Olisiko ainoa lääke totaalilepo salihommista (ylävartalon osalta) vai pelkän penkin skippaaminen pidemmän aikaa?
Mielipiteitä?
Kuten moni onkin sanonut, niin mene ihmeessä lekuriin. Voi olla tuo mainittu kiertäjäkalvosin tai kuten minulla, AC-nivelet. Kun en uskonut kroppaa, niiin lopputulos oli se, ettei kuukauteen tehty mitään; ei paitaa päälle, ei kahvikuppia kaapista, eli sen verran pahaksi äityi että kortisonipiikeillä ja kk täyslevolla antautui.
Tästä syystä aloin opettelemaan yksijakoista ohjelmaa, eli mahdollismman perusjuttuja, ei mitään turhia juttua...
Ok, eli en edes lähde siihen, vaan haen itselleni ja tuolle reenimäärälle passelimman ohjelman. Muutenkin voisin hakea vähän terävyyttä tekemiseen, kun nyt on ollut sellaista tasaista puurtamista viimeiset kuukaudet.
Koitahan mennä salilla ihan oman kropan; hyvine ja huonoine puoline. Tätä tarkoitin, kun sanoin, että aloin opettelemaan 1-jakoista ohjelmaa. En todellakaan tee mitään "yhtä ohjelmaa orjallisesti", vaan koitan tehdä koko kropan läpi 2-3 krt viikossa, niin kuin se minulle sopii. Mitään tuskin häviät, jos kokeilet?
En tarkoita, että skippaisin jotain, mikä ei miellytä, vaan että teen, niinkuin hyvältä tuntuu. Kaikki teen, mutta kaikki liikkeet ei enään wanhalle (heh..) sovi, vaan täytyy soveltaa. Ihan hyvän rytmin olen alkanut saamaan. Toistot pyrin pitämään siellä 6-8 välillä ja noin tunti menee, kun pitää kunnollista vauhtia.
Mulla on ainakin elämän aikana urheilu/ tyhmyys/tietämättämyys/ turha yrittäminen/ nimeä itse, kolhinut paikkoja niin paljon, että on ihan turha edes yrittää esim syväkyykkyä. Olkapäät, ranteet, lonkka, polvet ja nilkat huutaa hoosiannaa, mutta kun jaksan tehdä jotain, ts pitää hyvää huolta lihaskunnosta, niin niveletkin tykkää.
Eikä tämän tarkoitus ole mitenkään lannistaa/ provoilla, vaan kun on itse huomannut, että ei se orjallinen ohjelman kyttäminenkään ole kaikille sopivaa.