Kahdeksaan kunnolliseen sarjaan mulla ei riitä kyllä eväät mitenkään ellen pudota painoja todella paljon, mikä taasen tuntuu energian haaskaamiselta, kun treenaan kaksijakoisella ohjelmalla eli muitakin lihaksia täytyy treenata samalla treenikerralla.
No ei kaksijakoisella tosiaan ole mitenkään järkevästi mahdollista tuutata kertomaasi enempää sarjoja per lihas. Toistomäärät tulevat sitten siitä, että se lihas runtataan useamman kerran viikossa läpi.
Minä teen itse nyt "2+3 -jakoista". Kiertoon tulee yläkropan ja alakropan voimapäivät sekä hypertrofiapäivät jaolla selkä+olkapäät, jalat, rinta+kädet. Voimapäivinä sarjamäärät lihasryhmää kohden ovat välillä 3-8 ja hypertofiapäivinä sitten päälle kymmentä. Olen tykännyt todella paljon tästä ohjelmasta.
Kummeli kyseli ruokailuista. Tässä on esimerkinomaisesti minun tämän päivän ruokailuni (paino 88 ja koko ajan kevyt bulkki päällä):
Aamupala:
250g rahkaa
200g raejuustoa
n. desi kaurahiutaleita
sokeria
kaakaojauhetta
omena
Lounas:
~100g jauhelihaa tomaattikastikkeessa
~200g spagettia
Välipala:
~400 kcal:n protskupatukka
Päivällinen:
Karvakäsipizza
Iltapala:
250g rahkaa ja joku hedelmä tai sitten ei mitään
Palkkarin juon vähän fiiliksen mukaan. Aika usein ostan litran rasvatonta maitoa treenin jälkeen, koska se on halvempaa kuin valmispalkkarit. Kotoa ei jaksa oikein kantaa sheikkerissä, kun sitä pirulaista saa olla koko ajan pesemässä.
Nykyisin menee roskaruokaa ehkä vähän liian usein, mutta koska tarkoitus on pistää vielä yhdeksänkympin raja rikki, en jaksa hirveästi morkkistella. Työpäivinä vedän lounaalla helvetinmoisen satsin ja muuten sitten kevyemmin. Kesän ennätys on neljä porsaanleikettä lisukkeineen ja leipineen.
Yhteenveto: syökää, jos haluatte kasvaa.
Edit: Kummeli, minä olen lähtenyt liikkeelle 60 kilosta joskus viisi vuotta sitten. Aikaa ja rakkautta vaan, niin hyvä tulee.