Sanna Marinin hallitus

  • 2 592 531
  • 21 526

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Hieman samanlaista toimintaa siis kuin Vapaavuoriketju ja Karalahtiketju Jatkoajassa.

Vapaavuoressa ja Karalahdessa on kysymys herrojen käyttäytymisestä, Marinin käytös oli olla lenkillä ja joku näki oleellisimmaksi asiaksi pakarat.

Pukeutumalla julkisella paikalla ns. leggingseihin voi olla varma, että hän nousee somekeskustelujen kärkeen. Tämä oli etukäteen Marinin tiedossa, sillä Seiskan ja vastaavien toimintatapa on jo vuosikymmeniä vanha.

Tekeekö silti hyväksyttäväksi julkaista lähikuvaa pakaroista? Miksi pitää olla lähikuva, eikä yleiskuva, jossa pääosassa on pakaroiden sijaan itse pukeutuminen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tekeekö silti hyväksyttäväksi julkaista lähikuvaa pakaroista? Miksi pitää olla lähikuva, eikä yleiskuva, jossa pääosassa on pakaroiden sijaan itse pukeutuminen.
Mistä alkaen Seiskat ja vastaavat ovat julkaisseet kuvia hyväksyttävyyden mukaan? Hassu ajatuskin.

Itse en ole tuotakaan kuvaa nähnyt eikä se kiinnosta. Kommentoin vain kertoakseni sen, miten kuva mahdollistui ja miksi se otettiin. Seiskan levikki viikossa on 1 000 000 suomalaista. Isoa osaa Seískan jutut kiinnostavat. Ei se niitä hyväksyttäväksi tee minun mielestä, mutta melkeinpä jokainen julkisuudenhenkilö on yhteistyössä Seiskan kanssa tavalla tai toisella saadakseen itsensä Seiskan verkkoon ja sivuille.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ei varmaan koskaan, mutta nyt on tullut tietty raja vastaan. Ei tätä keskustelua käytäisi, jos kyseessä olisi joku muutenkin muotojaan kaikille esittävä sometyrkky.
Eihän jollain sometyrkyllä olisi vastaavalla kuvalla vahvaa asemaa Seiskan lukijoiden keskuudessa. Joten se jäisi joko väliin tai ohitettaisiin vähin kommentein.

Ja tulkoon nyt sanottua, että sovin aikanaan Seiskan kanssa alkuun kolmesta jutusta. Istuin päätoimittajan ja toimituspäällikön kanssa Seiskassa ja kerroin, miten aion jutut tehdä. He halusivat paljonkin erilaisen kokonaisuuden. Niin paljon, että totesimme olevamme aika tavoin eri mieltä. Sanoin että en pysty vaatimuksia täyttämään, koska en halua. Se oli siinä.

Joten en ole eri mieltä siitä, että Seiskan linjassa ei ole juuri mitään kunniallista. Ei ole, paitsi vahingossa. Mutta Seiska on kasvanut valtavasti ja syy siihen on ihan tavallisten suomalaisten halu tirkistellä sanoin ja kuvin julkkisten elämään. Koitin hieman avata suosion syitä.
 

Fordél

Jäsen
Itse en ole tuotakaan kuvaa nähnyt eikä se kiinnosta. Kommentoin vain kertoakseni sen, miten kuva mahdollistui ja miksi se otettiin. Seiskan levikki viikossa on 1 000 000 suomalaista. Isoa osaa Seískan jutut kiinnostavat. Ei se niitä hyväksyttäväksi tee minun mielestä, mutta melkeinpä jokainen julkisuudenhenkilö on yhteistyössä Seiskan kanssa tavalla tai toisella saadakseen itsensä Seiskan verkkoon ja sivuille.
No shit? Tämän me kaikki jo tiedämme ja tiesimme jo ennen Marin-tapausta.

Nyt on kyse ihan vain siitä, että onko hyväksyttävää julkaista kuva julkisuuden henkilön (tässä tapauksessa pääministeri) takapuolesta ja ilman tämän lupaa. Tässä ei ole kyse Seiskan levikistä, julkkisten Seiska-kytköksistä, Marinin pukeutumistyylistä jne. Nyt haetaan hyväksytävyyden rajaa. Oikeudellisesti asia lienee ok, mutta hyvin monen moraalikäsitykseen tämä ei sovi, kuten sinun, minun ja monin muun. Sitten on niitä, joiden mielestä asia on ok, ja perusteluita on joka lähtöön.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Hallintovaliokunnassa päätettiin tänään esittää Venäjän rajan sulkemista tarvittaessa. Kokoomuksen ja PS:n sekä mielestäni myös Keskustan ja SDP:n vaatimus, että koko itäraja voidaan hybridivaikuttamisen tilanteessa sulkea, on nyt koko valiokunnan kanta. Hyvä päivä Venäjän toimien estämisessä ennakkoon.

Seuraavaksi rajavartiolain käsittelyssä puolueiden tulee laittaa rajapykälät kuntoon.

 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Hallintovaliokunnassa päätettiin tänään esittää Venäjän rajan sulkemista tarvittaessa. Kokoomuksen ja PS:n sekä mielestäni myös Keskustan ja SDP:n vaatimus, että koko itäraja voidaan hybridivaikuttamisen tilanteessa sulkea, on nyt koko valiokunnan kanta. Hyvä päivä Venäjän toimien estämisessä ennakkoon.

Seuraavaksi rajavartiolain käsittelyssä puolueiden tulee laittaa rajapykälät kuntoon.


Välttämätön päätös, mutta ei autuaaksitekevä. On ylioptimistista toivoa, että tämä ratkaisu tai rajavartioiden voimankäyttöoikeuksien lisääminen yksinään riittäisi.

Venäjä voi tästä huolimatta halutessaan käyttää ihmisasetta käytännössä lähes entiseen tapaan. Se tarkoittaa sitä, että Venäjän viranomaiset varmistavat selustassa aseet tanassa, että inhimillinen kärsimys suljetulla rajalla toteutuu. Koska Suomi on itänaapurista poiketen ihmisoikeuksia kunnioittava oikeusvaltio, se ei jätä ihmisiä rajalle kärsimään ja kuolemaan.

Siksi Suomen pitää varautua ihmisaseen käyttöön myös siten, että kriisivastaanotto toimii tehokkaasti. Sen toimiessa hyvin, Venäjä ei tämmöisillä operaatioilla saavuta tavoitteitansa.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Välttämätön päätös, mutta ei autuaaksitekevä. On ylioptimistista toivoa, että tämä ratkaisu tai rajavartioiden voimankäyttöoikeuksien lisääminen yksinään riittäisi.

Venäjä voi tästä huolimatta halutessaan käyttää ihmisasetta käytännössä lähes entiseen tapaan. Se tarkoittaa sitä, että Venäjän viranomaiset varmistavat selustassa aseet tanassa, että inhimillinen kärsimys suljetulla rajalla toteutuu. Koska Suomi on itänaapurista poiketen ihmisoikeuksia kunnioittava oikeusvaltio, se ei jätä ihmisiä rajalle kärsimään ja kuolemaan.

Siksi Suomen pitää varautua ihmisaseen käyttöön myös siten, että kriisivastaanotto toimii tehokkaasti. Sen toimiessa hyvin, Venäjä ei tämmöisillä operaatioilla saavuta tavoitteitansa.
Venäjästä tiedämme, että se voi tehdä mitä tahansa saavuttaakseen tavoitteensa. Nyt 2/2022 jälkeen olen sitä mieltä, että rajavartijoille on annettava riittävä kalusto ja lailliset oikeudet estää Venäjää painamasta satoja ihmisiä kerralla tai tuhansia viikossa yli Suomen rajan. Myös fyysisen voiman käyttö on sallittava ja rajavartijat koulutettava yhdessä apuun tulevan armeijan kanssa tällaisia kriisejä varten hyvin. Ei tapahdu hetkessä.

Luulenpa, että alkuun päästään jo Marinin hallituksen aikana. Seuraava hallitus tulee sitten käsittelemään tai uudistamaan tarvittaessa lainsäädäntöä. Kyse on siitä, että toivottavasti viimeistään 2023 alkaen raja on Venäjän ja NATO:n raja eikä Venäjän sotatoimia hybridimuodossakaan tule sallia. Parhaiten ne ehkäistään keskustelemalla Suomen ja Venäjän välillä joko suoraan tai NATO:n välityksellä.

Minkäänlaista Venäjän toimesta tapahtuvaa esim rikollismassan ujuttamista Suomeen viranomaisten vastuulle ja kansalaisia pelottelemaan ei todellakaan tule sallia sillä perusteella, että Suomi on ihmisoikeuksia kunnioittava oikeusvaltio. Sitä Suomi ei todellakaan ole, jos oma turvallisuus myydään Venäjälle taas näin helposti.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Venäjästä tiedämme, että se voi tehdä mitä tahansa saavuttaakseen tavoitteensa. Nyt 2/2022 jälkeen olen sitä mieltä, että rajavartijoille on annettava riittävä kalusto ja lailliset oikeudet estää Venäjää painamasta satoja ihmisiä kerralla tai tuhansia viikossa yli Suomen rajan. Myös fyysisen voiman käyttö on sallittava ja rajavartijat koulutettava yhdessä apuun tulevan armeijan kanssa tällaisia kriisejä varten hyvin. Ei tapahdu hetkessä.

Näin on, mutta - kuten sanottua - se ei vielä riitä estämään Venäjää saavuttamasta tavoitteitaan, jos se päättää ihmisasetta käyttää. Olisi naiivia uskoa näin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Näin on, mutta - kuten sanottua - se ei vielä riitä estämään Venäjää saavuttamasta tavoitteitaan, jos se päättää ihmisasetta käyttää. Olisi naiivia uskoa näin.
No, NATO-maa tekee oman osuutensa ja estää maahantulon. Venäjä tekee sitten omansa ja katsotaan, minin päädytään. Yksi malli on Puolan malli, jossa maa itse ei peräänny lainkaan. Pidän tätä periaatetta vielä tärkeämpänä Suomen ja Venäjän välillä. Vähänkin periksi, ja Venäjä hakee jo seuraavaa heikkoa kohtaa...

Viime kädessä konkreettisen tilanteen ratkaisee varmaan TP-Utva siinä tapauksessa, jos on ihmishenkiä pelissä ja esimerkiksi Venäjä teloittanut rajalle raskaana olevia naisia ja lapsia. Tällöin pohditaan, millaisia päätöksiä on syytä tehdä. Ei Suomen huolet kyllä helpotu roistovaltion kanssa, mutta jatkossa ollaan NATO-jäsenyyden myötä tasavertaisemmassa asemassa.

Itse olen nykyään Marinin ja Tuppuraisenkin kanssa luottavainen vaikeissakin tilanteissa, mutta he ovat poikkeuksia demareissa. Olisi ehkä kuitenkin turvallisempaa, jos seuraavassa hallituksessa olisi myös PS ja Kok. Molemmat puolueet ovat saaneet raskaan opetuksen siitä, mitä ei tule tehdä. Halla-aho sisäministerinä ja Orpo pääministerinä ja nukun turvallisesti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hamu

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suomalaiset rajavartijat eivät varmasti ala ampumaan mitään pakolaisia. Jos Putler tänne pakolaisia työntää, niin vastaan heidät otetaan. Ihan sama mitkä puolueet hallituksessa on.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Suomalaiset rajavartijat eivät varmasti ala ampumaan mitään pakolaisia. Jos Putler tänne pakolaisia työntää, niin vastaan heidät otetaan. Ihan sama mitkä puolueet hallituksessa on.
En tiedä mistä pakolaisten (= "pakolaiset") ampuminen tuli mieleesi, mutta ei sellaista varmasti TP-Utva esitä. Puolaan viitaukseni tarkoitti rajan pitämistä eikä siellä ole ammuttu tietääkseni ketään pakolaista.

Vihreiden ratkaisu on muuri ja he ovat sitä edistäneet hallituksessa. Minusta se toimii yhtä huonosti kuin Trumpilla, koska Venäjä saa muurin tai ilmeisesti aidan rikki haluamistaan kohdista. Lisäksi tekele olisi luultavasti tolkuttoman kallis.

Itse en usko, että Venäjän työntämät "pakolaiset" otetaan vastaan Suomessa, vaan raja suljetaan. Ja se pitää. Ei Venäjä lähde sentään asein NATO-valtion kimppuun ja avaa rajaa väkisin. Voin sanoa, että noin 99.999 prosentin varmuudella ei lähde. Parasta tässä olisi oikeistohallitus, joka ei toivottavasti toista kertaa petä.

Mutta tämä vain minun näkemys, oikea tai väärä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En tiedä mistä pakolaisten (= "pakolaiset") ampuminen tuli mieleesi, mutta ei sellaista varmasti TP-Utva esitä. Puolaan viitaukseni tarkoitti rajan pitämistä eikä siellä ole ammuttu tietääkseni ketään pakolaista.

Vihreiden ratkaisu on muuri ja he ovat sitä edistäneet hallituksessa. Minusta se toimii yhtä huonosti kuin Trumpilla, koska Venäjä saa muurin tai ilmeisesti aidan rikki haluamistaan kohdista. Lisäksi tekele olisi luultavasti tolkuttoman kallis.

Itse en usko, että Venäjän työntämät "pakolaiset" otetaan vastaan Suomessa, vaan raja suljetaan. Ja se pitää. Ei Venäjä lähde sentään asein NATO-valtion kimppuun ja avaa rajaa väkisin. Voin sanoa, että noin 99.999 prosentin varmuudella ei lähde. Parasta tässä olisi oikeistohallitus, joka ei toivottavasti toista kertaa petä.

Mutta tämä vain minun näkemys, oikea tai väärä.
Jos ja kun rajalla ei ole edes aitaa, niin millä ihmeen ”voimakeinoilla” pysäytetään sadat tai tuhannet pakolaiset?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jos ja kun rajalla ei ole edes aitaa, niin millä ihmeen ”voimakeinoilla” pysäytetään sadat tai tuhannet pakolaiset?
Se on Suomen viranomaisten ja hallituksen mietittävä. Tilanne on aivan toinen, jos Suomi on NATO-maa. Venäjä on kusi sukassa, jotta se ei provosoi yhteenottoa. Pelkureitahan ne ovat. Meidän vääntövoima on NATO-jäsenenä aivan toista luokkaa kuin oli Sipilän hallituksen aikana.

Itse en enää edes usko, että Venäjä kovin helposti tuohon lähtee. Pikemminkin siellä halutaan rakentaa suhteita Suomen ja NATO:n sekä EU:n kanssa kuin aloittaa uutta riitaa "pakolaisilla". Mutta siihenkin on hyvä varautua tulevaisuutta varten.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hamu

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
No, NATO-maa tekee oman osuutensa ja estää maahantulon. Venäjä tekee sitten omansa ja katsotaan, minin päädytään. Yksi malli on Puolan malli, jossa maa itse ei peräänny lainkaan. Pidän tätä periaatetta vielä tärkeämpänä Suomen ja Venäjän välillä. Vähänkin periksi, ja Venäjä hakee jo seuraavaa heikkoa kohtaa...

Maahantulon estäminen laajassa skaalassa ja tarvittaessa humanitaarisen hätäavustuksen tarjoaminen (myös Frontexin avustuksella) on paras mahdollinen tapa. Juuri se syö terää yhtäältä a) siirtolaisten maahantulon aiheuttamalta ja b) toisaalta inhimillisen kärsimyksen aiheuttamalta Suomen sisäiseltä sekä EU-maiden keskinäiseltä hajaannukselta.

Hajaannuksen ja riidan aiheuttaminen on kuitenkin se Venäjän tavoite, ja sitä aiheuttaisi sekä liian pehmeät että liian kovat keinot.

Ylipäätään muuten Frontex-yhteistyön käyttö on asia, joka jo itsessään syö Venäjää rotan lailla, koska se demonstroi EU:n yhteistä strategiaa.


Suomalaiset rajavartijat eivät varmasti ala ampumaan mitään pakolaisia. Jos Putler tänne pakolaisia työntää, niin vastaan heidät otetaan. Ihan sama mitkä puolueet hallituksessa on.

Ei ampumaan, koska liiallisen voiman käyttö johtaisi Venäjän tavoitteiden saavuttamiseen sen lisäksi, että se tietenkin olisi myös omien perusperiaatteidemme vastaista (joita emme tietenkään anna diktatuurin määräillä ja muutella, koska silloin juuri häviämme). Mutta muuten tarvittavaa voimaa on voitava käyttää maahantulon estämiseksi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Maahantulon estäminen laajassa skaalassa ja tarvittaessa humanitaarisen hätäavustuksen tarjoaminen (myös Frontexin avustuksella) on paras mahdollinen tapa. Juuri se syö terää yhtäältä a) siirtolaisten maahantulon aiheuttamalta ja b) toisaalta inhimillisen kärsimyksen aiheuttamalta Suomen sisäiseltä sekä EU-maiden keskinäiseltä hajaannukselta.

Hajaannuksen ja riidan aiheuttaminen on kuitenkin se Venäjän tavoite, ja sitä aiheuttaisi sekä liian pehmeät että liian kovat keinot.

Ylipäätään muuten Frontex-yhteistyön käyttö on asia, joka jo itsessään syö Venäjää rotan lailla, koska se demonstroi EU:n yhteistä strategiaa.
Suomi vaan ei halua Frontexia rajalle ja on estänyt Frontexin budjetin laajentamista. Me emme luota Frontexiin, vaan haluamme pitää rajamme omassa valvonnassa. Näin olen asian ymmärtänyt. Silloin siellä ei ole rajalla joukkoja, jotka ottavat käskyt jostain muualta ja saattavat pyöriä tosipaikassa lähinnä jaloissa. Voi olla, että tilanne on muuttunut, mutta tällaista kuulin Sipilän hallituksen aikana.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Suomi vaan ei halua Frontexia rajalle ja on estänyt Frontexin budjetin laajentamista. Me emme luota Frontexiin, vaan haluamme pitää rajamme omassa valvonnassa. Näin olen asian ymmärtänyt. Silloin siellä ei ole rajalla joukkoja, jotka ottavat käskyt jostain muualta ja saattavat pyöriä tosipaikassa lähinnä jaloissa.

Kriisitilanteessa sen tarjoamat resurssit kuitenkin kannattaa hyödyntää.

Mutta ilman Frontexia tai Frontexin kanssa: se ei varsinaisesti ollut kirjoitukseni pointti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kriisitilanteessa sen tarjoamat resurssit kuitenkin kannattaa hyödyntää.
Ehdottomasti. Kun päästään sisään NATO:oon, on hyvä miettiä sitä, mitä kukin organisaatio tekee NATO:n kannalta merkittävimmällä rajalla. Tärkeintä on se, että Suomi pitää langat käsissään ja puolustaa rajaa itse rauhankin aikana. Tämä mielestäni helpottaa myös painetta Venäjän suuntaan. Siellä on koko ajan tieto, että isäntä rajan toisella puolella on talossa, mutta apujoukkoja on nyt käytössä.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Ehdottomasti. Kun päästään sisään NATO:oon, on hyvä miettiä sitä, mitä kukin organisaatio tekee NATO:n kannalta merkittävimmällä rajalla. Tärkeintä on se, että Suomi pitää langat käsissään ja puolustaa rajaa itse rauhankin aikana. Tämä mielestäni helpottaa myös painetta Venäjän suuntaan. Siellä on koko ajan tieto, että isäntä rajan toisella puolella on talossa, mutta apujoukkoja on nyt käytössä.

Samaa mieltä, kuten uskon suurimman osan poliitikoistakin olevan.

Kremlissä on muuten varmasti pantu merkille suomalaisten poikkeuksellinen yhtenäisyys. Heti, kun ollaan totisemmassa tilanteessa, turvallisuusasioista nokittelu on jäänyt käytännössä kokonaan pois. Tämä varmasti vähentää Venäjän kiinnostusta lähteä rajalla mihinkään toimenpiteisiin, joissa todennäköisesti vain munaisivat itsensä.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Veronkevennyksiä pukkaa Marinilta ja järkipuhetta ylisuurten palkankorotusten ongelmallisuudesta:


”Tämä voi ehkä yllättää, mutta en ajattele tästä kovinkaan eri tavalla kuin edustaja Zyskowicz. Erityisesti inflaation vuoksi meidän pitää katsoa tilannetta vakavasti. Me emme saa pilata kilpailukykyämme esimerkiksi ylisuurilla palkankorotuksilla. Olemme valmiita tarkastelemaan verotuskysymystä”.

Marin valitsi lopulta järkevän tien. Olisin mielissäni, jos kyse ei olisi vain vaaleista 2024, vaan ymmärryksestä ostovoiman kuristamisen vaikutuksista. Marinista on tulossa valtiomies, joka ymmärtää kokoomuslaisen talouspolitiikan aivan eri tavalla kuin aloittaessaan pääministerinä. Se on kasvua se.
 

Analyzer

Jäsen
Veronkevennyksiä pukkaa Marinilta ja järkipuhetta ylisuurten palkankorotusten ongelmallisuudesta:


”Tämä voi ehkä yllättää, mutta en ajattele tästä kovinkaan eri tavalla kuin edustaja Zyskowicz. Erityisesti inflaation vuoksi meidän pitää katsoa tilannetta vakavasti. Me emme saa pilata kilpailukykyämme esimerkiksi ylisuurilla palkankorotuksilla. Olemme valmiita tarkastelemaan verotuskysymystä”.

Marin valitsi lopulta järkevän tien. Olisin mielissäni, jos kyse ei olisi vain vaaleista 2024, vaan ymmärryksestä ostovoiman kuristamisen vaikutuksista. Marinista on tulossa valtiomies, joka ymmärtää kokoomuslaisen talouspolitiikan aivan eri tavalla kuin aloittaessaan pääministerinä. Se on kasvua se.

Tuon jutun kun lukee kokonaan, niin siitä ilmenee, että Marin on antamassa veronkevennyksiä pieni- ja keskituloisille(lue äänestäjilleen)
Kokoomus kai ajaa sitä kaikille.

On siinä vielä eroa.

Marinin ideologiaanhan tämä sopii aivan vallan erinomaisesti, että hyvätuloisten pitää kantaa aina vaan isompi taakka.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hamu

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tuon jutun kun lukee kokonaan, niin siitä ilmenee, että Marin on antamassa veronkevennyksiä pieni- ja keskituloisille(lue äänestäjilleen)
Kokoomus kai ajaa sitä kaikille.
Totta. Ja lisäksi Kokoomus haluaa veronalennuksen nyt. Marin tarjoaa syksyn 2022 lisäbudjettia. Vaalit keväällä 2023...

Marinin ideologiaanhan tämä sopii aivan vallan erinomaisesti, että hyvätuloisten pitää kantaa aina vaan isompi taakka.

Luulenpa, että Marinin SDP tulee tässäkin Kokoomuksen kanssa samoille linjoille. Aika ei ole vielä ihan kypsä. Mutta ehkä jo ennen vaaleja saadaan kuulla, että jos hallituksessa ovat Kok ja SDP, veronalennukset voidaan antaa kaikille, mutta suurituloisille prosenteissa vähemmän. Kokoomus saa myös SDP:n tuella läpi veropohjan laajentamisen. Suunnilleen sen verouudistuksen, jonka Rinne lupasi, mutta johon rohkeus ei riittänyt. Orpolla riittää.

Voin olla väärässä, mutta minun silmin Marin kosiskelee jo Kokoomusta tietäen, että yhteinen linja löytyy kun hän tulee puoliväliin vastaan. Kyse ei tietenkään ole vain talouspolitiikasta, vaan NATO-hakemuksen jälkeisestä kokonaan uudenlaisesta tilanteesta Suomessa.

Laajapohjainen hallitus tarvitaan vaalivoittajien Kok ja PS ympärille ja myös SDP:lle on paikkansa. PS nousee ennen vaaleja, koska uutta EU-tukipakettia rakennellaan jo Italialle. Maan korot ovat nyt lähellä 5 prosenttia ja paljon enempää ei voi nousta. Mutta tulee nousemaan. Nyt on aika viheltää tämä peli poikki. Kun vaan tietäisi miten.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Totta. Ja lisäksi Kokoomus haluaa veronalennuksen nyt. Marin tarjoaa syksyn 2022 lisäbudjettia. Vaalit keväällä 2023...



Luulenpa, että Marinin SDP tulee tässäkin Kokoomuksen kanssa samoille linjoille. Aika ei ole vielä ihan kypsä. Mutta ehkä jo ennen vaaleja saadaan kuulla, että jos hallituksessa ovat Kok ja SDP, veronalennukset voidaan antaa kaikille, mutta suurituloisille prosenteissa vähemmän. Kokoomus saa myös SDP:n tuella läpi veropohjan laajentamisen. Suunnilleen sen verouudistuksen, jonka Rinne lupasi, mutta johon rohkeus ei riittänyt. Orpolla riittää.

Voin olla väärässä, mutta minun silmin Marin kosiskelee jo Kokoomusta tietäen, että yhteinen linja löytyy kun hän tulee puoliväliin vastaan. Kyse ei tietenkään ole vain talouspolitiikasta, vaan NATO-hakemuksen jälkeisestä kokonaan uudenlaisesta tilanteesta Suomessa.

Laajapohjainen hallitus tarvitaan vaalivoittajien Kok ja PS ympärille ja myös SDP:lle on paikkansa. PS nousee ennen vaaleja, koska uutta EU-tukipakettia rakennellaan jo Italialle. Maan korot ovat nyt lähellä 5 prosenttia ja paljon enempää ei voi nousta. Mutta tulee nousemaan. Nyt on aika viheltää tämä peli poikki. Kun vaan tietäisi miten.
Hyvää pohdintaa kyllä, mutta saako ottaa talteen ja mikäli homma ei menekkään näin niin saako asiasta muistutella? Ilman, että no ei voinut tietää sitä sun tätä?

Toki keskustelupalstahan tämä on ja asioistahan täällä keskustellaan. Pakko vain sanoa, että niin tarkka kuvaus asiasta, että en valitettavasti usko toteutuvan. Toivon kyllä ennusteen olevan oikea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös