Ainoastaan se todellinen toteutussuunnitelma kannattavuuslaskelmineen toki vielä puuttuu selvityksistä.Tuohon Varissuo-linjaan liittyy myös Kupittaa-Itäharju, joka on kyseisen reitin varrella. Tuota aluetta kehitetään voimakkaasti ja on työssäkäynti/opiskelualueena hyvin merkittävä ja kasvaa entisestään. Varissuo itsessään on jo merkittävä asutuskeskittymä ja kuten täällä on mainittu, ovat alueelle kulkevat bussilinjat paikoin jo nyt hyvinkin ruuhkaisia. Bussivuoroja ei voida lisätä loputtomiin ja vievät tilaa myös muulta liikenteeltä.
Jos raitiotie on mielestäsi vanhanaikainen kulkumuoto, niin mikä olisi uudenaikaisempi joka tarjoaa vastaavan kapasiteetin ja kulkuominaisuudet? Teleportti olisi toki kova.
Hirvensalon linja on myöskin suunnitelmissa ja sielläkin väestöpohja tukee haaran rakentamista. Itse kannattaisin Raision haaraa ja luultavasti se menisi toteutukseen jahka konkreettinen päätös rakentamisesta tulee.
Kun ratikan rakentamisesta on läjäpäin selvityksiä tehty ja kaikki tukevat rakentamista sekä lisäksi kun Tampereella asiat ovat toteutuneet kaavaillusta niin näillä perusteella itse kannatan projektia kotikaupunkiini.
Joskus kun itäharju on jotain muuta kuin kusinen teollisuushallikeskittymä, niin ostan tämän hankkeen heti. Se onko sillä vuosikymmenellä maahan upotettujen rautakappaleiden päällä rullaava juna paras kulkumuoto, niin epäilen. En toki pysty ehdottamaan, että mikä se olisi, koska en ole perehtynyt vittujakaan.
Osalle asukkaista suosittelisin intensiivisiä luetunymmärryskursseja.osa asukkaistakin on oikeasti sitä mieltä
Toki koko hanke on Liikenneviraston, mutta varmasti vakavasti otettavat kaupungit doeroisivat heidänkin hankkeet paremmin.Olisiko missään itsensä vakavasti ottavassa kaupungissa vedetty yhtä vituiksi esim. juna-aseman remontti? Tuskin.