Pitäisiköhän jonkun kertoa tämän myös medialle ja JA:n porvarillisille nickeille? Välillä retoriikka on suorastaan ddr:läistä - toki tämän voi ymmärtääkin kun itse valtiovarainministeriö antaa täsmälleen näin ymmärtää, vaikkei ehkä ymmärräkään antaa.
Itse olen huolissani demarien ja vassarien viestinnästä tältä osin. Vassareissa kerrotaan, että työeläkeputken katkaiseminen ei ole oikein, ei tuo työpaikkoja. Tutkimuspohjainen tieto on toista mieltä, mutta nordinmaisesta ministeri Pekonen siitä vähät välittää. Hän haistattaa käytännössä paskat tutkimuksille, mutta se ei estä häntä esittelemästä aikanaan itse päätöstä. Aikamoista.
Demareissa rahan jakoa koronan takia on puolusteltu mm. kuntien osalta haluamatta uskoa, että kunnat käyttävät rahaa miten haluavat, kun jakoperusteita ei juuri ole. Osa kunnista tekee saamansa rahan takia selvästi voitollista taloudenhoitoa samaan aikaan, kun on laittanut koronan varjolla lomautetuiksi mm. opettajat.
Kolmas kierros vastikkeettoman rahan jakoa kepulaisministerin mallein saattaa olla ongelma Suomelle, koska se on keino pitää hengissä heikkoja yrityksiä ja vaikeuttaa aidosti liiketulosta tekevien yritysten toimintaa.