Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

  • 907 729
  • 4 643

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse tulee joskus tuolla finelin sivuilla käytyä katselemassa kaikkea. Tänään olisi tarkoitus mennä taas salille. 7 viikkoa ollut taukoa polvileikkauksen vuoksi, nyt kun pystyy ilman keppejä kävelemään niin pääsee salillekkin. Aika nollasta pitää taas aloittaa, ne vähät lihakset mitäs joskus on ollut ovat lähes tulkoon kokonaan surkastuneet tässä ajassa kun ei ole salille päässyt. Motivaation puutetta ei todellakaan ole nyt, joten toivottavasti tässä pääsisi piakkoin samaan kuntoon kuin olin ennen polvioperaatiota.
 

purkki_paa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jomppa kirjoitti:
Treenaavatko nämä 4 ex-kehoilijaa samalla salilla? Rohkeasti vain heiltä kyselemään neuvoja. Tuskin elävältä syövät. Tietoa pitäisi olla reilusti enemmän kuin personal trainerilla.

Treenaavathan hekin kyllä...en ole vain oikein kehtaisi mitään itsestäänselvyyksiä kysellä heiltäkään...mitä tod näk kysymykseni tulevat olemaan. Mutta kaiketi tulisi ottaa itseään niskasta kiinni ja mennä rohkeasti kysymään vain.

Mike kirjoitti:
Syö, syö ja sitten syö vielä vähän lisää.
Ei 15-kiloa kolmessa vuodessa tosin huonosti ole, etenkin kun kirjoituksesi perusteella jäi käsitys, että tuo on kutakuinkin rasvatonta tavaraa.
Mutta kuten sanoin. Jos massaa haluat, niin kalorit plussalle. Muuten ei kasvua tule. Jos vaikkapa kalorilaskuri.fi sanoo, että kulutat päivässä 2800kcal, niin syö päälle 3000kcal/päivä. Jos paino ei edelleenkään nouse, niin aineenvaihduntasi on todennäköisesti sellainen että kulutat enemmän mitä sinun kokoisesi kaveri keskimäärin kuluttaa -> Ts. alat syömään vielä enemmän

Täytyy kaiketi syödä vain enemmän.

Ja mitä tuohon 15 kilon painonlisäykseen tulee, niin aika rasvatonta eli ts. läskitöntähän se on, mutta eipä se lihasmassa silti tuloksissa kiloina näy :/ .
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
purkki_paa kirjoitti:
Täytyy kaiketi syödä vain enemmän.

Ja mitä tuohon 15 kilon painonlisäykseen tulee, niin aika rasvatonta eli ts. läskitöntähän se on, mutta eipä se lihasmassa silti tuloksissa kiloina näy :/ .

Edelleen.. olet lukiossa eli nuori, kasvuiässä sitä lihasta on erittäinvaikea saada varsinkin jos on luonnostaan hoikka. 15kg ei varmasti näy lihaksena koska ei varmasti kaikki ole sitä. Olethan kasvanut pituuttakin siinä ajassa. Odota rauhassa, syö hyvin ja treenaa niin kyllä se näkyy pitkän päälle.
 

KumiAnkka

Jäsen
Liikkeet ja mihin ne vaikuttaa?

Löytyisikö mistään HYVÄÄ sivustoa, mistä näkisi, mihin lihaksiin mikäkin liike vaikuttaa?

Esim. Hauiskääntö --> kuva mistä selviää, missä kyseinen lihas sijaitsee.




Olikohan nyt tarpeeksi monimutkaisesti selvitetty :) .
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
KumiAnkka kirjoitti:
Löytyisikö mistään HYVÄÄ sivustoa, mistä näkisi, mihin lihaksiin mikäkin liike vaikuttaa?

Sekavahko sivusto, mutta sieltä kyllä löytyy tiedot, kun aikansa napsuttelee. Jos ei lihasten latinalaiset nimet ole hallussa niin vähän vaikeuttaa, mutta kyllä siellä hyvät kuvat on :)
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Jokohan lähtisi treeni taas käyntiin.Kävin erään ketjusalin esittelyssä.Hyvä sali ja fiksun näköistä jengiä.
Esittelijätyttö melko ulkona.Ilmeisesti sapluunalla on käsketty myydä,siihen viittasivat myös vastaukset kysymyksiin, erityisesti sopimuksen keskeyttämiseen ja muilla ketjun saleilla käymiseen.Poikkesivat illalla lukemastani sopimuspaperista ja jopa nettisivujen infosta.
Heti allekirjoittamalla olisi saanut vielä lisäedun,joten eipä vielä.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
KumiAnkka kirjoitti:
Löytyisikö mistään HYVÄÄ sivustoa, mistä näkisi, mihin lihaksiin mikäkin liike vaikuttaa?

Esim. Hauiskääntö --> kuva mistä selviää, missä kyseinen lihas sijaitsee.




Olikohan nyt tarpeeksi monimutkaisesti selvitetty :) .

Osta kirja lihaskuntoharjoittelun perusteet. VK-kustannus myy tätä kirjaa.
Suosittelen.

Edit: http://www.vk-kustannus.com/pics/lihask1.jpg
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Leuanveto myötäotteella?

Kirjoitetaanpa tänne pitkästä aikaa kuulumisia tältä rintamalta. Nimittäin nyt olen löytänyt vihdoinkin itselleni mielekkään tavan treenata lihaskuntoa. Perusperiaate on, että mitä yksinkertaisempaa, sen parempi!

Olen päätynyt tekemaan aika puhtaasti perusliikkeitä. Jalat treenaan erilaisilla kyykkyvariaatioille & maastavedolla. Lisäksi pohkeet. Ylakroppa hoituu käsipainoilla. Toimii kuin junan vessa ja olen todella tyytyväinen. Olen ajatellut rakentaa kotiin oman 'kuntosalin', koska muita välineita en tarvitse kuin muutamat käsipainot, yksi tanko muutamien kiekkojen kanssa, leuanvetotanko ja jumppapallo. Hyppynarun voisi vielä tuohon päälle hankkia, vaikkei lihaskuntoharjoittelua olekaan. Joka tapauksessa jälleen yksi "vanhanaikainen" mutta äärimmäisen tehokas harjoittelumuoto. Kyllä ne nyrkkeilijät tietävät...

Se, mistä olen innostunut viime aikoina kovasti on leuanveto myötäotteella. En ihan tarkasti tiedä, mitä kaikkia lihasryhmiä kyseinen liike rasittaa, mutta erittäin kokonaisvaltaiselta liikkeelta se tuntuu koko yläkropalle?

Tulos oli päässyt tipahtamaan surkeaksi, kun en moneen vuoteen ole moista harrastanut. Mukava kuitenkin huomata, etta kohtuu nopeasti tulokset paranevat. Aluksi minulla oli vaikeuksia saada vedettyä viittä puhdasta leukaa myötäotteella, nyt parin viikon jälkeen menee jo 8-9, päivästä riippuen. Aikanaan meni pitkästi yli 20, joten niihin lukemiin on vielä pitkä matka. Toki painoa ja lihasmassaakin on nykyään toisella tapaa..

Tässä treenitavassani on sekin hyvä puoli, että reilussa puolessa tunnissa vedän treenin kevyesti läpi, koko kropalle.

Kysymys: Osaako kukaan suositella hyviä sivustoja vapailla painoilla treenaamiseen? Vapailla painoilla treenatessa pitää olla huomattavan tarkkana, ettei riko paikkoja. Ohjaaja on opastanut minua alkuun, mutta nyt kun tietoa on jo hiukan itselläkin, niin olisi mukava lukea tarkempia ohjeita ja vinkkejä?
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Prof. Puck kirjoitti:
Kysymys: Osaako kukaan suositella hyviä sivustoja vapailla painoilla treenaamiseen? Vapailla painoilla treenatessa pitää olla huomattavan tarkkana, ettei riko paikkoja. Ohjaaja on opastanut minua alkuun, mutta nyt kun tietoa on jo hiukan itselläkin, niin olisi mukava lukea tarkempia ohjeita ja vinkkejä?
Pakkotoisto.com sivuilta löytyy asiaan kun asiaan vinkkejä/linkkejä. Itsellä on taas treenaaminen jäänyt aikalailla paitsioon ajanpuutteen vuoksi, mutta kai tässä tarvitsisi koittaa aikaa löytää jostain..
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Miksu00 kirjoitti:
Pakkotoisto.com sivuilta löytyy asiaan kun asiaan vinkkejä/linkkejä. Itsellä on taas treenaaminen jäänyt aikalailla paitsioon ajanpuutteen vuoksi, mutta kai tässä tarvitsisi koittaa aikaa löytää jostain..
"Kaikki syyt olla urheilematta ovat tekosyitä" - Urho Kekkonen
 
Prof. Puck kirjoitti:
Se, mistä olen innostunut viime aikoina kovasti on leuanveto myötäotteella. En ihan tarkasti tiedä, mitä kaikkia lihasryhmiä kyseinen liike rasittaa, mutta erittäin kokonaisvaltaiselta liikkeelta se tuntuu koko yläkropalle?

Riippuu tietysti otteen leveydestä ja kropan asennosta etc etc. (kuvitelkaa Uuno sanomaan tuo etcetera..). Kyseessä on kuta kuinkin sama liike, jota on nykyaikana jäljitelty ylätaljalla rinnalle vedolla. Eli kyseessä on selkäliikkeiden aatelia, jonka tarkoitus on leventää selkää. Ottaa tietysti hauiksiin. Jostain olen kuullut (ja luulen että voi pitää paikkaansakin), että kannattaa leukoja vetäessä (tai ylätaljalla rinnalle) jättää liike hetkeksi jännitykseen vedon päätteeksi, jolloin se ottaa paremmin selkään ja antaa voimaa sekä kokoa paremmin. Moni ei huomaa leukoja vetäessään tehdä kuitenkaan samoja loppuliikkeitä kuten taljassa eli tässä tapauksessa jännittää niitä lapoja yhteen lopussa. Johtunee siitä, että pääsääntöisesti leukojen vetäminen on raskaampaa kuin taljalla leikkiminen.

Pääohje kuitenkin on tehdä juuri siten kuin hyvältä tuntuu. Silloin ei leukojen veto mene koskaan hukkaan, vaikka huvikseen vetelisi matkalla keittiöön ja takaisin.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Vittu että riepoo aina kun näkee tämän ketjun tai kuulee muualta aiheesta. Teloin olkapään viime syksynä pelleilemällä kännissä ja sen jälkeen on salihommat menneet täysin vituiksi. Luulin jo mokoman alkavan paranemaan kunnes olka hajosi uudestaan lasketellessa ja nyt ollaan taas alkupisteessä.

Vittu. Maha kasvaa, lihat kuihtuu silmissä ja paino putoaa. Motivaatio täysin hukassa. Juuri meni 1kk salikortti umpeen. Kävin kokonaista 2 kertaa. Siitä tulee vähän hintaa kertakäynnille.
 
AnaMasa kirjoitti:
Vittu. Maha kasvaa, lihat kuihtuu silmissä ja paino putoaa. Motivaatio täysin hukassa.

Tervetuloa kerhoon. Tosin motivaatio on huipussaan, mutta kroppa ei suostu toteuttamaan aivojen haluamia toimintoja. Ja olkapää se on aina hajalla, mutta ei uskalla lääkäriinkään mennä, kun se löytää kuitenkin sieltä jotain vikaa :D
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Black Adder kirjoitti:
"Kaikki syyt olla urheilematta ovat tekosyitä" - Urho Kekkonen
Ehkäpä se on välillä näinkin. Joulu ja tammikuu tuli aika kovaa treenattua, mutta helmikuun alussa leikattiin polvi, jonka jälkeen ei ole montaa kertaa tullut salilla käytyä..
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Nyt on meitsiki taas alottanu pientä kotitreenausta, vähä käsiapainoilla treenaamista, punnerruksia, vatsoja yms. Ihan mukavaa aina välillä kunhan ei liian tosissaan tee, menee motivaatio nolliin sillä tyylillä. Vähän kun saisi kiinteytettyä kroppaa taas niin homma olis hoidossa.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura, Manchester United
Mites, onks jatkoaikalaisia päässy kovaanki kesäkuntoon kun nyt eletään jo kesä-heinäkuun vaihdetta? Itsehän pidin pientä dieettiä keväällä, nyt ensimmäistä kertaa tosissaan ja huomasin miten vaikeata se todella voi olla perustreenaajalle. Säännölliset aamulenkit vielä menee, mutta todella syömisien kans saa olla erittäin tarkka, koska hiilarit ovat pahin mahdollinen dieetille. Noh, välil tuli erehdyttyä eli syötyä mitä ois voinu jättää välistä ja ehkä juotuakin. Noh nyt sitten helmikuusta on lähteny 5 kiloa mikä ei ole paljon ja pyrin saamaan seuraavalla dieetillä ainakin kaksinkertaistamaan koko määrän! Kesäkuntoon pääsy on siis vaikeata kun olisi saatava se ylimääräinen kerros pois, mutta silti myös käytävä säännöllisesti salilla. Kuis muilla palstaveljillä on punttitouhut onnistunu? Onko tullu tuloksia?
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
2 kk treeniä takana neljän vuoden tauon jälkeen. Kun ruoka- ja juoma tottumukset ovat normaalilla kesävaihteella, niin paino on noussut kilolla.
Aika nopeasti on treenipainot kasvaneet.Vanhat treenipäiväkirjat on silti aika hurjaa luettavaa, vaikka vahva en ole ikinä ollut. Palautuminen on kyllä selkeästi hidastunut.
Sali ketjusali, mutta vasta kolmas kelpasi, nirso kun olen ja paskapuheita en kestä.Aika paljon leikkitreenaavaa jengiä , joille salietikketti on vieras ja kova treeni myöskin.Vaan vapaat on sitten aina käytettävissä, kun naiset istuu koneissa lepäämässä ja tekemässä niitä 3 *kymppejä.
Ähisijöitä ei ole kuitenkaan kuin yksi, hirveillä heijaustekniikoilla riuhtova mielestään salin sankari.
Hyvä sali kaikkiaan.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Mites, onks jatkoaikalaisia päässy kovaanki kesäkuntoon kun nyt eletään jo kesä-heinäkuun vaihdetta?

Kiitos kysymästä, täälläpäin luotetaan tänäkin kesänä siihen että rannalla voi olla myös paita päällä! Ei vaan, voi sitä pienissä läskeissäkin vetää kauniiden naisten kanssa beach volleytä, itseluottamus on kovempi kuin vehje, pompin kuin tiikeri ja peli kulki. Laitoin yhdessä vaiheessa myös deittipalstalle ilmoituksen, piti kuvata vartalon muotoa mutta siellä ei ollut vaihtoehtoa "normaalin, athleettisen ja pyöreän yhdistelmä". Paroni von Vittenberg sanoi DK-palstalla minua jopa lihaksikkaaksi könsikkääksi ja ne kanssani pelanneet upeat naiset morjestelevat vieläkin baarissakin. Ehkä minulla tosiaan on hyvä...luonne? Nämä ovat ennenkaikkea henkimaailman juttuja. Kjeh.

Etenkin kevät oli erittäin säännöllistä reeniä ja sama homma jatkunut kesällä. Alkoholinkäytön melkein totaalinen lopettaminen on kuitenkin auttanut siinä että painoa on about 4-5 kiloa vähemmän kuin vuosi sitten, ja se on aika maksimaalinen pudotus ottaen huomioon että olen jaksanut reenatakin koko ajan neljä kertaa viikossa.

*****

Mikäs se muuten on virallinen nimi sille penkille jossa ollaan takakenossa, jossain parinkymmenenviiden asteen kulmassa? Oli jännä kokeilla kun siinä jaksoi vetää melkein kovempia painoja kuin tavallisessa penkissä.
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Mikäs se muuten on virallinen nimi sille penkille jossa ollaan takakenossa, jossain parinkymmenenviiden asteen kulmassa? Oli jännä kokeilla kun siinä jaksoi vetää melkein kovempia painoja kuin tavallisessa penkissä.

Decline Bench Press taitaa olla ameriikaksi, mikäli kuvauksesi oikein ymmärsin, suomalaisesta nimestä ei kyllä sitten ole hajua. Eli turha vastaus tämäkin.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Mikäs se muuten on virallinen nimi sille penkille jossa ollaan takakenossa, jossain parinkymmenenviiden asteen kulmassa?

Alaviistopenkkipunnerrus. Yleensä alle 30 asteen kulmassa suoritellaan.
 
Onko tullu tuloksia?
Itselläni ei ole mitään "kesäksi kuntoon" -projektia ollut, mutta säännöllisesti kyllä reenailen. Painoa en yritä pudottaa, vaan olen nyt pyrkinyt pitämään sen nykyisellään. Ylimääräistä on, mutta omasta puolestani saa ollakin, enkä ole aikonutkaan lähtä hakemaan kuivaa kuntoa. Tämä johtunee ehkä siitä, ettei minulle aerobiset harjoitteet (= lenkkeily yms.) maita pätkääkään. Oma harjoitteluni koostuukin parista joukkueharjoituksista harrastuksissani sekä parista salireenistä viikossa. Siihen päälle yleensä 1 peli viikkoon, ja näin kauden aikana pidän kahta lepopäivää. Talviaikaan, kun on joukkueharjoituksiakin vain 1/vko, niin otan salia enemmän, ja lepopäiviäkin pidän useimmiten vain yhden viikossa. Mutta pääasiassa fiiliksen mukaan.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen viitaten, kyllä tuloksia on tullut. Olen parhaassa kunnossa koskaan, ja juuri viime viikolla rikkoutui taas yksi raja eräässäkin nostoliikkeessä. Kyllä urheilu on kivaa.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura, Manchester United
Painoa en yritä pudottaa, vaan olen nyt pyrkinyt pitämään sen nykyisellään. Ylimääräistä on, mutta omasta puolestani saa ollakin, enkä ole aikonutkaan lähtä hakemaan kuivaa kuntoa.

Hyvä, että myös tämän liiton jengiä on vieläkin näis reenauspiireissä, koska eiväthän kaikki unelmoi mistää rasvattomasta hauiksesta tai vatsalihaksista. Itelläni oli joskus viime talvena vähän samanlaiset ajatukset et jaksaako sitä alkaa vetää dieettiä päälle ja nyt kun sen on kokenut niin eihän se todellakaan herkkua ole, mutta jonkinlainen tulos siellä sitten seisoo. On oleellinen seikka, että salilla treenaus ei tarkoita aina niitä helvetin isoi lihaksii vaan vaikka perusvoiman lisäys voi olla motivaatio isollekkin osalle.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Täytyy varmaankin etsiä paikkakunnalta uusi sali, jossa jatkaa voimailuharrastusta. Nykyisellä salilla menossa remontti, jonka johdosta hyviä laitteita korvataan jollain paineilmarimpuloilla sekä aikaisemmin TODELLA iso vapaapainoalue pienenee 1/5 osaan vanhasta koostaan.

Penkkejä salille aikaisemman 2 tilasta jää vain yksi ja vinopenkkikin todenäköisesti viedään kaatikselle tai myydään vankilaan.

Ei vaan saa kiksejä reenaamiseen YLEX radiokanavasta, paineilmalaitteista ja mummoista jotka lukee seuraa samalla kun tekevät niitä jonkun mainitsemia 3 kertaa kymppejä.

Melkein olis voinut vitutusketjuun postaa, mut kirjoitin tänne.
 

Pietrangelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers, SS Lazio, Bulls
Voiko paineilmarimpuloilla oikeasti treenata? En pelaa jäkistä ja naisia on riittäny muutenkin ;) niin jäänyt salit käymättä. Joskus vain asiaa tuumaillut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös