Kyllä täällä ihan yli +30 ollaan ja 10 vuotta treeniä takana. Ja puhun ihan totta. Tai no, sanotaan näin, että pyrin käymään joka viikko 6 kertaa salilla, joskus se onnistuu vain 5 kertaa, mutta jokatapauksessa usein 6 kertaa. Mulla on ma -la salipäivät(joskus lauantai jää tosiaan välistä) ja sunnuntaisin sitten sählyn peluuta. Huom. Vuosi sitten oli 4 kk tauko, ja joskus pakostakin tulee parin päivän taukoja, jos meinaa muuta elämää ylläpitää, mutta nyt esimerkiksi viimeisen 4 viikon aikana olen käynyt joka viikko 5-6 kertaa salilla + sunnuntain sählyn peluut.Jos olet nuori ja vasta aloittanut treenaamisen, niin hyvin mahdollista. Jos taas olet 30+ vuotias ja olet treenannut 10 vuotta, niin sinulla on poikkeukselliset geenit (tai sitten et puhu ihan totta).
Salipäivään kuuluu 30 minuuttia aerobista treeniä. Yleensä 15 min kuntopyörää ja 15 min porraskävelyä, ja 40 min lihasten "pumppaamista". Otetaan yksi esimerkki mikä on toiminut mulla vallan hyvin, millä oon saanut nykyisin tuloksia nousemaan. Heti kun jaksan tehdä jollain painolla jonkun sarjan vaikka 12 x 3, niin nostan samantien seuraavalla kerralla painomäärää. Aloitan isommalla painomäärällä aluksi 8 x 3, sen jälkeen 10 x 3 ja kunnes taas menee se 12 x 3, niin lisään painoa ja aloitan tehdä 8 x 3, kunnes jaksan 10 x 3, kunnes jaksan 12 x 3. Näin olen saanut hyvin voimaa ja samalla kestävyyttä. Moni ihmettelee kun tulokset ei nouse, vaikka eivät lisää edes painoja ja yritä lähteä lyhyemmistä sarjoista liikkeelle. Eihän tuo tuloskehitys ole tietenkään enää räjähtävää, niinkuin se oli alkuvaiheessa, mutta kehitystä tulee silti koko ajan.
Noista palauttavista sun muista lisäaineista oon aina ajatellut, että ne on enemmänkii silmänlumetta. Joillakin voi toimia, mut mulle niistä ei oo mitään hyötyä.
Viimeksi muokattu: