Mitään journalistista perustetta noille ei löydy, mutta löytyykö kovinkaan moneen muuhunkaan seiskan shokkiwau-juttuun. Sinällään olen iloinen, että elämme maassa jossa voi julkaista kuvan vaikka pääministerin perseestä pelkäämättä tulevia kalsarin vaihtoja ja ikkunan ääressäkin uskaltaa olla. Surullista sen sijaan se, että löytyy media joka moista roskaa julkaisee.
Niin, arvonsa kullakin. Minä olisin vielä iloisempi, jos eläisimme maassa, jossa voi julkaista kuvan pääministerin takapuolesta, mutta sitä ei julkaista ilman lupaa, koska mm. halutaan kunnioittaa yksityisyyttä.
Merkillepantavaa tässäkin Marinin kalsarikohussa on tämä nykypäivien mielensäpahoittaminen. Toisten puolesta.
Ei, kyse on siitä, mikä on oikein ja mikä ei. En minä ole yhtään pahoittanut mieltäni Marinin puolesta. Sen sijaan minua harmittaa, että tällaisia salakuvia julkaistaan. En pidä sitä oikeana. En haluaisi, että minustakaan julkaistaisiin vastaavia kuvia.
Marinia koko kohu ei taida hetkauttaa lainkaan.
Mistä tiedät tämän? Se, että Marin ei reagoi tähän, ei tarkoita, etteikö tämä hetkauttaisi häntä. Itse uskon, että hetkauttaa. On kuitenkin täysin ymmärrettävää ja järkevää, että Marin jättää tällaisiin reagoimatta. Hän on pääministerinä tällaisten yläpuolella eikä voi oikeastaan voittaa mitään enää. Lisäksi tähän on jo reagoitu muiden toimesta. Hiljaisuus sataa vain Marinin laariin.
Vaikka onkin demari, on kuitenkin sen verran fiksu, että tietää lähtiessään kalsareissa kadulle tulevansa takuuvarmasti kuvatuksi. Asuvalinta oli aivan yhtä tietoinen kuin Halosella tuulipuku ja lippalakki Hakaniemessä.
Mitä sitten? Ei se tee kuvan julkaisemisesta yhtään sen hyväksyttävämpää. Ei tämä ole mikään puolustus tai perustelu.