Sanna Marinin hallitus

  • 2 592 531
  • 21 526

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pääministeri pitää epäasiallisena sitä, että hallitusta moititaan. Tämä lupaa sitten Demareiden seuraavalle oppositiokaudelle ennennäkemättömän hyvää käytöstä hallitusta kohtaan, jos Sanna Marinin mielipide ei vaihdu lennosta.
Tästä olisi kiva kuulla enemmän, ainakaan tuossa linkkaamassasi jutussa tuota väitettä että "pääministeri pitää epäasiallisena sitä että hallitusta moititaan" ei löytynyt.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Kepusta on tullut vain joustava etuisuuspuolue, jolle kelpaa minkälainen politiikka vaan kunhan maaseudun kepulaisille saadaan luotua uusia virkoja ja uusia maantieremontteja pöndelle. Vähän niinkuin RKP pienemmässä mittakaavassa.

Meni taas niin väärin kuin olla voi mutta senhän varmaan tiesit jo
 

Salama44

Jäsen
Tästä olisi kiva kuulla enemmän, ainakaan tuossa linkkaamassasi jutussa tuota väitettä että "pääministeri pitää epäasiallisena sitä että hallitusta moititaan" ei löytynyt.

Ei tietenkään löydy, koska se on toimittajien mustamaalausta. Ihan ihmeellistä on Suomen politiikka ja sen kommentointi nyt ettei vaikeina aikona osata tehdä yhteystyötä vaikka Suomen tilanne on erittäin hyvä. Näsäviisasta puolepolitikointia kyllä riittää.

Jos vertaa Suomen tilannetta vaikka Iso-Britanniaan jossa on kuollut koronaan yli 30 000 ja talous pudonnut 25 % tai Ruotsiin jossa kuolleita on kohta 5000 ja talous putoaa 10 % niin onhan Suomen tilanne hyvä. Suomessa menehtyneitä on 325 ja bkt laskee 7 %.

Voisi luetella 20 isoa talousmaata jossa tilanne on paljon pahempi lisävelkaa Suomi toki ottaa koronakriisin takia elvyttääkseen, mutta se on suhteessa pieni osa siitä mitä esim. Saksa tekee. Tätäkin on paisuteltu sanomalla että se lisävelka on 7000 euroa asukasta kohti kun todellisuusvähän yli 3500 euroa.

Itse olen tyytyväinen hallitukseen ja työllistämis- ja sopeutustoimet tulevat kun niiden aika on. Siitäkin selvitään kun talous elpyy eikä näivety mihin säästäminen olisi johtanut. Lisäksi on tärkeää satsata tulevaisuuteen sekä koulutus että ympäristöasioissa. Se poikii tulosta myöhemmin.

Hyvä oli myös ettei avattu vielä rajoja viruspesäke Ruotsiin. Maassa kuolee joka päivä ennemmän ihmisiä koronaan kuin mitä Suomessa on tartuntoja. Suomessa tämä näkyy Ahvenanmaalla jonka vuoksi Tyksissä on 4 potilasta.

Koko Suomessa on enää 23 koronahoidossa ja tehohoidossa heistä ovat enää Tupu, Hupu ja Lupu.
 
Viimeksi muokattu:

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pääministeri pitää epäasiallisena sitä, että hallitusta moititaan. Tämä lupaa sitten Demareiden seuraavalle oppositiokaudelle ennennäkemättömän hyvää käytöstä hallitusta kohtaan, jos Sanna Marinin mielipide ei vaihdu lennosta.

Hyvin väärinymmärretty.

Edelleen lämmöllä muistelen, kun Marin laittoi Wallinheimolle twitterissä kilon verran puolikarkeaa suuhun. Nähtävästi mies ei ole tästä vieläkään yli päässyt.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei tietenkään löydy, koska se on toimittajien mustamaalausta. Ihan ihmeellistä on Suomen politiikka ja sen kommentoiti nyt ettei vaikeina aikona osata tehdä yhteystyötä vaikka Suomen tilanne on erittäin hyvä. Näsäviisasta puolepolitikointia kyllä riittää.

Jos vertaa Suomen tilannetta vaikka Iso-Britanniaan jossa on kuollut koronaan yli 30 000 ja talous pudonnut 25 % tai Ruotsiin jossa kuolleita on kohta 5000 ja talous putoaa 10 % niin onhan Suomen tilanne hyvä. Suomessa menehtyneitä on 325 bkt laskee 7 %.

Voisi luetella 20 isoa talousmaata jossa tilanne on paljon pahempi Velkaa Suomi toki ottaa koronakriisin takia elvyttääkseen, mutta se suhteessa pieni osa siitä mitä esim Saksa tekee. Tätäkin on paisuteltu sanomalla että se on 7000 euroa asukasta kohti kun todellisuus on alle 4000

Itse olen tyytyväinen hallitukseen ja työllistämis-ja sopeutustoimet tulevat kun niiden aika on. Siitäkin selvitään kun talous elpyy eikä näivety mihin säästäminen olisi johtanut. Lisäksi on tärkeää satsata tulevaisuuteen sekä koulutus että ympäristöasioissa. Se poikii tulosta myöhemmin.
Jos Suomi selviää pienemmillä taloudellisilla vaurioilla tästä kuin esimerkiksi Ruotsi ja UK, niin se selittynee sillä, että me emme tipu yhtä korkealta.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tästä olisi kiva kuulla enemmän, ainakaan tuossa linkkaamassasi jutussa tuota väitettä että "pääministeri pitää epäasiallisena sitä että hallitusta moititaan" ei löytynyt.
Palautetta. ”En pidä asiallisena sitä, että tästä hallitusta moititaan”, sanoi pääministeri kokoomuslaiselle.KUVA: INKA SOVERI


Kyllä sieltä tuollainen kohta löytyi.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Hyvin väärinymmärretty.

Edelleen lämmöllä muistelen, kun Marin laittoi Wallinheimolle twitterissä kilon verran puolikarkeaa suuhun. Nähtävästi mies ei ole tästä vieläkään yli päässyt.
Millä tavalla pitäisi sitten ymmärtää, jos ei omaa puolueellista vihervasemmistolaista näkökulmaa vaan katsoo asioita objektiivisesti?
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Hieno otsikko Ilta-Sanomilta. Harmi vain etteivät häpeähallituksen ministerin oikeasti pyytäneet anteeksi kuten otsikossa annetaan ymmärtää.

Lihän sanoi, että "olen vilpittömästi pahoillani, että reaktioni saattoi tulkita tuolla tavalla". On tuo minusta jo anteeksipyyntö. Pitää myös muistaa, että se, mitä Hjallis nosti esille, oli hänen oma kokemuksensa. Li Andersson tietää itse parhaiten, mille hän nauroi. Toki toisen lukihäiriölle nauraminen olisi vähän "mitä siellä Pekkarisen tukan alla liikkui" -tason juttuja.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Lihän sanoi, että "olen vilpittömästi pahoillani, että reaktioni saattoi tulkita tuolla tavalla". On tuo minusta jo anteeksipyyntö. Pitää myös muistaa, että se, mitä Hjallis nosti esille, oli hänen oma kokemuksensa. Li Andersson tietää itse parhaiten, mille hän nauroi. Toki toisen lukihäiriölle nauraminen olisi vähän "mitä siellä Pekkarisen tukan alla liikkui" -tason juttuja.
Ahaa, eli sittenhän ei voida sanoa että poliisit Yhdysvalloissa ovat rasisteja, koska ne ovat afroamerikkalaisten omia kokemuksia asiasta eivätkä faktoja. Kyllähän poliisit itse parhaiten tietävät ovatko rasisteja.

Toivon ettei Marin ja Andersson lähde Ohisalon linjalle. Nämä kaksi edellä mainittua ovat kuitenkin sellaisia ministereitä joita ei ole tarvinnut vielä hävetä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ahaa, eli sittenhän ei voida sanoa että poliisit Yhdysvalloissa ovat rasisteja, koska ne ovat afroamerikkalaisten omia kokemuksia asiasta eivätkä faktoja. Kyllähän poliisit itse parhaiten tietävät ovatko rasisteja.

Voi herranjestas mikä vertaus. Parempi etten tartu siihen ollenkaan, hivenen isompi asia on kyseessä.

Hjalliksen kokemus voi olla oikea, tai sitten väärä. Li Andersson tietää itse parhaiten, mille naureskeli.

En minä tästä Hjalliksellekaan hirveästi sympatiapisteitä anna, kun teki asiasta heti julkisen. Olisi voinut käydä tämän keskustelun ensin ihan nokatusten Anderssonin ja Marinin kanssa.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Hjalliksen kokemus voi olla oikea, tai sitten väärä. Li Andersson tietää itse parhaiten, mille naureskeli.
Miksi Andersson pyytää sitten anteeksi, jos ei edes nauranut Harkimolle.

Harmillista ettei meidän kaksinaismoralistinen yhteiskunta puutu tällaisiin ellei kyseessä ole oikeistolainen puolue.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miksi Andersson pyytää sitten anteeksi, jos ei edes nauranut Harkimolle.

Harmillista ettei meidän kaksinaismoralistinen yhteiskunta puutu tällaisiin ellei kyseessä ole oikeistolainen puolue.

Mitä se Li sanoi?

"Lukihäiriölle tai oppimisvaikeuksille nauraminen ei tietenkään ole hyväksyttävää eikä niin ollut tarkoitus. Sanoin itse asiassa vieressä istuvalle Henrikssonille että esitit erittäin tärkeän kysymyksen. Olen vilpittömästi pahoillani, että reaktioni saattoi tulkita tuolla tavalla."

Lue tuo ajatuksella ja yritä uudestaan.

Eli jos Hjallis koki tulleensa naureskelluksi, niin pahoittelut siitä, ei kuitenkaan naureskeltu Hjallikselle. Pakkohan Lin oli asiaan kuitenkin jotain vastata, kun Hjallis teki siitä julkisen. Sehän olisi ylimielistä vasta ollutkin, jos Li ei olisi reagoinut mitenkään. Li myös sanoi, että Hjallis esitti erittäin tärkeän kysymyksen. Minä tulkitsisin tämän kehuksi.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pakkohan se on uskoa, kun Li sanoo, todella hellyyttävää. Toivottavasti tämä suuntaus on puoluerajat ylittävää sorttia.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Pakkohan se on uskoa, kun Li sanoo, todella hellyyttävää. Toivottavasti tämä suuntaus on puoluerajat ylittävää sorttia.

Hellyyttävyysasteikko saa kyytiä jos joku uskoo että Hjallis oikeasti pahoitti tuosta mielensä ja vielä enemmän jos oikeasti pahoitti.
Mediapeli ei ole vahvaa tänään.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Hellyyttävyysasteikko saa kyytiä jos joku uskoo että Hjallis oikeasti pahoitti tuosta mielensä ja vielä enemmän jos oikeasti pahoitti.
Mediapeli ei ole vahvaa tänään.
Kun muistelee, miten vittumainen Harkimo on ollut vuosien mittaan muita ihmisiä kohtaan niin kyllä tuo hänen nyt omaksumansa itkupillin rooli tuntuu vähän oudolta.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Oikeasti jotkut puolustelee noita Marinin ja Anderssonin lapsellisuuksia.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Kyllähän tämä vähän köykäinen kohu taas oli, mutta nuo "olen pahoillani siitä, että pahoitit mieleni tuosta kommentista"-kommentit ovat naurettavia anteeksipyyntöjä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun muistelee, miten vittumainen Harkimo on ollut vuosien mittaan muita ihmisiä kohtaan niin kyllä tuo hänen nyt omaksumansa itkupillin rooli tuntuu vähän oudolta.
Hänellä on lukihäiriö, kai tiesit. Miksi sinusta ei saa nostaa esiin kun opetusministeri on koulukiusaaja vittulemalla ihmisen ominaisuudesta, mille ei voi mitään? Entä jos vittulisi väärän värisille, killisilmille, nelisilmille, niin olisiko näistä huomauttaminen myös itkemistä?
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Mitä se Li sanoi?

"Lukihäiriölle tai oppimisvaikeuksille nauraminen ei tietenkään ole hyväksyttävää eikä niin ollut tarkoitus. Sanoin itse asiassa vieressä istuvalle Henrikssonille että esitit erittäin tärkeän kysymyksen. Olen vilpittömästi pahoillani, että reaktioni saattoi tulkita tuolla tavalla."
Mikäli Andersson ei nauranut edes Harkimolle, niin miksi hän silloin pyytäisi edes anteeksi? Eihän hänellä pitäisi silloin olla mitään syytä pyytää anteeksi. Kuten jo sanoin, niin todella toivon ettei Anderssonista tule Ohisalo 2.0. Eli siis sellaista jota pitää Suomen kansalaisena hävetä kuten Saksa Hitleriä tai Brasilia 7-1 tulosta.

Niin no sinun persulasisi ovat tunnetusti sen verran vahvat, että niiden läpi voi olla vaikea lukea edes selkokielellä kirjoitettua Suomea.
Minulla ei ole mitään "persulaseja" vaan pyrin tutkimaan politiikkaa objektiivisesti. Myönnän etten aina ole tuossa onnistunut, mutta pääasiallisesti olen täälläkin kommentoinut objektiivisesti. Turtiaisestakin mainitsin, että hänen jakama kuva oli mauton.

Yksi niistä lukuisista ongelmista vihervasemmistolaisissa on se, etteivät tutki politiikkaa objektiivisesti. Tätä mieltä oli jopa äärivihervasemmistolainen Iikka Kivi Twitterissä.

Kyllähän tämä vähän köykäinen kohu taas oli, mutta nuo "olen pahoillani siitä, että pahoitit mieleni tuosta kommentista"-kommentit ovat naurettavia anteeksipyyntöjä.
Syy miksi tämä kohu oli köykäinen on me oikeistolaiset. Me kun emme nosta näistä valtavaa someraivoa vasemmistolaisten tapaan, niin silloin nämä tällaiset ministereiden uskomattomat aivopierut jäävät tuomitsematta. Näistä asioista tulisi puhua isommin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mikäli Andersson ei nauranut edes Harkimolle, niin miksi hän silloin pyytäisi edes anteeksi? Eihän hänellä pitäisi silloin olla mitään syytä pyytää anteeksi. Kuten jo sanoin, niin todella toivon ettei Anderssonista tule Ohisalo 2.0. Eli siis sellaista jota pitää Suomen kansalaisena hävetä kuten Saksa Hitleriä tai Brasilia 7-1 tulosta.

Luetun ymmärtäminen ei siis onnistunut. Luehan nyt nuo muutama viesti taaksepäin ja yritä taas uudelleen. Li kommentoi asiaa, koska Hjallis teki siitä julkisen. Lue se Lin viesti, jonka aiemmin tänne laitoin. Lue ihan ajatuksella, sana kerrallaan.

Saksan 7-1 -voitto Brasiliasta oli minusta hieno. Yksi hienoimpia MM-muistojani. Sen sijaan Hitlerin vetäminen samoihin puheisiin kertoo mielestäni äärimmäisen huonosta mausta.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Aika harvoin hallitustoveri on toiselle ministerille naurunkareisesti todennut, että olipa oiva kysymys opposion edustajalta.
Poliittinen kulttuurimme on ottanut askelman ylöspäin tämän koalition toimesta, ministereitä ilahduttavat opposition terävät kysymykset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös