En ole vasemmistolainen, olen vain helvetin kyllästynyt tähän turhaan jankutukseen, johon ei todellakaan ole ratkaisua.
No höpöhöpö, niitä ratkaisuja on tässä ja muissa ketjuissa esitetty pilvin pimein, jumalauta jääkiekkopalstalla!
Asiantuntijat ovat tehneet helvetisti selvityksiä, ehdotuksia ja suosituksia - joita poliitikot eivät uskalla kuunnella saati noudattaa, koska joku eturyhmä väkisinkin peppukipuilee ja kannatus laskee eli oma hillotolppa voi olla vaarassa. Ketään ei todellakaan kiinnosta se, mikä olisi pitkässä juoksussa kansan ie. valtion etu.
Koko tätä Suomi-bussiahan tässä ajetaan jyrkänteeltä alas, mutta mitä väliä kun oma perse sen kestää, korjatkoon muut sitten ruumiit ja muut romut. Ja rakennelkoon uuden bussin.
Tämä nyt ei ollut suoraan lainatulle kuittailua, sillä yhdyn turhautumiseen täysin. Mitään järkevää ei tehdä poliittisen vallan menettämisen pelossa, vaan ajetaan esim. jotain täysin kestämättömiä ja käsittämättömiä soteuudistuksia väkisin läpi, vaikka kaikki vauvasta vaariin tietävät, ettei siihen ole mitään resursseja saati varaa nyt eikä varsinkaan tulevaisuudessa. Kaikkea byrokratiaa vain lisätään ja hallintokerroksia kerroksien päälle, vaikka pitäisi toimia tasan päinvastoin tehostaen ja nipistäen joka paikasta. Mutta eihän kukaan nyt omastaan uhraa pillunpäreen vertaa ja helppo ratkasu on aina vaan kaikille enemmän kaikkea.
Suomi vetää valtiona tällä hetkellä ihan niinkuin joku wannabee miljonääri tai uhkapeliaddikti, joka ottaa lainaa lainan päälle koska niin voi tehdä ja se on helppoa, eikä tarvi kohdata todellisuutta, kääriä hihoja ja ottaa itseään niskasta kiinni. Puitteet näyttää hienolta ja on kullatut ovenkahvat, kunnes kaikki romahtaa.
Mutta ei tää tosiaan varmaan koske mua, mä olen kuollut ja tuhkattu siinä vaiheessa kun ollaan tosi kusessa - mutta ollaan varmaan muutenkin muista syistä, eli eletään nyt sitten niinkuin viimestä päivää! Lisää lainaa, leipää ja sirkushuveja, kaikille kaikkea!