dana77 kirjoitti:Ei tuossa niiin sanottu. Tuossa puhuttiin vain epäiltyjen määrästä.
Sanotaanhan. Tai sitten mulla on lukihäiriö. Määrällisesti suurimmat rikoksentekijä ryhmät, eikös?
dana77 kirjoitti:Ei tuossa niiin sanottu. Tuossa puhuttiin vain epäiltyjen määrästä.
Totta helvetissä sun pitää soittaa poliisille, muutenhan voit itsekin syyllistyä rikokseen.
Näiden tietojen valossa sanoisin että ravintolanpitäjät tuntuvat olevan todennäköisemmin rikollisia kuin muut kansalaiset.
jupster kirjoitti:Sun kanssa ei voi käydä minkäänlaista keskustelua asiallisesti. Sä jätät lukematta toisten tekstejä, jätät vastaamatta sellasiin kysymyksiin jotka ilmeisesti tuottavat vaikeuksia ja jankkaat omaa asiaasi loputtomiin.
Jos sulla yhtään on nyt psykoisi siellä korvien välissä raksuttimet kunnossa, niin menehän lukemaan, vaikka se viesti missä kirjoitin sulle ne luvut ja mietin syitä (mihin en osannut vastata). Eikö tämä kuitenkin kerro, että olen asian ymmärtänyt ja myöntänyt.
"Taulukko 35 Poliisin tietoon tulleisiin rikoksiin syylliseksi epäillyt ulkomaalaiset kansalaisuudenjupster kirjoitti:Sanotaanhan. Tai sitten mulla on lukihäiriö. Määrällisesti suurimmat rikoksentekijä ryhmät, eikös?
IDA kirjoitti:Minusta suomalaisilta, jotka ovat Suomen alkuperäiskansaa ei voida vaatia mitään myönnyksiä. Myönnytyksiä toki voidaan antaa, mutta ne ovat annettuja: mitään oikeutettuja vaatimuksia kenelläkään ulkomaalaisella ei voi olla.
psychodad kirjoitti:Somaleita en ole "pihteihini" ottanut missään vaiheessa, he ovat ihan itse siihen kovasti pyrkineet. Ei minulta heru sympatiaa muillekaan rikollisille, kamalaa luettavaahan tuo tilasto on sekä somalien, että useiden arabivaltioden kansalaisten osalta. Nuo virolaisten lukemat taas menevät varmaankin lähelle yksiin omiemme kanssa.
psychodad kirjoitti:Mihin nyt olen jättänyt mielestäsi vastaamatta? Kysypä vielä uudelleen, niin vastailen. En mielestäni jätä lukematta, mutta en ole tuolta mitään ihmeempiä kysymyksiä löytänyt? No joo, kysyit että mistä minä luulen tuon raiskausten määrän johtuvan, kun et itse ymmärtänyt sille syytä. Siihen voin toki vastata. Uskon että se johtuu pitkälti siitä, että kyseisissä kulttuureissa naisen asema on koiran asema, ja he näkevät oikeudekseen ottaa naisen kuin naisen, jos siltä tuntuu. Vähän kuin polkupyörän varastaisi.
Joo, voihan sieltä rivien välistä lukea että et ymmärrä mistä luvut johtuvat, mutta sen jälkeen kun pyytämäsi todisteet esitin, et kuitenkaan sanonut "ok, onpa karua", vaan "täällä vaan keskitytään noihin raiskausjuttuihin", niin kuin olisit halunnut sivuuttaa koko asian mitättömänä pikkuseikkana.
HN kirjoitti:Miksi ulkomaalaisen tulisi saada Suomessa tekemästään rikoksesta erilainen rangaistus kuin syntyperäisen suomalaisen? Tätä mieltä näyttää nimittäin suuri osa kirjoittajista olevan karkoitusvaatimuksineen. Moni korostaa sitä, että ulkomaalaisten pitää olla Suomessa nuhteettomasti, fiksusti ja kiltisti. Miksi vain ulkomaalaisten? Miksei myös syntyperäisten suomalaisten?
jupster kirjoitti:Katsoessasi ketjua taaksepäin olet sivuuttanut asioita pariinkin otteeseen.
Kun kaivoit todisteesi esiin, kirjoitin: "Kiitos. Varsin mielenkiintoinen artikkeli. Mitä sä veikkaisit Psychodad, miksi venäläiset,virolaiset ja ruotsalaiset (3 suurinta rikoksentekijä ryhmää) raiskaavat useammin kuin suomalaiset? Ton tilaston mukaan raiskauksiaoli vuonna 2004 70 kappaletta, jonka osuus kaikista raiskauksista oli 16,1%."
Tossa totesin tasan tarkkaan sen luvun ja kysyin vielä osaisitko sä veikata syytä, koska aiemmin olin jo itse todennut, että mä en keksi. Jos tämä nyt sitten oli sun mielestä vähättelyä ja mitätöintiä. Mutta ihan sama, menee pahasti ohi ketjunkin aiheen jo. Jos haluat jatkaa vääntämistä, niin ota vaikka yv:tä kehiin.
Olen sattumalta ajautunut kaveripiiriin jossa huumekauppaa tai rahanpesua ei juurikaan esiinny, mutta jos tiedän "FAKTANA" että jotkut tuollaiseen syyllistyisivät siihen mainittavassa mittakaavassa niin toki ilmoittaisin.RASSA #13 kirjoitti:Soitatko itse aina ja kaikesta tai vasikoitko vaikkapa omia tai tutun tuttuja kaikesta?
Luulenpa että rahanpesun kohdalta tuomion voi saada ihan vain avunannosta törkeään kätkemisrikokseen.RASSA #13 kirjoitti:Rikokseen en näin syyllisty, kun en ole osallistunut toimintaan vaan seurannut kaikenlaista ja jos ei nyt aivan aitiopaikalta niin ainakin hyviltä sellaisilta.
Soita toki. Onko tuo muuten nyt sitten rahanpesua vai huumekauppaa?RASSA #13 kirjoitti:Soitanpa tästä poliisille, että Hakiksen torilla, se toinen koju vasemmalta, ei muuten lyö kaikkea myyntiä kuiteille, eikä sen perunat tai omenat oikeasti ole kotimaisia vaikka se sellaisina niitä myy. Poliisihan varmaan ryntäisi heti paikalle tekemään oikein suurratsiaa vai mitä luulet???
Äsken puhuit vielä _faktoista_. Ne taisivatkin olla huhupuheita ja epäilyksiä?RASSA #13 kirjoitti:Rikollista tai muuten epäilyttävää sekä vilpillistä toimintaa olisi kuitenkin usein aika vaikea ja välillä jopa vaarallista todistaa?
Minä käytän aina tekoviiksiä, annan väärän osoitteen ja puhelinnumeron ja väännän nimeni palindromiksi. Sama toimii myös naisten kanssa (myös tekoviikset!).RASSA #13 kirjoitti:Soittelisitko tai menisitkö itse todistamaan vaikkapa romaaneja tai moottoripyöräkerhoja vastaan omalla nimelläsi ja osoitteellasi??? Tuskinpa vaan...
Itse kuvailisin sitä lähinnä sanoilla "ironista komiikkaa". Selittämäinen on tyhmää, mutta sanotaan nyt että avainsanoja jatkotutkimuksille voisivat olla "leimaaminen muutaman kuullun poikkeuksen perusteella"RASSA #13 kirjoitti:Mikäli olet lukenut kaiken kirjoittamani niin tuossa on joko tahallista tai tahatonta ymmärtämättömyyttä?!?
Tästä olen 100% mieltä. En itseasiassa koskaan ole nähnyt älykästä rasistia, joka olisi osannut perustella mielipiteensä, vaan kaikki näkemäni ovat nimenomaan olleet noita nuijia joiden mielipiteet on helppo teilata.RASSA #13 kirjoitti:Kaikenlisäksi ohjelmiin kiikutetaan niitä esittämään kaikenmaailman ääriajattelua edustavia nuijia, jotka on helppo teilata ja kansalle saadaan kuva urpoista, joiden mielipiteet ovat aivan huuhaata.
jupster kirjoitti:Somalit, mitkä olet nyt päättänyt ottaa pihteihisi, niin ovat puolessa välissä tätä tilastoa. En ota kantaa Turussa tapahtuvien raiskauksien syyllisiin. Sanotaan näin ,että ei ainakaan ole mitään yleistä mielipidettä, että raiskaukset olisivat jonkun tietyn väestönryhmän tekosia.
Teillä homma toimii noin, mutta me (ei siis HN ja minä vaan me, "suomen kansa") emme ole sitä mieltä, että vierailla pitäisi olla eri säännöt; päinvastoin me olemme tehneet sellaiset lait, joiden mukaan säännöt ovat kaikille samat, myös vieraille koska se on meidän mielestämme oikeudenmukaisinta. Sama pätee myös sosiaaliturvaan (jota maksetaan myös maahanmuuttajien maksamista veroista).psychodad kirjoitti:He ovat täällä meidän vieraanamme, nauttivat meidän ylläpitämästä ja kehittämästä sosiaaliturvasta. En tiedä minkälainen hierarkia sinun huushollissasi on, mutta minun asunnossani minä ja vaimoni olemme sen valtakunnan kuninkaita, ja vieraat ovat toki arvostettuja, ja lähes täysivaltaisia jäseniä, mutta lopulliset säännöt luo kuitenkin isäntäväki.
psychodad kirjoitti:En tiedä raiskaavatko venäläiset, virolaiset tai ruotsalaiset yhtään suomalaisia enemmän. Aika harvoin saa sellaisista tapauksista lukea lehdistä. Jos sinulla on joku tilasto jossain niin olisi tietysti kiva lukea.
Kontulan Ottawa kirjoitti:minusta on liian kova vaatimus se, että maahanmuuttajan tulisi olla jollain "nollatoleranssilal" rikosten suhteen, että sitten lähetettäisiin kotimaahan.
.
Minusta periaattellisella tasolla voidaan olettaa jokaiselta rikoksetonta elämää, niin suomalaiselta kuin ulkomaalaiselta. Mielestäni nykyinen käytäntö karkoituksissa on hyvä:Kontulan Ottawa kirjoitti:minusta on liian kova vaatimus se, että maahanmuuttajan tulisi olla jollain "nollatoleranssilal" rikosten suhteen, että sitten lähetettäisiin kotimaahan.
Sinä se tosiaan tunnut tietävän millaista on olla ulkomaalaisena Suomessa. Hienoa asian trivialisointia jälleen kerran.psychodad kirjoitti:Kyllä meidän suvaitsevaisuutemme ja sosiaaliturvamme on aivan riittävä kädenojennus, vaikka sitten joltain juntilta joutuisikin kerran pari kuulemaan "vitun neekeri" kadulla. Se on pieni hinta siitä, että kotimaassa makaisi samaan aikaan kuula kallossa. Minä en aio heille huudella, mutta tiedän että suomalaisten joukossa varmasti on näitä tyyppejä jonkin verran jotka tätä tekevät. Muutama "vitun neekeri" huuto ei todellakaan oikeuta lähtemään rikosten tielle. Voivat mennä lämpimään asuntoonsa katetun pöydän ääreen miettimään, onko tämä nyt sitten niin helvetin kamala paikka asua. Jos tulee siihen lopputulokseen, että tällaista hyvin harvinaista kantaväestön äärioikeiston huutelua ei millään kestä, voi vaihtoehtoisesti palata vastaanottamaan sen luodin.
Ja tämän kevytkenkäisen asenteen vuoksi ulkomaalaiset syyllistyivät viime vuonna raiskaukseen Suomessa 70 kertaa? Yksikin on toki liikaa, mutta joku raja noiden johtopäätösten vetämiseen. Saat sen kuulostamaan siltä, että Suomessa on vaarassa joutua somalin raiskatuksi, joka kerta kun päänsä ulos ikkunasta työntää.psychodad kirjoitti:Uskon että se johtuu pitkälti siitä, että kyseisissä kulttuureissa naisen asema on koiran asema, ja he näkevät oikeudekseen ottaa naisen kuin naisen, jos siltä tuntuu. Vähän kuin polkupyörän varastaisi..
Cube kirjoitti:Pidetään se nyt kuitenkin mielessä, että suomalaiset ovat (luonnollisesti) edelleen Suomessa se eniten raiskauksia suorittava porukka. Toki se voidaan ja se pitää noteerata, että suhteessa ulkomaalaisia ainakin epäillään useammin raiskauksista, mutta älkää nyt helvetti sentään tehkö (Psychodad ja Alamummo) tätä asiaa kuulostamaan siltä, että Suomessa asuvat somalit (esim.) pitävät raiskausta niin pikkujuttuna ja suomalaisia naisia niin "koirina", että he "näkevät oikeudekseen ottaa naisen kuin naisen, jos siltä tuntuu" ja että raiskaus on heille "vähän kuin polkupyörän varastaisi". Menee jo vähän liian ilmiselvästi vääristelevän propagandan puolelle. Vai?
Selvä. Kiitokset linkistä. Hyvä, että siirryttiin fiilispohjalta tilastoihin. Vaikeahan tuohon on mitään sanoa, synkkiä tilastoja ovat. Toisaalta edelleen ajan sitä takaa, että tarkistelemalla asiaa kriittisemmin sosiaaliluokkien pohjalta ja esimerkiksi vertailemalla Suomessa asuvien somalien ikä- ja sukupuolijakaumaa suomalaisten vastaavaan tulisi noihinkin lukuihin enemmän tolkkua. Mutta ei auta, näistä peräämistäni asioista tuskin tilastoja löytyy.tuuski kirjoitti:Kyllähän se juuri näin on, että somalit eivät arvosta naista, ainakaan suomalaista sellaista. Muuten seuraava tilasto ei voi olla selitettävissä. Tuo faktat sivuuttava yltiösuvaitsevaisuus on yksi pahimmista virheistä ja riskeistä mihin Suomi muiden länsimaiden tapaan tänä päivänä sortuu.
Vuoden 2000 tilastokeskuksen rikostilastot.
Luvut otettu Poliisin selvittämistä rikoksista vuosina 1980-2000
Lähde: http://statfin.stat.fi/statweb/
tuuski kirjoitti:Vuoden 2000 tilastokeskuksen rikostilastot.
Luvut otettu Poliisin selvittämistä rikoksista vuosina 1980-2000
Lähde: http://statfin.stat.fi/statweb/
jupster kirjoitti:Huimat on kyllä tilastot. Pieni puusilmäisyys vaivaa mua taas: mistä hei kyseisen taulukon tuolta sivustolta löytää? Minkä linkin kautta löysit?
Edit. Toivottavasti eivät ole tämän kaverin tekemät tilastot, koska sitten voisi suhtautua "hieman" kritiikillä ;) : http://www.saunalahti.fi/g333/etnojengit.htm