Ai että mä nautin tästä, kun ihmiset pahoittaa mielensä Sannan boomer-postauksesta. Onko se nyt niin, että mitään ei saa enää sanoa? Mutta kun näin nämä asiat koetaan!
Palaan vielä tähän. Minusta on oleellista erottaa päivityksen tekijä ja vastaanottajat. On totta, että Harkimolla ei ole yhtään varaa kritisoida pääministerin some-käyttäytymistä, mielensäpahoittaminen on huvittavaa ja Marinilla olisi varaa näpäyttää niitä, jotka pyrkivät tekemään kohuja aamupaloista, hääkustannuksista ja Kesärannan jatkoista. Näpäytys olisi paikallaan etenkin niille, jotka tekevät näistä kohuja ja samalla vaativat, että pääministerin pitäisi pysyä asiassa.
Minulle tässä on kuitenkin kysymys medianhallinnasta eli millä tavalla kohujen aiheuttajille ja niiden paikkaansapitämättömyyksiin vastataan.Tyylikkäin tapa olisi antaa olla ja jatkaa eteenpäin, sillä se vasta provokaatijoita ärsyttäisi. Jääkiekossakin paras tapa vastata vastustajan provokaatioon on näyttää olevansa parempi pelaaja. Tekemällä maalin saa provosoijan näyttämään aseettomalta.
Jos Marin olisi uusimman kohun jälkeen odottanut vaikka tämän päivän kyselytuntiin, vastannut siinä asiallisesti kysymyksiin ja antanut rivien välistä pienen kuitin niille, joiden mielestä jatkot ovat kohun arvoinen, olisi asia enemmän kuin kunnossa. Ei hänen olisi tarvinnut jättää edes Instagramia rauhaan, vaan päivittänyt jotain, josta vain Jani Mäkelä ja Mikko Kärnä näkisivät aihetta kohuun.
Pidätän oikeuden muuttamaan näkemystäni siinä vaiheessa, kun olen perehtynyt mediatutkijoiden näkemyksiin.
Journalismin näkökulmasta olen täysin samaa mieltä nimimerkin
@TuleeEnnenaikaisesti kanssa, mutta se on eri ketjun aihe.