Silmien laserleikkaus

  • 103 307
  • 241

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Crapbag kirjoitti:
Mä ainakin aion hyödyntää pakollisen sisällä olemisen täysillä ja veivata pokeria 24/7... ja juoda kylmää olutta, ettei hiki pääse yllättämään, sitä kun ei saa tapahtua viikkoon leikkauksesta;)

Jos Lasikiin olet menossa, niin käytännössä tuota pakollista sisällä olemista ei juuri ole. Jo seuraavana päivänä silmät ovat lähes normaalit. Mutta sehän ei estä oluen juomista...
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
No niin.

Tänään keskiviikkona, 28.6.2006 klo 11.00 on tuo LASIK-leikkaus tehty silmilleni. Kaikki meni tosi hyvin, leikkaus ei tuntunut juuri miltään, vaikkakin epämukavaa siinä petillä oli. Koko touhuun pienen tarkistuksen kanssa meni aikaa n. 15 min.

Sen jälkeen silmät kiinni tunnin verran lepotuolissa, pikku tarkastus ja kotiin komiat uima-/laskettelu-/aurinkolasit päässä. Vielä 4-6 tuntia silmät kiinni, illalla saa kattoa telkkua. Nyt olen ollut automatka mukaanlukien n. 5h silmät kiinni eikä jaksa enää...

Silmissä ei ole mitään epämukavaa tunnetta, kosteustippoja aloin laittaa jo, niitä saa kaiketi ajaa silmiin oman mielen mukaan. Vajaa 2 tuntia operaatiosta tuntui hiukan kirvelyä ym. poltetta, mutta nyt ei tosiaan mitään. Ja mä näen jo nyt ihan perkeleen hyvin. Ja näön pitäisi vasta huomenna alkaa olla "hyvä".

Jo nyt täytyy vakuutella, kuinka hieno juttu tää näyttäisi olevan. Ainoa murhe on se, kuinka saa nukuttua nää lentäjänlasit päässä viikon niin, että ne myös suojaavat silmiä.. Jaa-a. Enpäs muuten tiedä paljonko saisin jo tänään olla tietokoneella, ainakin perjantaina pitäisi olla täydessä työkunnossa. Kesäloma tässä silti on päällänsä..

Raportoin lisää ehkä huomenna tai perjantaina, kun saan nämä suojalasit pois päiväkäytöstä.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Crapbag kirjoitti:
Nyt olen ollut automatka mukaanlukien n. 5h silmät kiinni eikä jaksa enää...
Hemmetin hyvin kirjotat silmät kiinni... :)

Ei vaan, kiitokset hyvistä kommenteista leikkauksen jälkeen. Itselläkin on jo monetta vuotta vakavasti harkinnan alla tuo leikkaus. Ensi askel olisi laittaa meiliä leikkaavalle lääkärille ja sopia kenties aikaa esi-tutkimukseen. Vielä kun saisi sen ensimmäisen askeleen otettua...
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Fosse kirjoitti:
Hemmetin hyvin kirjotat silmät kiinni... :)

Juu katos, olin jo varautunut pahimpaan ja hankin etukäteen sellaisen sokeille tarkoitetun näppiksen, jossa on nystyröitä näppäimien kohdalla tunnistamista varten.. Vähän kuin SA-int. valopanoksissa..;)

Noh, nyt sitä on näkö kuin haukalla. Ei ollut liioittelua se "super-näkö". Mähän nään kaiken. Ja mut leikattiin toissapäivänä. On se vaan kummaksi mennyt tää maailma. Silmät väsyy ja kuivuu, mutta se kuuluu asiaan. Tipat on kuivumista vastaan ja nahkakaihtimet väsymisen varalle. Vielä 5 yötä noilla perkeleen "suojalaseilla", noh, toivotaan ettei jää elinikäiset painaumat lärviin, kun on niillä pitkiä kesäloman öitä räkä poskella viettänyt..;)

Eli noita lääkitseviä tippoja käytetään 2 viikkoa 3 tippaa päivässä (1 kerrallaan), kostuttavia ainakin sama aika, toisin sanoen niin kauan kuin on tarvis. Nyt alkaa jo osua silmään kertalaakista, alkuun oli hiukan hankalaa.

Mutta! Kyllä tämä kaikki on sen rahan arvoista, ei tätä fiilistä voi edes rahalla mitata. Jotenkin on välillä epäuskoinen olo, en mä oikeasti voi nähdä näin hyvin! Koska mä otan nää piilarit pois?? Mutta ei tarvi ottaa, eikä piilareilla näe edes näin hyvin, eikä laseilla. Tää on super-näkö! Suurkiitos osaavalle lääkärille, ei voi muuta sanoa.
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Crapbag kirjoitti:
Mutta! Kyllä tämä kaikki on sen rahan arvoista, ei tätä fiilistä voi edes rahalla mitata. Jotenkin on välillä epäuskoinen olo, en mä oikeasti voi nähdä näin hyvin! Koska mä otan nää piilarit pois?? Mutta ei tarvi ottaa, eikä piilareilla näe edes näin hyvin, eikä laseilla. Tää on super-näkö! Suurkiitos osaavalle lääkärille, ei voi muuta sanoa.

Mulla on muuten tässä 2,5 tunnin päästä tämä Zyoptix-LASIK leikkaus Tampereen Medilaserissa, ja kirurgina tämä Petri Oksman. Ennusteet oli tosiaan myös hyvät..

Supernäköä odotellessa ;)
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Onko kukaan leikkauttanut +-silmiä? Itselläni on aika reilusti plussaa laseissa, eikä kysymys ole ikänäöstä. Joskus ajattelen, että olisi urheilun kannata paljon helpompaa kun ei tarvitsisi piilareiden kanssa sählätä. Ne kun eivät oikein sovi silmilleni. Yleensä käytänkin sankalaseja, eikä niistä haittaa ole. Mutta tietysti olisi helpompaa kokonaan ilman, jos näkisi moitteetta.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
emest kirjoitti:
Mulla on muuten tässä 2,5 tunnin päästä tämä Zyoptix-LASIK leikkaus Tampereen Medilaserissa, ja kirurgina tämä Petri Oksman. Ennusteet oli tosiaan myös hyvät..

Supernäköä odotellessa ;)

Toivotaan että menee hyvin! Ja meneehän se, ukko on taatusti pätevä hommassaan. Talvella olin 6kk -kontrollissa ja kaikki oli erittäin ok. Haluttuun tulokseen on päästy eikä ole jäänyt leikkausarpia ym. Kaikki kirjaimet tosiaan nähtiin näöntarkastuksessa ja tuntuu ihan uskomattomalta että reilut 10kk sitten pidin vielä silmälaseja/piilareita. Loistava sijoitus laittaa rahat tuohon, ei voi muuta sanoa edelleenkään.
 

EspenJokerit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Crapbag kirjoitti:
Toivotaan että menee hyvin! Ja meneehän se, ukko on taatusti pätevä hommassaan. Talvella olin 6kk -kontrollissa ja kaikki oli erittäin ok. Haluttuun tulokseen on päästy eikä ole jäänyt leikkausarpia ym. Kaikki kirjaimet tosiaan nähtiin näöntarkastuksessa ja tuntuu ihan uskomattomalta että reilut 10kk sitten pidin vielä silmälaseja/piilareita. Loistava sijoitus laittaa rahat tuohon, ei voi muuta sanoa edelleenkään.

Itseltäni leikattiin silmät tossa 1,5 vuotta sitten. Hyvin on mennyt, näkö on loistava. Itse käytin piilareita ainoastaan fudista pelatessa eikä niistä tahtonut löytää sopivia.

Leikkaus meni hyvin, kävin Lauttasaaren Laserissa. R. Mustonen oli hyvä lääkäri.
Alkupäivät oli aika sumeita mutta siitä se lähti paranemaan.

Suosittelen leikkausta kaikille sitä harkitseville.
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Noniin, leikkaus meni hyvin, ei mitään ongelmaa. Vähän sumuinen näkö vielä, mutta oikeastaan parempi kuin odotin tässä vaiheessa. Pientä roskan tunnetta myös välillä silmissä.

Seuraavaksi pitäs opetella lyömään noita tippoja silmiin, huomenna pääsee myös näistä hienoista laskettelulaseista eroon :)
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Mummoni kävi tänään laserleikkauksessa, vihdoin. Pelkää ihan hysteerisesti sairaaloita, mutta tähän yksityiseen saatiin vuosien suostuttelun jälkeen menemään. Toinen silmä oli kaihin vaikutuksesta käytännössä jo sokea, eikä molemmilla silmillä katsoessaan enää nähnyt tekstejä telkkarista, saati pystynyt lukemaan kirjoja kunnolla. Heti leikkauksen jälkeen näkö oli jo parantunut hieman, mutta ilmeisesti viikon-kahden sisään vaikutus todella tuntuu.

Täytyy raportoida parin viikon sisään, onko Kauniit ja rohkeat palannut ohjelmalistalle, joka oli viime aikoina typistynyt suomalaisiin puheohjelmiin. Niin, ja laskettelulasit ovat tosiaan aika hienot.
 

Kalba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
InSideHockey kirjoitti:
Mitäs leikkaus maksaa tällä hetkellä ja kuinka pian operaatioon pääsee?

Itse menen Ympyrätalon Mehiläiseen 2 viikon kuluttua. Hinta uusimmalla tekniikalla tasan 3 donaa, hintaan kuuluu esitarkastus.

Olisin päässyt parin viikon sisään tilauksesta, mutta tiedossa oli rymyreissua ym. joten otin leikkauksen n. kk päähän.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
2600e maksoi tarkistuksineen täällä Hämeenlinnassa ja seuraavalle viikolle soitosta sai ajan.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Miten tämä hinta suhteutuu silikonrintojen ottoon?

Kumpi tulee halvemmaksi, suurentaa tyttöystävän rintoja niin, että ne näkee ilman lasejakin VAI silmälaserleikkaus omiin silmiin, että näkee tyttöystävän nykyiset rinnat ilman laseja?

Elämän suuria dilemmoja.
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Pistetäämpä vielä tarkempaa tietoa hinnoista.

PRK (=LASEK?) maksaa kai halvimmillaan 498e / silmä. (Medilaser)
LASIK maksaa kai halvimmillaan 995e / silmä. (RK Mustonen)
Zyoptix LASIK maksaa kai halvimmillaan 1250e / silmä. (Medilaser)

Voi olla halvempiakin, itse en ainakaan muistaakseni löytänyt.

Näihin sitten esitutkimus + kontrollikäynnit päälle, joista Kela korvaa osan.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Rodion kirjoitti:
Miten tämä hinta suhteutuu silikonrintojen ottoon?

Kumpi tulee halvemmaksi, suurentaa tyttöystävän rintoja niin, että ne näkee ilman lasejakin VAI silmälaserleikkaus omiin silmiin, että näkee tyttöystävän nykyiset rinnat ilman laseja?

Elämän suuria dilemmoja.

Joillekin, kuten minulle, toisen elämää suuremmat dilemmat ovat helppoa kuin heinänteko! Minä ottaisin tuossa tilanteessa lennot esimerkiksi Bangkokiin, kävisin siellä leikkauttamassa silmäni (paremmalla ja uudemmalla tekniikalla kuin mitä tuo Zyoptix LASIK on), SEKÄ hommaisin tyttöystävälle suuremmat rinnat! Tämä kaikki samalla rahalla, kuin Suomessa pelkkä silmäleikkaus. Voi tosiaan olla, että tyttöystävän rintojen suurentamistarve jäisi väliin ja toisin sen sijaan mukanani uuden, muodollisesti pätevämmän, tyttöystävän. Tulisi halvemmaksikin...

Ja faktaa tarinan tueksi: Kummankin silmän leikkaus kaikken uusimmalla tekniikalla (siis kehittyneempi, kuin tuo em. Zyoptix LASIK) maksaa Bangkokissa n. 1600$
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Otetaas tämä ketju taas ylös. Nyt virolainen laservisoon on alkanut mainostaa Suomessa melko vahvasti, ja heillä Tallinnassa LASIK operaatio kahdelle silmälle kaikkine tarkastuksineen maksaa 1400 €. Mainostavat, että puhuvat suomea, laitteisto ja koulutus jne. jne. samat. Melko houkutteleva tarjous kyllä...täytyy harkita. Onko kellään kyseisestä paikasta kokemuksia tai ajatuksia?

Sivuthan ovat täällä:

http://www.laservisioon.ee/
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onko kellään kyseisestä paikasta kokemuksia tai ajatuksia?

Sehän on aivan jumalan totuus, että paikan taso on täsmälleen sama kuin Suomessa. Viro ei ole mikään roistovaltio ja tuommoinen paikka ei yksinkertaisesti olisi toiminnassa, jos siinä olisi jotain ongelmia.

Vastuukysymyksiä kannattanee ehkä selvittää jonkun verran, jos jotain sattuukin menemään vikaan. Toisaalta, sama kuin edellä mainittu pätee myös tähän kohtaan. Tietenkin noidenkin massa on joku potilasturva-asioista vastaava elin.

On todennäköisesti suurempi riski jäädä auton alle matkalla klinikalle ja kuolla kuin että joku menisi vikaan. Joskus aina kuulee, että on ollut jotain ongelmia, mutta uskallan väittää, että virolaisella klinikalla ei ole yhtään sen enempää niitä ongelmia.

Day/night piilolinssit toimivat niin hyvin (juuri vaihdoin pidettyäni seitsemän viikkoa ottamatta kertaakaan pois), että en tällä hetkellä varsinaisesti harkitse leikkaukseen menoa. Toisaalta omat pienet ongelmat niissäkin on, lähinnä ankaran saunomisen jälkeen, joten täytyy leikkaukseen mennä, mutta puhuisin mielummin lähivuosina kuin lähiaikoina.

Katsotaan nyt mitä tapahtuu, mutta tiedänpähän ainakin jo paikan minne menen, kun menen.
 

kovalev

Jäsen
Emännälle ajattelin pikku (synttäri)yllärinä varata ajan tuohon laserleikkaukseen. En vain tiedä näistä mitään, eli ;

Onko täällä eriäviä mielipiteitä klinikoiden tasosta ja hintalaatu suhteesta ? Mitä olen aikaisempia viestejä selaillut, niin valtaosa Medilaserilla käyneistä tuntuu olevan lopputulokseen tyytyväisiä. Lisäksi heillä näkyy olevan tuo tarjous ; Zyoptix LASIK / 1250e / silmä, edelleen voimassa.

Eli sinnekö vaan muijalle aikaa ? Kutsuvatko he ensin vielä näöntarkastukseen, vai kuinka homma menee eteenpäin ?

Kuinka nopeasti yleensä pääsee leikkaukseen ?
 

EspenJokerit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eli sinnekö vaan muijalle aikaa ? Kutsuvatko he ensin vielä näöntarkastukseen, vai kuinka homma menee eteenpäin ?

Kuinka nopeasti yleensä pääsee leikkaukseen ?

Ensin on silmälääkärin ja optikon tapaaminen jossa he katsovat silmät tarkasti läpi. Ja leikkaus on yleensä noin 2-4 viikon päästä tarkistuksesta.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
..Eli sinnekö vaan muijalle aikaa ? Kutsuvatko he ensin vielä näöntarkastukseen, vai kuinka homma menee eteenpäin ?

Kuinka nopeasti yleensä pääsee leikkaukseen ?

Periaatteessa tuon "yllätyksellisyyden" saanet unohtaa, sillä ensin kuitenkin pitää täyttää esitiedot näöstä kun homma lähtee liikkeelle. Ensin tosiaan selvitetään onko potilas operaatioon soveltuva, jos kaikki on ok käydään vielä esitutkimuksessa, jossa silmän rakenne tarkastetaan ja todetaan sopivuus ja se, onko haluttu operaatio mahdollista toteuttaa. Tuskin noissa silti monikaan karsiutuu pois.

Veikkaisin että n. kuukauden ainakin joutuu odottelemaan ennen varsinaista operaatiota, mikäli päättää valita noiden tunnettujen suomalaisten palvelut.

Kannattaa lähettää vaikka spostia medilaseriin, niiden sivuilla taisi linkki mihin esittää kysymyksiä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Periaatteessa tuon "yllätyksellisyyden" saanet unohtaa

Eikö nämä hoideta sillä tavalla, että ostetaan vaikka kukkia ja siihen mukaan sitten joku itsetehty kortti missä kerrotaan mikä on varsinainen lahja?

Tämän tyyppistä operaatiota ei tosiaankaan varmaan kannata puuhata "selän takana."
 

kovalev

Jäsen
Eikö nämä hoideta sillä tavalla, että ostetaan vaikka kukkia ja siihen mukaan sitten joku itsetehty kortti missä kerrotaan mikä on varsinainen lahja?

Tämän tyyppistä operaatiota ei tosiaankaan varmaan kannata puuhata "selän takana."

Jeps, eikä ollut tarkoituskaan kuin tiettyyn pisteeseen asti.

Nyt on eukolle varattu aika näöntarkastukseen ja sitä tietoa nyt panttaillaan muutama päivä. Varsinaisen leikkauksen sopivat sitten paikanpäällä, menee ilmeisesti loppukesälle, kun ovat heinäkuun kiinni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös