Finnlines ei anna ladata sähköautoja laivoillaan tulipaloriskin vuoksi. Laivojen sammutuskalusto ei riitä sähköautopalojen sammuttamiseen.
Keskustelussa väitetään, että kaasuautojen pysäköinti joihinkin parkkihalleihin olisi kielletty. En lainkaan ihmettele, jos sama rajoitus tulee sähköautoille. Akkujen (muidenkin kuin sähköautojen) yleistymisen aiheuttama tulipaloriski on toistaiseksi ratkaisematon asia.
Sekä kuluttajan että viranomaisen näkökulmasta tilanne on vaikea, koska akkujen laatua ei ulkoapäin näe. Esimerkiksi "Kiinan Teslan" autoista yli 20 % on kutsuttu takaisin akkupalojen ja akkujen savuamisen vuoksi.
Kun perhe ostaa nuorelleen eteisessä tai lämpimässä varastossa säilytettävän kevytkulkuneuvon kuten sähköpotkulaudan, niin siinähän sitä saa miettiä, syttyykö se palamaan vai ei, koska akkujen turvallisuudesta ei ole takeita.
Keskustelussa väitetään, että kaasuautojen pysäköinti joihinkin parkkihalleihin olisi kielletty. En lainkaan ihmettele, jos sama rajoitus tulee sähköautoille. Akkujen (muidenkin kuin sähköautojen) yleistymisen aiheuttama tulipaloriski on toistaiseksi ratkaisematon asia.
Sekä kuluttajan että viranomaisen näkökulmasta tilanne on vaikea, koska akkujen laatua ei ulkoapäin näe. Esimerkiksi "Kiinan Teslan" autoista yli 20 % on kutsuttu takaisin akkupalojen ja akkujen savuamisen vuoksi.
Kun perhe ostaa nuorelleen eteisessä tai lämpimässä varastossa säilytettävän kevytkulkuneuvon kuten sähköpotkulaudan, niin siinähän sitä saa miettiä, syttyykö se palamaan vai ei, koska akkujen turvallisuudesta ei ole takeita.