Rannekello-ketju

  • 283 238
  • 989

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Onkos porukalla kokemusta kellojen ostosta laatukellot.fi sivustosta. Tommonen kiinnostais itseä



ekana voin sanoa että kyllä löysit makean kellon onnittelut. Tokana joudun varmaan itse myös tilaamaan saman kellon. Kolmantena itse olen tuolta sivustolta tilannut 2kpl G Shock kelloja. Kellot ovat löytäneet hyvin perille eikä ole ollut muutenkaan mitään ongelmia.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Onkos porukalla kokemusta kellojen ostosta laatukellot.fi sivustosta. Tommonen kiinnostais itseä


Laatukellot on ruotsalainen yritys, jolla ei juurikaan taida olla edustuksia, vaan hommaavat kellot mistä parhaiten saavat. Olen kuullut lähes ainoastaan negatiivista palautetta ko. yrityksestä.

Toki tuommoisen 200€:n ostoksessa kaupalla ei juuri ole väliä, mutta jos kyse on kellosta, jota saa suomalaisista kivijalkakaupista, niin kannattaa aina käydä kysymässä. Usein Ovh:sta lähtee se max. 30% pois.

Toivottavasti sulla on Bull Mentulan ranne, muuten tuo 57mm näyttää aivan naurettavalta. Mulla on kohtuullisen iso ranne, mutta 47mm on ihan äärirajoilla. Tuosta varmaan saa n. 20€:lla kopsun jostain kiinakaupasta.

Jos kronografit kiinnostaa, niin alla olevassa on paljon enemmän vastinetta rahalle kuin tuossa Dieselin muotikellossa, mistä on vaikea lukea paljonko kello on ja hintakin on halvempi. Toki vedettävä, mutta kun ei ole päivyriä, niin helppo laittaa aikaan.

 

Fordél

Jäsen
Toivottavasti sulla on Bull Mentulan ranne, muuten tuo 57mm näyttää aivan naurettavalta. Mulla on kohtuullisen iso ranne, mutta 47mm on ihan äärirajoilla. Tuosta varmaan saa n. 20€:lla kopsun jostain kiinakaupasta.

Jep, toki jos haluaa lautasantennin ranteeseen niin se tottakai sallitaan. Täysin makuasioita. Kellomaailmassahan trendi on palaamassa takaisin pienempiin, 36-41 mm kelloihin. Oma mielipiteeni on, että 57 mm kello näyttää harvan ranteessa hyvälle.

Mitä tulee muuten ko. Dieselin kelloon niin jos ulkonäkö miellyttää ja halpa kvartsikoneisto, jota tuskin pystyy paljoa korjailemaan ei haittaa niin eipä muuta kuin ostohousut jalkaan. Jos taas haluaa kestävämpää kelloa, jota pystyy myös korjaamaan ja joka kestää ehkä paremmin aikaa niin sitten kannattaa katsoa muitakin vaihtoehtoja. Esim. Seikolta löytyy 200-500€ jo vaikka mitä, kuten Seikon suklarit ja esim. kvartsikronoista Flightmaster.
 

Fordél

Jäsen
Kaikille rannekelloista kiinnostuneille suosittelen tätä tanskalaisohjelmaa:

 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Anzi

Spede

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Täällä kun kaikenlaisia kellomiehiä, niin pitää linkittää tänne uusi suomalainen kellonvalmistaja


Itsellä ei ole minkäänlaista käsitystä mikä on hyvä kello ja mikä huono. Itse olen ostanut/saanut kellon aina ulkonäön perusteella, joten laadun arvioimisesta ei ole mitään käryä. Ehkä joku asiantuntevampi voisi hieman avata?
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Täällä kun kaikenlaisia kellomiehiä, niin pitää linkittää tänne uusi suomalainen kellonvalmistaja


Itsellä ei ole minkäänlaista käsitystä mikä on hyvä kello ja mikä huono. Itse olen ostanut/saanut kellon aina ulkonäön perusteella, joten laadun arvioimisesta ei ole mitään käryä. Ehkä joku asiantuntevampi voisi hieman avata?
Tuntuu olevan nykyään melko paljon liikenteessä näitä brändejä, jotka ovat oman tarinansa mukaan perustettu täyttämään aukkoa tolkuttoman katteen rihkamakellojen ja erittäin kalliiden luksuskellojen välillä. Aina puhutaan että nyt on käytetty vain parhaita materiaaleja ja koneistoja ja että nyt on luksusta järkirahalla.

Asiantuntijaksi en itseäni voi laskea, mutta tuossa kellossa on sisällä muutaman kympin kvartsikoneisto sinänsä ihan asiallisessa teräskuoressa ja kestävällä safiirilasilla. Näitäkin osia saa Kiinasta hyvin halvalla, mutta voidaan laskea että joitain kymppejä niistäkin minimissään tulee. Loput kolmen huntin hinnasta on sitten jotain muuta.

Ei tuo välttämättä täysin kohtuutonta rahastusta ole. Kyllä katteet on monilla muillakin kellobrändeille kohdallaan, mutta eipä tämä yritys toisaalta tuo mitään erityistä pöytään. Ihan samanlaisia yksinkertaisen designin muotikellobrändejä on kolmetoista tusinassa. Kyllä tollanen kello varmaan ainakin sen pari vuotta kestää ja varmasti monen mielestä näyttää ihan hyvältä. Jos nämä ovat kriteerit kellohankinnalle, niin paljon parempi ne rahat on kiikuttaa suomalaiselle brändille jonkun kv. markkinointi-ihmeen sijaan.

Minä henkilökohtaisesti suosittelen tässä hintaluokassa brändejä kuten Seiko, Orient, Casio, Tissot, Certina, Citizen ja Hamilton. Kotimaisista Pook Watches tekee hienoja ja edullisia automaattikelloja. Kaikilla on upea historia, erittäin laadukkaat tuotteet ja valtava määrä ammattitaitoa takanaan. Kestävät sekä kirjaimellisesti että tyylillisesti aikaa paremmin kuin muotiverrokkinsa ja tuovat käyttäjälleen paljon aidomman fiiliksen. Ja fiiliksestähän tässä lopulta on kyse, koska ei kukaan varsinaisesti yli muutaman kympin hintaista kelloa tarvitse yhtään mihinkään.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Täällä kun kaikenlaisia kellomiehiä, niin pitää linkittää tänne uusi suomalainen kellonvalmistaja


Itsellä ei ole minkäänlaista käsitystä mikä on hyvä kello ja mikä huono. Itse olen ostanut/saanut kellon aina ulkonäön perusteella, joten laadun arvioimisesta ei ole mitään käryä. Ehkä joku asiantuntevampi voisi hieman avata?

@Varis tuossa jo hyvin avasikin tätä tapausta. Ei tosiaan varmasti ihan hirveetä rahastusta, mutta toisaalta 300 eurolla saa todennäköisesti paljon enemmänkin vastinetta rahoilleen, juuri @Varis mainitsemilta metkeiltä. Esim. itse ostin uudehkon manuaalivetoisen Khaki Field mechanicalin reilulla 200 eurolla. Kello oli aivan huikea tapaus nin historian, designin kuin laadun puolesta. Itseäni nämä THT:t eivät sytytä millään tavalla. Design on todella tylsää ja tyypillistä muotikellodesignia.
 

Spede

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Tuntuu olevan nykyään melko paljon liikenteessä näitä brändejä, jotka ovat oman tarinansa mukaan perustettu täyttämään aukkoa tolkuttoman katteen rihkamakellojen ja erittäin kalliiden luksuskellojen välillä. Aina puhutaan että nyt on käytetty vain parhaita materiaaleja ja koneistoja ja että nyt on luksusta järkirahalla.

Asiantuntijaksi en itseäni voi laskea, mutta tuossa kellossa on sisällä muutaman kympin kvartsikoneisto sinänsä ihan asiallisessa teräskuoressa ja kestävällä safiirilasilla. Näitäkin osia saa Kiinasta hyvin halvalla, mutta voidaan laskea että joitain kymppejä niistäkin minimissään tulee. Loput kolmen huntin hinnasta on sitten jotain muuta.

Ei tuo välttämättä täysin kohtuutonta rahastusta ole. Kyllä katteet on monilla muillakin kellobrändeille kohdallaan, mutta eipä tämä yritys toisaalta tuo mitään erityistä pöytään. Ihan samanlaisia yksinkertaisen designin muotikellobrändejä on kolmetoista tusinassa. Kyllä tollanen kello varmaan ainakin sen pari vuotta kestää ja varmasti monen mielestä näyttää ihan hyvältä. Jos nämä ovat kriteerit kellohankinnalle, niin paljon parempi ne rahat on kiikuttaa suomalaiselle brändille jonkun kv. markkinointi-ihmeen sijaan.

Minä henkilökohtaisesti suosittelen tässä hintaluokassa brändejä kuten Seiko, Orient, Casio, Tissot, Certina, Citizen ja Hamilton. Kotimaisista Pook Watches tekee hienoja ja edullisia automaattikelloja. Kaikilla on upea historia, erittäin laadukkaat tuotteet ja valtava määrä ammattitaitoa takanaan. Kestävät sekä kirjaimellisesti että tyylillisesti aikaa paremmin kuin muotiverrokkinsa ja tuovat käyttäjälleen paljon aidomman fiiliksen. Ja fiiliksestähän tässä lopulta on kyse, koska ei kukaan varsinaisesti yli muutaman kympin hintaista kelloa tarvitse yhtään mihinkään.

Jees kiitoksia vastauksesta. Se on kiva kun joku avaa amatööreille selkokielellä asioita.
Itsellä kyllä tosiaan valintaperuste on aina ulkonäkö ja minkälaisen fiiliksen se tuo ranteeseen pistettäessä. Mulle kello on periaatteessa osa jotain asustetta, jota käytän erilaisissa tapahtumissa/palavereissa. Kaapista löytyy kolme Hilfigerin kelloa tätä varten (joo ei varmaan ole kellospesialistien suosiossa, mutta ovat yleensä hyvän näköisiä) ja yksi kohtuu vanha Omega jonka isän isä oli saanut lahjaksi 60-luvulla.

Edit: korjattu kellonmerkki oikeaksi
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Jees kiitoksia vastauksesta. Se on kiva kun joku avaa amatööreille selkokielellä asioita.
Itsellä kyllä tosiaan valintaperuste on aina ulkonäkö ja minkälaisen fiiliksen se tuo ranteeseen pistettäessä. Mulle kello on periaatteessa osa jotain asustetta, jota käytän erilaisissa tapahtumissa/palavereissa. Kaapista löytyy kolme Hilfigerin kelloa tätä varten (joo ei varmaan ole kellospesialistien suosiossa, mutta ovat yleensä hyvän näköisiä) ja yksi kohtuu vanha Omega jonka isän isä oli saanut lahjaksi 60-luvulla.

Edit: korjattu kellonmerkki oikeaksi

Hyvin moni kelloharrastaja valitsee kellot ihan samoilla kriteereillä eli miltä kello näyttää (design) ja miltä se tuntuu ranteessa (fiilis). Itsekin teen hyvin pitkälti näin. Tosin lisään kriitereihin vielä kellon laadun ja historian.
Hilfigereissä ei ole yhtään mitään vikaa. Monesti kuitenkin kun tutustuu kelloihin tarkemmin ja pääsee kokeilemaan laadukkaampia kelloja, alkaa arvostamaan parempaa viimeistelyä, hienoa historiaa, uskomatonta mekaniikkaa, kestävyyttä ja huollettavuutta, hienoa designia jne. Tällöin monella muotikellot jää. Mutta jos niistäkin saa hyvää fiilistä ja täydennetyä asustetta juuri haluamallaan tavalla niin antaa palaa vaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kävin noin 8 vuotta sitten Säkylässä kultasepän/kelloliikkeessä. Kerroin, että kellot ovat nyt arvossaan. Äijä veti laatikostaan ison muovipussin ja näytti sisällön. Siellä oli alkuperäisiä kelloja 70 ja 80 luvuilta. Oli Omegaa sun muuta. Kerroin, että noilla on aika kova arvo. Oli aivan ihmeissään ja sanoi, että on vaan säilyttänyt näitä kun ei ole mennyt aikoinaan kaupaksi.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Löytyykö tietotaitoa kuvan kellosta... Miltähän aikakaudelta tuo on ja olisiko tuolla ns. rahallista arvoa

Edit. Sellainen aavistus on, että se on ehkä 70 luvun puolella annettu lahjaksi? Voi olla vaikka ihan alussakin.
 

Liitteet

  • 20210714_191940.jpg
    20210714_191940.jpg
    594,8 KB · kertaa luettu: 278
Viimeksi muokattu:

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Löytyykö tietotaitoa kuvan kellosta... Miltähän aikakaudelta tuo on ja olisiko tuolla ns. rahallista arvoa

Edit. Sellainen aavistus on, että se on ehkä 70 luvun puolella annettu lahjaksi? Voi olla vaikka ihan alussakin.
Omegan Geneve Dynamic luultavasti 70-luvulta. Rahallinen arvo huollettuna tonnin pintaan. Huoltamattomana muutama satanen vähemmän.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Omegan Geneve Dynamic luultavasti 70-luvulta. Rahallinen arvo huollettuna tonnin pintaan. Huoltamattomana muutama satanen vähemmän.

Kiitos vastauksesta. On aika vahva epäilys että isä on isoäidiltään tuon saanut lahjaksi aikanaan
 

Fordél

Jäsen
Omegan Geneve Dynamic luultavasti 70-luvulta. Rahallinen arvo huollettuna tonnin pintaan. Huoltamattomana muutama satanen vähemmän.

Jes, jos on miesten versio ko. kellosta (kuten kuva ja tarina näyttää) ja ranneke on orkkis-Omegan niin suurin piirtein noin, mutta ehkä satkulla parilla laskisin hinta-arviota. Kyseessä on kuitenkin hyvin yleinen kellomalli (oli 70-luvulla todella suosittu ja myytiin paljon), mutta toisaalta nykyisin ei mitenkään erityisen haluttu (oma fani- ja ostajakunta toki löytyy).

Näin ollen en usko, että huollettuna irtoaa tonnia vaan sanoisin @Niilo ehkä jotain 700-800 €, jos yksityinen myy ja huoltamattomana jonkun 400-500 €. Toi ranneke (jos on orkkis) nostaa toki vähän hintaa, koska monesti näitä ei ole myynnissä sillä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tissotin ranneke hajosi, ja oli kaivettava lipaston laatikosta 6-7 vuotta uinunut Swatch.
Pariston vaihdon jälkeen pelaa kuin buickki. Mukavaa vaihteeksi tällainen kevyt ajannäyttäjä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kiitos @Fordél tiedosta. Lähti "toimiin", ainakin toistaiseksi kun veti sen. Eipä tota varmaan tule myytyä, koska tunnearvoa sillä on enemmän
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kiitos @Fordél tiedosta. Lähti "toimiin", ainakin toistaiseksi kun veti sen. Eipä tota varmaan tule myytyä, koska tunnearvoa sillä on enemmän
Jos on pitkään ollut huoltamatta ja öljyt kuivuneet, ei ihan hirveästi kannata koneistoa käytellä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Vostok titaania. Iso safiirilasilla. 500€. Ehkä paras metalliranneke mitä on koskaan vastaan tullut. Kiva sunburst-taulu, joka valossa taittuu siniseen, kuvassa olevan mustan sijaan.
 

Liitteet

  • IMG_20211018_211207.jpg
    IMG_20211018_211207.jpg
    193,7 KB · kertaa luettu: 289
Viimeksi muokattu:

Backis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Olen aina tykännyt kelloista ja olenkin omistanut muutamia, lähinnä halpoja muotikelloja.

Aina ollut suunnitelmissa ostaa joskus itselleni kunnon kello, automaattikoneistolla ja safiirilasilla. Tsekkailin nyt malleja läpi ja ainakin seuraavat kaksi miellyttävät erityisesti silmää:



Tuo oris nyt karkaa hinnaltaan jo aika paljon budjetista, mutta voisi olla pirun hieno kun tuo pronssi patinoituu.

Itselle tärkeää on laatu, tarina ja historia. Haluaisin ostaa jonkun vanhan kellon, mutta niistä saa pulittaa todella paljon jos haluaa tyylikkäästi vanhenneen, toimivan ja laadukkaan kunnon kellon. Ehkä näistä syystä voisin ostaa kokonaan uuden.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Olen aina tykännyt kelloista ja olenkin omistanut muutamia, lähinnä halpoja muotikelloja.

Aina ollut suunnitelmissa ostaa joskus itselleni kunnon kello, automaattikoneistolla ja safiirilasilla. Tsekkailin nyt malleja läpi ja ainakin seuraavat kaksi miellyttävät erityisesti silmää:



Tuo oris nyt karkaa hinnaltaan jo aika paljon budjetista, mutta voisi olla pirun hieno kun tuo pronssi patinoituu.

Itselle tärkeää on laatu, tarina ja historia. Haluaisin ostaa jonkun vanhan kellon, mutta niistä saa pulittaa todella paljon jos haluaa tyylikkäästi vanhenneen, toimivan ja laadukkaan kunnon kellon. Ehkä näistä syystä voisin ostaa kokonaan uuden.
Aika hapokas on Seikon hinta. Normi Presage 469€, eli oikea hinta jossain max. 350€ luokissa.
 

Backis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Aika hapokas on Seikon hinta. Normi Presage 469€, eli oikea hinta jossain max. 350€ luokissa.
Joo tuo lähinnä eniten miellytti silmää. Näytti noissa 500e molemmin puolin olevissa Seikon Presage -malleissa olevan mineraalilasi, tuossa Sharp Edge -mallissa on safiiria. Muuten varmaan samat ominaisuudet, mutta "erikoismallista" saa pulittaa sitten reilusti enemmän.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Joo tuo lähinnä eniten miellytti silmää. Näytti noissa 500e molemmin puolin olevissa Seikon Presage -malleissa olevan mineraalilasi, tuossa Sharp Edge -mallissa on safiiria. Muuten varmaan samat ominaisuudet, mutta "erikoismallista" saa pulittaa sitten reilusti enemmän.
Tuossa linkkaamassasi presagessa on myös päivitetty 6r35-koneisto, joka on kyllä tuota perusmallin 4r35-myllyä edellä. Lisäksi mainitsemasi mineraalilasi ei varsinkaan päivittäisessä käytössä selviä yhtä hyvin ilman naarmuja kuin safiirilasi. Se on sitten oma näkemys että montako sataa euroa näille asioille antaa painoarvoa. Tarkemman ajan näkee kännykästä tai patterikellosta ja mineraalilasin naarmut voi tasoittaa. Mutta fiilisjuttujahan nämä on.

Oma näkemykseni on, että kello on kuitenkin monivuotinen sijoitus, jossa pienetkin kompromissit voivat aikojen saatossa alkaa ärsyttämään. Itse siis valkkaisin haluamani kellon hinnasta välittämättä ja säästäisin sitten sen verran pidempään että tarvittavan summan saa kasaan.

Noista kahdesta olen itse Oriksen fani. Tuo on todella siisti malli ja toimii tarvittaessa niin pukukellona kuin metsäreissullakin. Varsinaisia heikkouksia tuossa kellossa ei ole, mutta parin tonnin hintaluokassa on toki laadukasta kilpailuakin. Oma fiilis näissä kuitenkin on aina tärkein joten mene sen mukaan. Erittäin hienoja kelloja ne Presagetkin ovat ja huonoa valintaa et voi tehdä.

Edit: Ai niin! Voi olla että tiedätkin jo, mutta Keskiseltä (ja muiltakin) kannattaa aina pyytää noista uusista perusmalleista alennusta. Seikoista ainakin pitäisi saada toistakymmentä pinnaa pois ihan pyytämällä ja ei taida Oriskaan olla tiukimman katteen merkkejä.
 
Viimeksi muokattu:

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Osaako joku vinkata pätevän näköistä, vintage-tyylistä pukukelloa quartz-koneistolla koossa 34-36mm? On osoittautunut yllättävän vaikeaksi puuhaksi, vaikka koenkin olevani melko pätevä googlaaja. Tarkoitus olisi siis löytää tämän tyylinen kello: Marlin 34mm Hand-Wound Leather Strap Watch | Timex

Automaattikelloja on laatikko täynnä ja tämä tulisi golfkentälle tyylisyistä käyttöön, joten stressitön ja kevyt paristokello on haussa. Harmi vaan, että käytännössä kaikkien design jää toiseksi vanhoille automaattipukukelloille. Tuo Timex olisi täydellinen, jos olisi paristo sisällä. Avainsanoina ulkonäölle siis 60-luku, don draper ja minimalismi.

Tuleeko mitään mieleen? Voi olla uusi tai vanhempi malli, eBay on tuttu paikka. Myös tuntemattomat pienbrändit kiinnostaa, jos design on kunnossa.
 

Backis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Tuossa linkkaamassasi presagessa on myös päivitetty 6r35-koneisto, joka on kyllä tuota perusmallin 4r35-myllyä edellä. Lisäksi mainitsemasi mineraalilasi ei varsinkaan päivittäisessä käytössä selviä yhtä hyvin ilman naarmuja kuin safiirilasi. Se on sitten oma näkemys että montako sataa euroa näille asioille antaa painoarvoa. Tarkemman ajan näkee kännykästä tai patterikellosta ja mineraalilasin naarmut voi tasoittaa. Mutta fiilisjuttujahan nämä on.

Oma näkemykseni on, että kello on kuitenkin monivuotinen sijoitus, jossa pienetkin kompromissit voivat aikojen saatossa alkaa ärsyttämään. Itse siis valkkaisin haluamani kellon hinnasta välittämättä ja säästäisin sitten sen verran pidempään että tarvittavan summan saa kasaan.

Noista kahdesta olen itse Oriksen fani. Tuo on todella siisti malli ja toimii tarvittaessa niin pukukellona kuin metsäreissullakin. Varsinaisia heikkouksia tuossa kellossa ei ole, mutta parin tonnin hintaluokassa on toki laadukasta kilpailuakin. Oma fiilis näissä kuitenkin on aina tärkein joten mene sen mukaan. Erittäin hienoja kelloja ne Presagetkin ovat ja huonoa valintaa et voi tehdä.

Edit: Ai niin! Voi olla että tiedätkin jo, mutta Keskiseltä (ja muiltakin) kannattaa aina pyytää noista uusista perusmalleista alennusta. Seikoista ainakin pitäisi saada toistakymmentä pinnaa pois ihan pyytämällä ja ei taida Oriskaan olla tiukimman katteen merkkejä.
Suuret kiitokset vastauksesta.

Fiilisjuttujahan nämä on täysin, ja ei voi oikein järjellä perustella yhtään onko toinen kello tuplahinnan arvoinen kuin toinen. Pitää kyllä tehdä valinta ilman kompromisseja, minulla kun ei ole mitään kunnon kelloja koskaan ollut ja tarkoitus on ostaa laadukas kello vuosiksi eteenpäin.

Ja kiitos tuosta vinkistä alennuksiin, ei käynyt mielessäkään että esimerkiksi Keskiseltä voi pyytää alea. Toki ovat ehkä hieman verrannollisia korukauppoihin, ja niissä on joskus tullut havaittua että hinta tipahtaa melko helposti.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ja kiitos tuosta vinkistä alennuksiin, ei käynyt mielessäkään että esimerkiksi Keskiseltä voi pyytää alea. Toki ovat ehkä hieman verrannollisia korukauppoihin, ja niissä on joskus tullut havaittua että hinta tipahtaa melko helposti.
Korujahan nämä kellot käytännössä ovat ja samat lainalaisuudet pätevät kaupankäynnissä. En oikein ymmärrä miksi tinkauskulttuuri on jäänyt elämään tähän tuoteryhmään. Rolexeista ja high-end luksusmerkeistä et alennusta yleensä saa, mutta jo Omegoista saa ainakin vielä vähän mallista riippuen kymmenestä kahteenkymmentä prosenttia veke vain tekemällä tarjouksen. Seikoista ja Oriksista voi saada kolmekin kymmentä parhaimmillaan. Kunhan on vain sen pyytämänsä hinnan valmis maksamaan, niin aina kannattaa vähintään kysyä. Renkaiden potkijoista ei tykkää kukaan.

Jos kello on tulossa sulle ensimmäiseksi arvokelloksi ja päivittäiseen käyttöön, niin monipuolisuus on tärkeää. Sekä Seiko että Oris toimivat monenlaisessa tilaisuudessa, mutta tuo Oriksen 50 metrin vesitiiveys on ehkä pieni harkinnan paikka. Sellaisella en itse uskaltaisi ainakaan uima-altaalle tai pahimpiin rankkasateisiin lähteä. Tässä vielä inspiraatioksi Orikselta omasta mielestäni kaikista monipuolisin pronssisena saatavilla oleva vaihtoehto tästä hintaluokasta. Jos ulkonäkö miellyttää silmää, niin kannattaa mahdollisuuksien mukaan käydä vaikka livenä jossain liikkeessä ihmettelemässä. On omasta mielestäni erittäin tyylikäs malli ja sopii ehkä smokkia vaativia juhlia lukuunottamatta mihin tahansa yhteyteen.

@Fat Cat Onko Junghans Max Bill tuttu? Omaan silmääni hyvin tyylikäs ja minimalistinen vintage design ja saatavilla myös kvartsina. Plussana hieno historia osana Bauhaus-muotoilun kultakautta.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös