@BOL joskus olet kirjoittanut asiaakin, mutta viimeiset viestit alkavat olla kyllä aivan puhdasta *askaa.
Ensinnäkin Marin ei itse päättänyt, millainen huumetesti tehdään vaan sen päättivät muut.
Toiseksi onko sinulle tuttu sellainen ajatus kuin syyttömyysolettama? Länsimaissa on ollut vuosia käytössä sellainen, että todistusvastuu ei ole sillä, joka puolustautuu vaan sillä, joka syyttää.
Marinin huumeiden käytöstä ei ole mitään todistetta olemassa yhtään missään. Tässä on yksi kohu, jossa oikeasti lähtökohta on aika sairas: Marinia kohtaan esitetään todella kova syytös:
Olet käyttänyt huumeita.
Marin yrittää puhdistaa maineensa teettämällä huumetestin, vaikkei edelleenkään huumeista ole esitetty mitään näyttöä. Kun huumetestin tulos saadaan niin aletaan vaatia erilaista testiä - ikään kuin sen varmistamiseksi, että saataisiin oikeanlainen tulos. Tämä ei ole nyt enää kovin tyylikästä. Helpoin selitys lienee totta: Marin ei ole käyttänyt huumeita, koska mitään todisteita siitä ei ole. Ei videoilla yhtään sen enempää kuin huumetestissäkään. Jospa siis annettaisiin todistusaineiston puuttuessa asian olla ihan kokonaan?
Vähän viiveellä tulee vastaus lainaamaani tekstiin, mutta mitäs sen väliä. Kiitos myös palautteestasi. Paskat mielipiteet ovat kyllä yleisesti ottaenkin, no, paskoja. Sorit siitä.
Ensinnäkin, minä kirjoitin,
"että minä olisin Sannana itse selvittänyt, minkälainen on kaikkein kattavin huumetesti ja teettänyt sellaisen". Eli kerran vielä suomeksi:
jos minä olisin Sanna Marin, olisin teettänyt kaikkein kattavimman huumetestin. Mutta minä en ole Sanna Marin. Marin olisi voinut jättää myös sen testin ottamatta, mutta se päädyttiin kuitenkin tekemään. En edelleenkään ymmärrä, miksi asioita tehdään juosten kusten, tässäkin tapauksessa kirjaimellisesti, kun olisi ollut fiksumpia ja kattavimpiakin vaihtoehtoja.
Minä en myöskään ole syyttänyt Sanna Marinia missään vaiheessa huumeidenkäytöstä, joten älä syytä minua sellaisesta, mitä ei ole koskaan tapahtunut. Että siinä mielessä sinun on melko lailla turha tulla syyttämään minua tyylittömyydestä. Minä kommentoin Marinin huumetestiä sen jälkeen, kun se testi oli jo otettu. Minulla ei ole testiin tai sen ottamispäätökseen osaa eikä arpaa, enkä myöskään ole testiä vaatinut. Jos Sanna Marin itse sanoo, ettei ole huumausaineita käyttänyt, ei minulla ole erityistä syytä häntä epäillä.
Nämä Marinin krokotiilinkyyneleet ovat sitten ihan sitä itseään. Ymmärrän hänen paineensa, vitutuksensa ja ehkä häpeänkin, mutta millään sanoilla tai kyynelillä ei ole mitään merkitystä, ellei hän oikeasti muuta toimintaansa. Hänen arvostelukykynsä on pettänyt jo monta kertaa aiemmin, eikä muutosta parempaan ole tapahtunut, päinvastoin. Hullummaksi menee vain. Marin itkee nyt julkisesti omaa kohtaloaan, vaikka itse on kohunsa aiheuttanut. Enkä siis epäile hänen tuntemuksiaan, enkä edes ihmettele niitä, mutta tämä on niin laskelmoitua paskaa, että itse en ainakaan kykene kokemaan minkäänlaista sympatiaa Marinia kohtaan. Niin makaa kuin petaa. Sen sijaan koen sympatiaa hänen läheisiään kohtaan, jotka ovat ilman omaa syytään joutuneet jälleen kohun keskelle. Että en minäkään tunteeton ole. Vahvat Amber Heard-vibat näistä Marinin esiintymisistä kyllä tulee, ihan yleisestikin.
Marin vaikuttaa henkilöltä, joka on saanut liian paljon liian varhain, eikä pää kestä matkassa mukana.