Sanna Marinin hallitus

  • 2 599 660
  • 21 526

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Minulla ei ole harmainta aavistusta, että mistä ihmeen "oikeista" maskeista sinä puhut. Kyllä ne kaikki maskit on ihan yhtä oikeita. Toki vieläkin esiintyy aika paljon porukkaa tuolla liikenteessä jotka käyttää niitä mielikuvitusmaskeja.
No heh heh. Etköhän sä nyt ymmärtänyt, mitä tarkoitin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jos nyt vielä jollekin on epäselvää, että mitä tarkoitetaan oikeilla kirurgisilla maskeilla, niin ne ovat luonnollisesti sellaisia hienoja hengityssuojia, jotka tehdään ulkomailla, kuten alla olevassa videossa, eikä mitään kämäisiä ja huonolaatuisia itsetehtyjä kangashärpäkkeitä:

 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No heh heh. Etköhän sä nyt ymmärtänyt, mitä tarkoitin.
Olen pahoillani, mutta kun en ymmärtänyt. Tälläkin hetkellä tässä maassa myydään vaikka millaista maskia ja vaikka millä nimellä. Minä en tiennytkään, että ne kaikki jollain kaavalla jossain mitataan ja sitten ne lätkitään hyllyihin niin, että niistä tietää mitä ne on.
Esim. tämä.

Kerrotko minulle onko toi nyt oikea suojain vai mikä se on? Mikä sen FFP arvo on?
Tai mites tämä.
Onko tämä sellainen oikea maski?

EN 14693 on sitten roiskeveden kestävyys.
EN 14683 määrittää naamasuojia.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Olen pahoillani, mutta kun en ymmärtänyt. Tälläkin hetkellä tässä maassa myydään vaikka millaista maskia ja vaikka millä nimellä. Minä en tiennytkään, että ne kaikki jollain kaavalla jossain mitataan ja sitten ne lätkitään hyllyihin niin, että niistä tietää mitä ne on.
Esim. tämä.

Kerrotko minulle onko toi nyt oikea suojain vai mikä se on? Mikä sen FFP arvo on?
Tai mites tämä.
Onko tämä sellainen oikea maski?
Väitinkö, että tiedän kaikista maskeista heti. Kunnollisissa ominaisuudet lukee pakkauksessa. Jos ei mitään esto-ominaisuuksia ole, niin se on sitten sama teipata talouspaperi suun eteen. Kovin pitää nyt kangella kaivaa teidän asioita, joissa teille on valehdeltu. Keväällä näitä standardinmukaisia ei ollut saatavilla, ja huonosti muitakaan.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sitten jätät laskuista ne joiden kohdalla se luku johtuu todennäköisesti joistain muusta syystä kuin hyvästä hoidosta niin kyllä siellä on Euroopasta aika monta maata jotka hoitaneet Koronan hyvin. Latvia, Kreikka, Liettua, Suomi, Norja jne.

Enkä minä sanonut missään, että paremmin, minä sanoin aika hyvin.
Minusta kylläkin aika monessa paikassa on onnistuttu tämän kanssa aika hyvin. Yleensä nimen omaan niissä paikoissa on onnistuttu missä ei ole sotkettu politiikkaa siihen viruksen torjuntaan ja poliitikot on keskittyneet hoitamaan sitä taloutta ja muita lieveilmiöitä. Tähänkin toki löytyy poikkeuksia, mutta lähtökohtaisesti.
Tämä on aika legendaarista argumentointia. Vaikka faktojen valossa onkin mennyt hyvin, niin ainakaan se ei johtunut kenestäkään, jolla on ollut mitään valtaa mihinkään. Ihan itsestään ovat tapahtuneet. Tulee mieleen Sipilän hallituksen osakseen saama kritiikki, jossa onnistunut talouspolitiikka johtui yksinomaan euroalueen kasvun aiheuttamasta myötätuulesta. Tämä siitä huolimatta, että sitä kasvua oli jo edeltävän hallituksen aikana kaikkialla muualla paitsi Suomessa.

Ruotsissa muuten vedettiin koko kevät sillä mentaliteetilla, että annetaan terveysviranomaisten hoitaa korona-päätökset. Seurauksena oli se, että Ruotsista tuli kansainvälisessä lehdistössä jonkinlainen varoittava esimerkki riskaabelista koronapolitiikasta.

Toki disclaimerina on todettava, että lopullisia arvosanoja annettaessa on hyvä odottaa vähän pidemmälle, jotta nähdään kokonaisuus.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Tää sotesotku on jo valmiiksi susi. Olisi paljon parempi jos nykyistä perusterveyshuoltoa kehitettäisiin paremmaksi lisäämällä tarpeeksi resursseja.


Suomessa on hyvä työterveyshuolto ja yksityinen sektori toimii erinomaisesti. On olemassa vielä kolmas sektori, jota tulisi käyttää vielä tehokkaammin. Sitä en ymmärrä miksi vasemmisto vihaa yksityisiä terveysyrittäjiä.

On totta, että iäkkäiden ihmisten palvelut on retuperällä, mutta niitäkin voi parantaa monella tavalla. Tämä vaatii kuitenkin runsaasti rahaa ja toimijoita, jotka kehittävät voimavarat tehokkaasti.

Monen kunnan talous on valmiiksi retuperällä. Suomessa on aivan liikaa pieniä kuntia, jotka eivät selviä yksin tehtävistään. Suomessa tarvittaisiin runsaasti kuntien pakkoliitoksia.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Väitinkö, että tiedän kaikista maskeista heti. Kunnollisissa ominaisuudet lukee pakkauksessa. Jos ei mitään esto-ominaisuuksia ole, niin se on sitten sama teipata talouspaperi suun eteen. Kovin pitää nyt kangella kaivaa teidän asioita, joissa teille on valehdeltu. Keväällä näitä standardinmukaisia ei ollut saatavilla, ja huonosti muitakaan.
Sinä väitit, että ihmisillä on käytössään oikeat maskit. Minä otin kaksi valtakunnallista isoa ketjua ja niiden maskit. Minä oletan, että juurikin tuollaisia makseja on ihmisillään käytössä. Sitten on kaikkia Marimekon kangasmaskeja yms. Sinä väitit, että ne on nyt niitä oikeita ja keväällä ei ollut "oikeita" maskeja (tosin mun Marimekot on just keväältä). En pysy enää yhtään kärryillä, että miten nyt on oikeita maskeja ja keväällä ei ollut oikeita maskeja, paitsi että nyt maskit on oikeita koska ne on oikeita ja keväällä ne ei ollut ja jotain.

Mitkään laittamistani maskeista ei ole sellasia mitkä täyttäisi mitään minun määritelmäni, saati viranomaisten mukaan "oikean" aka. lääkäreiden tai sairaanhoitajien naamalle asetettavien maskien vaateita, mistä yksi on se, että ne testataan virallisesti ja ne saa virallisen merkinnän.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Sinä väitit, että ihmisillä on käytössään oikeat maskit. Minä otin kaksi valtakunnallista isoa ketjua ja niiden maskit. Minä oletan, että juurikin tuollaisia makseja on ihmisillään käytössä. Sitten on kaikkia Marimekon kangasmaskeja yms. Sinä väitit, että ne on nyt niitä kunnollisia ja keväällä ei ollut maskeja (tosin mun Marimekot on just keväältä). En pysy enää yhtään kärryillä, että miten nyt on maskeja ja keväällä ei ollut, paitsi että nyt maskit on kunnollisia ja keväällä ne ei ollut ja jotain.

Mitkään laittamistani maskeista ei ole sellasia mitkä täyttäisi mitään minun määritelmäni mukaan "oikean" aka. lääkäreiden tai sairaanhoitajien naamalle asetettavien maskien vaateita, mistä yksi on se, että ne testataan virallisesti ja ne saa virallisen merkinnän.
Nyt on lääketieteelliset standardit täyttäviä maskeja kaikkien saatavilla, se oli pointti. Mitä huonompia maskeja käytetään, sitä enemmän korostuu nuo maskien sudenkuopat, joihin maskeja puoltavissakin tutkimuksissa yleensä viitataan. Tämä nyt osaltani tästä aspektista.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Nyt on lääketieteelliset standardit täyttäviä maskeja kaikkien saatavilla, se oli pointti. Mitä huonompia maskeja käytetään, sitä enemmän korostuu nuo maskien sudenkuopat, joihin maskeja puoltavissakin tutkimuksissa yleensä viitataan. Tämä nyt osaltani tästä aspektista.
Ai on lääketieteelliset standardit täyttäviä kaikkien saatavilla, laitatko vaikka jonkun linkin mistä sellaisia saa? Vähän on ollut eioota joka paikassa. Kaikki mitkä minä löydän sisältää aina alaviitteen ei ole henkilösuojain ei saa käyttää nimen omaan siellä sairaalatiloissa. Jännä juttu. Sen sijaan kaupoissa myynää KN95 Kiina standardin tavaraa jotka eivät täytä EU standardeja ja niitä omaa jne. Siellä myös myydään ihan kaikkea muuta luokkaa kukaan ei tiedä tason tavaraa ja tukesin sivuille tullut pitkin kesääi eri malleja mitkä todettu väärin markkinoiduiksi ja myyntikieltoon.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ai on lääketieteelliset standardit täyttäviä kaikkien saatavilla, laitatko vaikka jonkun linkin mistä sellaisia saa? Vähän on ollut eioota joka paikassa. Kaikki mitkä minä löydän sisältää aina alaviitteen ei ole henkilösuojain ei saa käyttää nimen omaan siellä sairaalatiloissa. Jännä juttu.
Apteekeista saa. Ja keväällä oli näistä huonommistakin maskeista pulaa. Mut ei tämä meidän jankkaus johda nyt mihinkään, kummallakaan ole enää mitään tuoretta sanottavaa. Nyt keskityn matsiin ja jatketaan tuoreella jalalla myöhemmin, jos aihetta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Apteekeista saa. Ja keväällä oli näistä huonommistakin maskeista pulaa. Mut ei tämä meidän jankkaus johda nyt mihinkään, kummallakaan ole enää mitään tuoretta sanottavaa. Nyt keskityn matsiin ja jatketaan tuoreella jalalla myöhemmin, jos aihetta.
Ei saa. Meneppäs uudestaan kysymään, että onko tämä sellainen mitä sairaalassakin saa työntekijät käyttää, niin ei saa. Kiinamaskeja on saanut koko kesän ihan ilman ongelmia, vaan kun niiden laatu on sattuman varassa aina. Edelleen on testatuista ja certifioiduista suojaimista pulaa. Nyt vaan saa myydä maskina jos liittää siihen tekstin "ei suojaa käyttäjäänsä infektioilta" myydä mitä tahansa suojaimia.
 
Viimeksi muokattu:

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Olen nähnyt, kiitos tarjouksesta.

Tarjoatko faktaa aiempien tutkimustuloksien muuttumisesta. Voi onko muutos vaan siinä, että mitä jo keväällä kesällä saatavissa olleista tutkimuksista halutaan uskoa?
Ahhah.

En tarjoa, sori siitä. Kun hyödyistä ja haitoista ei ollut kiistatonta tietoa, niin kannattaako mielestäsi silloin suositella? Jaksaisitko vielä kertoa THL:n halusta suositella maskeja kansalle vai haluatko keskustella mieluummin lisää tisseistä?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kiuru ei suostu vastaamaan (kuin kirjallisesti) kysymyksiin maskeista. Pakoillut kohta vuorokauden:


Huomenna äänestetään Kiurun luottamuksesta, ja hallituspuolueiden äänin Kiuru on luotettava. Keskustan kenttäväki tuskin tuumii täysin samoin. Vassareissa ja Vihreissä Kiurua pidetään jopa sankarina. Ja tietenkin demarien keskuudessa.

Mielenkiintoinen poliittinen talvi tulossa. Marinkin joutuu enemmän paineen alle, kun HS:n lokakuun mittaus Marinin suosiosta julkaistaan. Syyskuussa erittäin tyytyväisiä pääministerin toimintaan oli enää 28 prosenttia. Sitä ennen 39 prosenttia. Kiurun osalta olisi mukava tietää, kuinka suuri tyytyväisyys häneen on nyt eri puolueiden kannattajien keskuudessa. Erittäin tyytyväisiä tuskin on edes kaikki SDP:n kannattajat.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ei saa. Meneppäs uudestaan kysymään, että onko tämä sellainen mitä sairaalassakin saa työntekijät käyttää, niin ei saa. Kiinamaskeja on saanut koko kesän ihan ilman ongelmia, vaan kun niiden laatu on sattuman varassa aina. Edelleen on testatuista ja certifioiduista suojaimista pulaa. Nyt vaan saa myydä maskina jos liittää siihen tekstin "ei suojaa käyttäjäänsä infektioilta" myydä mitä tahansa suojaimia.
Tässä myönnän virheen, käytin sairaalastandardia varomattomasti. Noita ei tosiaan välttämättä saatavilla ole, mutta noita linkin EN-standardin luokka 1 mukaisia on. En itse joudu ostamaan, työnantaja lyö noita pakkauksen käteen aina kun pyytää.

Koronavirus - ohje suu- ja nenäsuojus
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No ei kyllä saanut ainakaan täällä päin kuin säkällä ja kun tiedustelin työkavereilta Helsingin tilannetta, niin sama homma.
Sen kus on avannut internetin, niin hyvin on saanut. Laatu vain sitten tasan samaa luokkaa kuin nyt myytävissä, eli et voi tietää, eli niitä Tiina ja Tape maskeja. Virallisia maskeja taas esim. IKH:lta ei saa työmaille kissojen ja koirienkaan kanssa etsimällä ja tilanne on suorastaan surkea.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Huomenna äänestetään Kiurun luottamuksesta, ja hallituspuolueiden äänin Kiuru on luotettava. Keskustan kenttäväki tuskin tuumii täysin samoin.
Mielenkiintoista on nähdä, että kuinka paljon kepulaisia ja vihreitä on ihan sattumalta ja vahingossa juuri tuolloin poissa.
Toki luottamus varmasti säilyy, mutta luvut eivät välttämättä mairittelevat ole.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mielenkiintoista on nähdä, että kuinka paljon kepulaisia ja vihreitä on ihan sattumalta ja vahingossa juuri tuolloin poissa.
Toki luottamus varmasti säilyy, mutta luvut eivät välttämättä mairittelevat ole.

Toivottavasti pienin lukemin. Kepulaisilla on ryhmäpäätös tukea Kiurua. Arvaan, että ilmaiseksi sitä ei ole annettu. Tosin saihan Kepu jo ison palkkion maatalousrahaa 500 000 000 euroa, mistä jokainen sentti on pois järkevämmältä toiminnalta tutkimuksessa, joten ehkä tällä kertaa menee ilmaiseksi.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Sen kus on avannut internetin, niin hyvin on saanut. Laatu vain sitten tasan samaa luokkaa kuin nyt myytävissä, eli et voi tietää, eli niitä Tiina ja Tape maskeja. Virallisia maskeja taas esim. IKH:lta ei saa työmaille kissojen ja koirienkaan kanssa etsimällä ja tilanne on suorastaan surkea.
Ok, no se on mahdollista, aika harva varmaan niitä on sieltä tilaamassa, kun muidenkin kuin terveystuotteiden kanssa saa monasti sikoja säkissä. Sä naureskelet, kun joku kertoi "oikeista maskeista" ja itse puhut virallisista maskeista. No, IKH:lla epäilemättä on virallissii ja torellissii.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Toivottavasti pienin lukemin. Kepulaisilla on ryhmäpäätös tukea Kiurua. Arvaan, että ilmaiseksi sitä ei ole annettu. Tosin saihan Kepu jo ison palkkion maatalousrahaa 500 000 000 euroa, joten ehkä tällä kertaa menee ilmaiseksi.
Saataisiinko pari uutta gerrymanderointi maakuntaa lisää.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiuru ei suostu vastaamaan (kuin kirjallisesti) kysymyksiin maskeista. Pakoillut kohta vuorokauden:


Huomenna äänestetään Kiurun luottamuksesta, ja hallituspuolueiden äänin Kiuru on luotettava. Keskustan kenttäväki tuskin tuumii täysin samoin. Vassareissa ja Vihreissä Kiurua pidetään jopa sankarina. Ja tietenkin demarien keskuudessa.

Mielenkiintoinen poliittinen talvi tulossa. Marinkin joutuu enemmän paineen alle, kun HS:n lokakuun mittaus Marinin suosiosta julkaistaan. Syyskuussa erittäin tyytyväisiä pääministerin toimintaan oli enää 28 prosenttia. Sitä ennen 39 prosenttia. Kiurun osalta olisi mukava tietää, kuinka suuri tyytyväisyys häneen on nyt eri puolueiden kannattajien keskuudessa. Erittäin tyytyväisiä tuskin on edes kaikki SDP:n kannattajat.

Uskomaton tyyppi. Eihän tuolla tyylillä voi hoitaa noin vastuullista osa-aluetta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Uskomaton tyyppi. Eihän tuolla tyylillä voi hoitaa noin vastuullista osa-aluetta.

Kiurulta se käy. Turha vastata, kysymykset ovat vääriä, ja koska vastaukset ovat aina oikeita, turha vaivautua. Kesällä kysyttiin eduskunnassa kirjallisesti pienpanimoiden tilanteesta Kiurulta. Oli 21 päivää aikaa vastata, mutta ei Kiurua tälläiset aikarajat ja velvoitteet sido. Samaan aikaan pienpanimoiden tilannetta käsiteltiin laajasti mediassa ja siihen liittyvään keskusteluun osallistuivat myös STM:n asian valmistelusta vastaavat virkamiehet. Mutta ei Kiuru.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ok, no se on mahdollista, aika harva varmaan niitä on sieltä tilaamassa, kun muidenkin kuin terveystuotteiden kanssa saa monasti sikoja säkissä. Sä naureskelet, kun joku kertoi "oikeista maskeista" ja itse puhut virallisista maskeista. No, IKH:lla epäilemättä on virallissii ja torellissii.
IKH on yksi isoimmista tukuista tässä maassa mikä myy rakennuksille vaatteita ja suojavälineitä. Siellä käsitellään sellasia materiaaleja ja aineita, että suojausten on PAKKO olla kunnossa. Jos et pysty asiaa ymmärtämään, niin en voi auttaa. Virallisia ne on siksi, että ne täyttää viranomaisten hyväksymät standardit, ne on testattuja ja niillä on kaikki paperit siitä. Se nyt vaan on pikkusen huono laitta työntekijä johonkin lakkojen ja kemikaalien sekaan ilman suojavarusteita, tai Kiina maskissa. Että siinä sulle virallissii ja torellissii heko heko.

Muutenkin mennyt tämä teidän vänkääminen joka helvetin asiasta aivan naurettavaksi. Täällä yritetty keskustella hallituksen touhuista ja siitä mitä tapahtuu niin tuntuu tärkein tehtävä olla yrittää etsiä muiden teksteistä jotain huomautettavaa ja tartuttavaa, että voi puolustella hallitusta. Ei me täällä mitään hallituksesta päätetä, se jos joku sanoo, että on ollut sekasta touhua ei vaikuta siihen hallitukseen millään tavalla, niin minkä ihmeen takia sitä pitää aloittaa aivan käsittämätön kampanja täällä asian suhteen?

Olisi kiva kun voisi keskustella juurikin siitä mitä tuolla tapahtuu eikä käydä jotain helvetin metakeskustelua missä tapellaan oppositiota ja kritisoijia vastaan vaikka tällä keskustelupalstalla ei ole mitään tekoa sen touhun kanssa. Menisitte vaikka sinne Twitteriin postaamaan noita juttujanne. Mielipiteitä saa toki esittää ja niistä keskustella, mutta ei tämä ole liittynyt enää aikoihin millään tavalla siihen mitä tuolla tapahtuu.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
IKH on yksi isoimmista tukuista tässä maassa mikä myy rakennuksille vaatteita ja suojavälineitä. Siellä käsitellään sellasia materiaaleja ja aineita, että suojausten on PAKKO olla kunnossa. Jos et pysty asiaa ymmärtämään, niin en voi auttaa. Virallisia ne on siksi, että ne täyttää viranomaisten hyväksymät standardit, ne on testattuja ja niillä on kaikki paperit siitä. Se nyt vaan on pikkusen huono laitta työntekijä johonkin lakkojen ja kemikaalien sekaan ilman suojavarusteita, tai Kiina maskissa. Että siinä sulle virallissii ja torellissii heko heko.
Vittu jos jonkun kanssa on hankala keskustella, niin sinun. Oikaisen nyt vielä, että en tässä tarkoittanut IKH:n olevan epäluotettava tai heidän maskinsa. Että hekovitunheko vaan sulle, ja koita äänestää.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Olisi kiva kun voisi keskustella juurikin siitä mitä tuolla tapahtuu eikä käydä jotain helvetin metakeskustelua missä tapellaan oppositiota ja kritisoijia vastaan vaikka tällä keskustelupalstalla ei ole mitään tekoa sen touhun kanssa.
Sä olet täällä pistänyt jumalauta viestiä sanojen merkityksistä, synonyymeistä ja saivarrellut minkä olet ehtinyt. Hohhoijaa. Joo, mulle kyllä riitti, kiitti näistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös