Olen tainnut tähänkin ketjuun kirjoitella jotain, mutta laitanpa nyt kuitenkin muutaman pennin likoon uudelleen. Kelloja en ole erityisemmin käytellyt, mitä nyt lapsena oli jokusen vuoden kello ja olisiko hetken aikaa nuorena miehenäkin ollut.
Muutama vuosi sitten hyppäsin lennosta Garminin matkaan, ja nyt on toinen Venu ranteessa putkeen. En yli kymmeneen vuoteen edes kaivannut kelloa ranteeseeni, koska kännykästä sen ajan näki kuitenkin, mutta nuo älyominaisuudet veivät mennessään ja totuttivat samalla siihen, että jokin paino ranteessa nököttää - en ylipäätään pidä koruja, joten minulla oli lievä kynnys alkaa käyttämään kelloakaan.
Älykello ei aina ole se pukevin ratkaisu kaikkien vaatteiden kanssa, mutta tämä ratkesi, kun sain perinnöksi Leijonan. Vähän liian siro makuuni, mutta meni tuossa ainakin juhlavampien vaatteiden kera. Mutta niin se vain kalteva pinta toimii, ja nyt katselen jotain pienen budjetin arkikelloa.
Tykkään vähän jytkymmistä vehkeistä, ja tällä hetkellä Tissotin T Race olisi piikkipaikalla:
| RivoliShop.com
Myös saman brändin Seastar on kiva, mutta jättäisin tuon ulkoasun kuitenkin seuraavan hintaluokan kellolle, Tag Heuerin F1 kun on vähän samaa näköä.
Täällä korut ja kellot ovat kovassa huudossa, ja enempi-vähempi virallista myyjää löytyy joka torilta ja ostarilta. Ajattelin kuitenkin aloittaa ihan virallisesta liikkeestä ja rajata budjetin nyt tuohon 500-600 euroon ekan kellon osalta, hinnat ovat about samat kuin Suomessa, ellei joku satunnainen kamppis osu kohdilleen.
Btw Mulla on vahva fiilis, että joskus vuosi-pari sitten kirjoittelin vähän vastaavanlaisen viestin, mutta en sitä löytänyt. Nyt kuitenkin kello on käynyt jo ranteessa ja hyväksi havaittu. Pitäisi vain ehtiä käymään parissa eri liikkeessä, jos tarjonnassa pientä eroa olisi.
Onko muuten olemassa jotain lyhyttä oppimäärää erilaisista kelloista, koneistoista yms? Voi olla YouTube, blogi tai ihan vanhanaikainen artikkeli.