. Näillä oli nyt se tarjous, että esitutkimus ilmaiseksi. Päätös leikkaukseen menosta kypsyi ajan mittaan, ja nyt kun näkö on pysynyt samana jo pitkään, on aika toteuttaa tämä ajatus. Miinusta n. 3 molemmissa silmissä. Toinen syy on se, että muutan vuodeksi Australiaan, ja olen havainnut, että käyttämäni piilarit eivät oikein toimi hyvin kuumassa ja kosteassa ilmassa. Lisäksi tuli tuossa vielä silmätulehduskin todella ärsyttävään paikkaan alkusyksystä ja muutenkin on tosiaan tullut havaittua tämä monen mainitsema fakta, kuinka silmä alkaa vuosien varrella hylkiä piilolinssejä jos niitä käyttää koko ajan.
Leikkaus maksaa itsensä takaisin muutamassa vuodessa...sen verran hintavia nuo minunkin piilarini ovat.
Voisiko joku valottaa vähän tuon LASIK operaation jälkeistä aikaa tarkoittaen ensimmäisiä tunteja ja päiviä? Joku puhui jostain lentäjän laseista, joita pidettäisi yöllä jne.? En ainakaan kuullut tästä mainittavan missään lääkärikeskusten sivuilla mitään. Kun soitin sinne, siellä sanottiin että sieltä voi itse kävellä pois muttei mielellään ajaa. Myöskin sanoivat, että jo seuraavana päivänä voi mennä töihin jos haluaa. Onko mitään rajoituksia urheilun, saunomisen yms. suhteen vai voiko hyvin pitkälti elää kuin mitään ei olisi tapahtunut saman tien?
...palailen asiaan viimeistään 9.12.