Joo, kyllä tässä ainakin alkuun tule kerta pari viikossaan käytyä kyykkäilemässä pojan treenien aikana toisaalla, kun ei noita omia puitteita ehdin rakentelemaan heti kuitenkaan. Jos nyt tulee ollenkaan, kun käytettyjenkin kunnollisten tanko+painosettien hinnat ovat ymmärrettävästikin aika korkeita. Hyvät kelit vain kääntävät mielen aina siihen suuntaan, että miksi ihmeessä vääntää tunnin puolitoista salilla ja polkee päälle kuntopyörää, kun voisi riehua ulkona yhtälailla, siis minun tapauksessani. Toki treeni ei ole samanlaista, mutta lopulta mun tärkein tähtäimeni on hyvinvointi ja jaksaminen, voima ja lihasmassa on kuitenkin toissijaisia, jos ihan niitä fundamentaaleja treenaamisessa mietitään.@sampio älä nyt puntteja ihan totaalitauolle jätä, vaan käy edes muutamia kertoja jumppaamassa kroppa läpi, vaikka hyviä suunnitelmia muuten olikin kuntoilulle. Itselläni ainakin hiukan pitempi tauko romahduttaa tavallaan koko touhun ja tuntuu kuin olisi ensimmäistä kertaa ikinä salilla tauon jälkeen ja bonuksena helvetin kipeä kroppa, vaikka kuinka varovasti aloittelisi.
---
Onko muuten kukaan kokeillut vähän tällaista crossfitahtavaa settiä mavella kuin 100x100kg? Tai otin tuon tasaluvun alunperin 10000kg haasteen mukaan, kun huomasin, että helpoiten melkein menee noin. Sitten muokkasin siitä aikamääreisen ja otin tavoitteeksi ekan kokeiluni jälkeen 10 minuutin alituksen, mikä toteutui pari viikkoa sitten, 9.46 taisi olla aika. Tein minuutin sykleissä, mikä alkuun toki vaikutti turhan löysältä, mutta alussa säästyneet powerit kyllä ulosmitattiin viimeisen sarjan aikana, tai lähinnä alaselkä tuossa tulta otti mulla. Ekan setin vedin Fb:n päivityksen mukaan kaksi vuotta sitten ja aikaa meni pari sekkaa alle 20 minuuttia. Tuon jälkeen on mukaan tullut säännölliset pitkät kävelylenkit, juoksulenkit ja tekniikoiden tarkastamisen jälkeen myös salitreeni sai vakituisemman ja määrätietoisemman tahdin. Olen muutaman kerran kokeillut tuota 100x100:aa, viimeksi ennen joulua, muutoin treenaillut ihan normaalisti, ja tosiaan sellaista voimabodailua, kehonpainoilua ja lenkkeilyä, ja oli kyllä mukava huomata, että kehitystä on kiistatta tapahtunut, jos tätä haluaa mittarina käyttää. Ja miksi ei käyttäisi, aika kokonaisvaltainen liikehän tuo on.
Jos joku haluaa kokeilla, tuotahan voi varioida oman painonsa mukaan. Mulla kiloja on 92-93 eli n. kehonpaino +10%. Tai eihän tuo mavepainona ole suurimmalle osalle mitään, joten kevyempikin mavekuntoinen kaveri tuota satasta voi helposti kokeilla ja kymppi alittunee, jos yhtään aerobista on takana. Voinee kokeilla yhtälailla kyykkyynkin, itse en ole sitä tehnyt.