Rannekello-ketju

  • 283 188
  • 989

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kun syksy saapuu ja taas perinteinen ajankohtaan selkeästi sidottu kellokuume niin on alkanut polttelemaan De Motun kellot, harmi kun uudet mustatauluiset r42 mallit ovat loppuneet joka paikasta, lompakon kannalta toisaalta hyvä että ovat.

Yksi uusi tuttavuus joka olisi lompakkoyställisempi löytyisi Ruotsinmaalta, eli siis Nezumi merkkinen kello jolta löytyis useampikin kaunis malli alle 400e hintaan Seikon quartz koneistolla. Tuossa linkki kelloihin -> All Nezumi Watches - In Stock - Ready to ship | NEZUMI ® Studios
 

julle-jr

Jäsen
Mitäs mieltä Sinnin tuotteista? Mielestäni Arktis II on kirjaimellisesti jäätävän hieno kello, mutta minulla ei ole sinänsä tietoa valmistajasta ja sen laatumaineesta. Jossain vaiheessa jos tämä yleinen taloudellinen epävarmuus helpottaa, on tämä vakavassa harkinnassa kertyneiden puskureiden yhdeksi purkureitiksi.

Siihen asti ranteessa on useimmiten Longinesin Legend Diver tai joskus kvartsi Certina DS2. Legend Diver toki on ranteessa silti jatkossakin, pidän kovasti sen selkeydestä. Jotenkin se on mielestäni onnistunut kokonaisuus, no date -malli olisi ehkä vielä omaani parempi.
 
Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Nyt kun syksy saapuu ja taas perinteinen ajankohtaan selkeästi sidottu kellokuume niin on alkanut polttelemaan De Motun kellot, harmi kun uudet mustatauluiset r42 mallit ovat loppuneet joka paikasta, lompakon kannalta toisaalta hyvä että ovat.
Noi First edition mustatauluiset R42:t on varmaan jo pidempään ollut loppu, mutta kannattaa tuo MK II sunburst blue-taulu tsekata livenä. Itse sinistä taulua vierastavana Joudun toteamaan, että se on uskomattoman hieno livenä, varsinkin auringossa aivan törkeän hieno. Saa sieltä kyllä mustatauluisena sen uuden automaatin DM-Z:n, vaikka niitä ei De Motun nettisivuilla näykään. Odotusaika 2-3 kk. Hinta tosin ”vähän kovempi”.
 

Fordél

Jäsen
Mitäs mieltä Sinnin tuotteista? Mielestäni Arktis II on kirjaimellisesti jäätävän hieno kello, mutta minulla ei ole sinänsä tietoa valmistajasta ja sen laatumaineesta. Jossain vaiheessa jos tämä yleinen taloudellinen epävarmuus helpottaa, on tämä vakavassa harkinnassa kertyneiden puskureiden yhdeksi purkureitiksi.

Omaa kokemusta ei ole, mutta muiden kokemusten perusteella niin laatu on kunnossa ja Sinnillä on todella hyvä maine kellopiireissä. Tekninen kellomerkki, joka tekee kestäviä ja hinta-lastusuhteeltaan hyviä kelloja. Toki ei mikään erityinen arvonsäilyttäjä vaikka kyllähän Sinneille hyvin ostajia löytyy, jos kellostaan haluaa päästä eroon. Arktis II on todella hieno kello, tosin hintaakin on uutena jo "tuntuvanlaisesti" :)

Siihen asti ranteessa on useimmiten Longinesin Legend Diver tai joskus kvartsi Certina DS2. Legend Diver toki on ranteessa silti jatkossakin, pidän kovasti sen selkeydestä. Jotenkin se on mielestäni onnistunut kokonaisuus, no date -malli olisi ehkä vielä omaani parempi.

Hyvä kaksikko, jota toi Sinn täydentäisi hyvin. Legend Diverin päivyrittömän version hinnat ovat muten karanneet pilviin ja ovat haluttuja keräilijöiden piirissä. Se juna meni ainakin multa jo:)
 

Kyy99

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Pientä päivitystä tänne. Ollut vähän vilkkaampaa kellokaupoilla viime kuukaudet. Puhuin aiemmin tuosta Rolexin OP 36:sta sinisellä "exp1" taululla arabailaisilla numeroilla. Se tuli ostettua ja sattuikin itseasiassa juuri sopivasti, kun kyseinen malli lopetettiin.

Tämän lisäksi tuli ostettua klassikko Omegan kuukello hesaliitilla. On tämä vain mainio kello, mutta ehdottomasti ainakin omaan kapeaan ranteeseen vaatii nahkaranneketta. Teräsrannekkella ei niin sopusuhtainen omaan ranteeseen. Hesaliitti on itselle se juttu tässä ja manuaalikone.

Kolmantena kellona hommasin vielä tyttären syntymän kunniaksi Kari Voutilainen & Leijona yhteistyön Oivan valkoisella taululla. En aluksi pitänyt tätä mitenkään erikoisena, mutta kokeiltuani livenä tätä niin mieli muuttui. Pukukellon taulu, mutta mielestäni enemmän yleiskello kuin pukukello kohtuullisen paksun kopan takia. Laatutuntuma on todella hyvä hintaansa nähden ja itseasiassa tuonut varmaan parhaan fiiliksen näistä kolmesta kellosta. Leijonan kronot ovat liian isoja itselle, mutta tämä istuu ranteeseen todella hyvin.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Hirsc Lucca perhoslukolla toimii mainiosti Speedyn kanssa. Ja onnea näistä.
itse olen 20 vuoden aikana tullut siihen tulokseen että less is more ja kierrossa on aika varmasti pysyvästi DJ41 sinisellä taululla, GMT-master 2 ”Batman” ja Omega Speedmaster 1957 re issue.
 

Kyy99

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Hirsc Lucca perhoslukolla toimii mainiosti Speedyn kanssa. Ja onnea näistä.
itse olen 20 vuoden aikana tullut siihen tulokseen että less is more ja kierrossa on aika varmasti pysyvästi DJ41 sinisellä taululla, GMT-master 2 ”Batman” ja Omega Speedmaster 1957 re issue.

Kiitos. Hyvänäköinen tuo Lucca.

Less is more on omakin ajatusmaailma useimmissa asioissa, kellojen kanssa näköjään vähän haussa, heh. Toki näissä on se hyvä juttu, että mikäli joskus haluaa pienentää kokoelman muutamaan tai jopa yhteen kelloon niin pystyy realisoimaan kohtuu järkevällä hinnalla. Tuo sinun trio on hyvä, sopivan erilaisia kaikki.
 

Fordél

Jäsen
Pientä päivitystä tänne. Ollut vähän vilkkaampaa kellokaupoilla viime kuukaudet. Puhuin aiemmin tuosta Rolexin OP 36:sta sinisellä "exp1" taululla arabailaisilla numeroilla. Se tuli ostettua ja sattuikin itseasiassa juuri sopivasti, kun kyseinen malli lopetettiin.

Tämän lisäksi tuli ostettua klassikko Omegan kuukello hesaliitilla. On tämä vain mainio kello, mutta ehdottomasti ainakin omaan kapeaan ranteeseen vaatii nahkaranneketta. Teräsrannekkella ei niin sopusuhtainen omaan ranteeseen. Hesaliitti on itselle se juttu tässä ja manuaalikone.

Kolmantena kellona hommasin vielä tyttären syntymän kunniaksi Kari Voutilainen & Leijona yhteistyön Oivan valkoisella taululla. En aluksi pitänyt tätä mitenkään erikoisena, mutta kokeiltuani livenä tätä niin mieli muuttui. Pukukellon taulu, mutta mielestäni enemmän yleiskello kuin pukukello kohtuullisen paksun kopan takia. Laatutuntuma on todella hyvä hintaansa nähden ja itseasiassa tuonut varmaan parhaan fiiliksen näistä kolmesta kellosta. Leijonan kronot ovat liian isoja itselle, mutta tämä istuu ranteeseen todella hyvin.

Tyylikäs ja monipuolinen kolmikko, onnittelut. Tossa on hyvä kolmen kellon kokoelma, josta löytyy kelloa moneen käyttöön.

Nahkarannekkeella saa tosiaan kelloa vähän sirommaksi käteen. Mulla sama juttu Tudor BB GMT:n kanssa. Kyllähän se metallillakin menee, mutta nahkarannekkeella istuu paremmin. @SamSpade ehdottama Hirschin Lucca on hyvä vaihtis Speedyyn. Jos haluaa rouheempaa niin Hirsch Tritone vois olla toinen. Multa löytyy molemmat ja oon tosi tyytyväinen.

Itse olen 20 vuoden aikana tullut siihen tulokseen että less is more ja kierrossa on aika varmasti pysyvästi DJ41 sinisellä taululla, GMT-master 2 ”Batman” ja Omega Speedmaster 1957 re issue.

Tässäkin on kyllä semmonen kolmikko, että mitäpä sitä tähyilemään aidan toiselle puolelle.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Onkos jengillä noita Aarni -kelloja. Aluksi en niistä digannu, mutta nyt kun facekin tunkee koko ajan kellomainoksia kun oon kelloja katsellu, niin on ns. alkanut Aarni kiinnostaan. Kauniita ja elegantteja, simppeleitä...
Tosin just tuli Timberland ostettua niin toista kelloa ei heti viitsi ostaa...

Diesel Mr Daddy 2.0 on kanssa ihan jäätävä. Tosin taitaa olla jo vähän vanha malli. Tosin mulle ihan sama
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Onkos jengillä noita Aarni -kelloja. Aluksi en niistä digannu, mutta nyt kun facekin tunkee koko ajan kellomainoksia kun oon kelloja katsellu, niin on ns. alkanut Aarni kiinnostaan. Kauniita ja elegantteja, simppeleitä...
Tosin just tuli Timberland ostettua niin toista kelloa ei heti viitsi ostaa...

Diesel Mr Daddy 2.0 on kanssa ihan jäätävä. Tosin taitaa olla jo vähän vanha malli. Tosin mulle ihan sama

On juu aika härskin kokoinen dieselin mr.daddy 2.0. Too much.

Miten, onko seikon kvartsikellot mistään kotoisin? Chronograph sarjalaisia vähän miettinyt, nuorelle pojalle rippilahjaksi? Vai onko noissa parin kolmen sadan kvartsikelloissa ylipäätään laadullisia eroja? Automaatin ostaisin mielummin, mutta tiedän, että kvartsien ulkonäkö miellyttää saajaa enemmän (pitää olla kiiltävää, sporttia, mittaria ja "tyyliä" ) + automaattikello kuitenkin vaatii ehkä vähän ymmärrystä ja huoltoa. Mielummin analoginen, kuin digitaalinen, ja g-shock liian överi ehkäpä.

Lähinnä, että hajoaako nuo muutaman sadan kvartsikellot helpolla? Seiko sentään mielestäni laadukas kellojen valmistaja, niin mielummin ostaisin seikon tai ehkäpä casion(?) , kuin jonkun vaatebrändin (tommy Hilfiger, guess, jne.).

Festinan tour de france olisi varmaan nappivalinta ulkonäöltäön, ehkä jopa vähän överikin, mutta ei taida uusia malleja oikein suomesta löytyä..?

Vai mitä kokemuksia porukalla on kvartsikelloista hintaluokassa 200-400?
 
Viimeksi muokattu:

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
On juu aika härskin kokoinen dieselin mr.daddy 2.0. Too much.

Miten, onko seikon kvartsikellot mistään kotoisin? Chronograph sarjalaisia vähän miettinyt, nuorelle pojalle rippilahjaksi? Vai onko noissa parin kolmen sadan kvartsikelloissa ylipäätään laadullisia eroja? Automaatin ostaisin mielummin, mutta tiedän, että kvartsien ulkonäkö miellyttää saajaa enemmän (pitää olla kiiltävää, sporttia, mittaria ja "tyyliä" ) + automaattikello kuitenkin vaatii ehkä vähän ymmärrystä ja huoltoa. Mielummin analoginen, kuin digitaalinen, ja g-shock liian överi ehkäpä.

Lähinnä, että hajoaako nuo muutaman sadan kvartsikellot helpolla? Seiko sentään mielestäni laadukas kellojen valmistaja, niin mielummin ostaisin seikon tai ehkäpä casion(?) , kuin jonkun vaatebrändin (tommy Hilfiger, guess, jne.).

Festinan tour de france olisi varmaan nappivalinta ulkonäöltäön, ehkä jopa vähän överikin, mutta ei taida uusia malleja oikein suomesta löytyä..?

Vai mitä kokemuksia porukalla on kvartsikelloista hintaluokassa 200-400?
Kokemuksia on tällaisesta:


On tosin ollut lipaston laatikossa reilut 10 v, mutta suunnitelmissa on herättää se henkiin ja ottaa taas käyttöön.
Pariston vainto, lasikkeen hionta ja uusi ranneke (nahkainen metallisen sijasta) pitää tehdä.
Kellohan oli ihan ok, kronografi kun on, niin hyvin pysyi ajassa. Itse pidän neliskanttisista kelloista niin miellytti silmää.
 

Fordél

Jäsen
Miten, onko seikon kvartsikellot mistään kotoisin? Chronograph sarjalaisia vähän miettinyt, nuorelle pojalle rippilahjaksi? Vai onko noissa parin kolmen sadan kvartsikelloissa ylipäätään laadullisia eroja? Automaatin ostaisin mielummin, mutta tiedän, että kvartsien ulkonäkö miellyttää saajaa enemmän (pitää olla kiiltävää, sporttia, mittaria ja "tyyliä" ) + automaattikello kuitenkin vaatii ehkä vähän ymmärrystä ja huoltoa. Mielummin analoginen, kuin digitaalinen, ja g-shock liian överi ehkäpä.

Lähinnä, että hajoaako nuo muutaman sadan kvartsikellot helpolla? Seiko sentään mielestäni laadukas kellojen valmistaja, niin mielummin ostaisin seikon tai ehkäpä casion(?) , kuin jonkun vaatebrändin (tommy Hilfiger, guess, jne.).

Festinan tour de france olisi varmaan nappivalinta ulkonäöltäön, ehkä jopa vähän överikin, mutta ei taida uusia malleja oikein suomesta löytyä..?

Vai mitä kokemuksia porukalla on kvartsikelloista hintaluokassa 200-400?

Omakohtaista kokemusta ei ole edullisemman pään kvartsikronoista, mutta en nyt ole törmännyt mihinkään erityisiin ongelmiin. Suosittelen ostamaan nimenomaan jonkun varsinaisen kellomerkin, kuten Seikon tai Citizenin kellon muotibrändin sijaan. Jos jotain käy niin kunnon kellomerkin kelloon voi todennäköisemmin tehdä jotain.

Seikolta suosittelisin kvartsikronoista Flightmaster -mallia. Siinä on todella paljon kelloa pienellä rahalla. Ulkonäöllisestikin sellainen, että kestää aikaa ja voisi hyvin sopia nuoremmallekin kaverille, mutta mennä vuosia.
 
Viimeksi muokattu:

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Onko palstalaisilla mielipiteitä Zenithin uudesta El Primero Chronomaster Sport-mallista?

Omaan silmään tuossa osuu kohdalleen ihan kaikki. Kovat speksit, sopivat mittasuhteet ja monipuolisuutta mihin tahansa käyttötarkoitukseen. Daytona-henkisiähän kaikki valkotauluiset ja mustakehäiset sportti-kronot ovat luonnostaan, mutta kyllä tämä selvästi sielultaan El Primero kuitenkin on.

Mulla tulee ensi vuonna pyöreitä täyteen ja epävirallisesti olin jo ryhtynyt säästämään vastikään julkaistuun päivitettyyn Speedmasteriin, mutta nyt rupesin miettimään että pitäisikö sittenkin vetää vyötä vielä yksi reikä tiukemmalle ja tähdätä tähän. Toisaalta jos budjetin nostaa kymppitonniin niin se avaa kyllä sitten paljon muitakin ovia jo. On tämä yksi työmaa.
 

Fordél

Jäsen
Onko palstalaisilla mielipiteitä Zenithin uudesta El Primero Chronomaster Sport-mallista?

Omaan silmään tuossa osuu kohdalleen ihan kaikki. Kovat speksit, sopivat mittasuhteet ja monipuolisuutta mihin tahansa käyttötarkoitukseen. Daytona-henkisiähän kaikki valkotauluiset ja mustakehäiset sportti-kronot ovat luonnostaan, mutta kyllä tämä selvästi sielultaan El Primero kuitenkin on.

Kyllä, Zenithiltä aikalailla nappisuoritus. Näyttää todella hyvälle ja tosiaan ihan El Primerolle. Daytona tulee toki varmasti monella mieleen, mutta lopulta se liittyy hyvin pitkälti tohon keraamiseen bezeliin. Jos sen vaihtaisi teräksiseen ja vähän eri designiin, Daytona-vertauksia tuskin paljoa kuulisi. Noi muut designelementit ovat hyvin pitkälti tuttuja Zenithin historiasta.

Mulla tulee ensi vuonna pyöreitä täyteen ja epävirallisesti olin jo ryhtynyt säästämään vastikään julkaistuun päivitettyyn Speedmasteriin, mutta nyt rupesin miettimään että pitäisikö sittenkin vetää vyötä vielä yksi reikä tiukemmalle ja tähdätä tähän. Toisaalta jos budjetin nostaa kymppitonniin niin se avaa kyllä sitten paljon muitakin ovia jo. On tämä yksi työmaa.

Pahan pistit. Tolla budjetilla tosiaa irtoisi vaikka mitä, mutta sekä Speedy että tämä Zenith tarjoavat varmasti hyvää vastinetta rahalle. Tolla budjetilla ja aikataululla voisi toki ilmoittautua moniin Rolex-jonoihinkin. Mutta kuten aina muulloinkin, tässäkin kohtaa kannattaa suosittaa vain hankkimaan sen kellon, joka kolahtaa itselle koviten. Ja se selviää monesti parhaiten rannettamalla mahdollisimman erilaisia kelloja.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Tyttöystävä osti Elisalta tollasen Polarin Vantage M -urheilukellon. No tänään se tuli ja ihmeteltiin sitä tässä kolmisen tuntia. Hän ihmetteli, mistä näytön kirkkauden saa säädettyä täysille niin että näytön näkee hyvin. Itse ihmettelin alusta alkaen, että mistä tällainen 5-vuotiaiden silmille sopiva laite on tullut. Resoluutio ja näytön (aktuaalinen) koko ylipäätään täyttä sitä itseään. Yritin pari tuntia päivittää, kunnes tajusin, että tässä se on. 250e (280 ovh.) multisport kello. Puhuin tyttöystäväni ympäri, että tilaisi tollasen kun oma älykelloni, joka on Huawei Watch GT2. No, tämä onnistui ja palautukseen menee tuo Polar.

Järkyttävä ensikosketus itsellä Polariin.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
@Varis Oletko tsekannut Speedmaster Racing;n. Siinä on kohtuu edullinen ja hyvän oloinen kello. Värimaailmassakin on vaihtoehtoja.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
@Varis Oletko tsekannut Speedmaster Racing;n. Siinä on kohtuu edullinen ja hyvän oloinen kello. Värimaailmassakin on vaihtoehtoja.
Joo kyllä Omegoita on pyöritelty varmaan koko katalogi läpi täältä ruudun takaa. Racingit on siistejä kelloja, mutta joku ei ihan natsaa. Speedmastereista Moonwatchin lisäksi kysymykseen voisi tulla oikeastaan vain '57 sillä perinteisellä värityksellä.

Kävin viime viikolla vähän jo tekemässä kenttätutkimusta ja marssin sisään erääseen keskustan liikkeeseen testaamaan miltä kellot livenä näyttävät. En tiedä oliko vika siinä ettei tälläinen nuori jannu SKX kädessä varsinaisesti vaikuta massimieheltä vai oliko myyjällä vain huono päivä, mutta kokemus oli kyllä kehno. Sain katsoa niitä malleja mitä halusin ja kaikki perustiedot kyllä ladottiin kelloista pöytään, mutta yleisfiilis oli se että äijää vitutti olla duunissa ja minusta haluttiin mahdollisimman nopeasti eroon. Omegan vitriinistä tsekkasin itseäni kiinnostavat mallit ja sen jälkeen päätin päästää ukon jälleen nauttimaan tyhjän liikkeen rauhasta. Ensi kerralla menen johonkin muualle.

Seamaster 300M valkoisena oli positiivinen yllätys. Siinä on joku yhdistelmä työkalumaisuutta ja tyylikkyyttä joka vetoaa. Ehdottomasti menee harkintalistalle ja olisi huomattavasti halvempikin kuin suurin osa pyörittelemistäni vaihtoehdoista.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Tyttöystävä osti Elisalta tollasen Polarin Vantage M -urheilukellon. No tänään se tuli ja ihmeteltiin sitä tässä kolmisen tuntia. Hän ihmetteli, mistä näytön kirkkauden saa säädettyä täysille niin että näytön näkee hyvin. Itse ihmettelin alusta alkaen, että mistä tällainen 5-vuotiaiden silmille sopiva laite on tullut. Resoluutio ja näytön (aktuaalinen) koko ylipäätään täyttä sitä itseään. Yritin pari tuntia päivittää, kunnes tajusin, että tässä se on. 250e (280 ovh.) multisport kello. Puhuin tyttöystäväni ympäri, että tilaisi tollasen kun oma älykelloni, joka on Huawei Watch GT2. No, tämä onnistui ja palautukseen menee tuo Polar.

Järkyttävä ensikosketus itsellä Polariin.
Nämä on ihan makuasioita, eihän tuo mikään huippu älykello olekaan etenkin ulkoisilta ominaisuuksiltaan. Mulla tuo on nyt ollu reilut 2v urheilukellona ja edelleen olen tyytyväinen siihen mitä tuo tarjoaa nimenomaan harjoituksiin liittyen. Myös unen seuranta esim. sykkeiden kautta on kiinnostanut mua ja plussaa myös se, ettei aina tarvitse muistaa sykevyötä pukea ylle jos haluaa jonkun suorituksen sykettä seurata.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
@Varis tsekkaa myös Jaeger-LeCoultre Polaris. Siinä on kello horologian (ei siis liity hutsuihin, vaan kelloihin) huipulta, vie Rolleakin 6-0.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Nämä on ihan makuasioita, eihän tuo mikään huippu älykello olekaan etenkin ulkoisilta ominaisuuksiltaan. Mulla tuo on nyt ollu reilut 2v urheilukellona ja edelleen olen tyytyväinen siihen mitä tuo tarjoaa nimenomaan harjoituksiin liittyen. Myös unen seuranta esim. sykkeiden kautta on kiinnostanut mua ja plussaa myös se, ettei aina tarvitse muistaa sykevyötä pukea ylle jos haluaa jonkun suorituksen sykettä seurata.
Juu totta, makuasioita.

Itse hommasin sillai 50/50 älykello/urheilukello suhteella, ja toi Huawein GT2 on kyllä toiminut mainiosti. Visuaalisesti voi muokata näyttöä omansanäköiseksi ja saa kirkkaudet tappiin. Toki en ole kaikkiin ominaisuuksiin tutustunutkaan, mutta sykkeenmittaus, kaikennäköiset lenkit sekä niiden antamat tiedot ja unenseuranta toiminut aika luotettavan oloisesti. Ja tuo parin viikon akunkesto piptää jotakuinkin paikkansa, jos perus sykkeenseuranta on käytössä vain tyyliin.
 

Fordél

Jäsen
Kävin viime viikolla vähän jo tekemässä kenttätutkimusta ja marssin sisään erääseen keskustan liikkeeseen testaamaan miltä kellot livenä näyttävät. En tiedä oliko vika siinä ettei tälläinen nuori jannu SKX kädessä varsinaisesti vaikuta massimieheltä vai oliko myyjällä vain huono päivä, mutta kokemus oli kyllä kehno. Sain katsoa niitä malleja mitä halusin ja kaikki perustiedot kyllä ladottiin kelloista pöytään, mutta yleisfiilis oli se että äijää vitutti olla duunissa ja minusta haluttiin mahdollisimman nopeasti eroon. Omegan vitriinistä tsekkasin itseäni kiinnostavat mallit ja sen jälkeen päätin päästää ukon jälleen nauttimaan tyhjän liikkeen rauhasta. Ensi kerralla menen johonkin muualle.

Seamaster 300M valkoisena oli positiivinen yllätys. Siinä on joku yhdistelmä työkalumaisuutta ja tyylikkyyttä joka vetoaa. Ehdottomasti menee harkintalistalle ja olisi huomattavasti halvempikin kuin suurin osa pyörittelemistäni vaihtoehdoista.

Onpas harmillinen kokemus. Itsellä ollut ihan hyvät kokemukset Hkin Omega-liikkeiden asiakaspalvelun suhteen. Asiakkaan habituksellahan ei pitäisi olla mitään merkitystä vaan aina pitäs tulla hyvä palvelu ja asiakkaalle tervetullut olo, mutta etenkin jos on SKX ranteessa:) Onneksi kelloliikkeiden suhteen näin yleensä näin onkin, toisinkuin esim. autokaupoissa.
 

Kyy99

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Onko palstalaisilla mielipiteitä Zenithin uudesta El Primero Chronomaster Sport-mallista?

Omaan silmään tuossa osuu kohdalleen ihan kaikki. Kovat speksit, sopivat mittasuhteet ja monipuolisuutta mihin tahansa käyttötarkoitukseen. Daytona-henkisiähän kaikki valkotauluiset ja mustakehäiset sportti-kronot ovat luonnostaan, mutta kyllä tämä selvästi sielultaan El Primero kuitenkin on.

Mulla tulee ensi vuonna pyöreitä täyteen ja epävirallisesti olin jo ryhtynyt säästämään vastikään julkaistuun päivitettyyn Speedmasteriin, mutta nyt rupesin miettimään että pitäisikö sittenkin vetää vyötä vielä yksi reikä tiukemmalle ja tähdätä tähän. Toisaalta jos budjetin nostaa kymppitonniin niin se avaa kyllä sitten paljon muitakin ovia jo. On tämä yksi työmaa.

Näyttää todella hyvältä omaan silmään eritoten tuo valkoinen version. Oletko päässyt kokeilemaan tuota livenä vai onko vielä edes saatavilla? Sehän sen pitkälti ratkaisee kun livenä näkee, että miten toimii. Uusi speedy vaikuttaa sekin todella hyvältä, mutta kyllä näen itse tuon Zenithin mielenkiintoisempana vaihtoehtona. Se kannattaa pitää mielessä, että Zenitheistä saa aika hyvin alennuksia, joten hintaero esim. Daytonaan muodostuu kyllä ihan merkittäväksi. Ei sillä, että millään näistä kolmesta vikaan menisin :)
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Harkinnassa olisi toisen kellon ostaminen ja olen miettinyt kellonpyöritintä. Mitäs palstahenkilöt suosittelevat, jotta kello pysyisi ajassa?
 

Fordél

Jäsen
Harkinnassa olisi toisen kellon ostaminen ja olen miettinyt kellonpyöritintä. Mitäs palstahenkilöt suosittelevat, jotta kello pysyisi ajassa?

Kellon virittämistä käsin. Kellonpyöritin on 99 %:ssa tapauksista turha laite. Ainoa jollain tapaa järkevä perustelu moisen hankinnalle on, jos omistaa kellon, jossa on monia komplikaatioita (päivä, päivämäärä, kuukausi, kuunkierto jne.), ja kellon säätäminen kohdilleen pysähtymisen jälkeen on vaivalloista.

Pyöritin on kärjistäen sama kuin pitäisi koko ajan autoa käynnissä, jotta voisi hypätä suoraan ajoon. Se vain kuluttaa ihan turhaa kellon koneistoa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Onkos porukalla kokemusta kellojen ostosta laatukellot.fi sivustosta. Tommonen kiinnostais itseä


 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös