Itsekin koitin oikeastaan ensimmäistä kertaa vuosiin ykkösiä. Ja tuli tuo 500 yhteistulokseen. Mave oli 205 (jäi vielä varaakin, ehkä 5-10kg), penkki 140 ja kyykky 160. Ja kyykky, siis ihan kyykky. Pompautan pohjista painonnostohenkisesti. 170 olis varmaan tullut voimien puolesta, mutta lasku vähän kusas, niin eihän se noussut. Mutta en koittanut uudestaan.
Nyt vielä olympianostot, tempaus on nyt 70kg. Tekniikkaa pitää rajusti työstää vielä. Huomenna koitan työnnön, mutta se on todennäköisesti 110kg. Leukoja meni myötäotteella strictinä 15 ja kippaamalla 31. Oma paino 96kg.
Mitä meinaa kippaaminen ja strict? Aika hyvin kuitenkin tuolla massalla. Tuo penkkitulos on sellainen, mitä en itse koskaan tule saamaan ylös. Välillä painaa se lämmittelevä 60-kiloinenkin niin, että meinaa usko loppua.
Penkissä mulla on tavoite 120 ja siihenkin on vielä matkaa. Tai no, en edes tiedä, koska tällä hetkellä teen sotilaspenkkiä, enkä ole ykköstä kokeillut itse asiassa kertaakaan tämän vuoden aikana. Olen tehnyt pääasiassa pyramidina 80 kiloon ja takaisin, paluu ilman palautusta hamaan polttoon saakka. Tuo siis tähän saakka, nyt ajattelin opetella netistä jotain tuohon kahteen viikkokertaan sopivampaa ja ykkössuoritukseen paremmin vaikuttavaa. Saa antaa vinkkejä.
Kyykkyä teen 90-versiona. Pohjaan saakka en uskalla tehdä, koska alkaa rutista jo lämmittelypainoilla, jos käy syvällä. Vapailla 5x140 meni taannoin kun tein syrhähypyn saliltani, mutta koska kotisalilla ei ole kuin smith-versio, teen viimeisen sarjan yleensä 150 kilolla. Maastavetoa 165 kiloa, se on kokeiltu ykkönen perustreenin päälle. Suurin ongelma tässä on puristusvoima sarjoja tehdessä, ykkönen menee vaikka isommallakin painossa.
Pieniä lukuja nuo on, jos vertaa omaan kokoon (187/100), mutta enpä ole määrätietoisesti treenannutkaan vasta kuin viime syksystä. Aiemmat innostukset ovat olleet aikamoista läpsyttelyä ja päätyneet aina siihen, että olen tehnyt hommia malttamattomasti. Luulin kyllä käyneeni pitkään salilla, mutta paskat se mitään oikeaa ollut. Laiska paska olin kuin lapamato, kurja matkamies maan.
No, nyt kehitystä on sentään tullut, mutta välillä harmittaa, kun tätä asennetta ei ole aiemmin saanut kaivettua itselleen. Olisi ollut hyötyä nuorempana, kun olisi ollut aikaa treenata enemmän. Nyt olisi kuntopohja hiukan erilainen. Vaan turha tässä on valittaa, kun kuitenkin olen alkanut tehdä asialle jotain. Kolmevitosena on tavoite nostaa tuo 500 kg (penkki 120, kyykky 180, mave 200), tällä hetkellä siihen on matkaa ~70-80 kg. Samalla on tarkoitus saada paino tuone 90 kiloon. Lihasmassaa tulee mitää tulee, koska sen kasvattaminen ei taida varsinaisesti tähän yhtälöön sopia.