Ymmärrän hyvin tämänkin näkökulman. Tulevaisuudessa kasvukolmio-käsitteestä voidaan tällä menolla luopua, kun Suomen elinvoima keskittyy pääradan varteen, ja tavallaan kaunis asia on se, miten moni turkulainen on tämän käsittämättömän omaan polveen ampumisen kanssa ihan sujut. Kaupunki, joka päätti käpertyä itseensä, ja näivettyä muiden keskisuurten maakuntakeskusten yhdentekevään joukkoon. Samat ihmiset ovat toki valmiita uhraamaan vaikka Turun linnan jos siihen on mahdollisuus saada joku Puolimatkan tai Vaisteen betonimöhkäle tilalle, tämä tarina on ihan tuttua jo vuosikymmenten ajalta, nimikin sille on.
Yritykset eivät halua investoida kaupunkiin joka ei houkuta osaajia nykyaikaisella elämäntavalla. Turussa tuntuu, että ihmisten elintason laatu elää ja kuolee sen mukana, miten kätevästi autolla pääsee joka paikasta kansitakit kahisten Myllyn Prismaan. Kannattaa tsekata esim. IT-alan investoinnit verraten Ouluun ja Tampereeseen. Koko Varsinais-Suomen talous on riippuvainen äärimmäisen suhdanneherkkien teollisuuksien alihankintaketjuista. Veikkaan, että Valmet Automotiven lisäksi ei montaa firmaa löydy jolle kelpaa samanlainen pitkin Suomen kantabaareja räävitty luuserilauma hihnalle, siinä saattaa olla Meyerin katraskin ihmeissään vielä, että mitä on menty ostamaan.