Pula-ajan Tretjak
Jäsen
Moro! Kirjoitellaanpa välillä jostain muusta, kun kiekosta. Otettiin kaverin kanssa leikkimielinen haaste kesäkuulle. Sisältää maksimin penkissä ja kyykyssä +leuat omalla painolla. Oon aika pikku-ukko 176/78. Isoja ongelmia ollut nimenomaan normipenkin kehittämisessä. Viime reenissä tein tasapenkkiä käsipainoilla ja sarja oli 45kg per käsi x10 toistoa. Tangolla tuo sama(90kg) on mennyt parhaimmillaan 12 kertaa.. Onko normaalia, että tangon ja käsipainojen ero on noin pieni? Mä en käytä mitään käyriä, mutta tottakai sen verran taivutan, että saan lavat tukevasti yhteen. Ulkonäköreeniä se mulla on ollut tavoitteellisesti aikaisemmin.
Onko täällä hyviä niksejä tuohon penkkiin? Se on mulle kaikista vaikein liike :D.
En usko, että suoraan kannattaa verrata käsipainojen ja tangon välistä painosuhdetta. Itselläni on yleensä ollut päinvastoin eli käsipainoilla menee vähemmän ja tangolla enemmän.
Penkki on jännä laji, paljon on kiinni itseluottamuksesta (+hermotuksesta ja voimasta). Kun tekniikka on turvallinen, niin sitten voi alkaa testailemaan. Itselleni toimi kaksi ajatusta. Ensimmäinen oli se, että kunhan laittaa tarpeeksi painoa, niin ei kuvittele nostavansa painoja ylös ja ajattelee tangon kiinteäksi. Sitten vain puskee sitä selän alla olevaa penkkiä lattiasta läpi :) Toinen juttu toimii minusta myös, että pitää johonkin väliin sen 1-1.5kk, jossa hakee tiukasti sitä maksimin nostoa. Itselläni nämä ohjelmat ovat aina nostaneet sitten sarjapainojakin.
Viimeksi muokattu: