Rannekello-ketju

  • 283 432
  • 989

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ei huolta veli/sisko, kyllä tästä selvitään. Laitteleppa vähän tarkempaa tietoa, että mitä haluisit kellolta niin päästään hommassa alkuun, kuten:
Kiitos rohkaisevista sanoista! Osan noista vastauksista olin ripotellut sekavaan viestiini sinne tänne, mutta hyvähän ne on kerätä näin listaksikin.

1. Budjetti n. 500€. Se myös joustaa, eli mielummin laitan huntin lisää kuin tyydyn kakkosvaihtoehtoon, mutta toisaalta ei tässä pakko ole kaikista euroista eroonkaan päästä jos halvemmalla selviää.
2. Tavoitteena ensimmäiselle kellolle on monipuolisuus, ettei ole "pakko" heti paikata puutteita uudella yhtä kalliilla vempaimella. Puhdasta pukukelloa en kaipaa, mutta toisaalta kiva olisi, jos sitä kehtaisi pitää myös siistimpien kuteiden kanssa. Arkikäyttöön kuitenkin pääasiassa tulee. Rannekkeissa eniten puhuttelee nahka. Niitä voi onneksi vaihdella jos mieli muuttuu, joten tämäkään ei ole kynnyskysymys.
3. Siisti sisätyö näyttöpäätettä naputellen. Työpukeutuminen hyvin kasuaalia pl. tärkeämmät asiakastapaamiset.
4. Kellon koko ei sinänsä ole rajaava tekijä. Mitään hervottoman kokoisia sukelluskelloja en usko kohtalaisen hoikan ranteeni kovin ylpeästi kantavan, mutta 38-42mm lienee hyvä ja riittävän laaja skaala.
5. Kelloista itsessään en mahdottomasti ymmärrä, mutta kiinnostus taiten tehtyihin koneistoihin on herännyt, enkä tässä enää olekaan katsellut muita kuin automaattilaitoksia. Plussaa, jos pohja on läpinäkyvä, jotta liikettä pääsee itsekin ihmettelemään. Hifistelyksi mulla tuppaa kaikki harrastukset ja hankinnat aina menemään, eli kai joku voisi insinööripelleksikin kutsua.

Kiitos myös @SamSpade lle vinkeistä!
 

Fordél

Jäsen
Kiitos rohkaisevista sanoista! Osan noista vastauksista olin ripotellut sekavaan viestiini sinne tänne, mutta hyvähän ne on kerätä näin listaksikin.

1. Budjetti n. 500€. Se myös joustaa, eli mielummin laitan huntin lisää kuin tyydyn kakkosvaihtoehtoon, mutta toisaalta ei tässä pakko ole kaikista euroista eroonkaan päästä jos halvemmalla selviää.
2. Tavoitteena ensimmäiselle kellolle on monipuolisuus, ettei ole "pakko" heti paikata puutteita uudella yhtä kalliilla vempaimella. Puhdasta pukukelloa en kaipaa, mutta toisaalta kiva olisi, jos sitä kehtaisi pitää myös siistimpien kuteiden kanssa. Arkikäyttöön kuitenkin pääasiassa tulee. Rannekkeissa eniten puhuttelee nahka. Niitä voi onneksi vaihdella jos mieli muuttuu, joten tämäkään ei ole kynnyskysymys.
3. Siisti sisätyö näyttöpäätettä naputellen. Työpukeutuminen hyvin kasuaalia pl. tärkeämmät asiakastapaamiset.
4. Kellon koko ei sinänsä ole rajaava tekijä. Mitään hervottoman kokoisia sukelluskelloja en usko kohtalaisen hoikan ranteeni kovin ylpeästi kantavan, mutta 38-42mm lienee hyvä ja riittävän laaja skaala.
5. Kelloista itsessään en mahdottomasti ymmärrä, mutta kiinnostus taiten tehtyihin koneistoihin on herännyt, enkä tässä enää olekaan katsellut muita kuin automaattilaitoksia. Plussaa, jos pohja on läpinäkyvä, jotta liikettä pääsee itsekin ihmettelemään. Hifistelyksi mulla tuppaa kaikki harrastukset ja hankinnat aina menemään, eli kai joku voisi insinööripelleksikin kutsua.

Kiitti, näillähän pääsee jo hyvin etiäpäin.

Ensinnäkin suosittelisin, että jos vain mahdollista niin kävisit rannettamassa eri vaihtiksia. Rannettaminen kertoo kellosta enemmän kuin tuhat kuvaa. Olen niin monta kertaa innostunut kuvien perusteella jostain kellosta, mutta testattuani se ei olekaan herättänyt yhtään ostohaluja, ja päinvastoin.

Noin 500 egellä saa (vähän) käytettynä Kellofoorumista ym. oikein hyviäkin kelloja, mutta jos uusi on kiikarissa niin sitten hyvien valikoima supistuu, mutta edelleen hyviä löytyy.

Noista ekassa viestissäsi mainitsemistasi Seikon Coctailista ja Hamiltonin Khakista ei varmasti löydy juuri pahaa sanottavaa, kun muistaa niiden hinnan. Mulla ei ole henkilökohtaista kokemusta Seikon Coctailista, mutta sen kanssa tuskin menee mönkään. Kuitenkin verrattuna Hamiltoniin kyseessä on fiinimpi kello, ja siten ei ehkä yhtä monipuolinen. Reilu 40 mm kello ei ole myöskään ihan pieni eli se kannattaa testata. Seikon koneisto 4R35 ei tarjoa ihmeellisyyksiä muttei petäkään.

Hamilton Khaki Field on monipuolinen kello, jolla pystyy hoitamaan lähes tilanteen kuin tilanteen, etenkin jos ostaa Khakin kiillotellulla kuorella. Sisällä on ETA:n perusmylly, jota on vähän modifioitu (H-10). Se tarjoaa 80 h:n käyntivaran eli about tuplasti Seikoon verrattuna. Hyvä peruskoneisto, josta mulla on kokemusta toiselta merkiltä. Tykkäsin kovasti.

Itselläni on ollut nyt viikon pari Khaki Field Mechanical, johon olen ollut todella tyytyväinen. Taitaa olla muuten sama kello, mutta eri koneisto. Mun kokoelman halvimpia kelloja, mutta hinta-laatusuhteeltaan toi on varmasti mun paras kello (ostin toki vähän käytettynä). Käy mukavan tarkasti (+7s./vrk) ja viimeistelyyn olen todella tyytyväinen. Myös sen mittasuhteet (38 mm leveys ja 9 mm paksuus) tekee siitä monikäyttösen ja on varmasti suurelle osalle tosi hyvät. Automaatti on toki pikkasen manuaalia paksumpi.

Näistä kahdesta suosittelisin Hamiltonia, koska on monikäyttösempi ja ETA:n koneisto tarjoaa musta enemmän vastinetta rahoille. Mutta Seikokin on oikein hyvä valinta. Jos haluaa näyttävämpää kelloa niin sitten varmasti Seiko.

Noin muuten katsoisin juuri näitä Swatch Groupin halvempien merkkien kuten Hamilton, Certina ja Tissot kelloja, joissa on tämä sama ETA-pohjaonen koneisto tai sitten Seikoja. Jos on vähän enemmän laittaa niin sitten esim. Midon Baroncelli Heritage III tarjoaa todella hyvän hinta-lastusuhteen, ja on monikäyttöinen kello. Sisällä on pykälää parempi ETA:n 2892 koneisto, jota harvoin näkee tämän hintaluokan kelloissa. Hintaa tällä taitaa olla uutena alle 800 € kivijalkaliikkeestä. Muutaman kerran oon rannettanut ja on hieno kello. Ja jos budjetti venyy lähemmäs tonnia niin sitten irtoais mm. Nomos Club Campus tai Sinn 104 tai 556.

Tässä muutama hajanainen ajatus, mutta jos jotain kysyttävää on niin laita tulemaan.
 
Viimeksi muokattu:

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Hamilton Khaki Field on monipuolinen kello, jolla pystyy hoitamaan lähes tilanteen kuin tilanteen, etenkin jos ostaa Khakin kiillotellulla kuorella. Sisällä on ETA:n perusmylly, jota on vähän modifioitu (H-10).
No niin, päivitystä.

Lainauksen mukainen Hamilton on nyt roikkunut ranteessa eilisestä asti ja ei voi olla kuin tyytyväinen ensivaikutelmaan. Hyvin laadukkaan oloinen laitos kyseessä ja luo kantajalleen kaivatun illuusion tyylitajusta. Harkitsen vielä vihertävän nato-rannekkeen ostoa, jotta kellosta saisi muovattua enemmän armeijatyylisen. Mechanical-versiossahan sellainen olisi tullut suoraan mukana.

Koska innostus ei ensimmäistä kelloa odotellessa kadonnut vielä mihinkään, on seuraava hankinta jo suunnitteluasteella. Tavoitteena saada enemmän variaatioita eri asujen ja tilanteiden yhdistämiseen kellon kanssa. Tällä hetkellä harkinnassa ovat ainakin Fordélinkin mainitsema Sinn 104, Oris SIxty Five divers ja Glycinen Combat Sub. Ostohousut ovat kuitenkin vasta nilkoissa, joten tässä on varmasti aikaa pohtia asiaa ja kartoittaa käytettyjä vaihtoehtoja. Hintaa kuitenkin saa olla seuraavaksi vähän enemmänkin. Se on vielä vähän auki että kaipaanko kellolta väriä vai en. Toisaalta olisi tylsä omistaa pelkkiä mustatauluisia kelloja, mutta ne ovat usein kaikista tyylikkäimpiä ja kysytyimpiä, mikäli joskus sellaisesta tahdon luopua.
 

Fordél

Jäsen
No niin, päivitystä.

Lainauksen mukainen Hamilton on nyt roikkunut ranteessa eilisestä asti ja ei voi olla kuin tyytyväinen ensivaikutelmaan. Hyvin laadukkaan oloinen laitos kyseessä ja luo kantajalleen kaivatun illuusion tyylitajusta. Harkitsen vielä vihertävän nato-rannekkeen ostoa, jotta kellosta saisi muovattua enemmän armeijatyylisen. Mechanical-versiossahan sellainen olisi tullut suoraan mukana.

Onnittelut! Hieno valinta. Vihertävä nato sopii tosiaan tohon kelloon erinomaisesti ja tekee kellosta vieläkin monikäyttöisemmän (jos jo löytyy nahkaranneke).

Koska innostus ei ensimmäistä kelloa odotellessa kadonnut vielä mihinkään, on seuraava hankinta jo suunnitteluasteella. Tavoitteena saada enemmän variaatioita eri asujen ja tilanteiden yhdistämiseen kellon kanssa. Tällä hetkellä harkinnassa ovat ainakin Fordélinkin mainitsema Sinn 104, Oris SIxty Five divers ja Glycinen Combat Sub. Ostohousut ovat kuitenkin vasta nilkoissa, joten tässä on varmasti aikaa pohtia asiaa ja kartoittaa käytettyjä vaihtoehtoja. Hintaa kuitenkin saa olla seuraavaksi vähän enemmänkin. Se on vielä vähän auki että kaipaanko kellolta väriä vai en. Toisaalta olisi tylsä omistaa pelkkiä mustatauluisia kelloja, mutta ne ovat usein kaikista tyylikkäimpiä ja kysytyimpiä, mikäli joskus sellaisesta tahdon luopua.

Kuulostaa hyvälle, ja samasta syystä se lähti mullakin lapasesta, kun pitää olla eri asusteisiin ja tilanteisiin sopiva kello.

Nuo mainitsemasi kellot ovat kaikki mainioita vaihtoehtoja. Mulla on kokemusta noista vain Glycinesta, ja ei voi kuin kehua. Hinta-laatusuhteeltaan Combat Sub on mainio tapaus, etenkin käytettynä ostettuna. Parasta siinä on kellon ohuus, oliko reilut 10 mm. Istuu mainiosti ranteeseen ja sopii niin nahkarannekkeella kuin natolla käytettäväksi. Luovuin kuitenkin Combat Subista, kun 42 mm on kuitenkin mulle vähän liian iso.

Sixty Fivea on tullut vain rannetettua, mutta se teki suuren vaikutuksen. Taisi olla sinertävä tauluinen versio. Viimeistely on mainiota luokkaa. Koneisto ei tarjoa ihmeellisyyksiä, mutta Sellita hoitaa hommansa.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Onnittelut! Hieno valinta. Vihertävä nato sopii tosiaan tohon kelloon erinomaisesti ja tekee kellosta vieläkin monikäyttöisemmän (jos jo löytyy nahkaranneke).
Kiitos! Nahkarannekkeen kanssa tuo saapui ja siihen kun lisää kenttärannekkeen, niin tavallaan omistaa jo kaksi erilaista kelloa.
Nuo mainitsemasi kellot ovat kaikki mainioita vaihtoehtoja. Mulla on kokemusta noista vain Glycinesta, ja ei voi kuin kehua. Hinta-laatusuhteeltaan Combat Sub on mainio tapaus, etenkin käytettynä ostettuna. Parasta siinä on kellon ohuus, oliko reilut 10 mm. Istuu mainiosti ranteeseen ja sopii niin nahkarannekkeella kuin natolla käytettäväksi. Luovuin kuitenkin Combat Subista, kun 42 mm on kuitenkin mulle vähän liian iso.

Sixty Fivea on tullut vain rannetettua, mutta se teki suuren vaikutuksen. Taisi olla sinertävä tauluinen versio. Viimeistely on mainiota luokkaa. Koneisto ei tarjoa ihmeellisyyksiä, mutta Sellita hoitaa hommansa.
Hyviä kokemuksia yllä. Kiitos niistä! Oriksessa on näistä omaa silmää miellyttävin ulkonäkö, mutta Glycine on uutenakin melkein tonnin halvempi. Sinn sitten näiden välistä kummassakin suhteessa. Nettiscouttauksen perusteella se olisi aika turvallinen valinta, jos tavoitteena on saada rahalle vastinetta.

Sitten pitää enää miettiä paljonko on valmis maksamaan ulkonäöstä ja paljonko se myöhemmin harmittaa, jos lähtee säästämään muutamaa satasta ja tyytyy vähän vähempään. Toisaalta sillä muutamalla satasella voi sitten ostaa kokoelman jatkeeksi jotain muuta. Oris noista ainakin on onneksi helppo käydä itsekin testaamassa.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Mulla on ollut nyt Huawei Watch GT 2 (mustalla silikonirannekkeella) kuukauden päivät, ja voisin kirjoittaa lyhyesti muutaman huomion. En ole vielä varsinaista treeniä kellon kanssa tehnyt (juoksu), koiralenkkiä lähinnä.

Akunkestosta on vaikea sanoa, nyt taitaa olla kolmas lataus meneillään. Viimeksi varmaan 5 päivää sitten ladattu, ja akku on tasantarkkaan puolillaan. Mutta hyvin kestää, ja varmasti minimaalisella käytöllä päästään tuonne 2viikon tietämiin.

Kellotaulut ovat ihan siistejä. On sporttista, luksukseen menevää ja ajatonta. Niitä saisi vaan olla vieläkin lisää. On jo nytkin toki 25, joten jokaselle jotakin löytyy.

Sykemittaus vaikuttaa toimivan hyvin tuon suomalaiskehitteisen sykkeenmittaussysteemin avulla. En ole huomannut että antaisi mitään ihan perättömiä lukuja, sen sijaan huomaa että syke yltyy välillä korkeaksi pieneltäkin tuntuvista hommista, esim. vauhdikas imurointi.

Unenmittaus toimii omalta kokemuspohjalta pääosin tarkasti. Sykkeen ja joidenkin siihen liittyvien osien pohjalta kello tunnistaa jotakuinkin, kun nukahdat ja heräät. Tämä on ihan mielenkiintoinen oman unen seuraamiseen. Kerran kello toki oli mitannut aamusti patjan alta itsekseen ilmeisesti juurikin patjan runkopatjan unta, mutta yleisesti ottaen tarvitsee tämän sykkivän ranteen mittauksiinsa.

Huawein Health softa toimii puhelimessa kellon kanssa ihan odotetusti. Ja juurikin tuon unen tarkat vaiheet (REM-uni ym.) näkee tuolta ja kuinka paljon mitäkin on tullut. Lisäksi sovelluksille voi antaa luvan ilmoittaa itsestään myös kellon näytölle. Kävely ulkona -treenimoodi antaa sovellukseen sitten suht tarkan reitin, mitä pitkin on menty. Tätä voi vielä tehostaa ottamalla GPS:n puhelimesta päälle, en tiedä toki kuinka paljon enää hyödyttää.

Whatsapp-viesteistä näkee sovelluksen logon, lähettäjän nimen ja viestin kun sellainen kellon näytölle ponnahtaa. Snapchatissa sama homma mutta sitä ei saa sitten tietenkään avattua, mikä on ihan ymmärrettävää. Nuo viestit poistuvat sitten kellosta kun ne on nähnyt muistaakseni.

Olin mm. pizzeriaan soittanut suihkuun mennessä kellon kanssa, ja toimi ihan moitteetta. Niin, ja kellon voi ottaa suihkuunkin mukaan jos niin haluaisi.

Näyttö visuaalisesti on ihan siisti. On tarkka, ja kirkkaus riittää kyllä pitkälle. Olen itse pitänyt automaattisena kirkkautta, kun se riittää vallan hyvin. Toki akunkesto vähenee ja mm. puolittuu, jos haluaa että kello näyttää kokoajan tuollaista esivalikoitua kellotaulua jatkuvasti. Ns. näytönsäästäjästä kyse, vaikkei se sitä tietenkään säästä, päinvastoin.

Kellon oma softa on ihan kätevä ja helppo käyttää. Löytyy tarpeellista infoa ja sovellusta moneen lähtöön. Ajastinta tulee itse käytettyä muutaman kerran viikossa, jos jotain uuniin esim. laittaa. Lisäksi kun puhelin on yhdistettynä bluetoothilla kelloon ja se puhelin sattuu juuri olemaan sillä hetkellä hukassa, puhelimen paikantamiseen löytyy tuolta sovelluksesta apu. Vaikka olisi äänettömällä puhelin, "Etsi puhelimeni" kohtaa painamalla kello ottaa yhteyttä puhelimeen ja puhelimesta huutaa joku sievän kuuloinen naisoletettu "I'm hereee".

Tässä nyt äkkiseltään omia ajatuksia, joskaan ei niin treenaamiseen liittyviä.
 

HockeySpirit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Olisin tilaamassa Seikoa ulkomailta (Suomessa yli 600e), mutta mikään firma ei tunnu toimittavan Suomeen. Mistä päin ulkomailta olette tilanneet kelloja? SSG010 hakusessa alle 400e hintaan
 

Fordél

Jäsen
Olisin tilaamassa Seikoa ulkomailta (Suomessa yli 600e), mutta mikään firma ei tunnu toimittavan Suomeen. Mistä päin ulkomailta olette tilanneet kelloja? SSG010 hakusessa alle 400e hintaan

Seikoja monet ovat tilailleet esim. Creation Watchesilta, mutta en tiedä löytyykö sieltä juuri tätä mallia ja toki verot voi joutua maksamaan päälle.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Into kelloihin loppui vajaa 10v sitten, mutta nyt alkaa taas kiinnostaa. Pistin ekan harrastuskellon tilaukseen. Olen aika lääpällään näihin vintagen oloisiin laitoksiin, jotka ovat kuitenkin sen kokoisia, että täyttävät ranteen. Seiko SNKM97. Seikot aika edullisia. Tämäkin periaatteessa myyty loppuun jo aikoja sitten(2014 malli), mutta silti 150€+mahdolliset tullimaksut.
 

Liitteet

  • 1583099357152.png
    1583099357152.png
    358,7 KB · kertaa luettu: 361

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Into kelloihin loppui vajaa 10v sitten, mutta nyt alkaa taas kiinnostaa. Pistin ekan harrastuskellon tilaukseen. Olen aika lääpällään näihin vintagen oloisiin laitoksiin, jotka ovat kuitenkin sen kokoisia, että täyttävät ranteen. Seiko SNKM97. Seikot aika edullisia. Tämäkin periaatteessa myyty loppuun jo aikoja sitten(2014 malli), mutta silti 150€+mahdolliset tullimaksut.
Parastahan tässä harrastamisessa on että sitä voi tehdä monella tasolla. Vaikka Rolex on ranteessa, tulee silti Seikon ”Sporkia” ulkoilutettua ihan mielellään, kuten vanhoja Certinoitakin.
 

Fordél

Jäsen
Into kelloihin loppui vajaa 10v sitten, mutta nyt alkaa taas kiinnostaa. Pistin ekan harrastuskellon tilaukseen. Olen aika lääpällään näihin vintagen oloisiin laitoksiin, jotka ovat kuitenkin sen kokoisia, että täyttävät ranteen. Seiko SNKM97. Seikot aika edullisia. Tämäkin periaatteessa myyty loppuun jo aikoja sitten(2014 malli), mutta silti 150€+mahdolliset tullimaksut.

Hienoa, että kellot ovat alkaneet kiinnostamaan. Seiko on hyvä valinta. Tossa mallissa on tyyliä ja varmasti hinta-laatusuhde kohdillaan, hyvä valinta.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Hienoa, että kellot ovat alkaneet kiinnostamaan. Seiko on hyvä valinta. Tossa mallissa on tyyliä ja varmasti hinta-laatusuhde kohdillaan, hyvä valinta.
Varmaan kaverin alkanut kelloharrastus on taas innostanut kellojen pariin. Tietysti harmittaa ne aikoinaan myydyt kellot, joista saisi nyt tuplahinnan, mutta tällaistahan tämä on. Itseasiassa onnistuin aikanaan ostamaan sellaisia kelloja, jotka myydessä olivat sitten out of production, eli hinnat olivat ostohintaan nähden kohdillaan. Ainoa sveitsiläinen oli se minkä arvo oli pudonnut, mutta nykyään olisi sekin tuplahintainen kun ei uutena saa mistään.
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Tulipa ostettua sitten pitkän harkinnan ja vertailun jälkeen Honor watch magic 2, 46 mm -älykello. Powerista irtosi 199 eurolla. Akun kestohan tässä voi olla jopa sen 14 vuorokautta ja nyt kun noin 20 tuntia ollut ranteessa ja opetellut käyttöönottoa ja ominaisuuksia, niin akusta on hävinnyt 10%. Kunhan jää tämä aloittelu ja tutustuminen, siis räplääminen vähemmälle, niin tuo 2 viikon akunkesto saattaa olla oikeasti lähellä.
Viime yön unesta tullut Huawei healthiin aika kattava tieto unenlaadusta ja kestosta. Toistaiseksi vaikuttaa hyvältä ostokselta. Edellinen kello oli jostain 90 -luvulta, joten uuden asian äärellä ollaan.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Ei varmaan kannata ostaa kelloa nyt. Hetken, tai ehkäpä vuoden päästä kuluttua niitä saa edullisemmin.
Perikunnat myyvät kilokaupalla.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ei varmaan kannata ostaa kelloa nyt. Hetken, tai ehkäpä vuoden päästä kuluttua niitä saa edullisemmin.
Perikunnat myyvät kilokaupalla.
Halvempia malleja ehkä... Kalliimmat brandit tuskin kuoppaavat kovin paljon. Niille on aina ostajia joilla on liitua piirtää.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Into kelloihin loppui vajaa 10v sitten, mutta nyt alkaa taas kiinnostaa. Pistin ekan harrastuskellon tilaukseen. Olen aika lääpällään näihin vintagen oloisiin laitoksiin, jotka ovat kuitenkin sen kokoisia, että täyttävät ranteen. Seiko SNKM97. Seikot aika edullisia. Tämäkin periaatteessa myyty loppuun jo aikoja sitten(2014 malli), mutta silti 150€+mahdolliset tullimaksut.
Tulipa tilattua Seikoon hankaremmi. Liitteenä kuva minkälainen lopputulos tulee olemaan. Kello vielä postin syövereissä. Maanantaina pitäisi saapua perille.
 

Liitteet

  • 22053963005_36340de793_h.jpg
    22053963005_36340de793_h.jpg
    365,2 KB · kertaa luettu: 272
Viimeksi muokattu:

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tulipa tilattua Seikoon hankaremmi. Liitteenä kuva minkälainen lopputulos tulee olemaan. Kello vielä postin syövereissä. Maanantaina pitäisi saapua perille.
En ole mikään nahkaremmien ystävä mutta tuo sopii todella hyvin. On muuten erittäin hieno muotokieli tuossa Seikossa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: moby

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
En ole mikään nahkaremmien ystävä mutta tuo sopii todella hyvin. On muuten erittäin hieno muotokieli tuossa Seikossa.
Ainoa mikä tuossa häiritsee on tuo lumen puute. Tokihan näitä voi modata taulun ja viisareiden osalta. Toisaalta alle 200€ tiukua ei jaksa ruveta muuttamaan samalla rahalla. Toi hihna muuten maksoi 25€ posteineen. Puolassa tekevät käsityönä. Valmistajan sivut vain puolaksi, mutta maililla voi kysyä ja antavat ohjeet miten tilata. Värit ja malli valittavissa vapaasti. PATTINI paski do zegarków - producent
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hiukan ehkä vierestä, mutta jokunen päivä sitten oli lehdessä (IS?) juttua kelloseppäkoulun haasteista rahoituksen suhteen. Jutussa kävi ilmi, että Suomen Espoossa on viimeinen kelloseppiä valmistava koulu?! Kyllähän tuolle pitäisi joku rahasysteemi saada, täysin ainutlaatuinen opinahjo. Muualta maailmaltakin tullut viestiä, että säilyttää pitäisi. Suomestahan tulee ilmeisen päteviä kelloseppiä? Onko palstan asiantuntijoilla tästä tietoa?
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hiukan ehkä vierestä, mutta jokunen päivä sitten oli lehdessä (IS?) juttua kelloseppäkoulun haasteista rahoituksen suhteen. Jutussa kävi ilmi, että Suomen Espoossa on viimeinen kelloseppiä valmistava koulu?! Kyllähän tuolle pitäisi joku rahasysteemi saada, täysin ainutlaatuinen opinahjo. Muualta maailmaltakin tullut viestiä, että säilyttää pitäisi. Suomestahan tulee ilmeisen päteviä kelloseppiä? Onko palstan asiantuntijoilla tästä tietoa?
Harmi ettei vielä ole riittävästi? tarpeeksi varakkaita suomalaisia kelloseppiä maailmalla, jotka pystyisivät koulun pelastamaan rahoituksella.
 

Fordél

Jäsen
Hiukan ehkä vierestä, mutta jokunen päivä sitten oli lehdessä (IS?) juttua kelloseppäkoulun haasteista rahoituksen suhteen. Jutussa kävi ilmi, että Suomen Espoossa on viimeinen kelloseppiä valmistava koulu?! Kyllähän tuolle pitäisi joku rahasysteemi saada, täysin ainutlaatuinen opinahjo. Muualta maailmaltakin tullut viestiä, että säilyttää pitäisi. Suomestahan tulee ilmeisen päteviä kelloseppiä? Onko palstan asiantuntijoilla tästä tietoa?

Kyllä, tasaisin väliajoin Kelloseppäkoulu on tuntunut olevan lakkautusuhan alla, mikä on käsittämätöntä. Kyseessä on kansainvälisestikin hyvin arvostettu oppilaitos, josta valmistuneet käsittääkseni työllistyvät hyvin. Ihan kaikista kouluista Suomessa ei voi sanoa samaa. Sieltä valmistuneet kellosepät ovat tosiaan haluttuja osaajia maailmalla.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tulipa tilattua Seikoon hankaremmi. Liitteenä kuva minkälainen lopputulos tulee olemaan. Kello vielä postin syövereissä. Maanantaina pitäisi saapua perille.
Perhana. Puolan posti bannannut kaikki ulkomaille lähtevät lähetykset. Ei tarvitse pidättää hengitystä koska remmi ehtii Suomeen.
 

Fordél

Jäsen
Perhana. Puolan posti bannannut kaikki ulkomaille lähtevät lähetykset. Ei tarvitse pidättää hengitystä koska remmi ehtii Suomeen.

Onpas harmillinen juttu. Itellä oli sama homma postilakon aikana. Kyllä kuumotti odotella ulkomailta saapunutta rannekelähetystä, joka odotteli ulkomaanterminaalissa jokusen viikon. No jossain vaiheessa se vielä sieltä saapuu.

Itse pohdin seuraavaa mahdollista hankintaa. Paljon on eri vaihtiksia (Datejust, Explorer I, Speedmaster, Zenith Defy jne.), mutta ensin pitäisi saada myytyä ainakin yksi kello nykyisestä kokoelmasta pois. Nyt on tultu siihen pisteeseen, että jonkun täytyy lähteä, jotta uusi voi tulla tilalle. Itse asiassa kokoelmaa voisi jopa määrällisesti pienentää.
 
Viimeksi muokattu:

F#21

Jäsen
Pahoittelut teille oikeiden kellokoneistojen faneille jo etukäteen kysymyksestä.

Löytyykö foorumilta kokemuksia Garmin Fenix 6 Pro tai 6X osalta? Tässä jo pidempään himoinnut tuota ja mahdollisuuksia käyttää sitä urheiluissa myös. Tällä hetkellä omistan golfkellona Approach S60 ja tekisi tosiaan mieli päivitellä siitä vähän monipuolisempaan kelloon, joka kuitenkin hoitaisi myös golfkellon virkaa.
 

hege

Jäsen
Noniin, tuli laitettua oman isoisän 60-vuotislahja Casio taas kuntoon kun kaiverrus nimen osalta kävi pojalle. Itse sain kellon ylioppilahjaksi vuonna 1990 ja kello ollut ”seisonnassa” viimeiset 15 vuotta, onneksi selvittiin pariston vaihdolla ja rannekkeen pienennyksellä. Alkuperäinen omistaja sai kellon kesällä -81. Toivotaan, että pysyy läjässä vielä pitkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös