Huonosti ovat palstaveljet ja sisaret ainakin viime yönä nukkuneet, päätellen kinastelun määrästä.Mitä täällä oikein tapahtuu? Melkoista.
Huonosti ovat palstaveljet ja sisaret ainakin viime yönä nukkuneet, päätellen kinastelun määrästä.Mitä täällä oikein tapahtuu? Melkoista.
Aika kovalla intensiteetillä ja agressiolla tullaan nyt sisään ja käydään toisten kirjoittajien kimppuun. Tervetuloa vaan, mutta odotan mielenkiinnolla myös sitä asiasisältöä.Sitten sinun luulisi olevan NHL joukkueen GM eikä kirjoittelemassa fanipoikien ja tyttöjen sivustolle kello 0.40.
Aivan, nuo edistyneet tilastot ovat aika murhaavat HIFK:n osalta. Mutta tänään muuttuvat 7-1 voiton jälkeen, eikö vain?Harrastatko hiihtämistä ja painia? Tämä on allekirjoituskamaa. Pitää todellakin toivoa, ettei tämä käänny huonommaksi, koska silloin säälipudotuspelit tekevät tiukkaa.
En ole aivan varma siitä, mitä jälkiviisaudella tarkoitat, mutta yleensä hyvinkin moni palstalainen on jo toukokuussa osannut havaita, että tulevan kauden joukkue ei ole riittävä mestaruudesta taistelemiseen. Näitä havaintoja ei siis monikaan tee ensimmäistä kertaa kesken kauden. Tämänkin vuoden joukkueen osalta monen on ollut hyvinkin helppoa havaita, että (perustuen aiempiin vuosiin sekä kilpailijoiden ensi kauden rostereihin) kautena 2022-2023 ei kamppailla mestaruudesta.Itse näen sen, että jälkiviisaushan on tämän palstan suola.
Tässä on kyllä hyvä idea! Lähtevät vielä Mare, Markus & co mukaan tähän maskottihasuttelun hengessä niin palkinnoksi laitetaan ei enempää eikä vähempää kuin Salmelaisen pesti. Silloin voi Mare kertoa ylpeänä, että nyt on ollut haku kymmenien potentiaalisten kandidaattien välillä, eikä yksikään niistä ollut Salmelainen tai Kölli.Tottakai jokainen osaa ennustaa vähäsen oikein, mutta tuskin kukaan on tällä palstalla ennustanut kaiken oikein kaudesta. Siinä olisi @Walkin uusi ketju ensi kesäksi. "Kausi-visa", Olisi muutakin tekemistä ensi kesänä kuin väitellä jostain kahdesta asiasta.
Siinäpä olisi tekemistä:
Paljon joku pelaaja saa pisteitä, torjuntaprosentit, kuka nuori murtautuu kokoonpanoon ja mitkä joukkueet "selvien ennakkosuosikkien" lisäksi ovat korkealla. Ketkä A- ja B-nuorista kasvavat korkoa junnuissa. Minkälaista kiekkoa muut samoista sijoista kisaavat joukkueet tulee pelaamaan ja mitä se vaatii materiaalilta?
Mitkä pelaajat breikkaavat muissa seuroissa, koska heihin pitää olla yhteydessä jo syys-lokakuussa. Eli nyt. Jotta heidät saa kaapattua ensi kaudeksi kohtuuhinnalla. Ja toivoa, ettei se ole vain sitä ekan 10 matsin höyryä.
UJn homma on paljon laajempaa kuin vain se liigapörssi. On varmasti paljon asioita, joita me emme näe, missä Salmelainen on tosi hyvä. Väistämättä.
Tuskin kukaan täällä olettaa, että jatkiskirjoittelija voisi jakaa potkuja Salmelaiselle tai asettaa jotain deadlinea. Tämä on keskustelupalsta, jossa HIFK:sta kiinnostuneet jakavat näkemyksiään. Osa huonoja, osa todella huonoja, osa hyviä. Hyvä kuitenkin, että joukkue kiinnostaa ja erilaisia näkemyksiä riittää. Ja mainittakoon nyt taas kerran, että itse en ole Salmelaiselle fuduja vaatimassa.Mä karsastan sitä, että täällä kirjoitetaan, miten tämä kausi on nyt Salmelaisen viimeinen mahdollisuus osoittaa osaavansa hommansa tai hän saa lähteä. Says who? Kasvottomat nimimerkit? Jos joku kuvittelee, että Jatkoajan keskustelupalstan tekstien perusteella jonkun lähtölaskenta alkaa, niin on kyllä vähintään harhaista meininkiä.
Tämä tässä ihmetyttääkin, että miksi niille junnuille ei sitten anneta edes kauden alussa peliaikaa. Vaikka rosteri on vajaa. Yksi virhe ja löydät itsesi poppareilta. Tai veteraanit vievät paikan, vaikka pelillisiä perusteita on hieman haastavaa löytää. Vähän ihmetyttää, että onko Salmelaisella ja Peltosella tässä junnuasiassa ylipäätään yhteistä näkemystä. Jos Salmelainen käy jokaisen juniorin kanssa pelaajapolun henkilökohtaisesti läpi, niin kuuluuko siihen suunnitelmaan keltainen kortti jokaisesta virheestä (sillä virheiden kauttahan juniori myös oppii, penkittämällä menettää itseluottamuksensa).Yksi tavoitteista on kasvattaa omista junioreista pelaajia omaan tarpeeseen ja myös NHL:ään asti. Kummallakin on myös taloudellista merkitystä. Siellä on Kärpillä, Tapparalla ja TPS:llä aika kivasti enemmän kasvattajakorvauksia viime kausilta kuin HIFK:lla. Samoin näillä jengeillä kokoonpanoissa on ollut kustannustehokkaasti omia tai "omia" junnuja kasvamassa pojista miehiksi ja VL-pelaajiksi.
Tästä ehdottomasti samaa mieltä. Se ei silti poista keskustelupalstojen olemassaoloa (näin et toki ole väittänytkään) ja sitä, että ne kohtuullisella tavalla heijastelevat myös massojen mielipidettä.Organisaatio on heikko, mikäli se antaa ulkopuolisten mielipiteiden vaikuttaa omiin toimiinsa.
Tämän näkee ihan rosteria tarkastelemalla, toki kolmesta ensimmäisestä pelistä saa hyvää tukea ko. näkemykselle.Kolmen Liiga-pelin jälkeen ei myöskään voida sanoa, että Salmelainen olisi jättänyt joukkueen kokoamisen puolitiehen.
Samaa mieltä ja eri mieltä. Tämä kausi saattaa tosiaan olla hyvä hetki rakentaa jatkuvuutta, sillä silloin kun Jokerit palaa liigaan, niin ei voida jättää mitään mahdollisuutta sille, että hävitään heille heti kättelyssä. Mutta sitten taas; tälle kaudelle ollaan kuitenkin saatu ihan sama pelaajabudjetti kasaan kuin Kärpillä ja Tapparalla, ja isompi kuin Ilveksellä. Kokoonpanosta tätä faktaa on mahdotonta todeta. Jotain siellä taustalla kuitenkin tapahtuu, josta iso yleisö ei tiedä. Jengi ei näytä Salmelaisen vapaalla kädellä kokoamalta. Joko sopivia pelaajia ei löydy tai sitten joku ylempänä pitää suitsista kiinni.Itse pidän mahdollisena sitä, että juuri tämä kausi on saattanut olla hyväkin hetki rakentaa jatkuvuudelle, koska mm. talouden suhteen tilanne ei ole paras mahdollinen sekä seurassa että yleisesti muutenkaan.
Ainakaan virallisesti. Se miten asia on käytännössä, nähdään sitten kaudenaikaisista reagoinneista.Mutta ei HIFK mitään välikausia pidä.
Sinulla varmaan pitäisi olla jotain näyttöjä jääkiekon saralla ennen kuin pääsisit neuvotteluyhteyteen. Toki voit minun puolestani laittaa CV:n menemään HIFK:n toimistolle ja kertoa, että tässä teille olisi raudanluja "asiantuntija". Piristäisit varmasti toimiston väen päivää mukavasti.On hieman hämmentävää, että Salmelaisen ammattitaitoa perustellaan suhteessa Jatkoajan nimimerkkeihin. Toki olen valmis ottamaan haasteen vastaan. Lupaan IFK:n hallitukselle, seuran yhteistyökumppaneille ja koko laajalle IFK-perheelle, että tulen toimittamaan urheilujohtajana ensimmäisen viiden kauden aikana yhtä monta liigamestaruutta kuin Tobias Salmelainen oman uj-kautensa alussa.
Olet oikeassa, että UTJ:n tehtäviä kaikki eivät edes osaa arvata.Itse näen sen, että jälkiviisaushan on tämän palstan suola.
Kyllä itsekin ajattelen, että tuskin kukaan meistä oikeasti osaisi UJn hommaa paremmin kuin koko elämänsä kiekkoa ammatikseen tehneet.
Tottakai jokainen osaa ennustaa vähäsen oikein, mutta tuskin kukaan on tällä palstalla ennustanut kaiken oikein kaudesta. Siinä olisi @Walkin uusi ketju ensi kesäksi. "Kausi-visa", Olisi muutakin tekemistä ensi kesänä kuin väitellä jostain kahdesta asiasta.
Siinäpä olisi tekemistä:
Paljon joku pelaaja saa pisteitä, torjuntaprosentit, kuka nuori murtautuu kokoonpanoon ja mitkä joukkueet "selvien ennakkosuosikkien" lisäksi ovat korkealla. Ketkä A- ja B-nuorista kasvavat korkoa junnuissa. Minkälaista kiekkoa muut samoista sijoista kisaavat joukkueet tulee pelaamaan ja mitä se vaatii materiaalilta?
Mitkä pelaajat breikkaavat muissa seuroissa, koska heihin pitää olla yhteydessä jo syys-lokakuussa. Eli nyt. Jotta heidät saa kaapattua ensi kaudeksi kohtuuhinnalla. Ja toivoa, ettei se ole vain sitä ekan 10 matsin höyryä.
UJn homma on paljon laajempaa kuin vain se liigapörssi. On varmasti paljon asioita, joita me emme näe, missä Salmelainen on tosi hyvä. Väistämättä.
Mutta tottakai keskustelupalstalla saa esittää omia arvioita ja kritisoida. Kunhan sen tekee asiallisesti. Huutelut ja haukkumiset kuuluu päivälehtien keskustelupalstoille ja sielläkin kait niitä moderoidaan.
Mutta myös samaa mieltä, että parin viime kauden arviointi on todella vaikeaa, koska maailmantilanne nyt on ollut mikä on. Edelleen olen itse sitä mieltä, että ilman koronaa olisimme todennäköisesti olleet kahdella edellisellä kaudella finaaleissa. Siis Piken viimeisellä ja Villen ensimmäisellä. Niin hyvät jengit meillä oli omaan silmään.
Mutta tämä on mielipide, josta olemme jo väitelleet parin nimimerkin kanssa. Ja mielipiteistä on haastava väitellä.
Ehkä tällä kaudella nyt maksetaan myös oppirahoja ja Salmelainen on "Case Kaski" eli heti breikkaisi jossain muualla. Kyllä mä esim. näen tuon, ettei meillä ole kauden alussa top-3 maalivahti pienenä ongelmana. Tai top-3 prospekti kuten Blomqvist on. Nyt vaan ei ole ja musta siitä saa kritisoida. Vaikka ymmärrän miten tähän tilanteeseen ajauduttiin.
Itsekin uskon, että joukkuetta vahvistetaan kauden aikana ja en ihmettelisi jos se tapahtuu nimenomaan MV-osastolle.
Sinulla varmaan pitäisi olla jotain näyttöjä jääkiekon saralla ennen kuin pääsisit neuvotteluyhteyteen. Toki voit minun puolestani laittaa CV:n menemään HIFK:n toimistolle ja kertoa, että tässä teille olisi raudanluja "asiantuntija". Piristäisit varmasti toimiston väen päivää mukavasti.
On aivan liian aikaista arvostella Salmelaisen ammattitaitoa monestakin syystä. Lisäksi arvostelijalla pitäisi olla jotakin kompetenssia itsellään jos haluaa uskottavuutta. Muuten se on vain sitä tavallista mölinää.
Näitä "asiantuntijoita" oli ennen internettiä taksitolpalla ja torien kahviloissa, internetin myötä he siirtyivät sitten keskustelupalstoille. Noista kaikkien alojen "asiantuntijoista" hyvä esimerkki nähtiin koronankin aikaan, kun autonasentajista tuli virologian asiantuntijoita. Suutari pysyköön lestissään sanotaan.
Mitä Salmelaisen asemaan tulee, niin tosiaan saa olla harhainen jos luulee hänen asemaansa arvioitavan tämän palstan kirjoitusten pohjalta. IFK-osassa taitaa olla parikymmentä kirjoittelijaa (asiantuntijaa), joista suurin osa varmaan ei käy edes peleissä (eli eivät tuo seuralle rahaa). Miksi seura tekisi päätöksiä tuon ryhmän mielipiteiden perusteella?
Palataan asiaan joulutauolla. Silloin voidaan tehdä välihuomioita miten seura on pärjännyt.
On, veskarikysymys on monisäikeisempi kuin pelkkä torjuntaprosentti. Samoin kuin se on monisäikeisempi kuin muutaman ottelun kokonaisuudesta otettu otanta, tai maskottireissu ilmapiiriä haistelemaan. Hetkittäistä runkosarjan piikkipaikkaa merkityksellisempi fakta on se, että tuolla kaksikolla päädyttiin runkosarjassa viidenneksi ja lopullisessa taulukossa kuudenneksi.Toi on @Tölikän tulinen toi veskakysymys hieman laajempi kuin vain torjuntaprosentti. Sitäkin on täällä enemmän maalivahtipeliä tietävät analysoineet ja menneet hieman torjuntaprosentin taakse.
Fakta on kuitenkin, että tuolla samalla tandemilla tosiaan johdettiin sarjaa ja oltiin Top-6 joukkueiden keskinäisissä ykkönen, KUNNES SE SAAMARIN KORONA ISKI!
Mun on vaikea sulle perustella, että miten korona vaikutti joukkueen suoritukseen, jos et ymmärrä eroa, että miten vaikuttaa aalto hengitysteiden infektiota joukkueessa, samaan aikaan kauden tärkeimpien pelien aikana, kun muut joukkueet eivät sitä saa. Tuolla seuran tilinpäätöksessä erikseen mainitaan, että jälkimmäinen aalto (eli juuri se ennen plejareita tullut) vaikutti myös urheilulliseen lopputulokseen. Jotenkin seura on tullut samaan lopputulokseen kuin minä. Joukkueen liike ei ollut tarpeeksi kovaa. Se oli sitä kuitenkin vielä tammikuussa ennen kuin nuo aallot alkoivat. En mä itse tarvitse muuta perustelua. Pleijareita ennen tullut aalto taisi viedä myös mm. Turusen terän. Varmasti muidenkin. Niin monen pelaajan suoritus oli kuin varjo yhtäkkiä.
Hengitysteiden infektion vaikutusta kehoon ja urheilusuoritukseen en viitsi sulle valistaa, koska ei ole mitään mitä voisin sanoa sulle, joka muuttaisi sun mielen. Olet päättänyt, että korona oli sama kaikille. Minun näkemykseni mukaan ei ollut. Tästä väittelin yhden toisenkin nimimerkin kanssa ja löydät ne viestit.
Turha meidän on jatkaa tästä. Ei me tulla pääsemään yhteisymmärrykseen. Sanoin sanottavani.
Ei sun tarvitse kirjoittaa mitään x määrää viestiä tulleesi hyväksytyksi. Noin vähäisillä viesteillä vittuilemaan alkaminen saa vain mulla ainakin "trollianturit" nousemaan. Tällä hetkellä vaikutat musta toisen kirjoittajan trollinickiltä. Sitäkin harrastetaan. Varsinkin kun sulta tulee samoja fraaseja haukkumakielessä, kun eräältä toiseltaa kirjoittajalta, joka on ärsyyntynyt kun en vain haukukaan kaikkea vaan yritän tutkia asioita monelta kantilta.
HIFK, Kärpät ja Tappara ovat käyttäneet kutakuinkin saman määrän rahaa ja jos materiaaliero on noin räikeästi Kärppien ja Tapparan hyväksi, niin kyllähän se pääsyyllinen on silloin Salmelainen.
Sitten osaat varmaan selittää miksi vastustajan maalivahdilla oli yleensä enemmän torjuntoja kuin omillamme. Ellei tuo osoita maalinteon tukkoisuutta niin mikä?1) IFK:n kauden suurin ongelma oli läpi kauden jatkunut surkea maalivahtipeli, ei maalinteon tukkoisuus.
2) IFK ei kaatunut tai kärsinyt koronasta yhtään sen enempää kuin muutkaan, tai ainakaan tätä ei ole pystytty osoittamaan kenenkään toimesta.
3) Salmelainen vahvisti joukkuetta liian monella pelaajalla liian myöhään.
4) Pudotuspeleissä pelattiin ottelu/otteluita vajaalla pakistolla, eli vahvistukset eivät kohdistuneet oikein.
5) IFK ei tippunut Motinin ulosajosta johtuen vaan huonosta maalivahtipelistä johtuen.
6) Selittely on häviäjien hommaa, fakta on se, että viime kaudella oltiin kuudensia, eikä tuota voi selitellä positiiviseksi tai siedettäväksi tulokseksi millään.
Varmaan sitten kerrot minulle, missä vaiheessa minulla on tarpeeksi viestejä plakkarissa, että olen silmissäsi uskottava nimimerkki. Melkoista hyvävelikerhoilua.
Mua hieman turhauttaa tämä budjeteista jauhaminen. Suomessa palkat eivät ole julkisia, joten voidaan vain spekuloida, kuinka paljon kenellekin maksetaan. Tuo budjetti on käsittääkseni sellainen, että sinne joukkueet saavat ilmoittaa mitä haluavat.
Ei HIFK ole mitenkään voinut tähän joukkueeseen upottaa 3 miljoonaa euroa. Muutamalle pelaajalle maksetaan toki varmasti ihan Liigan kärkipalkkoja, mutta sitten joukkueessa on paljon pelaajia, jotka pelaavat ns. junnusopimuksilla.
IFK:n kalleimmat pelaajat lienevät Nättinen, Melart, Koivistoinen, Pakarinen ja Paajanen. Ja jos näille maksetaan ykköskorin liksaa, niin se on mielestäni ihan oikein. Kaikki ovat ainakin oletusarvoisesti palkkansa väärtejä. Mutta on tuolla budjetissa pakko olla vielä liikkumavaraa ja vielä suhteellisen paljon. Itselleni ei tule äkkiseltään mieleen yhtään kautta, milloin IFK ei olisi vielä kesken kauden hankkinut uusia pelaajia. Itse veikkaan, että rahaa on fikassa ainakin maalivahtiin ja sentteriin. Kenties myös pakkiin.
Hyvin kirjoitettu, asiaa. Just tällaisten tekstien takia on mukava käydä toisten joukkueidenkin palstoja lukemassa, harvoin kommentoin. Sry siis vieraisiin pöytiin kommentointi.Omena ei putoa kauas puusta, jokainen meistä on äitinsä tytär tai isänsä poika, ja fanit ovat seurakulttuurin ilmentymiä. Lisäksi kyseinen seura on ainakin perinteisesti suomenruotsalainen, eikä se kulttuuri ole yhtään sen vähemmän hyvävelirakenteisiin perustuvaa.
On sillä sentään jotain väliä, kuinka kauan on ollut puuseppänä, jatkiskirjoittajana tai tubettajana, ennen kuin on jotain auktoriteettia ja uskottavuutta. Enemmän tässä lienee kuitenkin kyse siitä, ettei sinua vielä tunneta, olet vähän kuin tabula rasa tai musta aukko. Mitä enemmän kirjoitat, sen tutumpi olet, ja sen enemmän sinun kirjoituksiasi luetaan, kommentoidaan ja niistä tykätään. Jos pelaajille annetaan perinteisesti se 10 peliä, ehkä kirjoittajille sitten se 100 viestiä? Itse kyllä koen ettei minua vieläkään hyväksytä vaikka viestejä on jo kuutisensataa, jengi täällä antaa esim. tykkäyksiä hyvin hyvävelikerhopohjaisesti. Itse annan usein tykkäyksiä BOLille, Postinjakajalle ja muille joiden kanssa olen usein eri mieltä, ihan vain koska ovat sen mielipiteensä argumentoineet hyvin. Usein kaksi nimimerkkiä väittelevät jostain ja ovat täysin eri mieltä, mutta koska kummatkin argumentoivat asiansa hyvin annan kummallekin tykkäyksiä.
Muutoin olen kyllä sitä mieltä, että vaikka usein isken yhteen @Postinjakaja n kanssa, oli tuo hänen recap kaudesta melko yksi yhteen minun todellisuuden kanssa myöskin. Ehkä siitä jäi omasta mielestäni puuttumaan Peltosen vajavaisuus, Salmelaisen heikosti rakentama pakisto, Garteigin riittämättömyys jne, mutta 95% tuosta hänen tekstistään allekirjoittaisin enkä ihan tajua miten voit niin vahvasti olla sitä mieltä, että hänen recap on vaihtoehtoista todellisuutta. Sinun kantaasi auttaisi ymmärtämään, jos avaisit itse mikä se "oikea" todellisuus sitten on.
PS En todellakaan kaada kaikkea syytä koronalle, vaan suuren osan Peltosen ja Salmelaisen niskaan, mutta on täysin absurdia väittää etteikö koronalla (oli aaltoja sitten 1 tai 3) olisi ollut merkittävä vaikutus. Mestaruutta ei olisi tullut, mutta kuudes sija olisi saattanut hyvinkin vaihtua kolmanneksi tai jopa toiseksi ilman noita koronakurimuksia.
PS2 Minusta Turusen, Pakarisen, Gardinerin ja Salomäen hankinnat olivat kaikki perusteltuja ja todella laadukkaita. Ikävä kyllä Salomäki ei aivan ehtinyt täyteen kuntoon mutta oli hänestäkin pudotuspeleissä apua, ja ikävä kyllä Turunen ei myöskään saavuttanut omaa tasoaan, eikä hänestä ollut juuri apua. Mutta kaikki neljä olivat perusteltuja, ja aivan (anteeksi ranskani) auvitun hyviä vahvistuksia. Olisi kyllä lisäksi tarvittu "Olkinuora" ja "Lepistö", mutta niitä ei nyt sitten koettu Salmelaisen toimesta tarpeellisina.
Koske ne on parempia kuin meidän maalivahdit? Koska IFK laukoi enemmän? Ethän sä nyt torjuntamääristä pysty lukemaan maalinteon tukkoisuutta. Vähintään sun pitää katsoa laukaisusektoreita torjuntamäärien tueksi. Siis ihan vähintään. Kunnon analyysi toki edellyttäisi lisäksi vielä ihan yksittäisten otteluiden perkaamista, ihan jo tilanne tulostaululla usein vaikuttaa siihen, miten joukkueet kentällä pelitapahtumia lähestyvät. Fakta kuitenkin on se, että IFK ei viime kaudella tehnyt mitenkään poikkeuksellisen vähän maaleja, mutta sen maalivahdit pelasivat kauden läpi poikkeuksellisen huonoilla tilastoilla, kautta linjan.Sitten osaat varmaan selittää miksi vastustajan maalivahdilla oli yleensä enemmän torjuntoja kuin omillamme. Ellei tuo osoita maalinteon tukkoisuutta niin mikä?
Tästä mä nappaan kiinni, koska syyllistyt itse siihen, mikä sinua turhauttaa; palkoilla spekuloimiseen ja budjetista jauhamiseen. Valtaosa täällä kyllä ymmärtää budjetin määritelmän ja sen, että budjetti ja toteutunut rahankäyttö eivät ole yhtäsuuria. Oma kummasteluni kohdistuu siihen, miksi kauteen on lähdetty monilta osin huomattavan heikolla materiaalilla kontra pahimmat kilpailijat. Rahaa kuitenkin olisi ilmeisesti käytettävissä 3MEUR.
Niin osa ymmärtää, mutta onhan täältä saanut lukea myös niitä viestejä, että "miten tähän jengiin on palanut 3milj", ei varmasti ole. Jos on, niin se on räikeä amatillinen virhe Salmelaiselta.
En myöskään tehnyt riittävän selväksi ehkä sitä, etten mäkään ymmärrä, miksei joukkue ollut "valmis" jo kauden alussa. Monienkin pelaajien kohdalla tuli mietittyä, että miksi siirtyi jonnekin muualle, eikä IFK:hon. Teemu Turusen kohdalla haluaisin kyllä tietää, että miksi lähti. Oliko kyse pelaajan oman halusta, eikä häntä ollut mitään mahdollisuutta pitää vai siitä, ettei edes tarjottu mitään. Jälkimmäiseen vaihtoehtoon en jaksa millään uskoa.
En pidä tätä(kään) kautta vielä menetettynä, mutta se on selvää, että liikaa on annettu tasoitusta Kärpille ja Tapparalle materiaalin suhteen. Kesken kauden voidaan reagoida, mutta huomattavasti vaikeampaa se on kesken kauden. Välikausia ei IFK:ssa vietetä, mutta kyllähän tämän kauden joukkue paperilla viestii juuri siitä.
itselläni on kausikortti ja näin viimekaudellakin kaikki kotipelit niin kuin viimeisen kymmenen kauden aikana ainakin. Omalta paikaltani B 3 liki maalin takaa rivi 7. Joten voin sanoa että meillä näkemistäni maaleista meidän hyökkäyspäässä täsmälleen samoilta luistimen piirroilta meidän kaverit ampui logoon useammin kuin vastustaja teki sen maalin. Oli kyseessä läpiajo tai mikä tahansa tasaveroinen maalitilanne. Sellainen jossa voi sanoa että "isoäitinikin tekisi" niin meidän kaverit ei mutta vastustaja kyllä useammin kuin me.Koske ne on parempia kuin meidän maalivahdit? Koska IFK laukoi enemmän? Ethän sä nyt torjuntamääristä pysty lukemaan maalinteon tukkoisuutta. Vähintään sun pitää katsoa laukaisusektoreita torjuntamäärien tueksi. Siis ihan vähintään. Kunnon analyysi toki edellyttäisi lisäksi vielä ihan yksittäisten otteluiden perkaamista, ihan jo tilanne tulostaululla usein vaikuttaa siihen, miten joukkueet kentällä pelitapahtumia lähestyvät. Fakta kuitenkin on se, että IFK ei viime kaudella tehnyt mitenkään poikkeuksellisen vähän maaleja, mutta sen maalivahdit pelasivat kauden läpi poikkeuksellisen huonoilla tilastoilla, kautta linjan.
IFK:lla oli viime kaudella neljä hyökkääjää, jotka tekivät 20 tai enemmän maalia 60 ottelun runkosarjaan suhteutettuna. 15 maalin miehiä taisi olla toinen mokoma ellei enemmän päälle. Noiden lukujen perusteella olet nähnyt väärin, tai kyse on siitä, että vastustajan maalivahdit kykenevät torjumaan tilanteita kun taas meidän veskat eivät saa edes silmiään kiinni. Jengi teki viime kaudella kolmanneksi eniten maaleja, maalivahdit olivat kaikissa mitattavissa tilastoissa aivan korkeintaan keskitasoa, ja sinä haluat argumentoida ongelman olleen maalinteon tehokkuudessa?itselläni on kausikortti ja näin viimekaudellakin kaikki kotipelit niin kuin viimeisen kymmenen kauden aikana ainakin. Omalta paikaltani B 3 liki maalin takaa rivi 7. Joten voin sanoa että meillä näkemistäni maaleista meidän hyökkäyspäässä täsmälleen samoilta luistimen piirroilta meidän kaverit ampui logoon useammin kuin vastustaja teki sen maalin. Oli kyseessä läpiajo tai mikä tahansa tasaveroinen maalitilanne. Sellainen jossa voi sanoa että "isoäitinikin tekisi" niin meidän kaverit ei mutta vastustaja kyllä useammin kuin me.
Kysyä voi myös että mikä siinä on kun meille hankitut ennakkoon huippuhyökkääjät tekevät ennen meille tuloa parikymmentämaalia kaudessa. Meillä sitten vain jonkun 5-6 ja taas mentyään muualle taas sen parikymmentä. Josko tänä vuona nuoret innostus kun tarjolla on änärin varauksiakin.
Itsellä kausikorttipaikat A5:ssa ja nähty 95% kaikista kotipeleistä viimeiset reilut 20 vuotta. Tilastot imartelevat IFKta, sillä varsinkin VPn pelityylissä lauotaan aivan helvetisti ja paljon myös täysin vaarattomista paikoista sekä usein ilman maskia. Tästä viimeisimpänä oppikouluesimerkkinä Ilves peli, jossa Ilveksen maalivahdilla helvetin paljon enemmän torjuntoja kontra Taponen. Jos peliä katsoi niin kuitenkin pystyi havaitsemaan VPn aikana usein toistuneen kaavan eli IFK laukoo joka suunnasta ja paljon, mutta joukossa ei kovinkaan paljon A-luokan maalipaikkoja. Samaan aikaan lahjoitetaan yleensä maalivahdin tai viisikkopelin lepsuilulla vastustajille maali tai pari. Vaikka torjunnat menivät Ilves pelissä reilusti Ilveksen hyväksi, ei tuosta pelistä olisi ollut realistisesti odotettavissa kuin jatkoaika, eikä Ilveksen voitto ollut vääryys.itselläni on kausikortti ja näin viimekaudellakin kaikki kotipelit niin kuin viimeisen kymmenen kauden aikana ainakin. Omalta paikaltani B 3 liki maalin takaa rivi 7. Joten voin sanoa että meillä näkemistäni maaleista meidän hyökkäyspäässä täsmälleen samoilta luistimen piirroilta meidän kaverit ampui logoon useammin kuin vastustaja teki sen maalin. Oli kyseessä läpiajo tai mikä tahansa tasaveroinen maalitilanne. Sellainen jossa voi sanoa että "isoäitinikin tekisi" niin meidän kaverit ei mutta vastustaja kyllä useammin kuin me.
Kysyä voi myös että mikä siinä on kun meille hankitut ennakkoon huippuhyökkääjät tekevät ennen meille tuloa parikymmentämaalia kaudessa. Meillä sitten vain jonkun 5-6 ja taas mentyään muualle taas sen parikymmentä. Josko tänä vuona nuoret innostus kun tarjolla on änärin varauksiakin.