Olen tosiaan ihan samaa mieltä siitä, että tuet pitää kohdistaa niitä tarvitseville. Esimerkiksi uusia työpaikkoja luoville+innovaatioita kehittäville jne. Ei siis tekohengitykseksi pitämään nykyisiä työpaikkoja. Mutta niinkuin Lindholm tuossa tekstissään mainitsi, niin olisi ehkä tarvinnut tukea aikanaan pitämään työntekijät ja tulevaisuuden työpaikat olemassa. Nämä on aina tapauskohtaisia.
Lindholm myös kirjoittaa, että on hakenut 100k tukea ja sen saanut. Onkohan tämä nyt sitten tullut tarpeeseen? Hakiko vain koska kännissä ja läpällä? Toivottavasti ei, koska tiedän näitä tukia jaetun periaateella: hakemus tuli. hyväksytään. Sinäänsä harmin paikka, mutta se on ollut vähän maailman kuva tässä korona aikana. Toki raportointi näistä täytyy tehdä mihin tuki on käytetty, mutta perusteluiksi riittää aikalailla "tehtiin vitusti töitä ja keksittiin ideoita ja pelastettiin kissanpoikia".
Lindholmin kommentit verojen osalta vaan olivat vähän nyt tähän liittymättömiä juttuja. Yhteisöveroa en edes itse tainnut tuossa laskuharjoituksessa tuoda esiin.
Joo, yksi kaverikin suunnitteli varovasti hakevansa kymppitonnin tuen, mutta konsultti ehti väliin ja laput tehtiin 35000 € ja läpi meni heittämällä. En nyt sikäli kritisoi kauheasti, ravintola-matkailualan yritys, ja kyllä siellä keväällä oli hätä. Kertoo kuitenkin osaltaan, ettei seula kiireessä ollut kovin tiivis. Kyllä rahat firmaan järkevästi käytettiin, mutta ei läheskään kaikki akuutista kriisistä selviämiseen.
Itsehän oon palkollinen, joten en ihan tarkkaan taas tuota muista, mutta eikö siis veroseuraamus ole noissa listaamattomissa seuraava:
1. Yhteisövero tuloksesta 20%, eli siis osinkona maksettava summa tultava yhtiön tuliksen mukana.
2. Osinkovero sitten summan ja arvon mukaan. Edullisimmillaan kun alle 150 000 ja korkeintaan 8% osakkeiden arvosta osinko. Tällöin 75% verotonta ja 25% pääomatuloa. Tuossa vielä vaikuttaa,meneekö korotetun pääomatuloprossan mukaan.
Kyllä tuolla edullisimmalla paketilla jo hyötyä saa, vai onko mulla joku nyt unohtunut?