Mainos

Rannekello-ketju

• 294 512
  • 1 011

Fordél

Jäsen
Oma harrastukseni on 15 vuoden aikana jalostunut ”vähemmän on enemmän”. Kellot jotka olen myynyt koska ei riittävästi ranneaikaa. Seamaster GMT 50th anniversary - tässä loistava lume ja erittäin hyvä rannetuntuma. Omega Aqua Terra Skyfall, Speedmaster Apollo 15 35th limited edition, Aqua Terra valkoisella taululla ja ruusukulta markkereilla (tämän myynti vähän harmittaa...).
Jäljelle jäi Rolex GMT-Master BLNR eli Batman, Rolex Datejust 41 fluted ja Oyster ranneke. Omega Speedmaster 1957 re-issue.
Sekalainen määrä Omegan vintage malleja joista kruununa Ranchero valkoisella taululla, jota tehtiin vain 2 vuoden ajan 1958-59.

Täällä on samanlainen suuntaus. Uusien kellojen suhteen pidetään vain ne, joita käytetään usein. Vintagepuolella saa olla niitä, jotka löytävät harvemmin tiensä ranteeseen. Samoin menee rahalliset panostukset. Turha laittaa rahaa kiinni yksittäisiin kalliisiin vintagekelloihin, jos ne pääasiassa lepäävät boksissa. Sen sijaan uuteen kelloon voi panostaakin, kun sitä kerran käyttää. Ja käyttöä vartenhan nämä kellot on tehty.

Todella hieno kokoelma sulla. Itsellä vähän samansuuntainen kattaus, mutta vain Tudorin muodossa.

Kyy99

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Ok, harmillisen huonoja kokemuksia. Mulla käynyt ihan hyvä tuuri vintagekellojen suhteen. Toki paljon olen tehnyt aina selvitystyötäkin ennen hankintaa. Ehkä yksi Zenith oli vähän virhe, kun sen koppa oli itse kiillotettu ja tottakai päin helvettiä. Mutta eihän vintageissakaan pääasiassa ongelmia ole, jos ostaa liikkeestä tai luotetulta myyjältä. Sitten jos riskillä vetää niin hinnan täytyy olla luokkaa ryöstö, että riski kannattaa ottaa.

Joo, Railmasterissa ei ole ollenkaan kiillotettua pintaa. Taulusta ja viisareista lähtien kaikki harjattua, mikä tekee siitä kyllä persoonallisen ja mielenkiintoisen. Verrattuna johonkin Explorer ykköseen niin tarjoohan toi Railmaster mainion hinta-laatusuhteen. Ei toki Rollenkenkaan laadussa ole vikaa, mutta hinnat karanneet niissäkin.

Mua ei häiritse yhtään toi BB 36:n nupin rinkula ja sen koko. Mulla on itellä BB GMT, jossa on käsittääkseni samalainen nuppi, mutta ilman rinkulaa. Tykkään ton nupin tuntumasta tosi paljon.

Joo ne Zenithit kannattaa käydä testaamassa. Itselle Zenith on ehkä se merkkien merkki, mutta vielä en ole saanut hankittua yhtään uutta Zenithiä. Vain vintagessa löytyy niitä. Kovasti kiinnosta joku El Primero tai keraaminen Defy.

Kyllä, itseäni häiritsee Rolexin nykysuuntaus, jossa se on siirtynyt blingbling-meininkiin. Onneksi esim. Tudor tarjoaa työkalukellomeininkiä.

Totta, mutta ostin esim. tuon Omegan vintagen ihan tunnetulta myyjältä. Annetaan myyjälle kuitenkin kunnia siitä, että palautus kyllä hoitui sujuvasti ja sain rahat takaisin. Olen huomannut vain, että tuo vintagemaailma on välillä todellinen miinakenttä ja porukka voi myydä virheellistä tavaraa vahingossakin mikäli hommaan ei ole tarpeeksi perehdytty/tutkittu. Varmasti sieltäkin pystyy tehdä löytöjä ja hyviä kauppoja, mutta vaatii todella paljon aikaa ja vaivaa.

Itseasiassa yhdessä vaiheessa pohdin myös Milgaussia tuon Railmasterin rinnalla, mutta nykyhinnoilla ja alennuspolitiikalla saa Milgaussin hinnalla kaksi Railmasteria niin on jäänyt kyseinen Rolex hieman taka-alalle. Pitää antaa ehdottomasti uusi mahdollisuus BB36:lle. Tuossa BB GMT:ssä se rinkula/tyhjä tila mielestäni hyvännäköinen ja myös 58-malleissa. 36mm kokoon nähden se rinkula on ollut itselle ongelma. Tudor itseasiassa tuntuu ottaneen vanhan Rolexin position. BB36 = vanha exp1, BB58 = vanha subi, GMT = vanha pepsi, BB Steel = vanha musta exp2 jne. BB GMT on todella hyvännäköinen kello ja pidän paljon sen ulkonäöstä. 41mm on vain hieman liian suuri omaan ranteesee, mutta jos se tulisi 58-mallina, niin voisi olla ostoslistalla.

Kyy99

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Oma harrastukseni on 15 vuoden aikana jalostunut ”vähemmän on enemmän”. Kellot jotka olen myynyt koska ei riittävästi ranneaikaa. Seamaster GMT 50th anniversary - tässä loistava lume ja erittäin hyvä rannetuntuma. Omega Aqua Terra Skyfall, Speedmaster Apollo 15 35th limited edition, Aqua Terra valkoisella taululla ja ruusukulta markkereilla (tämän myynti vähän harmittaa...).
Jäljelle jäi Rolex GMT-Master BLNR eli Batman, Rolex Datejust 41 fluted ja Oyster ranneke. Omega Speedmaster 1957 re-issue.
Sekalainen määrä Omegan vintage malleja joista kruununa Ranchero valkoisella taululla, jota tehtiin vain 2 vuoden ajan 1958-59.

Hienoja kelloja sinulla! Tuo Aqua Terra Skyfall on mielestäni paljon parempi kuin nykyinen 38mm Aqua Terra ja Seamaster GMT 50th anniversary on omaan makuun yksi parhaista Omegoista. Kova juttu myös tuo Ranchero, noita ei ihan joka päivä tule vastaan!

Olen kyllä samaa mieltä "vähemmän on enemmän" ajattelutavasta ja se on ollut viime vuosina hallitseva suuntaus omallakin kohdalla (10 vuotta tätä hommaa takana). Itseasiassa jos nyt voisin aloittaa "nollasta" ja ostaisin kolme kelloa niin menisin todenäköisesti:

-Grand Seiko SBGW231
-Omegan kuukello pleksillä
-Rolex OP36 sinisenä/no date Subi

Kaksi kelloa niin Grand Seiko SBGW231 ja Rolex OP36 sinisenä/no date Subi. Mikäli vain yksi kello niin joku kolmikosta SBGW231, no date Subi, SKX009.

Fordél

Jäsen
Totta, mutta ostin esim. tuon Omegan vintagen ihan tunnetulta myyjältä. Annetaan myyjälle kuitenkin kunnia siitä, että palautus kyllä hoitui sujuvasti ja sain rahat takaisin. Olen huomannut vain, että tuo vintagemaailma on välillä todellinen miinakenttä ja porukka voi myydä virheellistä tavaraa vahingossakin mikäli hommaan ei ole tarpeeksi perehdytty/tutkittu. Varmasti sieltäkin pystyy tehdä löytöjä ja hyviä kauppoja, mutta vaatii todella paljon aikaa ja vaivaa.

Joo, ehdottomasti etenkin vintagepuolella pitää olla todella tarkkana ja tehdä taustaselvittelyt hyvin. Frankensteineja, huonosti uudelleen maalattuja tauluja, vääriä koneistoja jne. myydään ihan luotetuista myyjistä lähtien. Ymmärrän siis hyvin, jos joku skippaa suosiolla tämän puolen. Mulle kuitenkin juuri se selvitystyö ja oppiminen on iso osa tätä harrastusta.

Itseasiassa yhdessä vaiheessa pohdin myös Milgaussia tuon Railmasterin rinnalla, mutta nykyhinnoilla ja alennuspolitiikalla saa Milgaussin hinnalla kaksi Railmasteria niin on jäänyt kyseinen Rolex hieman taka-alalle. Pitää antaa ehdottomasti uusi mahdollisuus BB36:lle. Tuossa BB GMT:ssä se rinkula/tyhjä tila mielestäni hyvännäköinen ja myös 58-malleissa. 36mm kokoon nähden se rinkula on ollut itselle ongelma. Tudor itseasiassa tuntuu ottaneen vanhan Rolexin position. BB36 = vanha exp1, BB58 = vanha subi, GMT = vanha pepsi, BB Steel = vanha musta exp2 jne.

Mulle Milgauss vihreellä lasikkeella oli pitkään se "the kello". Harmi vaan, että siinä vaiheessa kun olisi ehkä voinut olla saumoja siihen, hinnat olivat jo karanneet. Tosin nyt kun Milgaussia vertaa esim. uuteen Railmasteriin niin aikalailla vain Rollen tai ko. kellon designin fanitus olisivat "järkeviä syitä" ostaa Milgauss. Muutenhan Railmasterin hinta-laatusuhde on eri luokkaa. Esim. magneettisuojaus on muistaakseni moninkertainen Milgaussiin verrattuna.

Tuo on ihan totta, että Tudor on ottanut nyt vanhojen Rolexien aseman, hyvä niin. Toki toivotaan, että Tudor jatkaa myös omien uusien modernien mallien, kuten Pelagoksen kehittämistä. Jos siitä tulisi 40 mm:n versio niin meillä olisi täydellinen moderni suklari kilpailukykyisellä hinnalla.

BB GMT on todella hyvännäköinen kello ja pidän paljon sen ulkonäöstä. 41mm on vain hieman liian suuri omaan ranteesee, mutta jos se tulisi 58-mallina, niin voisi olla ostoslistalla.

IItse kuvittelin, että mun ranne ei taivu koskaan 41 milliselle BB:lle. Fanitin kelloa heti sen julkaisun jälkeen, mutta ajattelin ettei ole mua varten. Mulla ei siis ollut tarkoitus ostaa kyseistä kelloa, mutta kun liikkeessä tuli ihan huvikseen testattua niin kaupat syntyikin saman tien. Olen hyvin tarkka kellon koon suhteen enkä halua yhtään ylisuuria kelloja, mutta GMT istuu hyvin mun ranteeseen. Se on ihan maksimi koko, mutta ei liian iso. 41 mm:n halkaisijaa kriittisempi juttu on itse asiassa lug-to-lug-mitta, joka on 50 mm. Toi on mulle ihan maksimi. Pari milliä jos olisivat ottaneet tosta pois niin kello natsaisi yhä useamman ranteeseen.

En tiedä mikä noissa Vostokeissa niin viehättää mutta jokin niissä on.

Vostokit ovat asiallisia. Itselläkin on pari Scuba Dudea omassa rotaatiossa. Päivämäärän asettelu ei kai ole ihan simppeliä, joten jos montaa kelloa pyörittää - ja kuka nyt yhdellä pärjää - niin kannattaa ostaa ilman päivyriä.

Kyy99

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Mulle Milgauss vihreellä lasikkeella oli pitkään se "the kello". Harmi vaan, että siinä vaiheessa kun olisi ehkä voinut olla saumoja siihen, hinnat olivat jo karanneet. Tosin nyt kun Milgaussia vertaa esim. uuteen Railmasteriin niin aikalailla vain Rollen tai ko. kellon designin fanitus olisivat "järkeviä syitä" ostaa Milgauss. Muutenhan Railmasterin hinta-laatusuhde on eri luokkaa. Esim. magneettisuojaus on muistaakseni moninkertainen Milgaussiin verrattuna.

Tuo on ihan totta, että Tudor on ottanut nyt vanhojen Rolexien aseman, hyvä niin. Toki toivotaan, että Tudor jatkaa myös omien uusien modernien mallien, kuten Pelagoksen kehittämistä. Jos siitä tulisi 40 mm:n versio niin meillä olisi täydellinen moderni suklari kilpailukykyisellä hinnalla.

IItse kuvittelin, että mun ranne ei taivu koskaan 41 milliselle BB:lle. Fanitin kelloa heti sen julkaisun jälkeen, mutta ajattelin ettei ole mua varten. Mulla ei siis ollut tarkoitus ostaa kyseistä kelloa, mutta kun liikkeessä tuli ihan huvikseen testattua niin kaupat syntyikin saman tien. Olen hyvin tarkka kellon koon suhteen enkä halua yhtään ylisuuria kelloja, mutta GMT istuu hyvin mun ranteeseen. Se on ihan maksimi koko, mutta ei liian iso. 41 mm:n halkaisijaa kriittisempi juttu on itse asiassa lug-to-lug-mitta, joka on 50 mm. Toi on mulle ihan maksimi. Pari milliä jos olisivat ottaneet tosta pois niin kello natsaisi yhä useamman ranteeseen.

Joo, omalla kohdalla toimii musta mattataulu/vihreä lasike paremmin kuin sininen sunburst. Ehkä tuo vielä hieman kummittelee listalla, joten ei ihan kokonaan pois pyyhitä. Toisaalta kuten kirjoititkin niin kovin järkevää ostosta tuosta ei enää välttämättä saa. Design toimii, mutta en itseasiassa Rolexia brändinä erityisesti fiilistele. Näen itse negatiivisena sen asian, että se voi välillä (toki lopulta erittäin harvoin) herättää huomiota ja esim. duunissa on mukavempaa operoida GS ja Seiko linjalla. Toisaalta tekevät niin hyviä ja kestäviä kelloja, että onhan siinä puolensa. Brändi herättää tunteita suuntaan ja toiseen, myös allekirjoittaneella.

Pelagos 40mm olisi todella kova. Titaani on mukavan kevyt ja olen sinistä Pelagosta joskus rannettanutkin, on se ehkä piirun verran liian iso. Samaa mieltä muuten kokonaisuudessaan Pelagoksesta, mukavaa ettei julkaisut ole vain re-editionin re-editioneita. Vähän kyllästynyt tuohon trendiin.

Lug-to-lug on myös itsellä ensimmäisiä speksejä mitä tulee katsottua. Rehellisyyden nimissä esim. Vetehisen (on muuten vihreä, unohdin aikaisemmin mainita) noin 51mm on ehkä sen 2-3mm liikaa omaan ranteeseen. Menettelee jotenkuten vielä, mutta voisi olla parempikin. Tämä voisi tarkoittaa ettei tuo BB GMT ole mahdoton itsellekkään.

Piti vielä kirjoittaa erikseen kellojen kiillottamisesta. Aika huonoja kokemuksia on tuosta. Olen kolme kertaa vienyt kellon viralliseen huoltoon (Rolex ja Omega) ja jokaisella kerralla erikseen alleviivannut, että kelloa EI saa kiillottaa. 2/3 kerrasta kello on vahingossa kiillotettu ja toisella näistä kerroista vielä sen verran huonosti, että jouduin kellon myymään. Myönnettäkööt, että olen aika tarkka tuosta kiillotuksesta. Rolexin virhekiillotuksesta sain korvauksena lompakon ja vähän alennusta. Omegasta luvattiin alennusta jos joskus vielä tuon heille kellon uuteen huoltoon. Ongelmallistahan tuossa on se, että kiillotus kun on tapahtunut niin sitä ei saa tekemättömäksi ja siinä on sinänsä turha rettelöidä liikaa, mutta pettymys on ollut suuri. Kolmannella kerralla sanoin erikseen, että en voi antaa kelloa huoltoon mikäli ette voi luvata ettei kiillotusta tapahdu. Soitin vielä varmuudeksi erikseen perään ja lopulta onnistuin tässä kellossa ilman kiillotusta. Onhan tuossa asiakaskokemuksessa parantamisen varaa.

Fordél

Jäsen
Piti vielä kirjoittaa erikseen kellojen kiillottamisesta. Aika huonoja kokemuksia on tuosta. Olen kolme kertaa vienyt kellon viralliseen huoltoon (Rolex ja Omega) ja jokaisella kerralla erikseen alleviivannut, että kelloa EI saa kiillottaa. 2/3 kerrasta kello on vahingossa kiillotettu ja toisella näistä kerroista vielä sen verran huonosti, että jouduin kellon myymään. Myönnettäkööt, että olen aika tarkka tuosta kiillotuksesta. Rolexin virhekiillotuksesta sain korvauksena lompakon ja vähän alennusta. Omegasta luvattiin alennusta jos joskus vielä tuon heille kellon uuteen huoltoon. Ongelmallistahan tuossa on se, että kiillotus kun on tapahtunut niin sitä ei saa tekemättömäksi ja siinä on sinänsä turha rettelöidä liikaa, mutta pettymys on ollut suuri. Kolmannella kerralla sanoin erikseen, että en voi antaa kelloa huoltoon mikäli ette voi luvata ettei kiillotusta tapahdu. Soitin vielä varmuudeksi erikseen perään ja lopulta onnistuin tässä kellossa ilman kiillotusta. Onhan tuossa asiakaskokemuksessa parantamisen varaa.

Oon miettinyt ihan tätä samaa asiaa eli jos veisin vaikka jonkun Tudoreistani merkkihuoltoon, pystyisinkö välttämään kiillottamisen. Tekisin varmasti ihan samalla tavalla kuin sinä kolmannella kerralla.

Mielestäni on ihan käsittämätöntä, että tämä kiillotus-asia on näin vaikea juttu. Eihän ne autohuollossakaan väkisin myllytä sun auton maalipintaa tai tee ylipäänsä mitään minkä kiellät. Mun mielestä tossa tapauksessa, että kiellosta huolimatta kello on kiillotettu, voisi rettelöidä oikein kunnolla, etenkin jos kiillotus on mennyt vihkoon. Vaatisin vähintään, että huolto on ilmainen. Voisin kuvitella, että tossa voisi olla asiakas aika vahvoilla, jos veisi asiaa Suomen kuluttajaviranomaisile. Alan asiantuntijoilta saisi kyllä tueksi lausunnon, kuinka kellon arvo on tippunut, etenkin kun se on kiillotettu päin helkkaria.

Oonkin päätynyt siihen, että veisin kelloni ehkä hyvälle tuntemalleni kellosepälle, en merkkihuoltoon. Olettaen toki, että esim in-house koneiston huolto onnistuisi. Omegan kohdalla on toki näitä Omegan valtuuttamia yksityisiä seppiä, jotka varmasti kunnioittavat asiakkaan tahtoa.

Outsider

Jäsen
Saako esim. noihin Tudorin in-house koneistoilla varustettuihin kelloihin osia miten hyvin merkkihuollon ulkopuolelta? Jotenkin jäänyt sellainen käsitys, että näissä oltaisiin yleisesti menty jatkuvasti tiukempaan suuntaan.

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tämä kelloharrastus on kyllä yksi perkele. Nälkä kasvaa syödessä. Se on alkanut mieli tehdä kronokrafia. Aikanaan mulla oli Poljotin Okean, mutta nyt olisi haussa automaatti, eli luultavasti Valjoux 7750-koneella. Hintaa max. tonni ja muotoilussa saisi olla ainakin haikuja 60-70 luvuilta. Koko about 40mm. Selkeä taulu, eli ei hässäkkätauluja kuten Navitimer tai Flightmaster.

Uusi tai vähän käytetty. Pistäkäähän ehdotuksia.

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Tämä kelloharrastus on kyllä yksi perkele. Nälkä kasvaa syödessä. Se on alkanut mieli tehdä kronokrafia.

Välittömästi tuli mieleen Seagull 1963, varsinkin kun tietää mieltymyksesi Vostokin eksoottisiin kelloihin. Omakohtaista kokemusta minulla ei ole, mutta harrastajien piireissä tuo tuntuu nauttivan jonkinlaista kulttisuosiota ja on käsittääkseni hintaansa nähden erittäin laadukas tapaus sen lisäksi että näyttää upealta. Kiinalaista kelloa saattaa postista hetken aikaa joutua odottelemaan, mutta kyllä noita satunnaisesti liikkuu käytettynäkin.

Toinen omaa silmää miellyttävä alle tonnin ratkaisu voisi olla Tissot Heritage 1948. Käytettynä mahtuu budjettiin ja on takuulla luotettava valinta.

Jos minulla henkilökohtaisesti olisi tonni ylimääräistä ja chronolle tarvetta, niin säästäisin vielä hetken ja hankkisin Junghansin Max Bill Chronoscopen. Maksaa käytettynä jotain 1300€ ja uutena muutaman huntin lisää. Siitä ei muotoilu enää paljon parane.

Fordél

Jäsen
Saako esim. noihin Tudorin in-house koneistoilla varustettuihin kelloihin osia miten hyvin merkkihuollon ulkopuolelta? Jotenkin jäänyt sellainen käsitys, että näissä oltaisiin yleisesti menty jatkuvasti tiukempaan suuntaan.

Samaa on pohdittu täällä. Veikkaisin, että ei saa merkkihuollon ulkopuolelta.

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Välittömästi tuli mieleen Seagull 1963, varsinkin kun tietää mieltymyksesi Vostokin eksoottisiin kelloihin. Omakohtaista kokemusta minulla ei ole, mutta harrastajien piireissä tuo tuntuu nauttivan jonkinlaista kulttisuosiota ja on käsittääkseni hintaansa nähden erittäin laadukas tapaus sen lisäksi että näyttää upealta. Kiinalaista kelloa saattaa postista hetken aikaa joutua odottelemaan, mutta kyllä noita satunnaisesti liikkuu käytettynäkin.

Toinen omaa silmää miellyttävä alle tonnin ratkaisu voisi olla Tissot Heritage 1948. Käytettynä mahtuu budjettiin ja on takuulla luotettava valinta.

Jos minulla henkilökohtaisesti olisi tonni ylimääräistä ja chronolle tarvetta, niin säästäisin vielä hetken ja hankkisin Junghansin Max Bill Chronoscopen. Maksaa käytettynä jotain 1300€ ja uutena muutaman huntin lisää. Siitä ei muotoilu enää paljon parane.
Joo Seagullia aikanaan tiirailin, mutta mulla oli toi Okean, joka riitti, mutta ne on manuaalivetoisia.

Toi Max Bill on kyllä siisti, mutta ei mun tyyliä. Haen enemmän jotain Seikon Bullheadien, tai Heuerin tyyliä, eli sellaista rohkeata muotoilua. TAGilta Monaco olisi ainoa mitä ikinä ko. merkiltä voisin ostaa, mutta ne on sitten jo ihan eri hintaluokassa.

Vaikeatahan tää on.

Fordél

Jäsen
Tämä kelloharrastus on kyllä yksi perkele. Nälkä kasvaa syödessä. Se on alkanut mieli tehdä kronokrafia. Aikanaan mulla oli Poljotin Okean, mutta nyt olisi haussa automaatti, eli luultavasti Valjoux 7750-koneella. Hintaa max. tonni ja muotoilussa saisi olla ainakin haikuja 60-70 luvuilta. Koko about 40mm. Selkeä taulu, eli ei hässäkkätauluja kuten Navitimer tai Flightmaster.

Käytettynä saa (itse asiassa taitaa olla parhaillaankin myynnissä Suomessa) pikkasen reilulla tonnilla Sinn 356 ja 103 Pilot Chronot sekä TagHeuerin Carreran. Toki jos Tagilta ei muut nappaa kuin Monaco niin sitten Carrera ei natsaa. Mun silmiin toi Carrera on yksi hienoimmista chronoista juuri selkeyden takia.

Uutena puolestaan @Varis mainitsema Tissot Heritage chrono (ref. T66.1.722.33) on varmasti yksi parhaimmista valinnoista noin tonnin luokassa.

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Uutena puolestaan @Varis mainitsema Tissot Heritage chrono (ref. T66.1.722.33) on varmasti yksi parhaimmista valinnoista noin tonnin luokassa.
Katsoin Tissotin maliiston ja mulla on näköjään vähän kalliimpi maku. Ref T124.427.16.031.00 on lähellä sitä mitä olen hakemassa.

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
On toi Omegan uusi Seamaster kyllä hieno! Ennen en ollut aalto-taulun ystävä, mutta tämä uusi malli on huikea. Koneistokin tikittää 55 tuntia, mikä on ihan ok, vaikka kilpailijoilla on 70 tunnin reservillä tikittäviä.

Fordél

Jäsen
Katsoin Tissotin maliiston ja mulla on näköjään vähän kalliimpi maku. Ref T124.427.16.031.00 on lähellä sitä mitä olen hakemassa.

Toi on kyllä hieno, ja näyttäs olevan tarjouksessa 1500 € Suomessa. Ei paha. Toki 43 mm ei ole ihan pienimmästä päästä, mutta jos lug-to-lug on vajaat 47 niin voi istua ihan hyvin normiranteeseen.

On toi Omegan uusi Seamaster kyllä hieno! Ennen en ollut aalto-taulun ystävä, mutta tämä uusi malli on huikea. Koneistokin tikittää 55 tuntia, mikä on ihan ok, vaikka kilpailijoilla on 70 tunnin reservillä tikittäviä.

Kylöä, hieno toteutus Omegalta. Toi millin lisääminen leveyteen tosin ihmetytti, kun trendi on menossa pienempään suuntaan (esim. Tudor Black Bay 58), mutta pitäs testata kuinka istuu ranteeseen.

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Toi on kyllä hieno, ja näyttäs olevan tarjouksessa 1500 € Suomessa. Ei paha. Toki 43 mm ei ole ihan pienimmästä päästä, mutta jos lug-to-lug on vajaat 47 niin voi istua ihan hyvin normiranteeseen.

Kylöä, hieno toteutus Omegalta. Toi millin lisääminen leveyteen tosin ihmetytti, kun trendi on menossa pienempään suuntaan (esim. Tudor Black Bay 58), mutta pitäs testata kuinka istuu ranteeseen.

You Tudor olisi koon puolesta todella passeli. Päivyrin kanssa olisi vakavassa harkinnassa. Seikon uusi Alpinist kanssa kutittelee. Siinä on muilta 70 tunnin käyntivara, ja hinta reilusti matalampi.

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kun syksy saapuu ja taas perinteinen ajankohtaan selkeästi sidottu kellokuume niin on alkanut polttelemaan De Motun kellot, harmi kun uudet mustatauluiset r42 mallit ovat loppuneet joka paikasta, lompakon kannalta toisaalta hyvä että ovat.

Yksi uusi tuttavuus joka olisi lompakkoyställisempi löytyisi Ruotsinmaalta, eli siis Nezumi merkkinen kello jolta löytyis useampikin kaunis malli alle 400e hintaan Seikon quartz koneistolla. Tuossa linkki kelloihin -> All Nezumi Watches - In Stock - Ready to ship | NEZUMI ® Studios

julle-jr

Jäsen
Mitäs mieltä Sinnin tuotteista? Mielestäni Arktis II on kirjaimellisesti jäätävän hieno kello, mutta minulla ei ole sinänsä tietoa valmistajasta ja sen laatumaineesta. Jossain vaiheessa jos tämä yleinen taloudellinen epävarmuus helpottaa, on tämä vakavassa harkinnassa kertyneiden puskureiden yhdeksi purkureitiksi.

Siihen asti ranteessa on useimmiten Longinesin Legend Diver tai joskus kvartsi Certina DS2. Legend Diver toki on ranteessa silti jatkossakin, pidän kovasti sen selkeydestä. Jotenkin se on mielestäni onnistunut kokonaisuus, no date -malli olisi ehkä vielä omaani parempi.

Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Nyt kun syksy saapuu ja taas perinteinen ajankohtaan selkeästi sidottu kellokuume niin on alkanut polttelemaan De Motun kellot, harmi kun uudet mustatauluiset r42 mallit ovat loppuneet joka paikasta, lompakon kannalta toisaalta hyvä että ovat.
Noi First edition mustatauluiset R42:t on varmaan jo pidempään ollut loppu, mutta kannattaa tuo MK II sunburst blue-taulu tsekata livenä. Itse sinistä taulua vierastavana Joudun toteamaan, että se on uskomattoman hieno livenä, varsinkin auringossa aivan törkeän hieno. Saa sieltä kyllä mustatauluisena sen uuden automaatin DM-Z:n, vaikka niitä ei De Motun nettisivuilla näykään. Odotusaika 2-3 kk. Hinta tosin ”vähän kovempi”.

Fordél

Jäsen
Mitäs mieltä Sinnin tuotteista? Mielestäni Arktis II on kirjaimellisesti jäätävän hieno kello, mutta minulla ei ole sinänsä tietoa valmistajasta ja sen laatumaineesta. Jossain vaiheessa jos tämä yleinen taloudellinen epävarmuus helpottaa, on tämä vakavassa harkinnassa kertyneiden puskureiden yhdeksi purkureitiksi.

Omaa kokemusta ei ole, mutta muiden kokemusten perusteella niin laatu on kunnossa ja Sinnillä on todella hyvä maine kellopiireissä. Tekninen kellomerkki, joka tekee kestäviä ja hinta-lastusuhteeltaan hyviä kelloja. Toki ei mikään erityinen arvonsäilyttäjä vaikka kyllähän Sinneille hyvin ostajia löytyy, jos kellostaan haluaa päästä eroon. Arktis II on todella hieno kello, tosin hintaakin on uutena jo "tuntuvanlaisesti" :)

Siihen asti ranteessa on useimmiten Longinesin Legend Diver tai joskus kvartsi Certina DS2. Legend Diver toki on ranteessa silti jatkossakin, pidän kovasti sen selkeydestä. Jotenkin se on mielestäni onnistunut kokonaisuus, no date -malli olisi ehkä vielä omaani parempi.

Hyvä kaksikko, jota toi Sinn täydentäisi hyvin. Legend Diverin päivyrittömän version hinnat ovat muten karanneet pilviin ja ovat haluttuja keräilijöiden piirissä. Se juna meni ainakin multa jo:)

Kyy99

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Pientä päivitystä tänne. Ollut vähän vilkkaampaa kellokaupoilla viime kuukaudet. Puhuin aiemmin tuosta Rolexin OP 36:sta sinisellä "exp1" taululla arabailaisilla numeroilla. Se tuli ostettua ja sattuikin itseasiassa juuri sopivasti, kun kyseinen malli lopetettiin.

Tämän lisäksi tuli ostettua klassikko Omegan kuukello hesaliitilla. On tämä vain mainio kello, mutta ehdottomasti ainakin omaan kapeaan ranteeseen vaatii nahkaranneketta. Teräsrannekkella ei niin sopusuhtainen omaan ranteeseen. Hesaliitti on itselle se juttu tässä ja manuaalikone.

Kolmantena kellona hommasin vielä tyttären syntymän kunniaksi Kari Voutilainen & Leijona yhteistyön Oivan valkoisella taululla. En aluksi pitänyt tätä mitenkään erikoisena, mutta kokeiltuani livenä tätä niin mieli muuttui. Pukukellon taulu, mutta mielestäni enemmän yleiskello kuin pukukello kohtuullisen paksun kopan takia. Laatutuntuma on todella hyvä hintaansa nähden ja itseasiassa tuonut varmaan parhaan fiiliksen näistä kolmesta kellosta. Leijonan kronot ovat liian isoja itselle, mutta tämä istuu ranteeseen todella hyvin.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Hirsc Lucca perhoslukolla toimii mainiosti Speedyn kanssa. Ja onnea näistä.
itse olen 20 vuoden aikana tullut siihen tulokseen että less is more ja kierrossa on aika varmasti pysyvästi DJ41 sinisellä taululla, GMT-master 2 ”Batman” ja Omega Speedmaster 1957 re issue.

Kyy99

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Hirsc Lucca perhoslukolla toimii mainiosti Speedyn kanssa. Ja onnea näistä.
itse olen 20 vuoden aikana tullut siihen tulokseen että less is more ja kierrossa on aika varmasti pysyvästi DJ41 sinisellä taululla, GMT-master 2 ”Batman” ja Omega Speedmaster 1957 re issue.

Kiitos. Hyvänäköinen tuo Lucca.

Less is more on omakin ajatusmaailma useimmissa asioissa, kellojen kanssa näköjään vähän haussa, heh. Toki näissä on se hyvä juttu, että mikäli joskus haluaa pienentää kokoelman muutamaan tai jopa yhteen kelloon niin pystyy realisoimaan kohtuu järkevällä hinnalla. Tuo sinun trio on hyvä, sopivan erilaisia kaikki.

Fordél

Jäsen
Pientä päivitystä tänne. Ollut vähän vilkkaampaa kellokaupoilla viime kuukaudet. Puhuin aiemmin tuosta Rolexin OP 36:sta sinisellä "exp1" taululla arabailaisilla numeroilla. Se tuli ostettua ja sattuikin itseasiassa juuri sopivasti, kun kyseinen malli lopetettiin.

Tämän lisäksi tuli ostettua klassikko Omegan kuukello hesaliitilla. On tämä vain mainio kello, mutta ehdottomasti ainakin omaan kapeaan ranteeseen vaatii nahkaranneketta. Teräsrannekkella ei niin sopusuhtainen omaan ranteeseen. Hesaliitti on itselle se juttu tässä ja manuaalikone.

Kolmantena kellona hommasin vielä tyttären syntymän kunniaksi Kari Voutilainen & Leijona yhteistyön Oivan valkoisella taululla. En aluksi pitänyt tätä mitenkään erikoisena, mutta kokeiltuani livenä tätä niin mieli muuttui. Pukukellon taulu, mutta mielestäni enemmän yleiskello kuin pukukello kohtuullisen paksun kopan takia. Laatutuntuma on todella hyvä hintaansa nähden ja itseasiassa tuonut varmaan parhaan fiiliksen näistä kolmesta kellosta. Leijonan kronot ovat liian isoja itselle, mutta tämä istuu ranteeseen todella hyvin.

Tyylikäs ja monipuolinen kolmikko, onnittelut. Tossa on hyvä kolmen kellon kokoelma, josta löytyy kelloa moneen käyttöön.

Nahkarannekkeella saa tosiaan kelloa vähän sirommaksi käteen. Mulla sama juttu Tudor BB GMT:n kanssa. Kyllähän se metallillakin menee, mutta nahkarannekkeella istuu paremmin. @SamSpade ehdottama Hirschin Lucca on hyvä vaihtis Speedyyn. Jos haluaa rouheempaa niin Hirsch Tritone vois olla toinen. Multa löytyy molemmat ja oon tosi tyytyväinen.

Itse olen 20 vuoden aikana tullut siihen tulokseen että less is more ja kierrossa on aika varmasti pysyvästi DJ41 sinisellä taululla, GMT-master 2 ”Batman” ja Omega Speedmaster 1957 re issue.

Tässäkin on kyllä semmonen kolmikko, että mitäpä sitä tähyilemään aidan toiselle puolelle.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy