Salmelainen ota jumppatrikoosi ja lähe menee – tässä ketjussa odotamme uutta UTJ:ta!

  • 112 136
  • 870

Ikurin Vireä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves talvella ja Ilves kesällä, Ikurin Vire
Aika ajoin täällä palataan siihen keskusteluun, että “ammattilaiset “ osaa paremmin ja te muut olkaa hiljaa. Samalla logiikalla pitää lopettaa poliitikkojen arvostelu kesken heidän toimikautensa. Hehän ovat meihin taviksiin verrattuna ammattilaisia tehtävässään ja pitäisi vain antaa koko vaalikausi aikaa ensin.

Tähän oli pakko tarttua. Jälkikäteen jo naurattaa, mutta viimeistään Esa Honkalehto, Manngardin ajan (liian) pitkään palvellut toimitusjohtaja, opetti Ilves-faneille vanhan totuuden kivun kautta: ammattilainen on ihminen, joka saa palkkaa siitä mitä tekee. Ei enempää eikä vähempää. Ammattilaisuus ei takaa parempaa osaamista, motivaatiota tai mitään muutakaan. Harrastajan sen sijaan pitää löytää motivaationsa jatkuvasti muustakin kuin kuukausipalkasta.

Edit: Osa heistä - tai meistä - ammattilaisista ansaitsee palkkansa ihan vain olemalla poikkeuksellisen hyviä puhumaan p---aa oikeille ihmisille. Taito sekin, mutta ei välttämättä edesauta itse tuloksen tekoa. Eikä tällä ole mitään tekoa Salmelaisen kanssa.
 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Itsellä kausikorttipaikat A5:ssa ja nähty 95% kaikista kotipeleistä viimeiset reilut 20 vuotta. Tilastot imartelevat IFKta, sillä varsinkin VPn pelityylissä lauotaan aivan helvetisti ja paljon myös täysin vaarattomista paikoista sekä usein ilman maskia. Tästä viimeisimpänä oppikouluesimerkkinä Ilves peli, jossa Ilveksen maalivahdilla helvetin paljon enemmän torjuntoja kontra Taponen. Jos peliä katsoi niin kuitenkin pystyi havaitsemaan VPn aikana usein toistuneen kaavan eli IFK laukoo joka suunnasta ja paljon, mutta joukossa ei kovinkaan paljon A-luokan maalipaikkoja. Samaan aikaan lahjoitetaan yleensä maalivahdin tai viisikkopelin lepsuilulla vastustajille maali tai pari. Vaikka torjunnat menivät Ilves pelissä reilusti Ilveksen hyväksi, ei tuosta pelistä olisi ollut realistisesti odotettavissa kuin jatkoaika, eikä Ilveksen voitto ollut vääryys.
No perhana, mehän ollaan istuttu samassa katsomossa vaikka sitten kuinka monta kertaa. Faijalla ja sedällä A5 kausarit varmaan sen 30 vuotta, nyt jo pitkään siinä vastustajan jäähyboxin huudeilla. Sieltä itsekin elinkautisen aloitin 2,5-vuotiaana aikoinaan ja sinne oman (silloin 1v 8kk) pojan myös toin viime kaudella TPS-sarjaan.

Sorry offtopic. Tuli vaan niin hyvä fiilis ja kaikki muistot sanasta ”A5”.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
No perhana, mehän ollaan istuttu samassa katsomossa vaikka sitten kuinka monta kertaa. Faijalla ja sedällä A5 kausarit varmaan sen 30 vuotta, nyt jo pitkään siinä vastustajan jäähyboxin huudeilla. Sieltä itsekin elinkautisen aloitin 2,5-vuotiaana aikoinaan ja sinne oman (silloin 1v 8kk) pojan myös toin viime kaudella TPS-sarjaan.

Sorry offtopic. Tuli vaan niin hyvä fiilis ja kaikki muistot sanasta ”A5”.
Varmasti olemme ja siellähän on istuttu lähes 34 vuotta eli koko elämä. Kausarit itsessään olleet siihen katsomoon jo lähes 40 vuotta. Piti vaan omat statsit laittaa, kun sitä käytettiin referenssinä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Miksi pilata ensi kausi tämän amatöörin kanssa? Kaikki näkivät nämä puutteet ja ”vahvistukset” ovat osoittautumassa Rantakarin & Larssonin johdolla niin surkeiksi kuin osattiin pelätä.

Ota Jumppatrikoosi ja lähde menemään!
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ja tämä ei voi päättyä sillä tavalla, että Jumppaaja pääsee 2000-luvun isoimman farssin jälkeen koiran pennun ilmeellä kertomaan kauden päättyessä, että ollaan epäonnistuttu isosti, mutta ensi kaudella on sitten kovat piipussa. Tällaisen välikauden on pakko maksaa Salmelaisen työpaikan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
@Frankie älä nyt oo tollanen. Eihän se ollut soveliasta aloittaa lähtölaskentaa toisen työpaikan puolesta. Kohta tänne tulee pari posipetteriä silittämään Tobbarin tukkaa..
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Montako peliä sitten tarvitaan, että voi sanoa joukkueenrakennuksen epäonnistuneen täysin? Pitääkö perinteiden mukaan vetää ensin vituiksi ja sen jälkeen vasta arvostella? Eikö silloin ole nimenomaan kyse välikaudesta IFKssa, kun jo kuukausia ennen kauden alkua näkee, että vaatii maailman kahdeksannen ihmeen, jotta tuo rosteri pelaisi edes finaaleissa saati voittaisi mestaruuden. Edes optimistisimmat eivät uskalla puhua mestaruudesta, joka on aika ennenkuulumatonta täällä ja kertoo mielestäni missä mennään tällä hetkellä. Sinäkin olit vielä alkukeväästä varma, että IFK ihan varmasti panostaa, eikä jää kakkoseksi ”kilpavarustelussa”. Ei panostanut ja jäi todella pahasti kakkoseksi, mutta silti olet nyt kääntämässä tätä nerokkaaksi jatkuvuudeksi.

Montako peliä? En rehellisesti sanottuna pysty vastaamaan tuohon. Vähintään nyt 30 ja senkin jälkeen on se mahdollisuus, että joukkue parantaa peliään kuin sika juoksuaan ja ihan kaikki muuttuu. Just nyt mulla on sen verran vittuuntuneet fiilikset illan SaiPa-pelistä, että en ole nyt oikein oma itseni.

Osa näkee vajaan joukkueen, osa ei näe. Onko se oikeassa, kumpi huutaa enemmän ja kovempaa? Vai selviäisikö asia vasta kauden jälkeen? Minä olen koko ajan uskonut, että HIFK:n joukkue ei vielä ole 100% valmis, mutta mitään muuta aikataulua tai takarajaa mulla ei ole antaa kuin siirtorajan umpeutuminen. Itse olen kelannut, että verorajalla voisi tapahtua, koska silloin nykyjengi on näyttänyt ihan käytännössä, mitä tarvitaan. Paljon riippuu siitä, millaisia pelaajia on saatavilla. Mitään keskinkertaista hankintaa ei kannata tehdä.

En nyt tiedä, mihin tarkalleen ottaen viittaat, kun sanot "minunkin olleen aivan varma, että HIFK aivan varmasti panostaa, eikä kakkoseksi kilpavarustelussa". Mä olen mielestäni ollut koko ajan hyvin maltillisella "otteella" liikenteessä ja ottanut huomioon muutaman viime kauden taloudelliset tulokset. Jos sieltä olisi joku veret seisauttava KHL-paluumuuttaja tullut, se olisi ollut itselleni suurempi yllätys kuin se, ettei sellaista tullut. Mä olen sataan kertaan kirjoittanut, miksi ajattelen niin kuin ajattelen ja kyllä säkin sen tiedät, joten en ala toistamaan niitä. Minä en ole kääntämässä mitään jatkuvuudeksi, vaan se on ihan seurajohdon suulla sanottu ja ostan heidän ajatuksensa. Mielestäni sitäkin kannattaa kokeilla.

Ehdotan leikkimielistä vetoa, jossa sinä ladyna et luonnollisesti joudu konkreettiseksi maksunaiseksi missään tapauksessa: minä sanon jo nyt, ettei tällä joukkueella voiteta mitalia ja jos voitetaan ostan sinulle pullon haluamaasi juomaa (you name it). Jos/kun tämän joukkueen maksimi on puolivälierissä ulos niin sinä olet täällä heittämässä ensimmäisen kiven kauden jälkeen kohti Salmelaista? Eli hävitty ryminäpronssi on tässä tapauksessa neutraali ja voidaan sitten jatkaa yhteistä vääntöä hyvillä mielin. Do we have a deal?

Miksi minä en joutuisi ladyna maksamaan mitään, jos osallistun vetoon, jonka häviän? Olenko mielestäsi jotenkin heikompi? Ehkä vähän sovistinen ajatusmaailma. Mulla ei sinänsä ole mitään jonkinlaista vedonlyöntiä vastaan, mutta en pidä sun asettamasta panoksesta. Miksi mun pitäisi heittää ensimmäinen kivi Salmelaista vastaan, kun en tiedä kevään tilanteesta tai olosuhteista vielä mitään? Enkä muutenkaan diggaa yksilöiden syyttelystä, kun kukaan ei yksin voi vaikuttaa kaikkeen. Ei mua kiinnosta osoittaa ketään sormella tai syyttää ketään mistään, koska en usko, että kukaan tekee tahallaan huonoja tai vääriä päätöksiä, ellei kysymys sitten ole selkeästi moraalisesti oikeista tai vääristä valinnoista. Eikä tällä ole mitään tekemistä Salmelaisen kanssa. Mä olen sanonut, että välierät on mulle minimitavoite aina. Loppu jää kentälle taisteltavaksi ja pelissä sattuu kaikenlaista. Mä voin lyödä sellaisen vedon kyllä, että HIFK menee välieriin ja jos ei mene, katson maailmaa teini-ikäisen kärsivällisyydellä ja liityn negasiipeen yhdeksi kokonaiseksi kuukaudeksi. Kirjoitan siis yhden kuukauden ajan kaikki tolkuttoman pitkät viestini totaalisen pessimistisin lasein ja haukun kaikki. Mutta sen kuukauden jälkeen palaan omaksi aurinkoiseksi ja järkeväksi itsekseni, jos siltä vielä tuntuu. Ja jos käy niin, että HIFK menee välieriin, sinä liityt posi-siipeen ja ryhdyt kärsivälliseksi ja laaja-alaisemmaksi palstapersoonaksi yhdeksi kokonaiseksi kuukaudeksi. Kuukauden jälkeen saat palat taas kärsimättömäksi omaksi itseksesi :). Kiinnosteleeko tällainen veto?

Media on onneksi ottanut isosti kiinni tähän IFKn touhuun ja itse väitän, että Country Club, Salmelainen, Mare, Markus & co ovat saaneet poikkeuksellisen paljon kritiikkiä nykyisestä joukkueenrakennuksesta eli ei todellakaan puhuta muutamasta kymmenestä JAn kirjoittajasta. IFKn kannattajat syövät seuran syöttämän paskan liian helpoksi, mutta nyt olen havaitsevinani tyytymättömyyttä isommin, mikä on ainoa tie herättää uniset. Vieruskaverini A5:ssa on normaalisti positiivisuuden perikuva ja nyt hänkin jopa kommentoi meidän rosteria kontra Kärppien ”Joo, nyt täytyy myöntää, että heikolta näyttää. Tietojeni mukaan IFK:ssa puhutaan taas omien nuorten lisääntyvästä sisäänajosta blaa-blaa...eli ei välttämättä lisävahvistuksia”.

Kuka on Mare? Media ottanut kiinni? Media toistaa sitä, mikä tuottaa eniten klikattavia otsikoita. Jos mediaa oikeasti kiinnostaisi, miksi HIFK on päätynyt toimimaan juuri nyt näin, he kysyisivät Villeltä ja Tobbarilta oikeasti tiukkoja kysymyksiä ja pakottaisivat heidät perustelemaan näkemyksensä ja tekonsa ja esittäisivät jatkokysymyksiä vastausten pohjalta. Miksi media ei toimi niin? Onko liikaa duunia? Eikö ymmärrys riitä? Onko toimittajien omilla mielikuvilla ja mielipiteillä liian suuri merkitys? Suomalainen urheilujournalismi on hyvin epätasalaatuista. Välillä tehdään todella hyviä juttuja ja välillä aivan täyttä paskaa. Uskon vilpittömästi, että Ville ja Tobbari kyllä vastaisivat, jos joku vaivautuisi kysymään.

Just nyt mä en toisi tohon sekaisin olevaan jengiin yhtään junnua. Myöhemmin ehkä, jos halutaan herätellä jengiä, mutta just nyt en. Saavat itse nyt siivota pesänsä puhtaaksi ja kun tuska väistyy, on junnujenkin hyvä tulla jengiin. Tämä olisi myös valmennukselta psykologisesti viisainta, sillä muuttamalla just nyt kokoonpanoa, siellä jää syntisiltä Ave Mariat kentällä tekemättä. Ton jengin pitää pystyä paljon parempaan eikä se onnistu, jos osa pelaajista istuu katsomossa. Virheiden jälkeen pitää olla mahdollisuus korjata erheensä ja toimia paremmin. Ei tietenkään loputtomasti, mutta mennään nyt muutama peli tällä samalla kokoonpanolla. Junnut saavat toivottavasti onnistumisia Kolleissa tai Mestiksessä.

Mua vituttaa SaiPa-tappio vieläkin, koska tiedän, että toi jengi pystyy todella paljon parempaan. Kävin huutamassa jo illan pimeyteen vitutusta ja tuskaani, mutta koville ottaa vieläkin. Siltikään edes tämä käteen mennyt ottelu ei vielä saa minua muuttamaan mielipiteitäni tai kantojani isossa kuvassa. Mutta syö kyllä ämmää todella isosti.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Nyt pitää Salmelaisen laittaa työhaalarit päälle ja alkaa ihan tosissaan hommiin. Ei hyvä heilu.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
@BOL Let’s agree to disagree monesta asiasta, kuten aina, mutta otetaan tämä ehdottamasi veto kiinni mainitsemillasi ehdoilla. Pahoittelut myös, että sait sovinistisen kuvan. Se ei ollut tarkoitukseni.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Aika heikkoa työtä Salmelainen on tehnyt joukkueen rakentamisessa tälle kaudelle. Kun on käytössä Liigan suurin pelaajabudjetti yhdessä Kärppien kanssa, niin ihan kohtuullinen vaatimus olisi, että rosteri olisi sellainen, jolla mestaruudesta taistelu olisi realismia. Nyt sen sijaan tuntuu olevan konsensus siitä, että pelaajamateriaali ei kestä vertailua Kärppiin tai Tapparaan eikä oikein myös Ilvekseenkään.

Voi olla, että Tobbe vahvistaa joukkuetta kauden aikana, mutta näin epäilemättä tapahtuu myös Oulussa ja Tampereella.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Just nyt mä en toisi tohon sekaisin olevaan jengiin yhtään junnua. Myöhemmin ehkä, jos halutaan herätellä jengiä, mutta just nyt en. Saavat itse nyt siivota pesänsä puhtaaksi ja kun tuska väistyy, on junnujenkin hyvä tulla jengiin. Tämä olisi myös valmennukselta psykologisesti viisainta, sillä muuttamalla just nyt kokoonpanoa, siellä jää syntisiltä Ave Mariat kentällä tekemättä. Ton jengin pitää pystyä paljon parempaan eikä se onnistu, jos osa pelaajista istuu katsomossa. Virheiden jälkeen pitää olla mahdollisuus korjata erheensä ja toimia paremmin. Ei tietenkään loputtomasti, mutta mennään nyt muutama peli tällä samalla kokoonpanolla. Junnut saavat toivottavasti onnistumisia Kolleissa tai Mestiksessä.

Siis tämän kauden piti olla se, kun IFK ottaa uuden suunnan ja alkaa rakentaa nuorien varaan.

Tällä hetkellä, anteeksi vaan, minusta näyttää että IFK toteuttaa ihan samaa konseptia kuin aina ennenkin, mutta kokonaisuudessaan kehnommalla pelaajamateriaalilla.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis tämän kauden piti olla se, kun IFK ottaa uuden suunnan ja alkaa rakentaa nuorien varaan.

Tällä hetkellä, anteeksi vaan, minusta näyttää että IFK toteuttaa ihan samaa konseptia kuin aina ennenkin, mutta kokonaisuudessaan kehnommalla pelaajamateriaalilla.
Jep. Veteraanit saavat tehdä millaisia virheitä tahansa, ja heille annetaan kärsivällisesti peli toisensa perään mahdollisuus suoriutua paremmin. Junnu tulee sisään, tekee virheen, ja saa poppareilla kantaa vastuun joukkueen huonoista peliesityksistä. Näin sitä juniorin pelaajapolkua rakennetaan. Ja juuri noissa nuorissa oli se tämän kauden toivo ja ilonpilkahdus.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis tämän kauden piti olla se, kun IFK ottaa uuden suunnan ja alkaa rakentaa nuorien varaan.

Tällä hetkellä, anteeksi vaan, minusta näyttää että IFK toteuttaa ihan samaa konseptia kuin aina ennenkin, mutta kokonaisuudessaan kehnommalla pelaajamateriaalilla.

Ymmärrän, että monelle tämä kausi oli jo nyt tässä, mutta todellisuudessa on 56 peliä jäljellä aikaa antaa nuorisolle näyttöpaikkoja.

HIFK:n johtavien pelaajien, oli ne sitten monen mielestä kuinka surkeita tahansa, pitää pystyä paljon parempaan kuin mitä ovat nyt esittäneet. Voidaan joo syyttää Salmelaista ja Peltosta tai jumalauta vaikka minua, jos halutaan, mutta karu fakta on se, että pelaajat ovat kollektiivisesti epäonnistuneet suhteessa vastustajiin, pl. eka matsi. Perusasioiden toteuttaminen (syötöt, sijoittuminen) on liian monella liian kaukana siitä, mitä sen pitäisi olla, että ilman niiden paranemista on turha haaveilla yhtään mistään positiivisesta.

Mutta en ole luovuttaja, joten rotsini ei käänny.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Ilmainen vinkki Tobiakselle. Kun jengistä nyt selkeästi puuttuu kolmossentteri, niin kysy lainaan esim. kolmen pelin ajaksi Mestiksestä Roope Elimäkeä (K-Vantaa) tai Jaakko Heikkistä tai Arttu Tuomaalaa (K-Espoo).

Tällöin Jääskää tai Hirvosta ei tarvitse peluuttaa kolmosen sentterinä ja molemmat vapautuvat parempaan käyttöön. Jääskä Koivistoisen vierelle ja Hirvonen Paajasen ja Palolan/Halttusen kanssa samaan hyökkäysketjuun.

Samalla sulla olisi rakentamassasi joukkueessa neljä oikeaa sentteriä ja saat hieman lisää aikaa sen kolmossentterin etsimiseeen.
 

Jazzhands

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärrän, että monelle tämä kausi oli jo nyt tässä, mutta todellisuudessa on 56 peliä jäljellä aikaa antaa nuorisolle näyttöpaikkoja.

HIFK:n johtavien pelaajien, oli ne sitten monen mielestä kuinka surkeita tahansa, pitää pystyä paljon parempaan kuin mitä ovat nyt esittäneet. Voidaan joo syyttää Salmelaista ja Peltosta tai jumalauta vaikka minua, jos halutaan, mutta karu fakta on se, että pelaajat ovat kollektiivisesti epäonnistuneet suhteessa vastustajiin, pl. eka matsi. Perusasioiden toteuttaminen (syötöt, sijoittuminen) on liian monella liian kaukana siitä, mitä sen pitäisi olla, että ilman niiden paranemista on turha haaveilla yhtään mistään positiivisesta.

Mutta en ole luovuttaja, joten rotsini ei käänny.
Tämä ei nyt suoranaisesti ole sinulle, vaikka tekstiäsi lainaankin. Lähinnä yleistä pohdintaa.
Mietin vaan tuota nuorille näyttöpaikan antamista.
Siinä on todella iso ero antaa paikka, jossa se näyttö on annettava vs. peluuttaa systemaattisesti, virheiden kautta ja saada se potentiaali sitä kautta revittyä irti.
Jos olisin itse nuori, nälkäinen, omat kykyni tietävä pelaaja, niin ympäristö missä tulee hajanaisia paikkauksia ns. vakiorosteriin, niin vaihtaisin äkkiä ympäristöä. Varsinkin jos rosterissa kokeneempi pelaaja voi suorittaa millä tasolla tahansa.
Ottaen huomioon harjoituspelit, mitä nyt voisi luonnehtia näytönpaikkoina junnuille, niin sujuivat heiltä mielestäni oikein mallikkaasti.

Jottei nyt menisi täysin offtopiciksi, niin Salmelainen on tehnyt oivallista työtä priima junnujen kairaamisessa organisaatioon. Nyt olisi vain hyvä kerätä hedelmät.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ymmärrän, että monelle tämä kausi oli jo nyt tässä, mutta todellisuudessa on 56 peliä jäljellä aikaa antaa nuorisolle näyttöpaikkoja.

HIFK:n johtavien pelaajien, oli ne sitten monen mielestä kuinka surkeita tahansa, pitää pystyä paljon parempaan kuin mitä ovat nyt esittäneet. Voidaan joo syyttää Salmelaista ja Peltosta tai jumalauta vaikka minua, jos halutaan, mutta karu fakta on se, että pelaajat ovat kollektiivisesti epäonnistuneet suhteessa vastustajiin, pl. eka matsi. Perusasioiden toteuttaminen (syötöt, sijoittuminen) on liian monella liian kaukana siitä, mitä sen pitäisi olla, että ilman niiden paranemista on turha haaveilla yhtään mistään positiivisesta.

Mutta en ole luovuttaja, joten rotsini ei käänny.

Näytönpaikka, vaiko kasvattaminen vastuulla tiettyyn rooliin? Minun mielestäni jälkimmäinen on oikea kaava.

Tuo jälkimmäinen kappaleesi taas epäsuorasti myöntää Villen pelitapaongelmat, jolloin yksilöilläkin tekeminen vaikeutuu.

Kertoisiko joku, että mikä kilpailuetu paljon puhutulla keskinkertaisuuden jatkuvuudella yhdistettynä riskeihin on nyt on saavutettu?
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on vaan hyvä, että tämä romahdus tulee heti alkukaudesta. Pakko alkaa tapahtua pikaisesti muutoksia. UTJ:n kenkimiselle ei oikein koskaan löydy hyvää ajankohtaa, mutta onhan siellä verhojen takana muuan Tomppa, joka voisi ottaa sen homman väliaikaisesti hoitoon ja siis todellakin vain siksi aikaa kun uusi löytynyt.
 

Drache

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti Salmelaisen korvaajan haku on jo käynnissä. Ei tätä kuraa jaksa. Joukkueen kasaus on mennyt pieleen jos Hirvonen ei kykene kakkossentterinä pelaamaan, kun ei ole maalivahtia ja koska ykköspakki puuttuu. Salmelainen voi hommata Dykille ja Lassonille liput seuraavalle ruotsinlaivalle ja lähteä sen jälkeen menemään.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Eniten Salmelaisessa on ihmetyttänyt se, mihin hän oikeastaan työaikansa käyttää. Olen saanut sen kuvan, että Salmelainen on kova paiskimaan hommia – jopa työnarkomaaniksi asti. Miksi sitten hänen kokoamansa joukkue näyttää todella laiskan uj:n kokoamalta joukkueelta? Kaikenlainen kunnianhimon puute suorastaan huutaa tuosta kokoonpanosta. Juniorijoukkueiden kanssa Salmelainen on tiettävästi tehnyt erinomaista työtä. Tämä on sikäli paradoksaalista, että siihen hommaan pitäisi olla kokonaan eri tekijät, jotta Salmelainen voisi keskittyä Liiga-joukkueeseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös