Yksikään norsunluutornilainen ei lue muita kuin henkilökohtaisia tai noin muutoin itselleen tärkeitä ja kiinnostavia sivuja. Lukko ei tätä heille ole ja seura onkin toiminut jo vuosia äärimmäisen avokätisenä palkanmaksajana. Kenen "päällikön" kuukausipalkka säästyi kun esimerkiksi Saarikoski siirrettiin A-junnuihin kun kerran sille maksetaan jo palkkaa, tai parhaimpana ikinä on tämä Juha Vuori case, ei jumalauta Lukon naulapäät on menneet kännissä lunastamaan sen alkuperäisen 2+2 sopimuksen jälkimmäisetkin vuodet voimaan.Lukon Facebook-sivuille ainakin kannattaisi kirjoittaa mielipiteensä Lukon toiminnasta.
Rohkeasti vaan ja antaa palaa oikein kunnolla.
Eiköhän siellä joku joskus herää.
En tiedä oliko tämä sarkasmia vai mitä. Mutta kuten sanoit, en todellakaan tiedä asioista mitään. Sen tiedän, että seurahan on juuri toiminut sanomaasi vastaan, perin oudosti (erittäin Lukkomaisesti).Minä en tiedä näistä asioista mitään. Eikä kukaan muukaan tänne kirjoittavista tunnu tietävän. Onko kenellekään tullut mieleen, että hommat voivat olla kesken? Ja keskeneräisistä asioista ei yleensä ole syytä tiedottaa....siitä syntyy vain lisää sotkua.
Kyllä mun silmiini jäi kuva, että toimenkuvassa kerrottiin mm. liigajoukkueen rakennus yhdessä päävalmentajan kanssa. Ja valinnan halutaan olevan rautainen jääkiekon ammattilainen. Näinhän se kuuluukin olla ja vieläpä niin, että se isompi vastuu on UTJ:llä.Toisaalta tuo viestintä on ollut melkoisen sekavaa mikä työnkuva tulee olemaan, mutta kuuleman mukaan tosiaan tulee olemaan kyse ensisijaisesti junioripuolen urheilullisesta johtajasta.
Kyllä mun silmiini jäi kuva, että toimenkuvassa kerrottiin mm. liigajoukkueen rakennus yhdessä päävalmentajan kanssa. Ja valinnan halutaan olevan rautainen jääkiekon ammattilainen. Näinhän se kuuluukin olla ja vieläpä niin, että se isompi vastuu on UTJ:llä.
Jos hallitus tuon lupauksen nyt vetää puihin valitsemalla jotain muuta ja vaihtamalla vielä toimenkuvaa puhtaasti "junnujohtajaksi", niin vetäkööt sitten. Vedän kyllä siitä sitten omat johtopäätökseni myös, kenelle rahojani kannan.
Jos sitä ihan oikeata UTJ:tä nyt tule, niin mun 40 vuoden hallilla käynti loppuu tähän. Vittu, mitä oikeasti silläkin hallille raahatulla rahalla olisi saanut!Mäkeläinen puhuu kyllä ihan ilman mitään faktaa. Eihän Lukko ole noin ilmoittanut? Myös vuodetut hakijat ovat Mäkeläisen kirjoittamasta jutusta. Onko hän pihalla? Totuudesta en tiedä.
Kyllä mun silmiini jäi kuva, että toimenkuvassa kerrottiin mm. liigajoukkueen rakennus yhdessä päävalmentajan kanssa.
@lebak Juu yksi tapa on tuo suusta suuhun menetelmä, mutta on noita toisiakin lähestymistapoja nähty. Mun mielestäni ihan hyviäkin. 50km pohjoseenkin oli mainio esimerkki asiasta. Juu haettiin TJ:tä eikä ehken tiettyyn dedikoituun osaamiseen TJ:tä. Samalla haettiin positiivistä somehypeä, positiivista viesti joukkueesta, uskoa että asioita kannattaa tehdä joskus eri tavalla; innovatiivisesti, sekä rajoja rikkoen. Yleensäkin haettiin positiivista asennetta. Mun mielestäni kun kaikki viestintä on nykyisin tärkeää ja sillä nimenomaan herätetään mielikuvia itsestä. Tässä tapauksessa organisaatiosta nimeltä Lukko.
On mun korvaan aika erikoinen lähestymistapa, jos pelätään että tulee töitä jos hoidetaan asioita luovasti ja ehkä joskus pikkuisen rajoja rikkoen jotta saadaan medianäkyvyyttä. Voi olla että luin sun ajatuksen viestistä ehken vähän karrikoiden.
Mulle Lukon tapa toimia tässäkin viestii vaan organisaation halusta pitäytyä tiukasti vanhassa, ei haluta ravistella vanhoja ja pelätään muutosta. Olen itsekkin hyvin analoginen mies digitaalisessa maailmassa enkä omaa edes face-tiliä. Siitä huolimatta näen, että monissa digitaalisen maailman asioissa on hyviäkin puolia. Niistä saa voimaa, yhteenkuuluvaisuuden tunnetta ja positiivista pöhinää. Nyt mielestäni näyttää että tätä ei edes haluta. Voi olla että halutaan, mutta se ei näy ulospäin, tai ainakaan minä en sitä löydä. Ehken se on kiinni siitä, että en ole sielä facessa. Tiedä häntä.
Noilla yllä olevilla sanoilla Lukko ei voi tarkoittaa, että UTJ:sta tulee joku "junnujohtaja". Kyllä mun silmiin tuossa lukee, että pelaajahankinnat liigajoukkueeseen ovat hänen vastuulla sekä myös seuran strategian rakennus ja eteenpäin vieminen. Jälkimmäinen tarkoittaa sitä, että kaikki ikäluokat pyrkivät pelaamaan samalla sapluunalla, ja siihen kuuluu myös siis edustusjoukkue.
Jos Mäkeläinen saa tuosta pestistä junnujohtajan, niin sitten minä ja hän luemme/ymmärrämme Lukon tiedotetta eri tavoin. Tai sitten Lukko on muuttanut ajatuksiaan tuon tiedotteen julkaisun jälkeen ja Mäkeläinen tietää sen toisin kuin minä.
Todennäköisesti tämä on johtopäätelmä, sillä ry:n juniorivalmennuspäällikkönä viime vuodet toiminut Sami Lehtinen siirtyy C-nuorten päätoimiseksi vastuuvalmentajaksi. "UTJ" ryhtyy kai vetämään junnupuolen isoja linjauksia.Nimenomaan sieltä olisi näillä tiedoilla pääasiallinen junnupuolen johtaja tulossa.
Minusta erittäin mielenkiintoista on se, että jos (kirjoitan jos, koska en ole itse asiaan hakenut varmistusta) hakuilmoitusta ei ole missää julkaistu.
Minusta ei. Kyseessä on kuitenkin niin erityislaatuinen tehtävä, että kyllä nuo löydetään aivan muuta kautta. Ei kaikkien yritysten toimitusjohtajuuksiakaan laiteta yleiseen hakuun, vaan niihin haetaan sellainen henkilö, jolla tiedetään olevan osaamista ja tarvittavaa taustaa. Jos ammattijääkiekkotoimintaa harjoittava Rauman Lukko Oy:ssä ei pystytä itse rekryämään tai käyttämään "headhunteria" urheilujohtajan löytämiseen ilman julkista hakua, niin taitaa olla paras keskittyä kokonaan Rauma-Rockiin.
Ilmeisesti haetaan sopivaa henkilöä ja hänelle räätälöidään toimenkuva osaamisensa perusteella. Se miten Lukko tiedottaa on ammattitaidottomuutta.