4
444
No tämä uusin taisi maksaa 14k€. Pitää olla iso tavaratiloiltaan. Ja sähkispuolelta Model S taitaa ainoana sellainen, jossa ei jäisi tilasta kiinni. Polttoainekustannuksissa säästöä tulisi ihan helvetisti, etenkin kun kotona voi ladata ja otollisilla keleillä sähkö tulee aurinkopaneeleista, mutta toistaiseksi pankit ovat olleet nihkeitä rahoittamaan tätä hanketta, etenkin kun alla on hyvin tuore asuntolaina. Mutta jonain päivänä vielä. Hiljaa hyvä tulee, ja hiljaa kauan kestää.En toki tiedä millainen auto sun tapauksessa on se oikeanlainen ja millainen budjetti on käytettävissä, mutta esim. mun pikkubroidi ei olis voinut kuvitellakkaan polttis-aikona ostavansa 60k€ maksavaa autoa. Se kun tykkää miettiä kustannuksia aika tarkasti ja teki laskelmat niin huomasi että hyvinkin samoilla kustannuksilla kun maksoi ja ylläpiti muutaman vuoden vanhaa polttisauota pystyi sen Teslan model kolmosen hankkimaan. Se ajaa vuodessa yli tuplat sen mitä minä, mun lompakolla ja kilsoilla ei tuollaista 60k€ maksavaa Teslaa kannata ostaa, mutta toi vajaa 40k€ maksava Sitikka on oikein soiva peli.