Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

• 932 966
  • 4 656

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Tämä on tosiaan vähän tällaista kun ei tiedä miten kukin treenaa. Itsekin tunnen paljonkin jengiä, jotka eivät koskaan vedä sellaista treeniä jossa vyötä tarvittaisiin. Kaikki on siis kovin tapauskohtaista ja vanha tottushan on, että kaikkiin treenivinkkeihin kannattaa suhtautua hieman varauksella ja omaa järkeä sekä harkintaa käyttäen.

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Kovat jätkät leikkauttaa selkää? Mulla on vahvat vatsa ja selkälihakset, mutta myös pitkä selkä ja "vaivana" liikkuva alaselkä. En oo pahemmin napsauttanut selkääni ilman vyötä painojen kanssa rimpuillessani - lätkässä kylläkin muutaman kerran - mutta en ainakaan suorin jaloin maastavedossa lähde urheilemaan ilman vyötä vaikka selän saakin suht helpolla fasettilukkojen napsuttelulla kuntoon. Neuvon selän kanssa urheillessa käyttämään tervettä järkeä sillä kovatkin jätkät käyttävät vyötä.

Selän ja keskivartalon vahvistamiseen ja myös liikkuvuuden lisäämiseen on muitakin keinoja ja kuntosalivälineitä kuin tangon kanssa leikkiminen. Vai eikö kovien jätkien kantti riitä muuhun kuin irtopainoilla elvistelyyn?

Mistähän sitä nyt aloittaisi. Kovat jätkät ei todellakaan leikkauta selkäänsä, vaan he hallitsevat selkäänsä, eikä selkä heitä. Lisäinformaationa voin kertoa sinulle, että selän stabiliteetti paranee mitä suurempaa taakkaa liikutellaan. Eli mitä enemmän on rautaa tangossa, sitä vähemmän tarvitset ulkopuolista tukea. Ellei sitten sitä rautaa ole aivan liian paljon. Sen takia et ole selkääsi napsautellut salilla. Ja kyllä, näen matkojen päähän.

Keskivartalon vahvistamiseen löytyy niin paljon tapoja kuin on treenaajia, tämä keskustelu lähti liikkeelle maastavedon vyön käyttämisestä ja sen takia olen siitä kirjoittanut. Ja tottakai terveen järjen käyttäminen on tarpeen. Kirjotukseni pointti on kaiketi se, että ihmiset antavat selän määrätä tekemisiään eivätkä ota itse hommaa ns. haltuun. Hallinta pitää olla ensin kunnossa, ennen kuin voi ruveta laittamaan painoja lisää. Ja kovat jätkät nimenomaan tekee muutakin kuin levypainoilla elvistelyä.

Esim. australialaisen jalkapallon seura Fremantle Dockersissa vatsalihasten harjoittaminen on yhytetty rinnallevedon yhteyteen. Syvät lihakset päälle ja menoksi. Niillä jampoilla on muuten keskivartalo kunnossa.

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Hauska huomio ketjusalin markkinoinnista: Järjestetään arvontoja, joissa voittaa ´ilmaista treeniä´. Homma salilla näyttää toimivan siten,että arvontaan osallistuneita soitetaan systemaattisesti läpi ja kutsutaan esittelyyn.
Vyöasiaan: Alan taas käyttää, kun asiat sitä vaativat. Näillä välityksillä esim. raskaissa jalkasarjoissa on hyvä keskivartalo tukea.Mulla ainakin jalat on luontaisesti suhteellisesti muuta vartaloa paljon vahvemmat ja vastaavat treeniin hyvin. Siksi olen aina treenannut niitä suhteessa vähemmän.26 vuoden treenikokemuksella tuntuu,että tällä keholla balanssia on ihan mahdoton saavuttaa. Siksi mieluummin vyö kuin tasainen koko kropan kehitys.
Hihnoja ja hanskoja en ole ikinä käyttänyt.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kyllä minä olen MadMiken linjoilla siinä määrin että vyö ei pelasta tai auta yhtään jos tekniikka ei ole kunnossa. Jos malttaa hioa tekniikkaansa kärsivällisesti ei tarvitse silloin vyötä. Vyö saattaa pikemminkin auttaa "pummaamisessa", kun keskinkertaisella tekniikalla revitään kun "tuntuu vyön kanssa tukevammalta". Jokaiselta kilpaurheilijaltahan kisoissa vyö löytyy kun he suorittavat, mutta eipä siellä olekaan yhtään sellaista joka ei olisi hionut tekniikkansa kuntoon.

Eli mielestäni sitten vasta kun ollaan saatu liikkeet puhtaaksi, oikeaksi, ja aletaan tavoittelemaan isoja ennätyksiä on vyöllä selkeää merkitystä, yhdeltäkään tekniikkavirheeltä ja selkävaivalta vyö ei yksinään ketään pelasta jos tekniikka on perseestä ja haetaan tuloksia liian isoilla painoilla.

Suosikkijoukkue
Turun Palloseura, Manchester United
Eli mielestäni sitten vasta kun ollaan saatu liikkeet puhtaaksi, oikeaksi, ja aletaan tavoittelemaan isoja ennätyksiä on vyöllä selkeää merkitystä, yhdeltäkään tekniikkavirheeltä ja selkävaivalta vyö ei yksinään ketään pelasta jos tekniikka on perseestä ja haetaan tuloksia liian isoilla painoilla.

Niin, totta ja kun mennään ihan tällaisiin räjähtäviin liikkeisiin, mitä nyt harvempi perusreenaajista tekee, niin vyö voi olla vain tiellä. Esim. sellainen liike kuin rinnalleveto, jota itekkin teen niin olen huomannut ja lukenutkin et vyö tuo vaan sellasta turhaa turvallisuuden tunnetta. Näissä tempauksissa yms. painonnosto liikkeissä se tekniikka vasta kunnossa pitää ollakkin, muuten selkä ensimmäisenä on klesana. Noh..ehkä tää sivus nyt aihetta, mut tähän vyöasiaan viittasin. Itse tosiaan käytän vyötä jonkinlaisten pikku loukkaantumisten jälkeen ja sit isommis painois. Muuten pyrin käyttämään myös keskivartalon lihakset mukana liikkeissä.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vinkkinä Sampiolle ja Baumgartner#22:lle, että aloittakaa suorin jaloin maastavedon tekeminen tarpeeksi pienillä painoilla, jotta saatte tekniikan kuntoon.
En väitä tekniikkaani 100% puhtaaksi, mutta mitään muuta ei ole vielä sattunut, kuin nyt siis tämä venähdys. Kevyillä on toki harjoiteltu aluksi. Joudun tekemään sarjani aika nopeaan tahtiin, joten voi olla, että alkulämmöt olivat puutteelliset ja lisäksi nostin kilomäärää ylöspäin juuri tässä kohtalokkaassa treenissä. No, lihas ei ole enää hellä ja kestää venytystäkin liki normaalisti, joten ei siinä onneksi mitään vakavampaa ollut.

SaHPKo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Aloittelija täällä terve.

Pinnistelyjen jälkeen sain itseäni niskasta kiinni ja olen nyt harjoitellut reilun kuukauden säännöllisesti aiemman "vois taas aloittaa" sijaan. Ratkaisevana tekijänä näen ruokavalion muutoksen. Sählyämässä on tullut käytyä säännöllisesti jo pitkään. Kun sitten auton oston myötä työmatkatkaan eivät ole taittuneet pyöräillen, alkoi pötsin seudulle kertymään tavaraa. Jätin perunat ja pullat sikseen (nopeat hiilihydraatit) ja aloin syödä rasvat ja hiilihydraatit (ne hitaat) erikseen. Sen seurauksena verensokeri ei heilahtele dramaattisesti ja koko ajan maistuu oikea ruoka (tummaa leipää ja kaikenlaisia kasviksia surutta) mutta ei tee mieli juurikaan mitään roskaa. Aineet siis vaihtuu tiuhaan. Olo on ollut loistava ja siksi salillakin on jaksanut käydä - no lähinnä opettelemassa liikkeitten oikein tekemistä. Rauta on kuitenkin alkanut pysymään näpissä ja se puolestaan on innostanut hakemaan sen hyvän olon uudelleen samalla tavalla.

Tähän asti olen harjoitellut jako kolmeen meiningillä; rinta, selkä, kädet 2-3 kertaa viikossa käyden. Olen tehnyt paria kolmea liikettä per kerta sekä vatsoja. Nyt tarkoitus olisi siirtyä seuraavaan, jossa joka lihasryhmälle lyödään 3 eri liikettä, paitsi jaloille, joiden lihasryhmiä reenataan kulloinkin yhden liikkeen verran :)

rinta, ojentajat, takareidet
selkä, hauikset, perse
vatsa, olkapäät, etureidet, pohkeet

kiitokset vinkeistä, erityisesti liikkeitä ja niiden kohdelihaksia listaavan sivuston linkistä. Kommentoikaa jos jaksatte!

Konnari19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä ei ehkä kokonaan tänne kuulu, mutta laitan kuitenkin.

Eli kumpi on teidän mielestä nopeampi / tehokkaampi keino saada vatsalihakset kuntoo. Oon itse tehnyt silleen, että ennen tein jotain 100-200 vatsaa päiväs ilman lisäpainoja, nyttemmin oon käynnyt salilla oon käyttänyt sellaista rutistuslaitetta, mihin lisätään niitä painoja. Oon tehny sillä jtn 15x3 jollain 25-40kg lisäpainoilla.

Eli kumpi on teidän mielestä tehokkaampi / nopeampi keino? Ja mikä sopiva määrä päivijä viikos monta kertaa noit tekis. Oon kuullut, että lepoo pitää olla kun tekee mitä tahansa "treeniä", mutta olen kuullut myös, että vatsalihakset tarvitsevat vähemmän lepoa.

Tässä ite oon ajatellut, että jos lihakset ei oo ollut tarpeeksi levossa niin tekee turhaa duunia.

Suosikkijoukkue
ILVES
Tämä ei ehkä kokonaan tänne kuulu, mutta laitan kuitenkin.

Eli kumpi on teidän mielestä nopeampi / tehokkaampi keino saada vatsalihakset kuntoo. Oon itse tehnyt silleen, että ennen tein jotain 100-200 vatsaa päiväs ilman lisäpainoja, nyttemmin oon käynnyt salilla oon käyttänyt sellaista rutistuslaitetta, mihin lisätään niitä painoja. Oon tehny sillä jtn 15x3 jollain 25-40kg lisäpainoilla.

Eli kumpi on teidän mielestä tehokkaampi / nopeampi keino? Ja mikä sopiva määrä päivijä viikos monta kertaa noit tekis. Oon kuullut, että lepoo pitää olla kun tekee mitä tahansa "treeniä", mutta olen kuullut myös, että vatsalihakset tarvitsevat vähemmän lepoa.

Tässä ite oon ajatellut, että jos lihakset ei oo ollut tarpeeksi levossa niin tekee turhaa duunia.

Mikäli tarkoituksena on saada vatsalihakset kuntoon sikspackin toivossa (itse olen tyytynyt koppaan) tai selkävaivojen takia, ei mielestäni kannata tyytyä pelkästään orjalliseen 15x3-sarjoihin vatsapenkistä vaan venyttää sarjat noin 3-4x20-30 sarjoiksi painojen ja oman jaksamisen mukaan.

Lisäksi kannattaa muistaa, että paras ärsyke saadaan tarpeeksi monipuolisella treenaamisella, joten pelkästään vatsalihasten tekeminen vatsapenkistä tai laitteesta kannattaa, kuten yleensäkin tehdä hyvin monipuolisesti. Vatsapenkistä esim. vapaalla painolla rinnalla vastusta antaen on huomattavasti tehokkaampi kuin laitteella tehty liike, mikäli suoritus on tehty kunnolla. Oli liike mikä tahansa, muisti sääntönä kannattaa pitää, että laitteesta tehty sarjan liikeradat ovat aina konemaisia ja huomattavasti suppeampi kuin vapailla painoilla tehdyt liikkeet. Lisäksi vapailla painoilla tehdessä liikkeissä saanee usein miten useamman lihasryhmän aktivoitua, jotta "pakka pysyy kasassa" ja liikkee puhtaus pysyy hallinnassa.

Vatsalihaksia harjoittaessa erinomainen masiina on voimapyörä. Simppelin näköinen laite ja todella pieni, mutta syville, stabiloiville vatsalihaksille todella loistava vaihtoehto. Mikäli tavoite on "kesäkunto 20xx" ja pyykkilautavatsan hankkiminen, kannattaa nopeasti etsiä kyseinen laite käsiinsä.

Syvien vatsalihasten harjoittaminen on myös loistava lääke selkävaivoihin. Muita liikkeitä joita stabiloivia vatsalihaksia voi harjoittaa on esimerkiksi ylätaljassa selkä tuettuna, ja painon ollessa vastuksena suorin käsin alaspäin veto - siis vähän kuin ojentajien tekeminen ylätaljasta, mutta tällä kertaa kädet ovat suorina ja liikerata on huomattavasti laajempi. Eikä pidä unohtaa vanhaa kyynärpäiden ja päkijöiden varassa ilmassa oleminen, tuokin ottaa kyseiseen lihasryhmään kunnolla.

Ja tärkeintä on muistaa, että nämäkin ovat hyvin yksilöllisiä asioita, mutta selvennetäänkö loppuun, että myöhäisessä teini-iässä olin salibandyjoukkueeni ja mm. armeijan kuntotestissä olin parhaimmistoa vatsalihastesteissä (tunnetaan myös istumaan nousuna), mutta silti kärsin todella pahoista selkävaivoista teini-iässä. Vasta pienoiset vinkit Tilkassa auttoivat näihin vaivoihin, joskin kyseisten ohjeiden mukaan, mitä tuolla annettiin, olen tehnyt korkeintaan viisi päivää harjoitteita. Improvisoin liikkeitä vielä hieman omalle kohdalleni sopivammaksi, eikä rehellisesti sanottuna selkävaivat ole armeijan jälkeen (tj 0:sta kulunut noin viitisen vuotta aikaa) vaivanneet kuin korkeintaan muutaman päivän, mutta nekin on saatu hallintaan treenaamisella tai keskiketterän aiheuttamalla kokovartalopuudutuksella.

Edit. lisätään myös vielä sen verran, että keskivartalonihaksien palautuminen on huomattavasti nopeampaa kuin muiden lihasryhmien, tämän takia niitä voikin kiusata melkeinpä päivittäin.

Vatsalihaksia harjoittaessa erinomainen masiina on voimapyörä. Simppelin näköinen laite ja todella pieni, mutta syville, stabiloiville vatsalihaksille todella loistava vaihtoehto. Mikäli tavoite on "kesäkunto 20xx" ja pyykkilautavatsan hankkiminen, kannattaa nopeasti etsiä kyseinen laite käsiinsä.

Syvien vatsalihasten harjoittaminen on myös loistava lääke selkävaivoihin.
Käyn kyllä samantien hakemassa tuollaisen. Ei sillä että haluaisin Peter Andre -sikspäkin, vaan siksi koska selkä tuppaa olemaan kipeä. "Tavallisten" vatsalihasten tekeminen tuntuu niin ajanhukalta ettei mikään. Pakkotoistossakin laite saa pelkkää ylistystä osakseen.

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Vyökeskusteluun sen verran että vaikka joillain treenaajilla liikkeiden suoritustekniikka ja tukilihakset olisivatkin kunnossa, niin mitään haittaa lannerangan tukemisesta varsinkin raskaammissa sarjoissa ei ole. Muutenkin Pekka Perustreenaajan voisi olla fiksua miettiä, että kannattaako niiden sarjapainojen aina olla niin isoja? Harjoituksen tehoa kun pystyy nostamaan muillakin keinoilla kuin painoja lisäämällä esim. noston negatiivistä vaihetta tehostamalla, palautusta lyhentämällä ja tekemällä pitempiä tai enemmän sarjoja. Välillä voi myös treenikiertoja muuttaa ja liikkeiden vaihtuvuutta kannattaa pohtia, mutta suurimmalla osalla salillakävijöistä eniten varmaan auttaisi tuo palautusten lyhentäminen. Mikäänhän ei ole typerämmän näköistä kuin se, että rapakuntoiset läskiperseet vaan istuskelevat salilla ja välillä käyvät huitaisemassa jonkun 1-2 toiston sarjan omaan kuntoon ja osaamiseen nähden aivan liian isolla painolla.

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
Lisäravinteista!

Ajattelin kysellä hieman, että minkälaisia lisäravinteita jatkoajan punttia harrastavat käyttää treenin tukena, ja minkälaisia kokemuksia lisäravinteista?

Itse yritän säännöllisesti 3-4 kertaa viikossa käydä salilla, mutta sopivaa lisäravinnetta ei oikein ole löytynyt.
Pari vuotta sitten minulla oli fastin mass proteiinia sekä saman lafkan night proteinia, toimivat ihan hyvin silloin kun itsekin pelasin vielä kiekkoa aktiivisesti ja silloin massaa tarvitsinkin.
Nyt kuitenkin olisi lähinnä tarkoitus saada hieman ylimääräistä pois varsinkin vatsanseudulta.
Eli jos on hyviä kokemuksia joistakin mömmöistä niin eikun tänne vaan!

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Minen ymmärrä, mitä haittaa vyön käytöstä nyt voi olla, oli selkäfileet kunnossa tai ei. Ellei sitten ole kyse jostain pullisteluriitistä.

Ajattelin kysellä hieman, että minkälaisia lisäravinteita jatkoajan punttia harrastavat käyttää treenin tukena, ja minkälaisia kokemuksia lisäravinteista?

Itse yritän säännöllisesti 3-4 kertaa viikossa käydä salilla, mutta sopivaa lisäravinnetta ei oikein ole löytynyt.
Pari vuotta sitten minulla oli fastin mass proteiinia sekä saman lafkan night proteinia, toimivat ihan hyvin silloin kun itsekin pelasin vielä kiekkoa aktiivisesti ja silloin massaa tarvitsinkin.
Nyt kuitenkin olisi lähinnä tarkoitus saada hieman ylimääräistä pois varsinkin vatsanseudulta.
Eli jos on hyviä kokemuksia joistakin mömmöistä niin eikun tänne vaan!
Itse käyn salila 2-3 kertaa viikossa, siihen päälle parit reenit ja pelit viikkoa kohden. Aamuisin pitkäkestoinen protsku (esim. kaseiini) + kreatiini, urheilun jälkeen palautus (esim. boosman after) + hera (pari rlk) + kreatiini ja illalla taas pitkäkestoinen protsku. Loput protskut koitan saada syömällä, mutta vajaaks jää tavoitteesta (150-200g/vrk).

Itse en aiemmin käyttänyt juurikaan noita lisäravinteita, mutta nyt kevättalvella sen aloitin ja täytyy sanoa, että itselleni toimii. Syön niin huonosti, etten saa ravinteita lähellekään tarpeeksi siitä, joten itselleni nuo tekevät hyvää. Vaikken reenaakaan esim. salia enempää kuin tuon pari kertaa viikossa, niin kevään aikana lihasta tuli varsin mukavasti lisää.
Ylimääräistä ei tullut, koska hiilareiden määrä ei noussut juurikaan. Sen sijaan palautuminen parani huomattavasti ja siten tehosti myös reenaamista.

Lisäravinteiden merkkejä yms. en lähde arvioimaan, kun ei siihen pätevyyttä ole.

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
Itse käyn salila 2-3 kertaa viikossa, siihen päälle parit reenit ja pelit viikkoa kohden. Aamuisin pitkäkestoinen protsku (esim. kaseiini) + kreatiini, urheilun jälkeen palautus (esim. boosman after) + hera (pari rlk) + kreatiini ja illalla taas pitkäkestoinen protsku. Loput protskut koitan saada syömällä, mutta vajaaks jää tavoitteesta (150-200g/vrk).

Itse en aiemmin käyttänyt juurikaan noita lisäravinteita, mutta nyt kevättalvella sen aloitin ja täytyy sanoa, että itselleni toimii. Syön niin huonosti, etten saa ravinteita lähellekään tarpeeksi siitä, joten itselleni nuo tekevät hyvää. Vaikken reenaakaan esim. salia enempää kuin tuon pari kertaa viikossa, niin kevään aikana lihasta tuli varsin mukavasti lisää.
Ylimääräistä ei tullut, koska hiilareiden määrä ei noussut juurikaan. Sen sijaan palautuminen parani huomattavasti ja siten tehosti myös reenaamista.

Lisäravinteiden merkkejä yms. en lähde arvioimaan, kun ei siihen pätevyyttä ole.

On varmaan kyllä itsekin lähdettävä shoppailemaan johonkin sporttikauppaan ainakin tota heraa ja jotain muuta pitkäkestoista protskua. Minulla ei myöskään syömisestä tule läheskään tarpeeksi ravinteita.
Olis muutenkin kiva alkaa nähdä tuloksia hieman nopeammin.

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
Seuraava sanonta onkin sitten: "mitään en ole ottanut". Sitä sitten hoetaan pää turvoksissa puhe sössöttäen.

No ei tässä nyt onneksi ihan niin huonossa kunnossa olla, että tarvis ruveta millekkään hevoskuurille.
Sitä on nyt vaan sen puolivuotta taas reenannu, mutta tulos ei ole mikään hirveän uskomaton, tosin tähän voi vaikuttaa myös niin sanottu "elintason nousu"... joka yleensä alkaa pikkuhiljaa näkymään.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Monella on protskujen ja muiden aineiden syönti jäänyt kesken sen takia että ne ovat a) työläitä sekoittaa ja/tai b) maistuvat puulta. Ja sitten vielä kannattaa huomioida laktoosin määrä, sekin vaihtelee aika paljon ja joillain alkaa helposti vatsa kuplia ja kaasua päräytellä jos vatsa protestoi laktoosin määrää. Vähälaktoosissa on alle 1g laktoosia per 100g.

Maitoprotskut ovat hitaita, hera nopeata. Soija jostain väliltä. Itse en soijaskeidaan koske, maistuu vanhalle vehkeelle ja pistää mahan sekaisin. Sama koskee kaikkia halpisheraprotskuja.

Tietysti näistä löytyy sekoituksia joissa on esim. heraa ja kaseeinia.

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Punttivyön käyttö on ehdottoman suositeltavaa ennätyksiä haettaessa, muuten en ole käyttänyt. Yksi treenamisesta paljon tietävä sanoi ettei kannata totuttaa selkää tukeen mitä oikeasti ei ole olemassa. Lihas kun tottuu...väittipä myös että vyön kanssa treenavat eivät hajoita selkäänsä salilla vaan usein helpon/kevyen näköisissä nostoissa normaali elämässä(esim. muuttokuorma tms.).Ko. herra ei tosin treenaa isojen lihasten toivossa vaan itsepuolustuslajin ohessa, eli painotus treenissä hiukan eri kuin keskiverto kaverilla. Eli karrikoiden voisi kai sanoa että oikeaa elämää varten treenavat ei käytä vyötä. Loppupeleissä treenin muoto ja tavoite ratkaisee.

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Punttivyön käyttö on ehdottoman suositeltavaa ennätyksiä haettaessa, muuten en ole käyttänyt. Yksi treenamisesta paljon tietävä sanoi ettei kannata totuttaa selkää tukeen mitä oikeasti ei ole olemassa. Lihas kun tottuu...väittipä myös että vyön kanssa treenavat eivät hajoita selkäänsä salilla vaan usein helpon/kevyen näköisissä nostoissa normaali elämässä(esim. muuttokuorma tms.).Ko. herra ei tosin treenaa isojen lihasten toivossa vaan itsepuolustuslajin ohessa, eli painotus treenissä hiukan eri kuin keskiverto kaverilla. Eli karrikoiden voisi kai sanoa että oikeaa elämää varten treenavat ei käytä vyötä. Loppupeleissä treenin muoto ja tavoite ratkaisee.

Pöh, tuo nyt kuulostaa ihan älyttömältä, if you don't mind me saying.

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
Ihan mielenkiinnosta kyselen,että minkälaisia sarjoja te yleensä teette voimapyörällä, itse teen jotain 4x10 ja siihen päälle sitten vatsoja myös muilla laitteilla ja vatsalihakset saa kyllä kipeiksi..
On kyllä mahtava vempele tuo voimapyörä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy