Leuanveto myötäotteella?
Kirjoitetaanpa tänne pitkästä aikaa kuulumisia tältä rintamalta. Nimittäin nyt olen löytänyt vihdoinkin itselleni mielekkään tavan treenata lihaskuntoa. Perusperiaate on, että mitä yksinkertaisempaa, sen parempi!
Olen päätynyt tekemaan aika puhtaasti perusliikkeitä. Jalat treenaan erilaisilla kyykkyvariaatioille & maastavedolla. Lisäksi pohkeet. Ylakroppa hoituu käsipainoilla. Toimii kuin junan vessa ja olen todella tyytyväinen. Olen ajatellut rakentaa kotiin oman 'kuntosalin', koska muita välineita en tarvitse kuin muutamat käsipainot, yksi tanko muutamien kiekkojen kanssa, leuanvetotanko ja jumppapallo. Hyppynarun voisi vielä tuohon päälle hankkia, vaikkei lihaskuntoharjoittelua olekaan. Joka tapauksessa jälleen yksi "vanhanaikainen" mutta äärimmäisen tehokas harjoittelumuoto. Kyllä ne nyrkkeilijät tietävät...
Se, mistä olen innostunut viime aikoina kovasti on leuanveto myötäotteella. En ihan tarkasti tiedä, mitä kaikkia lihasryhmiä kyseinen liike rasittaa, mutta erittäin kokonaisvaltaiselta liikkeelta se tuntuu koko yläkropalle?
Tulos oli päässyt tipahtamaan surkeaksi, kun en moneen vuoteen ole moista harrastanut. Mukava kuitenkin huomata, etta kohtuu nopeasti tulokset paranevat. Aluksi minulla oli vaikeuksia saada vedettyä viittä puhdasta leukaa myötäotteella, nyt parin viikon jälkeen menee jo 8-9, päivästä riippuen. Aikanaan meni pitkästi yli 20, joten niihin lukemiin on vielä pitkä matka. Toki painoa ja lihasmassaakin on nykyään toisella tapaa..
Tässä treenitavassani on sekin hyvä puoli, että reilussa puolessa tunnissa vedän treenin kevyesti läpi, koko kropalle.
Kysymys: Osaako kukaan suositella hyviä sivustoja vapailla painoilla treenaamiseen? Vapailla painoilla treenatessa pitää olla huomattavan tarkkana, ettei riko paikkoja. Ohjaaja on opastanut minua alkuun, mutta nyt kun tietoa on jo hiukan itselläkin, niin olisi mukava lukea tarkempia ohjeita ja vinkkejä?