Tämä teksti olisi voinut sopia ehkä Ukrainan sota-ketjuun, tai jotenkin MV-lehden aihepiiriinkin. Mutta avataan sanaista arkkua täällä.
Sain pelikieltoa, mutta en koe kuuluvani esim.
@Tuamas :n mainitsemiin nimimerkkeihin, koska en ole muistaakseni koskaan edes lukenut MV-lehteä.
@kahden suunnan sentteri :llä oli hyvä pointti myös MV-lehti ketjussa, mutta en koe kuuluvani tähänkään porukkaan, koska en ole koskaan äänestänyt persuja (enkä toisia ääriliikepuolueita vihreitä ja vassareita). Kaikkien muiden puolueiden ehdokkaita olen tainnut elämäni aikana äänestää.
Jos naureskellaan ns. vaihtoehtomedialle (joka on suureksi osaksi roskaa), niin pitäisi pystyä olemaan kriittinen myös valtamedialle. Ilman sitä kritiikkiä mennään kuplasta toiseen. Itse olen repinyt täällä vuosia suutani Venäjän vaikutuksesta kaasuputkista Jokereihin, mutta vasta nyt!!!! kykeni Hesari toden teolla nostamaan Lipposet, Ahot ja kumppanit tikunnokkaan. Tässä vaiheessa on ihan hyvä kysyä, että missäs se Tiitisen lista on ja miksi? Miten media on hyväksynyt senkin piilottelun lähes olankohautuksella?
Ainakin osalla suomalaisista on syvällä joku ajatus mystisestä oikeaoppisesta politiikasta ja sen Percvalin kaltaisista polittiikan toteuttajista. Se näkyy myötäjuoksijoina Kekkosesta Mariniin. Historiaa lukeneet tietävät, että maailmaa hallitaan melko vähäisellä järjellä (Oxenstierna). Totuus on Trumppia ihmeellisempi. Olen ihan varma, että Kremlissä saatiin edes pieni syy kilistelyyn, kun Annie Ernaux sai Nobelin palkinnon. Eilen tämä rouva antoi tukensa inflaatiota, ym. Ranskan politiikkaa vastustaville mielenosoittajille. Ylen uutissa oli viikonloppuna kuvaa Berliinin hintoja, inflaatioita, ym. vastustavista mielenosoituksista. Siellä sovussa Saksan lippujen kanssa heiluivat Venäjän liput. Tiedän Saksan mielenosituksien takana olleen AFD:n, mutta suhde Venäjään yhdistää niin äärioikeistoa, kuin osaa Euroopan vasemmistoakin. Annie Ernauxin kohdalla Nobel-komitealla tuli Aung San Suu Kyin kaltainen huti. Annie on BDS-aktiivi, joka syyttää Israelia apartheid- valtioksi. Hän on samassa seurassa BDS:n perustajan, Pink Floydin Roger Watersin ja Britannian työväenpuolueen Jeremy Corpyn kanssa. Corpy demonisoi Lähi-idässä vain Israelin ja toisaalla Venäjän suhteen vaatii lopettamaan Ukrainan aseistamisen "väkivallan lopettamiseksi". Waters on puolestaan tuominnut Ukrainan aseistamisen ja huipennuksena hän kirjoitti presidentti Zelenskyn vaimolle kirjeen, jossa toteaa: "extreme nationalists" in Ukraine "have set your country on the path to this disastrous war". Näitä kolmea henkilöä (ja vaikka meidän Syksy Räsästä, Erkki Tuomiojaa, ym.) yhdistävät USA:n vastustaminen, missä ja miten ikinä se toimiikin. On erittäin naivia ajatella, että Annie Ernauxin tuki Ranskan mielenosoituksille ei pelaisi Kremlin pussiin, kysymys on vain, että onko kyseessä hyödyllinen idiootti, vai "myyrä".
Sain siis pelikieltoa, kun vihjaisin lyhyesti Kremlillä, tms. joidenkin kirjoittajien kommenttien kohdalla. Kremlin pelikirjan pelaaminen on erityisesti meille suomalaisille erittäin, erittäin vaarallista, vielä tilanteessa, jossa tulevaisuus on vähintääkin taloudellisesti raskas. Yhtenäisyyden horjuttaminen on siksi paljon normaalioloja vakavampaa, pelissä on länsimainen demokratian säilyminen, sen arvojen ja vapauksien jatkuminen myös tuleville suomalaisille/eurooppalaisille. Arvon
@Moderaattorit , olen täydellisen sananvapauden kannalla, kannattaisi miettiä onko pahempi sensuroida, vai antaa läikkyä tietyissä aihepiireissä.