Sanna Marinin hallitus

  • 2 594 058
  • 21 526

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Sitä raiskausta ja alistamista tapahtuu sukupuolesta riippumatta, ja esim. sellaisille henkilöille jotka pakotetaan miesten puolelle juridisen sukupuolensa takia. Hyvin olet kyllä sisäistänyt transfobisen propagandan.
Eli sun mielestä on ok, jos itsensä valheella naiseksi ilmoittavat miehet raiskaavat naisia vankilassa? Vai mitä ajat takaa?

Nimenomaan tällaiset "vuodenvälein voi muuttaa sukupuolen" tarkoittaa sitä, että henkilö ei itsekään tiedä omaa sukupuoltaan.

Naisvankilassa ei tapahdu fyysisiä raiskauksia miehen biologian omaavilta henkilöiltä muuten kuin tämän lain ansiosta.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Teoriassa mitä tahansa voit rikkoa ja käyttää väärin. Sen ei pidä olla esteenä kaikille muille. Lyödäänkö veto. Kuinka monta tällaista kerran vuodessa sukupuoltaan vaihtavaa tulee kun uusi laki astuu voimaan? Pelkäätkö olevasi yksi heistä kun mahdollisuus avautuu?
Kaikille muille? Olen aika varma, että Suomessa on vankejakin enemmän kuin transsukupuolisia, saati naisten pesutiloja käyttäviä. Kyllä tämä nimenomaan tulee vaikuttamaan enemmistöön negatiivisesti.
 

ftr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Huuhkajat, Borussia Dortmund
On eri asia olisiko se hyvä vai huono asia. Talouden puolesta todennäköisesti hyvä asia. Se myös mahdollistaa sen, että naisia raiskaavat ja alistavat vangit voivat vaihtaa sukupuoltaan ja siirtyä naisvankilaan toteuttamaan sairaita tekojaan.

Eikös laissa ole lisäys, että vangin sijoittelussa voi tehdä poikkeuksia, jos se on välttämätöntä vangin tai muun henkilön turvallisuuden suojelemiseksi? Kai meidän on kuitenkin parempi luottaa vankilahenkilökunnan ammattitaitoon vai onko sieltä kuulunut, että he eivät kykene takaamaan vankien turvallisuutta uuden lain hyväksymisen jälkeen?
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Eikös laissa ole lisäys, että vangin sijoittelussa voi tehdä poikkeuksia, jos se on välttämätöntä vangin tai muun henkilön turvallisuuden suojelemiseksi? Kai meidän on kuitenkin parempi luottaa vankilahenkilökunnan ammattitaitoon vai onko sieltä kuulunut, että he eivät kykene takaamaan vankien turvallisuutta uuden lain hyväksymisen jälkeen?
Tällaisessa lainkohdassa vangin luulisi olevan kohtuu helppo haastaa valtio oikeuteen, jos henkilö ei suoranaisesti ole osoittanut mitään väärää toimintaa vankilassa.
 

ftr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Huuhkajat, Borussia Dortmund
Tällaisessa lainkohdassa vangin luulisi olevan kohtuu helppo haastaa valtio oikeuteen, jos henkilö ei suoranaisesti ole osoittanut mitään väärää toimintaa vankilassa.

Eikös vangeista tehdä turvallisuusarvioita jatkuvasti ja niiden perusteella vangit laitetaan eri turvallisuusluokituksen vankiloihin tai eristykseen? Kai näistä voi oikeusjuttuja väsätä, mutta vaikea uskoa niiden etenevän kovin suotuisasti.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Eikös vangeista tehdä turvallisuusarvioita jatkuvasti ja niiden perusteella vangit laitetaan eri turvallisuusluokituksen vankiloihin tai eristykseen? Kai näistä voi oikeusjuttuja väsätä, mutta vaikea uskoa niiden etenevän kovin suotuisasti.
Toki, mutta päätöksen pitää olla oikeasuhtainen. Se ei voi olla sellainen, että koska on joskus tehnyt vaan arvion pitää perustua sen hetkiseen tilanteeseen ja tällaisen päätöksen voi silti haastaa oikeuteen ja sitä kautta päästä naisvankilaan miehenä, joka on vaan vaihtanut passiin merkinnän sukupuolestaan.

Jokatapauksessa nimenomaan on ihan hyvä, että tästä asiasta keskustellaan. Puhutaan uudesta laista ja uusista tilanteista, joita voi tulla eteen.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Toki, mutta päätöksen pitää olla oikeasuhtainen. Se ei voi olla sellainen, että koska on joskus tehnyt vaan arvion pitää perustua sen hetkiseen tilanteeseen ja tällaisen päätöksen voi silti haastaa oikeuteen ja sitä kautta päästä naisvankilaan miehenä, joka on vaan vaihtanut passiin merkinnän sukupuolestaan.

Jokatapauksessa nimenomaan on ihan hyvä, että tästä asiasta keskustellaan. Puhutaan uudesta laista ja uusista tilanteista, joita voi tulla eteen.
Miten näistä skenaariopohdinnoistasi tulee mieleen ihan 1:1 se kun tasa-arvoisen avioliittolain piti johtaa suoraan siihen että lapsia ja eläimiä raiskataan luvan kanssa kun kaiken maailman perversiot on hyväksytty? Pidän kovin epätodennäköisenä että raiskaushimojen takia sukupuoltaan vaihtavalta onnistuisi pääsy naisten puolelle ilmoitusasiana ja sitäkin että olisi mitenkään erityisen laaja ilmiö tuo kännis ja läpäl tai ihan vaan omaa päättämättömyyttään muutaman tovin välein sukupuolen vaihtaminen.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eikös vangeista tehdä turvallisuusarvioita jatkuvasti ja niiden perusteella vangit laitetaan eri turvallisuusluokituksen vankiloihin tai eristykseen? Kai näistä voi oikeusjuttuja väsätä, mutta vaikea uskoa niiden etenevän kovin suotuisasti.

Kyllä, mutta kyse ei olekkaan siitä. Miehet ja naiset ovat eri osastoilla. Jos vaihdet sukupuolen menet esim. miehenä naisten osastolle. Se että miten sukupuolen vaihtanut sitten taasen sijoitetaan naisten puolella turvallisuusluokituksen mukaan on asia erikseen.

Sinänsä ihan sama, toivon myös vastuunkantoa kun epäkohdat tulevat esiin.
Tämä vain sinetöi Perussuomalaisten vaalivoiton. Kokoomuksen tai SDP:n kannattajat eivät ole pohjimmiltaan niin liberaaleja kuin antavat ymmärtää.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Eikös laissa ole lisäys, että vangin sijoittelussa voi tehdä poikkeuksia, jos se on välttämätöntä vangin tai muun henkilön turvallisuuden suojelemiseksi? Kai meidän on kuitenkin parempi luottaa vankilahenkilökunnan ammattitaitoon vai onko sieltä kuulunut, että he eivät kykene takaamaan vankien turvallisuutta uuden lain hyväksymisen jälkeen?
Ajatella että tarvittiin translaki, jotta alettiin huolestua vankien turvallisuudesta. Yleensä kun täällä on tapana toivoa vangeille kärsimystä mahdollisimman paljon ja pitkään. Oi aikoja.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Miten näistä skenaariopohdinnoistasi tulee mieleen ihan 1:1 se kun tasa-arvoisen avioliittolain piti johtaa suoraan siihen että lapsia ja eläimiä raiskataan luvan kanssa kun kaiken maailman perversiot on hyväksytty? Pidän kovin epätodennäköisenä että raiskaushimojen takia sukupuoltaan vaihtavalta onnistuisi pääsy naisten puolelle ilmoitusasiana ja sitäkin että olisi mitenkään erityisen laaja ilmiö tuo kännis ja läpäl tai ihan vaan omaa päättämättömyyttään muutaman tovin välein sukupuolen vaihtaminen.
Ai sulle tulee mieleen tollaisia asioita jatkoajan keskuteluista? Syytön mä siihen olen.

Sun väitteesi "pidän epätodennäköisenä" ei oikeastaan perustu mihinkään. Eli niin sanotusti "musta tuntuu" väite.

Maailmalla on tapahtunut miehen (sukupuolen vaihtaneen) tekemä raiskaus naisvankilassa. Asiasta on hyvä keskustella, mutta näköjään on myös henkilöitä, joille nämä asiat on vähäpätöisiä vaikka kertomuksesi mukaan asiat pyörivät mielessäsi jatkuvasti.

Jos nyt vaan keskittyisit aiheeseen, etkä vähättele minun oikeaita huoliani fantasioillasi.
 

Alejandro

Jäsen
Henkilö joka vaihtaa sukupuolen esimerkiksi miehestä naiseksi koska tuntuu siltä, voi vaihtaa sukupuolensa uudestaan vuoden päästä naisesta mieheksi, koska tuntuu siltä. Järjetön laki, joka ei kyllä perustu mihinkään faktiseen vaan omaan fiilikseen.
Toisaalta, entäs sitten? Se on jokaisen oma asia. Ei minua erityisesti kiinnosta, että mitä sukupuolta itse kukin haluaa edustaa. Ei ole minulta pois. Kannatan yksilönvapauksia.

Jos minä saisin vaihtaa sukupuoltani vaikka päivittäin, niin miten se vaikuttaisi sinun elämääsi? Ei mitenkään.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Eli sun mielestä on ok, jos itsensä valheella naiseksi ilmoittavat miehet raiskaavat naisia vankilassa? Vai mitä ajat takaa?

Ei ole ja voit suksia helvettiin noiden vihjailujesi kanssa. Ajan takaa sitä, että nykyisen lainsäädännön takia miesten vankiloissa on ulkonäöllisesti naisellisia henkilöitä, jotka juridisen sukupuolensa takia ovat joutuneet miesten puolelle. Olen myös varma, että naisten vankiloissa esiintyy seksuaalista väkivaltaa naisten välillä. Ratkaisu tähän ei ole seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen elämän vaikeuttaminen, vaan vankiloiden turvallisuuden parantaminen. Ja vielä wc- ja pukukoppitilojen turvallisuudesta, ei juridisen sukupuolen korjaaminen ole mikään lupa ja suojakilpi käyttäytyä siveettömästi tai ahdistavasti. Kyllä näistä uimahallissa pikkupojille runkkaavista papoista aina toisinaan kuulee, ja porttari heilahtaa välittömästi.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Maailmalla on tapahtunut miehen (sukupuolen vaihtaneen) tekemä raiskaus naisvankilassa. Asiasta on hyvä keskustella, mutta näköjään on myös henkilöitä, joille nämä asiat on vähäpätöisiä vaikka kertomuksesi mukaan asiat pyörivät mielessäsi jatkuvasti.

Suomessa kuoli vuonna 2021 41 ihmistä rattijuoppojen uhreina. Pitäisikö tämän takia palauttaa kieltolaki?
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ei ole ja voit suksia helvettiin noiden vihjailujesi kanssa. Ajan takaa sitä, että nykyisen lainsäädännön takia miesten vankiloissa on ulkonäöllisesti naisellisia henkilöitä, jotka juridisen sukupuolensa takia ovat joutuneet miesten puolelle. Olen myös varma, että naisten vankiloissa esiintyy seksuaalista väkivaltaa naisten välillä. Ratkaisu tähän ei ole seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen elämän vaikeuttaminen, vaan vankiloiden turvallisuuden parantaminen. Ja vielä wc- ja pukukoppitilojen turvallisuudesta, ei juridisen sukupuolen korjaaminen ole mikään lupa ja suojakilpi käyttäytyä siveettömästi tai ahdistavasti. Kyllä näistä uimahallissa pikkupojille runkkaavista papoista aina toisinaan kuulee, ja porttari heilahtaa välittömästi.
No sanotaan nyt vaikka niin, että sä aloitit väittämällä mua transfoobikoks ja laitoit sanoja suuhuni. Eli ehkä sun kannattaa miettiä miten käyttäydyt muita kirjoittajia kohtaan ja et itke jos he vastaavat sulle samalla tavalla.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Suomessa kuoli vuonna 2021 41 ihmistä rattijuoppojen uhreina. Pitäisikö tämän takia palauttaa kieltolaki?
Nythän ei palauteta mitään lakia vaan säädetään uutta lakia. Olipas huono vertaus. Kieltolaki ei estä rattijuopumuksia, mutta miesten (jotka tulkitsee itsensä naiseksi) pääsy naisvankilaan ja naisten pesutiloihin lisää riskiä naisella joutua rikoksen uhriksi.

Eri asia sitten he, jotka oikeasti kokevat olevansa eri sukupuolta, mutta sukupuolen on voinut vaihtaa jo nyt.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Ajatella että tarvittiin translaki, jotta alettiin huolestua vankien turvallisuudesta. Yleensä kun täällä on tapana toivoa vangeille kärsimystä mahdollisimman paljon ja pitkään. Oi aikoja.

Kieltämättä naurahdin ihan ääneen kyllä kun huomasin saman. Toivotaan että asiasta jaksetaan pitää ääntä senkin jälkeen, kun huomattiin ettei ne Michael Penttilät Suomessa pääsekään ihan rastia ruutuun vaihtamalla sinne naisten puolelle. Siis että vangeilla olisi asiat mahdollisimman hyvin.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Ajatella että tarvittiin translaki, jotta alettiin huolestua vankien turvallisuudesta. Yleensä kun täällä on tapana toivoa vangeille kärsimystä mahdollisimman paljon ja pitkään. Oi aikoja.
Viestisi kanssa yhtä järkevää olisi kirjoittaa viesti jossa toteaisi että samaan aikaan vankien turvallisuus lakkasi kiinnostamasta sinua. Kunhan huolehditaan siitä oikeudesta että kuka tahansa saa olla kummalle tahansa varatun sukupuolen tiloissa.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
No sanotaan nyt vaikka niin, että sä aloitit väittämällä mua transfoobikoks ja laitoit sanoja suuhuni. Eli ehkä sun kannattaa miettiä miten käyttäydyt muita kirjoittajia kohtaan ja et itke jos he vastaavat sulle samalla tavalla.

Käyttämäsi argumentit nyt vaan sattuvat olemaan transfoobikkojen maailmanlaajuisesti käyttämiä, ja vastauksesi ovat samaa provopaskaa muillekin tässä ketjussa.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Käyttämäsi argumentit nyt vaan sattuvat olemaan transfoobikkojen maailmanlaajuisesti käyttämiä, ja vastauksesi ovat samaa provopaskaa muillekin tässä ketjussa.
Olipas hienoa argumentointia.

Sanotaan nyt vielä niin, että ei pidä edelleenkään paikkansa. Mun viestit liittyy pääasiassa Suomessa nyt voimassa olevaan lainsäädäntöön, eli se ei voi edes olla provoa. Ja se oli siis sinä, joka lainasit minun viestiäni etkä päätä mitä tänne kirjoitan.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Nythän ei palauteta mitään lakia vaan säädetään uutta lakia. Olipas huono vertaus. Kieltolaki ei estä rattijuopumuksia, mutta miesten (jotka tulkitsee itsensä naiseksi) pääsy naisvankilaan ja naisten pesutiloihin lisää riskiä naisella joutua rikoksen uhriksi.

Eri asia sitten he, jotka oikeasti kokevat olevansa eri sukupuolta, mutta sukupuolen on voinut vaihtaa jo nyt.

Sitä uutta lakia säädetään mm. siksi, että vanhan lain perusteella sukupuolen korjaaminen on tarpeettoman vaikeaa ja sen vaatimukset on katsottu kohtuuttomiksi. Sinun logiikallasi nykylaki lisää yhtä lailla riskiä naisella joutua rikoksen uhriksi, kun aikansa elänyt laki on pakottanut naisia miesten vankiloihin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Viestisi kanssa yhtä järkevää olisi kirjoittaa viesti jossa toteaisi että samaan aikaan vankien turvallisuus lakkasi kiinnostamasta sinua. Kunhan huolehditaan siitä oikeudesta että kuka tahansa saa olla kummalle tahansa varatun sukupuolen tiloissa.
Mielestäni minä ilmaisin jo näkemykseni, mutta toistan sen ihan sinua varten. Jos vähemmistöjen asemaa yhteiskunnassa helpottava laki aiheuttaa hankaluuksia vankiloissa ja pukuhuoneissa, silloin niissä toteutettavia käytäntöjä muutetaan sen sijaan, että jatketaan vähemmistöjen polkemista.

Tämä on kuin Neuvostoliitosta, jossa muutoksia ei saatu aikaan, koska järjenkäytön sijaan noudatettiin kirjoitettuja ohjeistuksia.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Sitä uutta lakia säädetään mm. siksi, että vanhan lain perusteella sukupuolen korjaaminen on tarpeettoman vaikeaa ja sen vaatimukset on katsottu kohtuuttomiksi. Sinun logiikallasi nykylaki lisää yhtä lailla riskiä naisella joutua rikoksen uhriksi, kun aikansa elänyt laki on pakottanut naisia miesten vankiloihin.
Niin ja minä tartuin uuden mahdollisesti voimaanastuvan lain epäkohtiin, joita mielestäni on. Silti nyt on voimassa vain yksi laki, se on faktaa. Sitä muutetaan, mutta järkevään keskusteluun kykenevät voivat keskustella aiheesta sivistyneesti ja esittää kritiikkiä aiheesta.

Sulla tai kenelläkään muulla ei ole oikeutta tulla väittämään, että mun viestit on provopaskaa ja olen transfoobikko.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Eikä sulla ole oikeutta väittää että mulle on ok, että ihmisiä raiskataan.
Enkä väittänytkään, mä kysyin sitä.

Vastasin vaan siihen, miten sä tulet ensimmäisessä viestissäsi suu vaahdossa huutamaan mulle.

Sen vaan erotti se, että mä tosiaan kysyin aiheesta ja kun vastasit, niin en väittänyt mitään.

Sen sijaan sä oikeasti väitit mua transfoobikoksi ja haukut mun viestejä provopaskaks, mitä ne ei ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös