Sanna Marinin hallitus

  • 2 600 280
  • 21 526

d00b

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä näitä Insta sun muita uutisia lukiessani tajuaa, että taidan olla vanha jyyrä... Tulee Paavo Lipposta ikävä, ei pääministerin tarvitse olla somen kuningas/kuningatar...

Niin ja en ole demareita koskaan äänestänyt...
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Tällaisina aikoina, kun pyritään ulos kriisistä (korona), talouden suhteen on haasteita ja ilmastoasiat vaativat muutoksia kaikkien elämään, toivoisin politiikoilta enemmän rakentamista kuin hajottamista. Varsinkin pääministeri voisi näyttää tässä esimerkkiä. Mitä asiaa tuollainen kuittailua oikein ajaa eteenpäin? Aivan turhanpäiväistä nälvimistä. Ja olen Marinia nuorempi.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mihin liittyen? Onko Marinista päästy eroon ja demarit siirtäneet syrjään?

Sinun mielestäsi Marin aiheuttaa eripuraa demareiden sisällä ideologiallaan, minä olen esittänyt sen johtuvan persoonastaan ja julkisuuskuvastaan. Jos otetaan huomioon kertomuksen uusin käänne, näetkö eripuran edelleen johtuvan ideologisista syistä?

SDP:n äänestäjät ovat iäkkäitä ja vaikka kansanedustajat ymmärtäisivät nuoremman sukupolven some-kulttuuria, he kuuntelevat äänestäjiään. Tämä uusin tapaus tulee vaikuttamaan myös niihin, jotka eivät ole tähän mennessä asiaan reagoineet.
 

Jeffrey

Jäsen
Ei jumalauta mikä tyyppi. Mikä helvetin pääministeri se tuollainen on, joka kaikissa tilanteissa pyrkii vaan entistä suurempiin jakolinjoihin ihmisten välille.

Tämähän kuuluu ihan olennaisena osana sosialistiseen ideologiaan. Me vs. Muut. Köyhät vs. Rikkaat. Meidän ajatusmaailma vs. Toisinajattelijat. Ihan samaa tapahtuu kaikissa maailman sosialistisissa valtioissa ja on aina myös tapahtunut stalineiden ja hitlereiden ajoista lähtien.

Se miksi tätä jatketaan, on ideologia ja se että se on myös Suomessa toiminut ja nostanut sosiastit valtaan pitkästä pitkästä aikaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tällaisina aikoina, kun pyritään ulos kriisistä (korona), talouden suhteen on haasteita ja ilmastoasiat vaativat muutoksia kaikkien elämään, toivoisin politiikoilta enemmän rakentamista kuin hajottamista. Varsinkin pääministeri voisi näyttää tässä esimerkkiä. Mitä asiaa tuollainen kuittailua oikein ajaa eteenpäin? Aivan turhanpäiväistä nälvimistä. Ja olen Marinia nuorempi.

Ah, olin urheilemassa, ja paitsi iltapäivälehtien kärkijutuista. Nyt luin. Marinin kommentti boomereista oli varmaan parasta Marinia vähään aikaan. Tuolla saadaan taas lisää liikkumatilaa EU:n uuden (tulossa on) tukipaketin keskustelulta, kestävyysvajeelta ja ilmastonmuutoksen konkretialta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sinun mielestäsi Marin aiheuttaa eripuraa demareiden sisällä ideologiallaan, minä olen esittänyt sen johtuvan persoonastaan ja julkisuuskuvastaan. Jos otetaan huomioon kertomuksen uusin käänne, näetkö eripuran edelleen johtuvan ideologisista syistä?

Sinulla on kovat johtopäätökset yhden viestin osalta, jota eivät HS:n ja YLE:n jutut demarien sisältä oikein tue. Marin on tulipunainen vassari, jota oikeistodemarit ja neutraalidemarit kavahtavat. On se varmaan vaikea luonne ja tapaus muutenkin. Painetta helpottaa oikeistodemarien siirtyminen puolueesta ulos jo aikaa sitten.

Näin siis katson, joku muu katsoo toisin.

Odotellaan nyt Ilmari Nurmista SDP:n ministeriksi kun sai jo Tampereen valtuuston puheenjohtajuuden.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Marinilta aika huono veto tuo boomereille vittuilu. Kieltämättä naurahdin sitä itsekin, sillä vitsihän oli hauska, mutta toki se myös jonkinlaisesta ylimielisyydestä kertoo. Sellaiseen ei olisi viime aikojen kohujen jälkeen varaa. Yleinen mielipide muuttuu Marinia kohtaan koko ajan vain kriittisemmäksi, ja silloin jopa omat voivat kaivaa maata Marinin jalkojen alta. Ihmettelen, jos kukaan Marinin lähipiiristä ei sano tätä hänelle, jos hän ei itse sitä tajua. Marin tuntuu olevan tällä hetkellä vallasta juopunut, ja siitä ei ole pitkä matka vallan menettämiseen.

Aisankannattaja-aviomiehelle jaksamisia.
Ilmarista ei taida olla vaaraa...
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Sinulla on kovat johtopäätökset yhden viestin osalta, jota eivät HS:n ja YLE:n jutut demarien sisältä oikein tue. Marin on tulipunainen vassari, jota oikeistodemarit ja neutraalidemarit kavahtavat.

Esitin asiani ennen Marinin boomer-päivitystä, joten kysymys ei ole yhdestä viestistä. Jos Marinin ideologia olisi ongelma numero yksi, ei hän olisi pääministeriksi edes valittu.

SDP on jatkuvasti ongelmissa yksittäisten henkilövalinnoiden takia, joilla pyritään nousemaan puolueen profiilia, mutta tuloksena on epäonnistuminen. Hussein al-Taee piti olla korkean profiilin maahanmuuttaja, mutta hänen kaapistaan löytyikin vihapuhetta. Marinin piti olla valovoimainen pääministeri, joka saa SDP:n näyttämään nuorelta, mutta kaapista löytyikin ylimielinen some-käyttäytyminen.

Marin tuntuu olevan tällä hetkellä vallasta juopunut, ja siitä ei ole pitkä matka vallan menettämiseen.

Minua tässä häiritsee eniten se, että haluaisin tietää pääministerin matkasta EU:ssa, mutta asiasta keskustelemisen sijaan pääministeri hankaloittaa sitä itse aiheuttamalla kohuja. Marin tuntuu osaavan sosiaalisen median, mutta on osaamaton perinteisen journalismin kanssa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Näkeekö muut tuossa hauskan ristiriidan, että demari vittuile boomereille. Eiks tää oo vähän sama ku vasemmistoliiton edustaja huutelisi vitun köyhiä?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Esitin asiani ennen Marinin boomer-päivitystä, joten kysymys ei ole yhdestä viestistä. Jos Marinin ideologia olisi ongelma numero yksi, ei hän olisi pääministeriksi edes valittu.

Esitit kysymyksen minulle boomer-päivityksen jälkeen ja siihen ymmärtääkseni viitaten kysyit, olenko samaa mieltä edelleen. En ole väittänyt Marinin ideologian olevan numero yksi.

SDP on jatkuvasti ongelmissa yksittäisten henkilövalinnoiden takia, joilla pyritään nousemaan puolueen profiilia, mutta tuloksena on epäonnistuminen. Hussein al-Taee piti olla korkean profiilin maahanmuuttaja, mutta hänen kaapistaan löytyikin vihapuhetta. Marinin piti olla valovoimainen pääministeri, joka saa SDP:n näyttämään nuorelta, mutta kaapista löytyikin ylimielinen some-käyttäytyminen.

Tästä samaa mieltä. Tosin ongelmissa ovat muutkin puolueet. Kun kannatus laskee, omat aloittavat selkäänpuukotuksen, ja some + media tarttuvat. Orpon Kokoomus talvella esimerkkinä.

Minua tässä häiritsee eniten se, että haluaisin tietää pääministerin matkasta EU:ssa, mutta asiasta keskustelemisen sijaan pääministeri hankaloittaa sitä itse aiheuttamalla kohuja. Marin tuntuu osaavan sosiaalisen median, mutta on osaamaton perinteisen journalismin kanssa.

Uskallatko epäillä, että Marin esikuntineen syöttää näitä aivan tarkoituksella, jotta isot ja vaikeat kysymykset eivät nouse esille? Luulisi Marinin kertovan EU:n aivan uusista tukihankkeista, joista puhuttiin. Mutta tuli boomereita, ja en ihan sattumaan usko.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viesti oli siis luokkaa "hei boomeri, jäitä hattuun, ota coolimmin"... Ja joku Hjallis rakentaa imagoaan somessa kirjoittamalla että Marinin pitää lopettaa imagon rakentaminen somessa.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sanokaa nyt jonkun toisen maan pääministeri, joka toimii tai on toiminut vastaavalla tavalla? Rivikansanedustajalta menisi läpi vielä jollakin tasolla, mutta pääministerin asemassa oleva henkilö ei vaan voi vittuilla eri mieltä oleville tuolla tavalla. Ihan kuin hän ei edelleenkään käsittäisi asemaansa ja sen tuomaa vastuuta.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Sanokaa nyt jonkun toisen maan pääministeri, joka toimii tai on toiminut vastaavalla tavalla? Rivikansanedustajalta menisi läpi vielä jollakin tasolla, mutta pääministerin asemassa oleva henkilö ei vaan voi vittuilla eri mieltä oleville tuolla tavalla. Ihan kuin hän ei edelleenkään käsittäisi asemaansa ja sen tuomaa vastuuta.
Ei pääministeri, mutta eräs entinen presidentti tulee mieleen. Asiaosaaminen kummallakin on samaa tasoa, joten ulostulot ovat tätä luokkaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viesti oli siis luokkaa "hei boomeri, jäitä hattuun, ota coolimmin"... Ja joku Hjallis rakentaa imagoaan somessa kirjoittamalla että Marinin pitää lopettaa imagon rakentaminen somessa.

Vaikka vierastan Harkimoa, olihan se kohtuullisen osuva heitto: "otamme heti coolimmin, kun pääministeri lopettaa velkarallin ja juhlimisen sekä alkaa keskittyä työhönsä eikä imagonsa rakentamiseen somessa".

Merkitys siis muuttui kertomastasi kun katsoi edes puolta Harkimon viestistä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tästä samaa mieltä. Tosin ongelmissa ovat muutkin puolueet. Kun kannatus laskee, omat aloittavat selkäänpuukotuksen, ja some + media tarttuvat. Orpon Kokoomus talvella esimerkkinä.

Kokoomus ei ole juuri epäonnistunut henkilövalinnoissaan. Puolueessa on ihka-aitoja idiootteja kuten Timo Heinonen ja Sinuhe Wallinheimo, mutta eivät he ole tehneet puolueelleen hallaa niin kuin eräät demarit.

Uskallatko epäillä, että Marin esikuntineen syöttää näitä aivan tarkoituksella, jotta isot ja vaikeat kysymykset eivät nouse esille?

En. Minun silmiini näyttää kuin Marin eläisi some-kuplassa, jonka tapahtumat eivät koske perinteistä mediaa – ja päinvastoin. Hän sabotoi tärkeistä asioista keskustelemisen ilmeisesti tahattomasti, mutta se pääministerin tehtävässä se ei ole mikään puolustus, vaan hänen pitäisi ymmärtää some-käyttäytymisen seuraukset.

Minä en seuraa Instagramia, enkä edes iltapäivälehtiä, mutta silti tiedän asiasta. Marinin kuplassa tämä on ilmeisesti mahdoton yhtälö.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
En. Minun silmiini näyttää kuin Marin eläisi some-kuplassa, jonka tapahtumat eivät koske perinteistä mediaa – ja päinvastoin. Hän sabotoi tärkeistä asioista keskustelemisen ilmeisesti tahattomasti, mutta se pääministerin tehtävässä se ei ole mikään puolustus, vaan hänen pitäisi ymmärtää some-käyttäytymisen seuraukset.

Minä en seuraa Instagramia, enkä edes iltapäivälehtiä, mutta silti tiedän asiasta. Marinin kuplassa tämä on ilmeisesti mahdoton yhtälö.

Marinin ympärillä on ammattitaitoisia avustajia. Jos YLE:n ja HS:n jutut pitävät paikkansa, Marin on häätänyt ammattitaitoista väkeään (en tarkoita Kiurua) kauemmaksi, ja nyt Ilmareilla yms on enemmän vaikutusvaltaa. Mikäli tässä on yhtään faktaa, Marin on tehnyt paitsi olostaan vaikean, myös hallituksen jatkosta haastavaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Näkeekö muut tuossa hauskan ristiriidan, että demari vittuile boomereille. Eiks tää oo vähän sama ku vasemmistoliiton edustaja huutelisi vitun köyhiä?
Demareiden äänestäjäkunta on vanhaa, mutta ehkä nämä eivät tajua olevansa boomereita. Eivät ehkä edes tiedä, mitä tuo nuorisokielen sana tarkoittaa.

Voihan sitä röyhkeästi vittuilla kenelle tahansa, kunhan ei jää kiinni. Niinhän joku Aleksi Valavuorikin kävi kuulemma vassareiden vaaliteltalla pätemässä, että tiedättekö kenen rahoilla tämä maa pyörii.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös