Tämähän vain alleviivaa sitä näköalattomuutta koko valtion ylläpidossa jos tarvitsee ihmisten sen sijaan, että muuttaa sinne missä työt on, niin matkustaa tuntitolkulla junalla ees ja taas. Vai vielä pitäisi näiden ihmisten mukaan tässä maassa investointeja tehdä. Puhutaan ihan marginaalisesta porukasta. Juna ei ole hyvä eikä tehokas väline työmatkaliikenteeseen, koska se vaatii loppupäähän aivan tuhottoman tehokkaan infran joka sitten vie ne ihmiset työpaikoille. Sellaista taas ei löydy kuin välttävästi Helsingin ydinkeskustasta ja sen rakentaminen muualle olisi tehotonta. Tampere yrittää nyt sillä ratikalla edes vähän paikata tätä ongelmaa, mutta se vaatisi sielläkin maanalaisen.Tässä viestissä kiteytyy sun ja hallituksen näköalattomuus.
Rataliikenne on muutakin kuin tavaraliikennettä. Työmatkaliikenne PK-seudulle Tampereelta, Turusta, Hämeenlinnasta ja Lahdesta on merkittävässä osassa.
Jos Vihreät ja vasemmisto oikeasti haluaisivat lisätä joukkoliikennettä, ne eivät keskittyisi keppiin vaan porkkanaan.
Meille monille junan käyttö alkaa olemaan poissuljettu vaihtoehto epäluotettavuuden vuoksi.
PK-seudulle tehtiin parhaimmillaan noin 10 miljoonaa työmatkaa vuodessa, mutta epäluotettavuuden vuoksi muutama miljoona noista matkoista on vaihtunut omaan autoon.
Se meidän pääministerikin puhui asiasta junassa siihen asti kunnes pääsi ministerimersun takapenkille.
Rautatien tehokkuus perustuu pitkiin matkoihin, ei mihinkään ees taas reissaamiseen lyhyellä aikavälillä, sekä siihen että voidaan siirtää iso määrä porukkaa tehokkaasti ja nopeasti toiseen paikkaan, vaan se kun ei siirrä niitä sinne työpaikoille kun sinne aseman viereen ei hirveän montaa firmaa voi perustaa.