Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

  • 911 781
  • 4 644

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Troy kirjoitti:
Niin ja ne nallekarhut siirtelevät sen 90 % painoista yleensä aika vauhdilla, joten ei se niin paha juttu ole. =)

Nallekarhuvittuilua on meikäläisellekin tullut muttei salilla. Siellä kun on hyvä olla aina joku iso nallekarhu ottamassa aloituspainoja niillä levyillä joilla äsken pukkasi itse ennätyskolmosen tms., pysyy ainakin jalat maan pinnalla.

Muutenkin pidän pelkästään positiivisena juttuna sitä että samalla salilla morjestelee maailman entinen vahvin mies ja useita isoimpia portsareita joita kaupungista löytyy, vaikkei nyt kavereita ollakaan niin uskon vakaasti etten lennä ihan joka baarista ja yökerhosta pää edellä kivetykseen jos töppäilen (lentää todnäk ainakin jalat edellä, ha).

*****

Yksi asia mistä tuli vastikään tutun kanssa reenaillessa juteltua oli irtopainojen merkitys. Jos jostain haluan muita treenajia ohjastaa on se tosiasia että kovimmat tulokset ja kehitys motoriikan suhteen tehdään irtopainoilla, tangoilla kyykätessä, penkissä, selkäliikkeissä, hartioissa, hauiksissa jne., ja käsipainoilla monessa muussa vastaavassa jutussa. Kun sitten miettii mihin voimaa yleensä tarvitsee, no jos yhtään treenaa muun kuin peilailun takia voi ajatella joutuvansa joskus nostamaan tai kantamaan esineitä, jos ei muuta niin säkillistä rahaa pankkitilille...

Laitteiden käyttö apuliikkeinä, ts. täydentävinä liikkeinä irtopainoilla tehdyn "pääliikkeen" lisäksi on järkevää ja joissain kropan osissa terveellisempää "oikeilla" liikeradoilla, mutta jos rintalihasten tai jalkojen treenaus on pelkkää levylaitetta ja prässiä ei koskaan kehity samalle tasolle kuin irtopainoilla treenaava, eivätkä kilot noissa laitteissa ole laisinkaan verrattavissa kiloihin irtopainoilla. Suosittelen.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Golden puhuu asiaa todellakin, irtopainot ovat lähes aina parempi vaihtoehto kuin masiinat. Poikkeuksiakin tosin löytyy.

Rintaliikkeistä suosittelen vahvasti loivaa vinopenkkiä käsipainoilla sen iänikuisen penkin vetämisen sijaan, varsinkin jos hakee pelkän voiman sijasta "muotoa" lihaksiin. Puhtaasti vedetyt liikkeet ottavat ainakin itselläni paljon paremmin kuin penkki ja liike ottaa laajemmalle. Lisäksi penkissä arviolta 80% jengistä fuskaa minkä kerkeää (puhun siis ns. normitreenaajista) nostamalla persettä tai pompauttamalla rinnasta.

Jos ei muuta kannattaa kokeilla esim. joka toinen tai kolmas viikko pääliikkeenä penkin sijasta.

Hauistreenissä pidän skottipenkkiä winotangolla parempana kuin seisaaltaan joko käsipainoilla tai winotangolla, tässäkin fuskauksen mahdollisuus minimoidaan eikä tartte tehdä sitä niin surullisen näköistä "heilautus" fuskausta vikoissa toistoissa mitä usein saleilla näkee.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Daespoo kirjoitti:
Jos ei muuta kannattaa kokeilla esim. joka toinen tai kolmas viikko pääliikkeenä penkin sijasta.

Jesh, Da sai minut täydentämään omaa postaustani sen verran notta itsekin teen "penkkiä" normaalisti n. kolmella eri tavalla ja päälle kolme eri laiteliikettä, ts. yhteensä kuudella eri pääliikkeellä rintaa tai/ja ojentajaa päivästä riippuen. Pääpaino pysyy aina penkissä, kapeassa penkissä ja leveässä penkissä mutta sarjoja ja liikkeitä kannattaa aina tutkiskella monelta kantilta, terveellisyyden, tehon ja tuloksen kautta.

Fuskaukseen vaikuttaa hieman sekin onko kaveria, sillä reenikaverin kanssa voi vetää turvallisemmin aina loppuun asti fuskaamatta, ja reenikaveri näkee kuinka suoraan ja oikein liike kulkee. Jos on yksin aina liikkeellä pitää usein joko vetää "ei ihan loppuun asti" tai fuskata, joskus huomaamattaankin.

Nyyh, olipa surullista.

Daespoo kirjoitti:
Hauistreenissä pidän skottipenkkiä winotangolla parempana kuin seisaaltaan joko käsipainoilla tai winotangolla, tässäkin fuskauksen mahdollisuus minimoidaan eikä tartte tehdä sitä niin surullisen näköistä "heilautus" fuskausta vikoissa toistoissa mitä usein saleilla näkee.

Sama homma. Itse teen varsinaisen hauisliikkeen vain kahtena eri päivänä yhden liikkeen kerrallaan, mutta eri tapoja on varmaan 8-9. Vaihdellen, muttei mihinkään liikaa nojautuen ja turtuen. En minä näe että on paha jos 14 sarjasta fuskaa väkisin viimeiset kaksi, hyvä koittaa vetää aina loppuun asti, mutta jos puolet sarjasta menee fuskaten kannattaisi varmasti keventää painoa.
 

jiihoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Itse teen hauksit useimmiten juuri kulmatangolla seisten. Yritän aina tehdä sen yllätys yllätys mahdollisimman puhtaasti ja saan näin paljon paremman pumpin hauiksiin kuin tehden saman liikkeen scot-penkissä. En tietääkseni tee scot-penkissä mitään suurempaa väärin, mutta silti ei poltetta hauiksiin tule kunnolla, vaikka kuinka kauan tekisi - ensin loppuu voimat. Mikähän menee vikaan?
 

D - fence

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, kiekkoon osuva pakki, hampaaton kanadalaine
Golden AWe kirjoitti:
Yksi asia mistä tuli vastikään tutun kanssa reenaillessa juteltua oli irtopainojen merkitys. Jos jostain haluan muita treenajia ohjastaa on se tosiasia että kovimmat tulokset ja kehitys motoriikan suhteen tehdään irtopainoilla, tangoilla kyykätessä, penkissä, selkäliikkeissä, hartioissa, hauiksissa jne., ja käsipainoilla monessa muussa vastaavassa jutussa.

Tässä on koko voimaharjottelun ydin, nimenomaa voimaharjoittelun ei bodauksen. 90% salilaitteista on melko turhia. Erilaiset laitteet soveltuu vain niille, jotka menevät salille treenailemaan ja jutustelemaan. Istutaan jossain ihme laitteissa ja jauhetaan skeidaa 15 min ja sit yksi sarja siihen päälle ja sit seuraavaan vempeleeseen. Tosimies ei tarvii kun penkin, muutamat telineet, tankoja ja ison läjän rautaa. Ja lopuksi vinkki kaikille penkkipunnertajille (etenkin nuorille): panoliikkeet ja penkkaaminen ei sovi yhteen eli pitäkää se perse kiinni siinä penkissä.
 

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Nostellaas hiukan..

Käyttääkö kukaan täällä näitä niin sanottuja "lisä aineita" itse olen harkinnu proteiinin ostoa, haluaisiko joku hieman kertoa, että mikä olisi hyvää protskua sellaiselle joka reenaa monipuolisesti ja jolle kestävyys on tärkeämpi? Eikä tietty pieni lihasmassa haittaa. Onpas epäselvästi selitetty.

Purkin kromia ostin myös, muilla siitä kokemuksia?
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
proffa#8 kirjoitti:
Käyttääkö kukaan täällä näitä niin sanottuja "lisä aineita" itse olen harkinnu proteiinin ostoa, haluaisiko joku hieman kertoa, että mikä olisi hyvää protskua sellaiselle joka reenaa monipuolisesti ja jolle kestävyys on tärkeämpi? Eikä tietty pieni lihasmassa haittaa. Onpas epäselvästi selitetty.

Purkin kromia ostin myös, muilla siitä kokemuksia?
Kromista ei ole mitään tietoa. Itse käytän Fast:in Muscle+ nimistä tuotetta palautusjuomana. Netistä löytyy varmastikkin monesta paikkaa tietoa noista lisäravinteista, kannattaa vaikkapa lueskella pakkotoisto.comin keskusteluja.
 

despootti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Blackhawks, Juve
proffa#8 kirjoitti:
Käyttääkö kukaan täällä näitä niin sanottuja "lisä aineita" itse olen harkinnu proteiinin ostoa, haluaisiko joku hieman kertoa, että mikä olisi hyvää protskua sellaiselle joka reenaa monipuolisesti ja jolle kestävyys on tärkeämpi? Eikä tietty pieni lihasmassa haittaa. Onpas epäselvästi selitetty.

Purkin kromia ostin myös, muilla siitä kokemuksia?

Kromista ei täälläkään tietoa. Pakkotoistosta kyllä varmaan löytyy.

Sen verran itse joskus noita juoneena/lusikoineena voin sanoa, että kannattaa katsoa paljonko siinä protskussa on hiilihydraatteja/rasvaa. Halvoissa on yleensä enemmän. Itse olen aina saanut hyvää protskua ihan luontaistuotekaupasta. Kreatiinia en suosittele, ellet halua että naama on turvoksissa kuin potkupallo.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kannattaa tosiaan katsoa millaista protskua vetää naamaansa, varsinkin jos laktoosi on ongelma. Normiherassa on paljon laktoosia ja se saattaa vetää vatsan löysäksi.

Kaseeini on hyvä protsku normitreenaajalle, se imeytyy hitaasti ja siten vaikuttaa pidempään kun esim. heraprotskut.

Soijaprode on kaikkein halvinta, joku voisi sanoa että huonointa mutta se vähän riippuu monestakin asiasta.

Pakkiksesta saat enemmän infoa.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
despootti kirjoitti:
Kreatiinia en suosittele, ellet halua että naama on turvoksissa kuin potkupallo.

Enpä ole koskaan itse moista kokenut enkä tiedä lähipiirissäkään ketään jolle olisi tuollaista sattunut.
Paino nousee kilon-pari kun nestettä kertyy kroppaan, palautumista saattaa nopeuttaa hieman, mutta sarjakestävyysominaisuuksiin tuo ainakin itselläni vaikuttaa selkeimmin. Hyvää kamaa IMO.

Daespoo kirjoitti:
Kaseeini on hyvä protsku normitreenaajalle, se imeytyy hitaasti ja siten vaikuttaa pidempään kun esim. heraprotskut.

Taitaa tuo hera kuitenkin olla aika monen tutkimuksen mukaan ihan selkeästikin parempaa tavaraa kuin kaseiini, joka toimii heraa paremmin oikeastaan vain yöprotskuna. Pakkiksesta löytyy infoa näidenkin eroista ja linkkejä ko.tutkimuksiin.

Perusheralla, vitamiineilla ja kreatiinilla pärjää hyvin. Palkkariin maltoa ja/tai dextroosia heran sekaan n. 1:1 sekoitettuna.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mike kirjoitti:
Taitaa tuo hera kuitenkin olla aika monen tutkimuksen mukaan ihan selkeästikin parempaa tavaraa kuin kaseiini, joka toimii heraa paremmin oikeastaan vain yöprotskuna. Pakkiksesta löytyy infoa näidenkin eroista ja linkkejä ko.tutkimuksiin.

Siksi juuri tarjosinkin sitä sellaiselle joka ei vedä sata lasissa salilla vaan hakee vähän monipuolisempaa treeniä kestävyyspainotteisesti.
 

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Selvä..

Voipi olla, että tuota heraa huomenna tilailen. Mites tämä maku kysymys maustamaton vai onko joku loistava maku teillä tiedossa?
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
proffa#8 kirjoitti:
Voipi olla, että tuota heraa huomenna tilailen. Mites tämä maku kysymys maustamaton vai onko joku loistava maku teillä tiedossa?
Mansikan makuisina olen aina noita hommannut, mutta riippuu ihan mistä itse tykkäät, saa noita maustamattomia itse maustettua mehuilla yms.
 

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Miksu00 kirjoitti:
Mansikan makuisina olen aina noita hommannut, mutta riippuu ihan mistä itse tykkäät, saa noita maustamattomia itse maustettua mehuilla yms.

Sen verran vielä kysyttävä, että huomaatko sen mansikan maun siinä? Itselläni oli minttu-suklaa palautus juoma, joka oli aivan hirveän makuista. Toivottavasti tällä kertaa löytyisy semmoinen juotava vaihtoehto ;) Eihän ne tietenkään millekkään pirtelölle saa maistua, mutta semmosta juotavan makuista itse vaatisin.
 

jiihoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Yks helkkarin hyvä, halpa ja erittäin maukas palautusjuomavaihtoehto on Mass Blast. Protskua muistaakseni 37% ja hiilihydraattia loput. Maku ei muutu juurikaan, jos lisää hieman maustamatonta heraa. Sopii myös nimensämukaisesti massanlisäykseen. Blastia myydään mm. Prismassa ja Pakkotoiston myymälässä.
 

Aln

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Löytyy tonkka mass blastia ja edellinen tonkka on jo loppunu. Suosittelen lämpimästi, varsinkin kun tekee maitoon ja lisää tosiaan maustamatonta heraa niin ei voi olla tykkäämättä :)

Harmi, että omat bodaukset on nyt hetkeks jääny, mutta pikkuhiljaa pikkuhiljaa...
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Heraproteiini on käsitykseni mukaan tosiaan yleensä hiukan efektiivisempää kuin soijaproteiini, mutta heraprostkua ei saisi syödä liian pitkiä jaksoja vaan kasviproteiinia olisi hyvä käyttää välillä. Eläinproteiini pitkään käytettynä on vaaraksi verisuonille aivan samalla tavoin kuin punaista lihaakaan ei saisi syödä koko ajan.

Kreatiini ei itselleni ainakaan aiheuta mitään "poskien pullistumaa" vaan on erittäin hyvä aine joka itselleni kyllä tekee selvän positiivisen boostin treeniin. Sehän kerää tosiaan nestettä ja täten edesauttaa paremmin lihaskudoksen laajentumista. Kofeiinin nauttiminen ei ole suotavaa kreatiinin kanssa, joten jos on kova kahvinjuoja voi kreatiinin käytöstä olla selvästi vähemmän hyötyä. Kofeiini kun poistaa nestettä kehosta. Alkoholilla on sama vaikutus.
 

jiihoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Jeps, diureettejahan nuo kahvi ja alkoholi molemmat ovat. Itselläni kreatiini aiheutti kyllä melkosen rumentumisen lataamisjakson aikana. Naama vaan turposi, mutta kyllä se tehoa toi treeniinkin. Sarjoihin tuli useampi toisto lisää pelkästään kreatiinilla.
 

Kiileri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
jiihoo kirjoitti:
Jeps, diureettejahan nuo kahvi ja alkoholi molemmat ovat. Itselläni kreatiini aiheutti kyllä melkosen rumentumisen lataamisjakson aikana. Naama vaan turposi, mutta kyllä se tehoa toi treeniinkin. Sarjoihin tuli useampi toisto lisää pelkästään kreatiinilla.


Näinköhän on, vai onko tuo vain toiveajattelua?
En jaksa uskoa lyhyen ajan jälkeen kreatiinin vaikuttaneen treenaamiseen..
Musta se on todennäköisemmin lihasten tottumista liikkeisiin, minkä takia hyvän lämmön jälkeen pystyt tekemään paria toistoa enemmän..
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
proffa#8 kirjoitti:
Sen verran vielä kysyttävä, että huomaatko sen mansikan maun siinä? Itselläni oli minttu-suklaa palautus juoma, joka oli aivan hirveän makuista. Toivottavasti tällä kertaa löytyisy semmoinen juotava vaihtoehto ;) Eihän ne tietenkään millekkään pirtelölle saa maistua, mutta semmosta juotavan makuista itse vaatisin.
Laitan aina tilkan mansikan makuista fun lightiä joukkoon, tulee hyvän makuista, pelkkä jauhe ei niin kauheasti mansikalle maistu.
 

Mace

Jäsen
Kiileri kirjoitti:
Näinköhän on, vai onko tuo vain toiveajattelua?
En jaksa uskoa lyhyen ajan jälkeen kreatiinin vaikuttaneen treenaamiseen..
Musta se on todennäköisemmin lihasten tottumista liikkeisiin, minkä takia hyvän lämmön jälkeen pystyt tekemään paria toistoa enemmän..

Ja aiemminko lihakset eivät ole tottuneet liikkeisiin ja lämpö ei ole ollut hyvä? En tiedä jiihoon treenaamisesta sen tarkemmin, mutta mielestäni tuntuisi sangen omituiselta, että yhtäkkiä kreatiinin käytön alettua tulokset paranisivat ilman että itse aineella olisi tekemistä asian kanssa. Uskoisin, että aika moni vähänkään kokeneempi treenaaja osaa kyllä erottaa "lihasten liikkeisiin tottumisen" ja "hyvän lämmön" kreatiinin vaikutuksista. Treenihän tulisi aina suorittaa hyvässä lämmössä, joten en edes ymmärrä, miten sillä voisi selittää tuota tulosparannusta. Ellei sitten tosiaankin ole kyse henkilöstä, joka ei normaalisti ikinä treenaile hyvällä lämmöllä, mutta kreatiinin käytön aloitettuaan on jostain syystä päättänyt näin tehdä.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Kiileri kirjoitti:
Näinköhän on, vai onko tuo vain toiveajattelua?
En jaksa uskoa lyhyen ajan jälkeen kreatiinin vaikuttaneen treenaamiseen..
Musta se on todennäköisemmin lihasten tottumista liikkeisiin, minkä takia hyvän lämmön jälkeen pystyt tekemään paria toistoa enemmän..

Kyllä tuo kreatiini nyt vaan sitä sarjakestävyyttä parantaa. Itselläni tuo lienee parin toiston verran ja se näkyy nimenomaan niissä viimeisissä sarjoissa. Eron huomaa joka kerta kun aineen kanssa on pitänyt taukoa ja sitten lataa sitä uudestaan kroppaan.

Toinen, ainakin itselleni positiivisesti vaikuttava juttu, on kreatiinin käytön aikana päällä oleva jatkuva pikkupumppi. Ei ole treenille ainakaan haitaksi, että jo salille mennessä olo on vähän isompi ja vahvempi kuin normaalisti.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mike kirjoitti:
Kyllä tuo kreatiini nyt vaan sitä sarjakestävyyttä parantaa. Itselläni tuo lienee parin toiston verran ja se näkyy nimenomaan niissä viimeisissä sarjoissa. Eron huomaa joka kerta kun aineen kanssa on pitänyt taukoa ja sitten lataa sitä uudestaan kroppaan.

Toinen, ainakin itselleni positiivisesti vaikuttava juttu, on kreatiinin käytön aikana päällä oleva jatkuva pikkupumppi. Ei ole treenille ainakaan haitaksi, että jo salille mennessä olo on vähän isompi ja vahvempi kuin normaalisti.

Mitä eri kreatiinimerkkejä olet käyttänyt? Itse olen lähiaikoina käyttänyt All Starsin Zell Techiä ja olen taas kerran ollut erittäin tyytyväinen parantuneisiin tuloksiin. Yhdessä Tri Plexin kanssa käytettynä olen ensimmäisen käyttöviikon aikana saanut hyvien treenien ja laadukkaan ravinnon myötä lisää painoa n. 4 kiloa. Sellainen painonlisäys näkyy aika hyvin jo sarjapainoissa ja toistomäärissä.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Kertokaapas asiaa tuntevat ihmiset, että mikä on paras treenikeino miehille (tai vaikka sitten kummalle sukupuolelle tahansa), mutta nyt kun kysyjänä on mies niin allekirjoittaneelle treenata alavatsalihaksia. Vatsalihakset kyllä muuten ihan ok ja treenaus sujuu, mutta alavatsalihasten kunto voisi olla parempikin. Näyttää kesällä biitsillä huomattavasti paremmalta kun on koko setti kondiksessa eikä vain ylemmät vatsalihakset.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
avatar kirjoitti:
Kertokaapas asiaa tuntevat ihmiset, että mikä on paras treenikeino miehille (tai vaikka sitten kummalle sukupuolelle tahansa), mutta nyt kun kysyjänä on mies niin allekirjoittaneelle treenata alavatsalihaksia...
Käytkö jollain kuntosalilla? Itse olen huomannut ihan käytännön kautta, että vatsarutistuslaitteissa on eroja. Toiset ottavat enemmän ylävatsaan, toiset alavatsaan. Siis tuonhan tuntee tehdessä. Teen siis viikon aikana vatsarutistuksia x ja y laitteilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös