Näin ruokavalioon saadaan hieman enemmän variaatioita, eikä käy niin kuin minulle konsanaan, että vedin tonnikalaa muutaman kuukauden todella aktiivisesti ja sen jälkeen en ole voinut katsoakaan päin tonnikalaa.
Olemme mitä ilmeisemmin pääasiassa samaa mieltä näistä jutuista, joten en tässä sen enempää halua vängätä, mutta muutama kommentti kuitenkin. Edellä oleva nimittäin kuulostaa juuri siltä, mitä kaveripiirissäni on ollut varsinkin nuorempana. Kun jonnekin reissuun lähdettiin, oli eväänä aina rahkapurkkia ja vaikka mitä palkkaria varmuuden vuoksi, ettei protskut lopu kesken, mutta sitten muuten syötiin karkkia ja muuta paskaa. En väitä että sinä näin olisit tehnyt, mutta mun mielestäni näissä syömisissä pätee aika paljon arkijärki pienillä viilauksilla. Mun proteiinilisäni ovat milloin pähkinöitä, milloin munakkaita, joskus rahkaa, joskus tonnikalaa, milloin mitäkin. Tympääntymiseen asti en jaksa mitään ehrmann-varastoja ylläpitää, vaan tykkään syödä monipuolisesti. Proteiinilisillä toki voi helposti varmistaa protskunsaannin, mutta jotenkin minusta tuntuu, että riittävän määrän prostkua saa hiukan painotetulla arkiruokailulla ilman mitään erityisiä lisiä.
Vai millä tavalla esimerkiksi voit taata riittävän palautumisen, mikäli et kykene esimerkiksi puoleentoista tuntiin kovan treenin jälkeen syömään mitään kiinteää ravintoa?
En millään, ja siksi ottaisinkin jonkinlaisen palkkarin mukaan, mikäli tilanne tuollainen oli. Mulla tosin on sikäli hyvä tilanne, että yleensä olen syömässä vartin jälkeen treenin loppumisen. Tänään venyi normaalia pidemmäksi ja unohdin ottaa hedelmän salille, joten tuli syötyä vasta puoli tuntia treenin loppumisesta. Ensin söin omenan, sitten vedin kourallisen cashew-pähkinöitä ja join maitolasin. Suihkun jälkeen sitten lasagnea puolikas annos sekä parin tunnin päästä vielä voileipä, jossa leikkelettä, juusto ja pähkinöitä. Kohta paistan vielä yhden munan.
Edit: Enpä paistanutkaan, kun ei ollut tippaakaan nälkä. Nyt tuo kasin aikaan syöty pähkinäleipä pitää nälkää edelleen, mutta joskus otan iltapalaksi munan tai kaksi paistinpannun kautta. Verner Weckman joi aamupalaksi muistaakseni kuusi raakaa kananmunaa, itse en taivu samaan.
Olen kyllä miettinyt, että kokeilisin tähän voimatreenin jatkoksi bodaustyylin treeniä vaikka yhden kasiviikon. En tiedä, antaako periaate myöten ottaa proteiinilisät ja kreatiini käyttöön. Raportoidaan sitten joskus talvella, kuinka kävi.
---
Oma treeni maistuu parin viikon flunssajakson jälkeen taas kivalta. Siirryin tekemään jalkatreenit salille, jossa on kunnon kyykky- ja mavepaikka, ja on tuo vapaa kyykky kyllä tolkuttoman hyvä liike. Itse asiassa tuntuu paljon paremmalta tehdä se, kun liikerata löytyy kunnolla, eikä pakotettuna smithin suoraan linjaan.
Penkki takkuaa jälleen. En oikein löydä siihen sopivaa ohjelmaa. 5-3-1 tuntui penkin osalta liian kevyeltä, mulla ei riitä kärsivällisyys siihen, että hinkkaan kolme viikkoa ilman kunnon tunnetta rintatreenistä. Millaisia ohjelmia olette käyttäneet, vai lätkittekö vain rautaa viikko toisensa jälkeen enemmän tankoon?