Rannekello-ketju

  • 283 392
  • 989

Ride

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Arto92
Minkä merkkisiä rannekelloja palstalaiset omistavat? Itse olen tällä hetkellä kelloton ja olenkin alkanut harkitsemaan rannekellon ostoa. Näyttää nyt siltä, että tuleva kelloni tulee olemaan joko Tag Heuer, Tissot tai Certina. Onko jollain muuten kokemusta kellojen tilaamisesta ulkomaisista nettikaupoista? Ainakin Tag Heuerin kellot ovat Suomessa huomattavasti kalliimpia kuin noissa nettikaupoissa.
 

d2uce

Jäsen
Viimeksi kun olen rannekellon omistanut, taisi siinä olla joku Mikki Hiiren tms. kuva.

Kännykästä yleensä kelloa katselen, mutta viimeaikoina olen alkanut jälleen harkita rannekellon hankkimista, vaikka sen käyttämisessä onkin opettelemisensa.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mulla on tainnut aina olla Citizenin rannekello. Tällä hetkellä on vuonna 1999 ostettu versio, johon on kerran vaihdettu patterit. Tässä on sekä viisarit että digitaalinen näyttö. Pidän aina viisareita kesäajassa koska tämän nuppi on erittäin vittumainen veivattava, joten olen talviaikaan opetellut katsomaan kellonajan ainoastaan digitaalipuolelta.

Edellinen Citizen palveli uskollisesti 15 vuotta, enkä olisi millään halunnut vaihtaa silloinkaan. Ensimmäinen meni paskaksi jossain pihalätkäpeleissä.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Toiminnassa olevia ja ehjiä rannekelloja tällä hetkellä:

- Muovinen, 15 vuotta vanha Mikki Hiiri-kello, vaihdatin juuri isomman rannekkeen. Aika retro.

- Certina, mallinimeä en muista, mutta teräsranneke, ja kellotaulun pohjassa digitaalinäyttö.

- Suunto Observer ST

Suunto on arkikellona ja Certina juhlakellona.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kelloja on tällä hetkellä kai 9 kappaletta. Citicen titaanikuorella, sellainen missä 3 pientä "taulua" varsinaisen ison lisäksi. Pari Candinon perinteistä viisarikelloa mustalla ja ruskealla nahkaisella rannekkeella. 1 Luminox Navy Seals watch, http://www.usnavysealstore.com/index.asp?action=13&product=LUM-00003001-SE-WAT-BLCK-XXX-XX.
On muuten erinomaisen kestävä kello, kellossa on erittäin kirkkaat "pisteet" numeroiden kohdalla ja viisareissa. Näkyy aivan pilkkopimeässäkin. Tätä kelloa voin varauksetta suositella jos joku tarvii kestävää kelloa joka toimii missä vain.
Pari mainoskelloa, joku Camel ja Nokia logolla.
2 kappaletta Skagen of Denmark kelloa jäi käteen Köpiksen kentältä.
Juku taisi jäädä mainitsematta, mutta jääköön. Kellot taitaa olla aseiden ja kenkien lisäksi sellaisia artikkeleita joita tulee ostettua kun näkee sellaisen jonka haluaa.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Itse sain tuossa vajaa vuosi sitten syntymäpäivälahjaksi muijalta kellon. Olin kellotta miltei viitisen vuotta ennen tätä, kännykästäkin tuon ajan näki..

Mutta kello on näitä nyky-ajan "trendikelloja", Axcent merkiltään. Täytyy myöntää että alkuun oli aika vittumainen käyttää, hirveän paksu nahkaranneke, tuntui ettei ranne taitu mihinkään suuntaa. Nykyään tulee lähinnä viikonloppuisin tuota käytettyä..
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ender00 kirjoitti:
Kännykkä on tehnyt rannekellon tarpeettomaksi.

On, enkä edes harkitse rannekellon hankkimista. Viimeksi ollut ranteessa ala-asteella, sen jälkeen taskussa yläasteen, koska ranneke (tai mikä se hihna on nimeltään) hajosi.

Taskukellon hajoamisen johdosta jokunen vuosi meni kokonaan ilman ajannäyttäjää, kunnes kännykät saapuivat. Kuten varttuneemmat käyttäjät muistavat, eihän niissä mitään kelloa ollut, mutta silloin selvisi hätätilanteessa tilaamalla ilmaisen saldokyselyn, minkä tekstiviestistä näki ajan. Sitten joidenkin vuosien päästä kello ilmestyikin luurin ruudulle.

Ihmeellisen hyvin kokonaan kellottomaankin elämään tottui. Kaupungissa on kuitenkin kelloja aika paljon ja esimerkiksi kauppakuitissa on varmasti ollut aika pitkään, tuosta ei tosin varmuuttaa ole. Ehkä joku osaa kertoa?

Rannekelloa käyttävä kaverini jaksaa kyllä aina huomauttaa, kun aikaa tarvitessa joutuu kaivelemaan luuria milloin mistäkin taskusta tai jostain pöydältä. Hän vain vilkaisee puolihuolimattomasti ranteeseensa. Jos joku tuon takia katsoo tarvitsevansa rannekorua, niin mikäs siinä.
 

JimmyConway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tällä hetkellä ranteessa on Casion Omega Seamaster kopio, joka on toiminut ihan hyvin. Tarkoituksena olisi joskus hankkia oikea Omega tai TAG Heuer. Omega Seamasterista pidän siksi, että se ei kiinnitä kelloja tuntemattomien huomiota, toisin kuin esim. Rolex.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
On vain yksi ja oikea

Niin, ainoa ja ohjesäännönmukainen merkki rannekelloskenessä on Leijona ja tarkemmin sanottuna sellainen wanhanliiton hillityn mallinen, jota itsekin käytän joissain tilaisuuksissa, missä ei kehtaa tiirailla kännykän kelloa.

Kaikki muut rannekellot ovat joko nousukasmaisia, tahi sitten suunniteltu moukille.

Loppukaneetiksi päädyn vielä vinkkaamaan, että mikäli olette epävarmoja suhteestanne rannekelloon, älkää käyttäkö sitä, koska muuten saatatte saattaa itsenne outoon valoon ns. paremmissa piireissä, joihin ette luultavasti kuulu, olettaen, että joudutte moista asiaa yleensä edes miettimään.

Täältä tähän
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kyllä miehellä pitää olla kello ranteessa. Itse ostin syksyllä Festinan Tour de France-mallin ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Toki aluksi katselin Tag Heueria ja olisi ollut valintana ykkönen, mutta joku oli vahingossa laittanut aikast poskettoman hinnan laitteelle. Toki kun kerran ostaa kunnollisen, niin se tulee loppupeleissä halvemmaksi. Nuo halpakellot kannattaa kiertää mahdollisimman kaukaa, mikäli aikoo säästää. Panosta kerralla vähän enemmän, niin ei tarvii jatkuvasti kelloliikkeessä pyöriä.

Oma Festinani oli lähtöhinnaltaan muistaakseni 239 erkkiä ja tinkauksella sen sai 199 eurolla. Tuo on halpa hinta kellosta, joka tosiaan yrittää päästä Sveitsiläisten kilpailijaksi. Veikkaanpa, että Festina myy vielä jonkun aikaa huomattavasti halvemmalla ja sitten alkaa hinnan korotus. Hyvä puoli oli, että ostamastani mallista sai vielä valita, että ottaako kellotaulun mustana, punaisena, oranssina vai valkoisena. Itse päädyin mustaan, koska se kestää aikaa parhaiten. Johonkin punaiseen voisi kylästyä liian nopeasti.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Rippilahjaksi saatu Citizenin perinteinen viisarinäyttöinen ja titaanikuorinen Eco-Drive on toiminut moitteettomasti kolme ja puoli vuotta. Ei mitään syytä vaihtaa, olen erittäin tyytyväinen.

Vaihtelun vuoksi käytän toisinaan vielä vanhempaa Adidaksen halpaa digitaalirannekelloa, jossa ei myöskään ole ollut mitään ongelmia.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Citizen Eco-Drive Titanium WR 100 => yli 8 vuotta tikannut menemään ilman pienintäkään ongelmaa;-)
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ride kirjoitti:
Minkä merkkisiä rannekelloja palstalaiset omistavat? Itse olen tällä hetkellä kelloton ja olenkin alkanut harkitsemaan rannekellon ostoa. Näyttää nyt siltä, että tuleva kelloni tulee olemaan joko Tag Heuer, Tissot tai Certina. Onko jollain muuten kokemusta kellojen tilaamisesta ulkomaisista nettikaupoista? Ainakin Tag Heuerin kellot ovat Suomessa huomattavasti kalliimpia kuin noissa nettikaupoissa.
Itse olen yrittänyt opetella kulkemaan vailla rannekelloa viime kuukaudet. Syyt ovat työhön liittyviä ja sijaitsevat akselilla "kovahihainen pukupaita-kannettava PC-työpisteiden ergonomia". Tosin tunnelmat ovat sen suuntaiset että vasen ranne valjastetaan taas ennen pitkää ja mainitut oheisongelmat ratkaistaan sitten jotenkin. Sivusilmällä on kylläkin katseltu kellokauppojen ikkunoita jo pitkään.

Useampi kello löytyy kotoa, ei mitään huippukallita kuitenkaan. Muutaman vuoden ikäinen Suunto Observer löytyy, pari alle 200e hintaluokan Citizen/Seikoa ja jokunen mainoskello tms.

Kävin lokakuussa P-Amerikassa lomailemassa ja mm. änärikiekkoa katselemassa. Meinasin kahteenkin otteeseen ostaa kellon tuolta reissulta, ja mielessä oli lähinnä Tag Heuerit, näistä etenkin musta Carrera. Tuon hinta on Suomessa noin 2500 euron hujakoilla, ja EU:n ulkopuolella asuvana saisin Suomesta ostaessani normaalin tax free -alennuksen. Tosin Suomen hinnat ovat, kuten Ride ketjunavauksessa totesi, sen verran yläkantissa että vieläkin halvemmalla pitäisi kellon irrota jostain päin maailmaa.

Saitana kaverina olen kuitenkin toistaiseksi päätynyt siihen että pari kiloeuroa on turhan ronski summa perheelliselle miehelle omaan ranteeseen sijoitettavaksi. Tosin nk. laatukellojen kohdalla on syytä huomioida, että huolellisesti pidettynä niiden arvo säilyy varsin hyvin. Olen ymmärtänyt että muutamien eliittimerkkien tiettyjen mallien kohdalla näiden arvo saattaa jopa nousta vuosien saatossa.

Jos Tag Heuerit kiinnostavat niin kannattaa myös vilkaista Victorinoxin (Swiss Army) malleja. Hinnat eivät ole ihan mahdottomia, jenkeissä alkaen ehkä parista satasesta johonkin reiluun tonniin taaloissa. Olin jo kovaa vauhtia ostamassa muuatta teräsrannekkeista Victorinoxia hintaluokassa vähän alle USD 1000. Pääasiallisena vaikuttimena oli liikkeen muutaman päivän voimassa oleva 30% alennus kanta-asiakaskortilla. Homma valitettavasti kaatui byrokratiaan yllättävän epäamerikkalaisesti: En saanut lunastettua kanta-asiakaskorttia koska en omista Kalifornia sossunumeroa. Vastaava päällikkö koetti kyllä hätäpäissään tekaista mulle jonkin symbolisen international purchaser's tailor-made discountin mutta kaupat jäi kuitenkin tekemättä. Nuuka mikä nuuka. Ehkä ensi kerralla.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Lahjaksi sain kalliin näköisen Tommy Hilfigerin rannekellon, kuukauden verran yritin sitä käyttää mutta aika toimeton tuo on kun kännykkään tottunut.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Kolme rannekelloa löytyy Certina, Festina ja Omega. Certina ja Festina ovat kyllä melkoisia rimpuloita, sillä molempien piti olla 100m vesitiivitä, mutta ihan auton pesussa vetäneet höyryt sisäänsä. Festinan ostin muuten yllättäen heräteostoksena, kun siinä oli kirkkaan keltainen kellotaulu(mikäköhän moisen värin suosimisen syy oli). Omegasta ei kyllä pahaa sanottavaa, sillä ikää rupeaa kohta olemaan 20v ja komeasti tikittää vieläkin.
 

BBT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Djurgårdens IF
Reilun kuukauden päivät on ranteesta löytynyt Tommy Hilfigerin Riverside -tiuku, tyttöystävän ja joulupukin ystävällisellä avustuksella. Aluksi tuntui hyvinkin raskaalta, pari vuotta kestäneestä kellottomuudesta (halpiskellojen kestävyysongelmat vaivasivat) kun siirryin suoraan rosterikoteloon. Suurimpana syynä kellon hankintaan oli kyllästyminen "jatkuvaan" kännykän kaivamiseen milloin mistäkin. Kaikin puolin tyytyväinen olen kellooni ollut, ja tuntuu tuo tavallisuudesta poikkeva(?) punainen kellotaulu herättävän muidenkin huomiota. Which is nice...
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Työn puolesta on tullut saatua käsiinsä pari Policen kelloa, joista pidän kyllä kovasti. Philadelphia ll ja X-matrix -mallit taisivat olla kyseessä. Lisäksi on yksi vanhempi Suunto ja Elyséeltä voitettu Tommy Hilfinger, joka tosin ei ole oikein minun juttuni.

Kelloja ei minullakaan pitkään ollut mutta äkkiä siihen taas tottui kun kerran sellaisen ranteeseen laittoi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
pernaveikko kirjoitti:
Ihmeellisen hyvin kokonaan kellottomaankin elämään tottui. Kaupungissa on kuitenkin kelloja aika paljon ja esimerkiksi kauppakuitissa on varmasti ollut aika pitkään, tuosta ei tosin varmuuttaa ole. Ehkä joku osaa kertoa?

Aikana jolloin kännyköissä ei olut vielä kelloa vietin muutaman vuoden kellottomana kun silloisesta rannekellosta loppui paristo enkä sitä "jaksanut" käydä vaihtamassa. Aluksi hieman ahdisti mutta huomasin jonkin ajan kuluttua että en juurikaan tarvinnut kelloa kun päivärutiinit olivat aika samanlaiset koko ajan.

Julkista liikennettä kun käytti niin tiesi aina suunnilleen paljon kello on ja ajan oppi myös arvioimaan hyvinkin tarkasti. Lisäksi Helsingin keskusta on täynnä kelloja ja niiden sijainnin oppi myös nopeasti.

Kauppakuitista ja pankkiautomaatin kuitista näki myös kellonajan.

Pitäisköhän laittaa kello piiloon kännykästä, ei sitä tartte viiden minuutin välein tietää paljon kello on...
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
JimmyConway kirjoitti:
Tarkoituksena olisi joskus hankkia oikea Omega tai TAG Heuer. Omega Seamasterista pidän siksi, että se ei kiinnitä kelloja tuntemattomien huomiota, toisin kuin esim. Rolex.

Ostin itselleni 30-vuotispäivälahjaksi Omega Seamasterin pari vuotta takaperin. Olen ollut erittäin tyytyväinen kyseisen ajannäyttäjän hillittyyn tyyliin ja ajattomuuteen sekä luonnollisesti virheettömään laatuun ja viimeistelyyn; kello ei vieläkään häpeä uutta ollenkaan. Olihan se kallis, 1400 euroa, mutta mielestäni hintansa väärtti, esim. TAG on jo huomattavasti paljon rahvaanomaisempi formulakello.

Parasta kyseisessä kellossa on se, että vaikka hiihtäisi kylällä autonkorjauksen likaamissa farkunraadoissa, Omega ranteessa on pokkaa myhäillä bättrefolkin paheksuville mulkoiluille...

Suosittelen vahvasti, itse perustelin hankinnan itselleni sillä, kun ei tässä mitään muita koruja tule käytettyä kuitenkaan, enkä tykkää töhrityttää itseäni tatuoinneilla, niin saa kai sitä sen verran raavas mieskin itseään koristella.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kuutisen vuotta olen tyytyväisenä käyttänyt Swatchin "Skin"-mallista muovikelloa, vailla mitään hienouksia. Kello on niin kevyt, että sitä ei huomaa oikeastaan lainkaan. Ainoa ikävä ominaisuus on, että hihnoja kuluu, kolmas jo menossa. Eihän ne kalliita ole, mutta vaivaa siitä kelloliikkeessä käynnistä on.
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Salama15 kirjoitti:
Citizen Eco-Drive Titanium WR 100 => yli 8 vuotta tikannut menemään ilman pienintäkään ongelmaa;-)

Meikäläisella sama peli, saatu rippi lahjaksi vuonna 98, toimii loistavasti ja patteriahan tässä ei tarvitse vaihtaa. Kaiken kukkuraksi erittäin tyylikkään näköinen aikarauta kyseessä, hintaa taisi olla sellaiset 250euroa. Jokaisen roposen arvoinen kello!
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos haluaa näyttää todella menestyvältä, mm. rannekelloa ei tulisi käyttää ollenkaan. Jos taas on niin kiireinen että kelloa pitää vilkuilla, niin siihen riittää sitten mainiosti vaikka Prolex.
 

JimmyConway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Schwalbe kirjoitti:
Parasta kyseisessä kellossa on se, että vaikka hiihtäisi kylällä autonkorjauksen likaamissa farkunraadoissa, Omega ranteessa on pokkaa myhäillä bättrefolkin paheksuville mulkoiluille...

No, suoraan sanottuna tämähän se yksi syy minullekkin on. Ne ketkä tietävät kelloista, tunnistavat sen. Ja onhan silläkin vaikutusta, että James Bond leffat on lähellä sydäntä.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Rannekello on aina ollut, enkä siitä luovu. Kännykello ei korvaa rannemallia. Känny pitää kaivaa esille, ranne on sen sijaan siinä sormien ja kyynärpään puolivälissä aina mukavasti hollilla.

Kellona on n. 6 vuotta vanha Fore-merkkinen laaturanneke. Maksoi silloin alessa 130 markkaa, enkä ole katunut sitä ostosta. Hienoahan se olisi jos olisi joku Oomega 3 tai Rolex, mutta sen kanssa pitäisi liikaa varoa. Tämä riittää mulle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös