Sanna Marinin hallitus

  • 2 608 027
  • 21 526

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Erikoista tai ei, niin itselleni se ei ollut tiedossa. Mutta näinhän se on asian tarkistettuani.

Vastaavanlaista hehkutusta valtaa pitäviä kohtaan ei pääkirjoituksissa ihan joka päivä näe, niin otti itselläni silmään. Mutta kuten kirjoitit, on lehden ja toimituksen kanta, jota ko aviisi muussakin sisällössään voimakkaasti ilmaisee, joten on toki luonnollista.jatkumoa.

Ehkä ne oikeasti hehkutti lainoppineita juristeja. Nehän valtaa pitää. Kokematon hallitus on aivan kusessa kun kokeneet juristit pyörittää 100-0.

Kaikki käytännön asiat on pykäläsoppaa kun kokemattomat ministerit ja kaveripohjalta valitut avustajat eivät ymmärrä substanssia ja heillä ei ole siten kykyä muodostaa omaa tahtoa. Anna-Maja on vaan surkimus lakimiehenä, hänestä ei apua. Oikeuskansleri on presidentin valitsema jees-mies.

Lakimiesten ja professorien kulta-aikaa jota he varmaan pitkään muistelevat.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Näin HS:n tilaajana tämä ei ollut yllätys miltään osin, pettymys kyllä. Toisaalta hyvä, että kanta on sanottu ääneen. Pidän kyllä huolestuttavana jos Hesarin pääkirjoituksia rustaa tyyppi joka syö demareiden propagandaa koukkuineen.

Näin sivustakatsojana ja kauan sitten (Tarja Halosen kaudella) HS:n demariuteen kyllästyneenä annan pienen vihjeen: Tilauksen voi lopettaa ja siirtyä jonkin objektiivisemman median käyttäjäksi. Itse asiassa minun on todella vaikea ymmärtää, että joku demareiden vasemmasta laidasta oikealle päin asennoituva haluaa tälle entiselle laatulehdelle vielä rahojaan kantaa.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Näin sivustakatsojana ja kauan sitten (Tarja Halosen kaudella) HS:n demariuteen kyllästyneenä annan pienen vihjeen: Tilauksen voi lopettaa ja siirtyä jonkin objektiivisemman median käyttäjäksi. Itse asiassa minun on todella vaikea ymmärtää, että joku demareiden vasemmasta laidasta oikealle päin asennoituva haluaa tälle entiselle laatulehdelle vielä rahojaan kantaa.

Kerrotko esimerkkejä paremmista medioista? Itse mielellään laajennan omaa mediakenttääni, hesarillekin annan (ainakin uutispuolelle) arvoa.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kerrotko esimerkkejä paremmista medioista? Itse mielellään laajennan omaa mediakenttääni, hesarillekin annan (ainakin uutispuolelle) arvoa.

Jos puhutaan printtimediasta, suomalaisista ainoastaan Hudari näyttää jollakin tavalla länsimaisen sivistysvaltion sanomalehdeltä. Toki siinäkin on omat ongelmansa, joita ei tässä tarvinne juurikaan listata. Itse turvaudun ulkomaisiin uutislähteisiin ja Suomen asioista luen kaikkien ilmaisia sisältöjä äärikriittisellä silmällä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kerrotko esimerkkejä paremmista medioista? Itse mielellään laajennan omaa mediakenttääni, hesarillekin annan (ainakin uutispuolelle) arvoa.
Näin se on, että vähissä on vaihtoehdot jos vihervasemmistoon kallellaan olevaa YLEeä ei lasketa.

Enemmänhän se on sellainen tapa. Joka aamu teen tietovisan, sudokun ja luen fingerporin. Nyt kun tarkemmin miettii, niin ei esim. urheilusivuilla ole juurikaan merkitystä. Kaikki uutiset olivat jo tiedossa illalla ja nyt kiinnostavat luen NHL ja NBA sovelluksista.

Vaimo ja tytär kai lukee muutakin, että kai toi pitää säilyttää. Digitaalinen se on ollut jo pitkään.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Eli teidän Jussien mielestä ongelma on nimenomaan uutisoinnin puolueellisuudessa? Itse en ole koskaan nähnyt tätä suomalaisessa mediassa kovin merkittävänä ongelmana. Resursoinnin puute sen sijaan näkee, syvälle luotaavia reportaaseja yms. näkee harvoin enää hesarissakaan, vaikka siellä toki jonkin verran. Tämä on tietysti kansainvälinen trendi.

Suomen Kuvalehti, HS, Yle, noista luen suurimman osan ajankohtaisjutuistani suomeksi. Tietysti varsin laajalla kammalla kaikkea muutakin.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Näin sivustakatsojana ja kauan sitten (Tarja Halosen kaudella) HS:n demariuteen kyllästyneenä annan pienen vihjeen: Tilauksen voi lopettaa ja siirtyä jonkin objektiivisemman median käyttäjäksi. Itse asiassa minun on todella vaikea ymmärtää, että joku demareiden vasemmasta laidasta oikealle päin asennoituva haluaa tälle entiselle laatulehdelle vielä rahojaan kantaa.
Täsmälleen samaa mieltä olen. Siksi lopetin oman tilaukseni vajaa kolme vuotta sitten. Kyllästyin Hesarin aihe-, näkökulma- ja haastateltavavalintoihin. Lisäksi jatkuvat hyökkäykset Sipilän hallitusta vastaan alkoivat ärsyttää. Tilaajana ehdin olla noin 30 vuotta.

Marinin hallituksen puolustaminen on itse asiassa melkoista politiikantekoa. Median tehtävä olisi olla vallan vahtikoira, ei kädestä syövä sylipuudeli. Marinin hallitus on antanut paljon aihetta kritiikkiin, mutta valtakunnan toiseksi suurinta mediaa se ei näytä kiinnostavan.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Eli teidän Jussien mielestä ongelma on nimenomaan uutisoinnin puolueellisuudessa? Itse en ole koskaan nähnyt tätä suomalaisessa mediassa kovin merkittävänä ongelmana.
Tämä on ollut ongelma siitä asti, kun HS hehkutti EU:ta pää punaisena ja suurin osa osti tuon hehkutuksen halvoista autoista, ruoasta ja viinasta. Sittemmin moni on oppinut ettei hesariin ole luottamista.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alkaa avautumaan miksi joku persujen suosio on niin korkeallla, sivistystaso on selaista että porukka pöyristyy kun "HS teki pääkirjoituksesta faktojen sijaan mielipidekirjoituksen" ja muutenkin Hesaria pidetään merkkinä epäluotettavasta mediasta. Varmaan omat mirlipiteet muodostetaan iltapäivälehtien lööppien perusteella kun ne vastaavat enmmän omia kuvitelmia.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Alkaa avautumaan miksi joku persujen suosio on niin korkeallla, sivistystaso on selaista että porukka pöyristyy kun "HS teki pääkirjoituksesta faktojen sijaan mielipidekirjoituksen" ja muutenkin Hesaria pidetään merkkinä epäluotettavasta mediasta. Varmaan omat mirlipiteet muodostetaan iltapäivälehtien lööppien perusteella kun ne vastaavat enmmän omia kuvitelmia.
Keiden sivistystasoa nyt siis arvioit? Ketkä täällä siis kuuluvat tuohon porukkaan, jonka "omat mirlipiteet muodostetaan iltapäivälehtien lööppien perusteella kun ne vastaavat enmmän omia kuvitelmia". Millä perusteella ja millä pätevyydellä muiden sivistystasoa arvioit?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Alkaa avautumaan miksi joku persujen suosio on niin korkeallla, sivistystaso on selaista että porukka pöyristyy kun "HS teki pääkirjoituksesta faktojen sijaan mielipidekirjoituksen" ja muutenkin Hesaria pidetään merkkinä epäluotettavasta mediasta. Varmaan omat mirlipiteet muodostetaan iltapäivälehtien lööppien perusteella kun ne vastaavat enmmän omia kuvitelmia.
Tähän päätelmään päädyit edellisistä viesteistä, jossa ainoa ehdotettu vaihtoehto oli pääkaupungin sweduaviisi? Itse päädyn taas siihen, minkä toki olen jo aiemminkin huomannut, että demarileirissä ollaan niin tyytyväisiä kaikkeen, mitä virheetön Sanna tuo, että sitä ei edes huomaa kun naapuritoverin kusi hölskyy päässä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tämä on ollut ongelma siitä asti, kun HS hehkutti EU:ta pää punaisena ja suurin osa osti tuon hehkutuksen halvoista autoista, ruoasta ja viinasta. Sittemmin moni on oppinut ettei hesariin ole luottamista.
Minäkin ostin tuon hehkutuksen EU:n halvoista autoista, ruuasta ja viinistä. Se kannattikin. Autosta säästin yli 5000€ ja ruuasta ja viinastakin useampia satasia.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Miljardi sijoitetaan, jotta päästään 6% eteenpäin ilmastotalkoissa. Näin kertoi uutisissa. Paljonkos sijoitetaan lisää, jotta päästään 100% tavoitteeseen?
Sitten unelma tavoitettu, ja maapallo pelastettu. Tai siis se Suomen osuus, joka on 0.1% kaikista maista laskettuna. Montakohan prosenttia muuta maat ovat samana aika lisänneet päästöjään?
No muut päättää, ja näillä mennään.
Luulen että, kun tuo koronavelka iskee, niin on suomalainen hyvinvointivaltio ajettava turhan alas. Mutta ihmisiä vain hymyilyttää, kun 0.1% hoidettiin hienosti. Siis joitakin ihmisiä.
Joskus se vihreys kuitenkin kannattaa. Fortum meni Rotterdamiin osaltaan vihreyden vuoksi.
Sitten on näitä muitakin hyviä juttuja., kuten Swappie.
Ei tässä maailmaa tarvitse pelastaa, mutta jos tienattaisiin?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mihin tämän väitteen perustat?
Vetyvarastojen saatavuus. Niitä rakennetaan valtion tuella Rotterdamin edustalle meren alle. Ja sanoin osaltaan, tietenkin logistiikka on varmasti suurin tekijä tuossa päätöksessä.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Menikö se Fortumikin sinne Rotterdamiin jo Nesteen kaveriksi?

Ei tainnut mennä, mutta Neste, jonka osakkeista valtio omistaa hieman yli 35 prosenttia ollen heittämällä suurin osakkeenomistaja, meni. Olen tässä odotellut pääministerin avautumista yhteiskuntavastuusta, mutta ilmeisesti yhteiskuntavastuuta valtion omistamissa yrityksissä toteutetaan parhaiten maksimoimalla yrityksen tuottavuus. Ei valtion omistamissa yrityksissä puolestaan yhteiskuntavastuu toteutuu vain työpaikkojen luomisella ja ylläpitämisellä Suomessa....
 
K

Kiekkokatsoja

Joskus se vihreys kuitenkin kannattaa.
Ei tässä maailmaa tarvitse pelastaa, mutta jos tienattaisiin?
Kannattaa, ja tietysti pitääkin olla "vihreä", kaikin järkevin keinoin. Mutta nythän (ja muissakin asioissa ei olla), kuten kirjoitin.
Tienaamiseen vastaan siten, että kyllä hallituksen keinot ovat hyvin päinvastaisia. Ja myös teollisuus siirtyy pikkuhiljaa saastuttavampiin maihin.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Hallituksella on sana hallussa, ”valtava harppaus” vai Maon Kiinan ”Suuri harppaus”. Kiinan projekti oli valtava katastrofi jossa henkiriepunsa menetti miljoonat ihmiset. Ongelmia aiheutti muun muassa sokea ideologinen usko ja siitä johdetut epärealistiset ja virheelliset toimet. Tragedia jatkui kun epäonnistumista ei kehdattu myöntää.

Onko tämä enteellistä? Toivotaan että ei.

 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Hallituksella on sana hallussa, ”valtava harppaus” vai Maon Kiinan ”Suuri harppaus”. Kiinan projekti oli valtava katastrofi jossa henkiriepunsa menetti miljoonat ihmiset. Ongelmia aiheutti muun muassa sokea ideologinen usko ja siitä johdetut epärealistiset ja virheelliset toimet. Tragedia jatkui kun epäonnistumista ei kehdattu myöntää.

Onko tämä enteellistä? Toivotaan että ei.

Mjaa. Eikö Sanna Marin haluakaan Suomen kuningattareksi tms? Muutenkin vähän mautonta vihjailla, että Suomessa koitettaisiin teollistaa maata ja siirtyä maataloudessa tiukemmin monokulttuureihin ja laittaa teräsmyllyjä ympäri maata.
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Mihin tämän väitteen perustat?
Eikös ainakin HS:n mukaan yhtenä syynä nimenomaan ollut tuo että Rotterdamissa on paremmat ja valmiimmat mahdollisuudet vähentää päästöjä ja saavuttaa siten tuo Nesteen tavoittelema hiilineutraalius.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Eikös ainakin HS:n mukaan yhtenä syynä nimenomaan ollut tuo että Rotterdamissa on paremmat ja valmiimmat mahdollisuudet vähentää päästöjä ja saavuttaa siten tuo Nesteen tavoittelema hiilineutraalius.
Tässä täytyy muistaa että HS on valeuutispalvelu ja siihen ei voi luottaa kun se on vihervasemmiston täysin mädättämä. Ainakin Perussuomalaisten silmissä.
 
Suosikkijoukkue
FC Barcelona
Minua kiinnostais kovasti nähhä joku uusi kysely siitä, kuinka tyytyväisiä kansalaiset on hallituksen koronatoimiin. Vanhoja kyllä löytyy ties kuinka, mutta haluaisin nähhä tässä muutaman viime viikon sisällä tehdyn. Olisko kellään tietoa, mistä semmonen löytyis?
 

teppana

Jäsen
Minua kiinnostais kovasti nähhä joku uusi kysely siitä, kuinka tyytyväisiä kansalaiset on hallituksen koronatoimiin. Vanhoja kyllä löytyy ties kuinka, mutta haluaisin nähhä tässä muutaman viime viikon sisällä tehdyn. Olisko kellään tietoa, mistä semmonen löytyis?

En tiedä onko niitä tilattu. Itseäkin kiinnostaisi. Oma veikkaukseni on, että kansa on vielä suhteellisen luottavainen. Eripuraa alkaa tulla, mutta yleinen "hoidetaan tämä" asenne lienee vielä syvissä riveissä. Kriisin aikana on huono lähteä kyselemään fiiliksiä. Koska, no koska on kriisi. Kun asiat ovat vaikeita, ääripäät ottavat kantaa entistä kovemmin. Mutta useimmat vetävät "hoidetaan nyt tämä alta ja katsotaan sitten" kortin.
 
Suosikkijoukkue
FC Barcelona
En tiedä onko niitä tilattu. Itseäkin kiinnostaisi. Oma veikkaukseni on, että kansa on vielä suhteellisen luottavainen. Eripuraa alkaa tulla, mutta yleinen "hoidetaan tämä" asenne lienee vielä syvissä riveissä. Kriisin aikana on huono lähteä kyselemään fiiliksiä. Koska, no koska on kriisi. Kun asiat ovat vaikeita, ääripäät ottavat kantaa entistä kovemmin. Mutta useimmat vetävät "hoidetaan nyt tämä alta ja katsotaan sitten" kortin.

Siis ei niissä mitään järkeä ole, mutta tuli vaan mieleen, ku viime vuonna, ku hallitukseen oltiin tyytyväisiä, niitä tuloksia julkaistiin aika tiuhaan
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös