Luin hieman tarkemmin noita aiempiasi viestejä ja huomasin, että se tänne kirjoittamasi ohjelma kuulosti varsin toimivalta. Itse tosin tekisin niin, että viikon toisella treenikerralla vaihtaisin kaikki liikkeet, jotta tulisi sopivasti vaihtelua ja erilaista rasitusta lihaksille. Esim. kyykky => etukyykky, penkki => vinopenkki ja sitä rataa. Mavea ei IMO kannata tehdä kuin kerran viikossa ihan selkää ajatellen. Sen voi sitten toiseen treeniin vaihtaa johonkin takareisiliikkeeseen, kuten glute-ham raiseen tai ihan reidenkoukistuksiin.
Anyway, jos joskus ehdit käydä kolmekin kertaa viikossa salilla kannattaa tuota 5x5:sta harkita.
Juu, tarkoitus olikin siis, että toisella reenikerralla teen hyvin kevyen kyykyn ja raskaan maven - ja toisella kerralla toisinpäin. Eli käytännössä kerta viikkoon vain noita.
Niin, tuota liikkeiden vaihtelua olen itsekin miettinyt; vaihtaako aina joka toinen kerta, vai esim. parin kk:n jälkeen tms. Mutta varmasti yleisen kuntoilun kannalta olis parempi vaihdella joka toinen kerta, esim:
*kyykky/mave (kuten yllä selitin)
*penkki - vinop kp
*1 käden alatalja - kulmasoutu
*leuat teen kyllä aina, myötäotteella (on sen verran yleishyvä liike, ja mulla heikko)
*pystypunnerrus kk - viparit sivuille (muita hyviä ehdotuksia? pypu rinnalta menee ehkä turhan paljon etuolkapäille?)
*pulkannarut reenataan sitten miten sattuu
*vatsat = janda-rutistukset, ja jotain höykytystä vinoille
Olen ajatellut, että kun saa viikkoon sen kolmannen reenin, niin tekisin tänne aiemmin kirjoittamani
300-reenin, ihan vain sen takia, että en tuon tyyppistä ole tehnyt pitkiin aikoihin, jos koskaan.