Noni! Siitä SaiPaan uusi UTJ. Eiköhän ole ehtinyt saamaan hyvät kontaktit ja Palkka voidaan maksaa SaiPalaisuudella, kun varmasti tuohta ehtinyt vuolee rapakon takana jo.Muuten ensimmäinen nhl-tähtemme Petri Pantteri Skriko täyttää pian (13.3) 60 vuotta! Niin se aika rientää. Skriko toimii tällä hetkellä Floridan skouttina Euroopassa, liekö sormensa pelissä myös Lundellin asiassa.
Just tän takia urheiluseuraa rahoittaa ne äijät, kenellä ei haittaa ottaa x summa vuodessa takkiin. Supercellin miehet maksaa tps:n piikin, Rotenberg nokittaa hoitamalla Jokereiden tappiot. Ja nämähän on ihan nappikauppaa verrattuna maailmalla jalkapalloon syydettyihin miljooniin.Jos business ei enää kannata niin se kannattaa lopettaa.
Tismalleen sama asenne ja tilanne itselläni.Olen itse kyllä korteni kantanut kekoon ja ostanut SaiPan kausikortin. Käyn joka pelissä mihin pääsen, jos vain ei ole mitään muuta pakottavaa menoa. Näin ollen koen kyllä oikeudekseni pohtia SaiPan tulevaisuutta ja sen toimintatapoja maksavana asiakkaana.
Tai kuluja pitää skaalata alaspäin, en osaa sanoa miten se käytännössä tapahtuisi (tyhjennysmyynnit jne) mutta terveessä kilpailuympäristössä se saattais meinata sarjatason pudottamista niin että palkkakulut laskis siedettäväksi ja itse tuotteen hinta olisi niin edullinen että jengiä tulisi sitä kautta.Jos business ei enää kannata niin se kannattaa lopettaa.
Keskustaan tulevaan halliin olisi ilmeisesti liittynyt liiketoimintamalli, joka olisi vankistanut taloudellisesti tulevaisuusnäkymiä mutta kun se torpattiin niin siitä ei ole tulossa apuja. Liigan tv-sopimus näyttää vievän katsojia seuroilta vaikka sieltä jotain tuloja tuleekin. Jos seuroille laitettaisiin pelaajabudjettiin kulukatto niin siinä pystyisi operoimaan seurat pienemmällä kulurakenteella ja siten pienemmällä taloudellisella riskillä mutta se on kuitenkin melko epärealistinen.Tai kuluja pitää skaalata alaspäin, en osaa sanoa miten se käytännössä tapahtuisi (tyhjennysmyynnit jne) mutta terveessä kilpailuympäristössä se saattais meinata sarjatason pudottamista niin että palkkakulut laskis siedettäväksi ja itse tuotteen hinta olisi niin edullinen että jengiä tulisi sitä kautta.
Paras vaihtoehto olis tietty joku mesenaatti tai rikastunut saipataustainen änäritähti, mutta sellaista ei taida olla näköpiirissä.
Toivottavasti rahoitus järjestyy ja vaikka sitten faniyhteisö onnistuu pelastamaan seuran.
Toisaalta minä en omista kausikorttia, enkä käy juuri peleissäkään. Tv-sopparinkin päätin Jukuripelien jälkeen. En ole myöskään osallistunut Lappeenrannan verotalkoisiin kahteenkymmeneen vuoteen. Siitä huolimatta koen oikeudekseni pohtia SaiPan tulevaisuutta ja sen toimintatapoja.Olen itse kyllä korteni kantanut kekoon ja ostanut SaiPan kausikortin. Käyn joka pelissä mihin pääsen, jos vain ei ole mitään muuta pakottavaa menoa. Näin ollen koen kyllä oikeudekseni pohtia SaiPan tulevaisuutta ja sen toimintatapoja maksavana asiakkaana.
Tietenkin, mutta itse vähän ihmettelen tätä ihmisten dramaattisuutta tappioputken keskellä. Ei SaiPa ole kuitenkaan ainoa joukkue joilla yleisömäärät laahaavat.Onhan se hyvä pohtia kaikkia vaihtoehtoja ja olla realisti sen sijaan, että ummistaa silmänsä ja vetää peittoa korville.
Eiköhän myö jokainen omalta osaltamme SaiPaa tueta sen verran kuin pystytään. Osa ostaa kausikortin, osa ostaa irtolippuja ja käy peleissä silloin tällöin, osa ostaa fanituotteita, osa virvokkeita ja syötävää peleissä tai osa katsoo pelejä Telialta. Jos Telialta/Cmorelta on hommannut liigapassin niin tukeehan sitäkin kautta SaiPaa. SaiPa saa kuitenkin osansa liigan TV korvauksistakin.Toisaalta minä en omista kausikorttia, enkä käy juuri peleissäkään. Tv-sopparinkin päätin Jukuripelien jälkeen. En ole myöskään osallistunut Lappeenrannan verotalkoisiin kahteenkymmeneen vuoteen. Siitä huolimatta koen oikeudekseni pohtia SaiPan tulevaisuutta ja sen toimintatapoja.
Tämähän se on. Tosin itse arvostan heitä huomattavasti korkeammalla jotka pelistä toiseen käyvät hallilla tilanteessa kuin tilanteessa ja hiukan vähemmän niitä joilla alkaa heikoilla jaksoilla kiukkuvaihe ja jäävät kotiin odottamaan aikaa kun asiat sujuvat paremmin vaikkakin aina kaikki seuralle tullut raha onkin plussaa, tilanteessa kuin tilanteessa. Molempia osastoja tarvitaan, vaikka niitä sitoutuneimpia olisikin hyvä olla aina isompi määrä.Eiköhän myö jokainen omalta osaltamme SaiPaa tueta sen verran kuin pystytään. Osa ostaa kausikortin, osa ostaa irtolippuja ja käy peleissä silloin tällöin, osa ostaa fanituotteita, osa virvokkeita ja syötävää peleissä tai osa katsoo pelejä Telialta. Jos Telialta/Cmorelta on hommannut liigapassin niin tukeehan sitäkin kautta SaiPaa. SaiPa saa kuitenkin osansa liigan TV korvauksistakin.
Joo mä ostan myös. Taidan myös tilata itselleni joululahjat ihan SaiPan kautta.Kävin ostamassa lipun SaiPan seuraavaan kotipeliin kiitoksena tämän illan esityksestä, vaikka minulla ei etäkannattajana ole aikomustakaan mennä paikan päälle. Haastan muut etäkannattajat talkoisiin ja lähikannattajat hallille.
Aikamoinen ristiriita Kaukaan päädyn ja tämän päivän Esaimaan haastattelun välillä. Kaukaan päädyssä ei ollut kuitenkaan mitään erikoisempaa stressiä ja nyt tänään kassa alkaa olemaan tyhjä. Ehkä vähän strateginen valinta, että laitetaan painetta aluehallintovirastolle. Taas pitäisi tulla valtion auttamaan, mutta mites ne omistajien lompakot. Tuskinpa tuolla yleisöä kävisi kuitenkaan tällä menestyksellä.Tj Markkanen oli totutun rauhoitteleva Kaukaan Päädyssä
Etelä-Karjala on jo nyt pienin maakunta väestömäärältään, jossa pelataan liigakiekkoa.
Totta tuokin. Mutta jos tarkastellaan eri tavalla, niin Etelä-Karjalassa on 140 000 ihmistä ja yksi liigajoukkue. Satakunnassa 214 000 ihmistä ja kaksi liigajengiä, eli joukkuetta kohden meillä on isompi yleisöpotentiaali.
Ja Satakunnassakin väestö vähenee vauhdilla. 2015 siellä oli vielä 23 000 asukasta.
kaikki muu
Olen huolissani. Onko Lappeenrannassa edellytykset pelata liigakiekkoa 10 vuoden kuluttua? Onko kysyntää, onko rahoittajia?