Ilmoitukset

Nimimerkki Salama15 pääsee viikon päästä kokeilemaan uudelleen, jos Trumpin ketjuun eksyisi pelkän nimittelyn ja sisällöttömän huutelun sijasta välillä vaikka jotain asiaakin.

Sulje ilmoitus

Nimimerkki Nynoamous jatkoi offtopicia ja turhaa vääntöä ketjunootin jälkeenkin, joten hän saa harjoitella viikon ajan luetun ymmärtämistä.

Sulje ilmoitus

Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

Viestiketju osiossa 'Vapaa keskustelu' , aloittajana Johto, 09.07.2005 klo 00.44.

  1. Keltainen Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
    Lainaus:
    Joskus olen sattunut salille samaan aikaan sekä voimanostoa treenaavan ukon, että yleisurheilijan kanssa. Toinen veti rauhalliseen tahtiin kyykkyä hirmu raudoilla, toisella 30 kiloa tangossa ja pystypunnerrusta vitosen sarjoja niin että tanko tikkasi kuin ompelukone. Mielenkiintoista seurata, kun on täysin eri lajien urheilijat kyseessä, molemmat tekee tosissaan mutta ihan eri tavalla. Mielenkiintoisia keskusteluja on saatu aikaan kun on samaan aikaan osuttu salille.
     
    eriatarka tykkää tästä.
  2. eriatarka Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Lukko
    Lainaus:
    Itse treenasin joitain vuosia sitten samalla salilla kuin FC Hongan pelaajat ja olihan sitä mielenkiintoista seurata. Esim. kyykkyä tehtiin lähinnä pienillä painoilla, ei syvälle (ei edes 90 asteen kulmaan) ja siitä ylös nopeasti ja joskus jopa hypäten.

    NHL-pelaajien treenivideoita on mielenkiintoista katsella YouTubessa mm. Kris Letang:
    Kris Letang summer training session at APC

    Tai Henrik Zetterberg:
    Real Workout: Henrik Zetterberg
     
  3. Lico Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Chicago Blackhawks
    Pakko kyllä sanoa, että tuntuupa hyvältä, kun olkapää kuosissa ja kestää treenaamisen. Puolisen vuotta siinä meni kuntouttaessa ja nyt on pari viikkoa saanut rehkittyä ihan kunnolla eikä mitään ongelmia ole.

    Ja kyllä, maastaveto on kuningasliike.
     
  4. eriatarka Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Lukko
    Lainaus:
    Ei ole mitään kuningasliikettä, sillä mikään liike ei ole välttämätön.

    Itse en ole ikinä tehnyt mavea.
     
  5. Pika1 Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves
    Lainaus:
    Tämä kertoo aika paljon.
    Kannattaa opetella mave. Kuningasliike.
     
  6. eriatarka Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Lukko
    Lainaus:
    Aikoinaan kokeilin pt:n kanssa, en tykännyt ja siirryttiin seuraavaan liikkeeseen. Sen jälkeen en ole ikinä tehnyt ja ihan hyvin pärjännyt.

    Mikään yksittäinen liike ei ole voimaharjoittelun kannalta välttämätön. Ei kannata uskoa kaikkea, mitä pojat salin saunassa kertoo lukeneensa intternetistä.
     
  7. Vuokralainen Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Kerho!
    Pitäis kyllä opetella mave kunnolla. PT sitä muutaman kerran opetti, mutta en oppinut kunnolla, siispä tyydyn niihin juttuihin, jotka osaan edes jotenkin.

    Olkoonkin kuningasliike ja varsinkin hyvin kokonaisvaltainen liike, niin olen hyvin tyytyväinen, että teen edes jotain. Tosin kyllä se hyvä mave vähän vielä kummittelee.
     
  8. Keltainen Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
    Minä olen vanhan liiton voimailija. Ohjelmassa ei ole vuosiin ollut muita liikkeitä kuin: kyykky,mave,penkki,kulmasoutu,rinnalleveto,pystypunnerrus, leuanveto ja dippi joskus. Kolme tai maksimissaan neljä liikettä yhdellä treenillä, jos neljä niin se neljäs on leuat tai dippi. Työsarjat 5x5, paitsi kulmasoudussa kaseja. Leuat ja dipit lisäpainoilla vitosia tai ilman painoja niin kolme sarjaa niin monta kuin menee.
    Rautaa lisätään kun pystyyja parin kuukauden välein huiliviikko tai hyvin kevyt.
    Ei sen tuon monimutkaisempaa tarvi olla, tällä iällä.
     
    Pika1 tykkää tästä.
  9. sampio Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Menestyvin, sympatiat muille hyville.
    Lainaus:
    Ei varsinaisesti ole, mutta maastaveto on varmasti kokonaisvaltaisin yksittäinen liike, mitä voi tehdä, ja jos arkisia voimaa vaativia toimenpiteitä mietitään, on se kärkipäässä. Kyllä ilmankin pärjää, se on selvä juttu, kuten pärjää ilman kyykkyä tai penkkiäkin.
    ---
    Mulle kyykkytekniikka tuotti eniten vaikeuksia huonon rintarangan liikkuvuuden vuoksi. Se kun saatiin parempaan kuosiin, lähti myös kyykky kulkemaan. Penkki on ok, mutta en oikein tykkää siitä liikkeenä. Mave taas on ollut mulle aina hyvin luontainen ja helppo liike, vaikka toki omat viilailunsa sekin vaati. Sillä liikkuukin selkeästi isommat raudat kuin kyykyssä.
     
    red.machine tykkää tästä.
  10. eriatarka Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Lukko
    Lainaus:
    Kokonaisvaltainen liike joo, mutta kuten Markku Tikka on todennut: "Mikään yksittäinen treeniliike ei ole välttämätön kokonaisvaltaiselle kehitykselle."

    Esim. Bull Mentula ei tee mavea.
     
  11. Glove Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Edmonton Oilers, Suomi, Liverpool FC
    Mites tempaus tai rinnalleveto?
     
  12. red.machine Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Slovakia, Hurricanes, Meidän peli
    Pitää itsekin hehkuttaa maastavetoa. Mahtava liike, jonka jälkeen kyllä tuntee aina tehneensä jotain ja lisäksi turvallinen verrattuna esimerkiksi kyykkyyn. Kyykkykin on kiva, mutta siinä ei uskalla vetää itseään niin äärirajoille kuin mavessa.
     
  13. F#21 Jäsen

    Lainaus:
    Millaisia harjotteita teit parantaaksesi rintarangan liikkuvuutta? Itsellä myös todella huono liikkuvuus ja mielelläni sitä parantaisin.
     
  14. sampio Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Menestyvin, sympatiat muille hyville.
    Lainaus:
    Riippuu hirveästi, mitä kehityksellä tarkoitetaan. Mentula ei bodarina tee mavella mitään. Heillä on focus treenissään kehittää kukin lihasryhmä mahdollisimman näyttäväksi ja tasapainoiseksi, eikä mave sovellu siihen erityisen hyvin, kuten ihan puhdas kyykkykään. Tosin kyykyn variaatioita sitten hinkkaavat nämä bodaritkin aika paljon, samoin penkkiä, koska niissä liike saadaan kohdentamaan paremmin kehitettävään kohteeseen.

    Sen sijaan perusjamppa, joka hakee voimaa kehoonsa luonnollisten liikeratojen kautta, hyötyy mavesta erittäin paljon. Raskaana moninivelliikkeenä se kehittää kroppaa monipuolisesti ja erityisesti korsettia, joka aika monessa lajissa sekä ihan arjessakin on kovilla.

    Jos treenaa monipuolisesti, pärjää ilman mavea, mutta tässä tapauksessa pitäisin kyllä kyykyn ohjelmistossa. Yksittäisenä liikkeenä sen kokonaisvaltaisuuden kanssa ei kuitenkaan kilpaile kuin joku valakyykky, mutta se alkaa mennä tekniikaltaan jo useimpien ulottumattomiin. Bodarit sitten erikseen.
     
    Lico tykkää tästä.
  15. sampio Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Menestyvin, sympatiat muille hyville.
    Lainaus:
    Mukana on ollut osteopaatti ja hieroja, mutta kotona aloitin ihan simppeleillä lapojen avaamisella ja takaisin kiinni vedolla. Ehkä turha alkaa selittää tuon tarkemmin, koska olisi helpompi näyttää... Mutta yksi, mikä on helppo selittää, on se, että hommaat itsellesi n. 40cm pätkän superloonitankoa, siis sitä n. 7cm halkaisijaltaan olevaa lasten uimakellukkeinakin käytettävää tankoa, asetut selällesi sen päälle ja rullaat hartioista nikama kerrallaan jonnekin navan korkeudelle saakka. Mutta tämänkin teho riippuu ihan siitä, onko sulla liikkuvuutta siellä edes vähää alusta. Suosittelen menemään osteopaatin luo, hän pyörittelee suo pari kertaa ensin ja antaa sitten tilanteestasi riippuen itsehoito-ohjeita. Välttämättä se, mikä mun tilanteeseeni on auttanut, ei toimi suoraan sulle.
     
  16. Hera80 Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Möröllinen Jokerit
    Noin muuten kehittyäkseen ei tarvii treenataa liikaa, vaan pikemminkin liian vähän. Avainasemassa on palautuminen. Turhan moni treenaa liikaa ja palautuu väärin. Aktiivinen palautuminen on avainasemassa. Lyhyesti, joko se kroppa kerää tai palauttaa maitohappoja. Itsestä se on kiinni. Aktiivinen palautuminen, se kehittää.
     
    eriatarka tykkää tästä.
  17. Sämppäri Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Jokerit, Joma, MÖRKÖ
    Lainaus:
    Mun keho käyttäytyy eritavalla. Treenaan 6 kertaa viikossa, enkä käytä mitään lisäaineita tai palauttavia. Tulokset kasvaa jatkuvasti, eikä väsymystä tunnu.
     
  18. Hera80 Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Möröllinen Jokerit
    Lainaus:
    Tässä on pakko olla ansa. Mutta jos ei ole, niin jatka samaan malliin. Noin muuten 9/10 jengi treenaa liikaa ja palautuu väärin. Palautuminen kun ei tarkoita sohvalla löhöömistä. Aktiivinen palautuminen, eli pieni rasitus on avain onneen. Ja perusliikkeet. Ei ole yksi eikä kaksi keitä olen neuvonut jättämään kaiken maailaman hauikset ja ojentajat rauhaan.
     
  19. Le Banner Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
    Lainaus:
    Miksi? Vaatiihan ne runtua oikein kunnolla edes joskus. Niin, jos tavoitteena muokata kehoa hiukan atleettisempaan suuntaan.
     
  20. Hera80 Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Möröllinen Jokerit
    Lainaus:
    Siksi, koska yleensä ne jotka apua pyytävät olevat myös eniten sen tarpeessa. Silloin ei haukasta tai ojentajista ole apua, vaan perusliikkeiden tuomasta aineenvaihdunnasta. Ja kuten sanoin, aktiivinen aineenvaihdunta.
     
  21. banaaninviljelijä Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HPK, Vimpelin Veto, xnxx, Kaljakylä Rangers
    Sitä olen monesti ihmetellyt salilla useita kertoja viikottain käydessäni, että miten harva käyttää soutulaitetta ja miten harva niistä osaa käyttää soutulaitetta. Ihan ihme rempomisia näkee, menee laitteen teho tyystin hukkaan.
    Toinen asia mikä ihmetyttää on lämmittelijöiden ja venyttelijöiden vähäinen määrä. Ei muuta.
     
  22. Aces High Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
    Lainaus:
    Toi on totta, tosin muutama sankari soutulaitetta tehokkaasti käyttää, mutta aina ei pyyhkeitä ole mukana riittävästi, saa liukastella ohi mennessä.

    Onkohan venyttelijöiden vähyys "Ihanaasaatana"- Savinaisen syytä, hänellä toimiva metodi oli mobilat + rööki..?
     
  23. Pavlikovsky Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
    Lainaus:
    Miksi kuntosalilla pitäisi venytellä? Ennen harjoittelua venyttelyt laiskistavat hermoston käskytyskyvyn ja voimaharjoittelun jälkeen venyttely luo vain jo valmiiksi mikrovaurioita kärsineisiin lihaksiin lisää mikrorepeämiä.

    Keski-ikäisten yliliikkuvien naisten ryhmäliikuntatuntien venyttelyt ovat erikseen. Hekään ei tee venyttelyllä tosin yhtään mitään.
     
  24. Kipinä Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Suomalaiset
    Lainaus:
    Mikä sulla oli olkapäässä ja miten kuntoutit sitä?

    tse aloitin viime syksynä kotona treenauksen koska olin täyttämässä 40 ja rapakunnossa. Nyt on oikea olkapää alkanut reistaamaan ja esim. penkki on aika tuskaista mutta taas käsipainoilla sivunostot sujuu lähes ilman kipuja.
     
  25. Lico Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Chicago Blackhawks
    Lainaus:
    Pinne lavanaluslihaksen hermossa, vuoden ajan kokeiltiin konservatiivista hoitoa, mutta ei auttanut yhtään. Lihas surkastui ja nyt sitä palautellaan edelleen.

    Kumijumppa leikkauksen jälkeen, josta sitten pienillä painoilla 20:n toiston sarjoja käsipainoilla mm. pystypunnerrusta, penkkiä sekä kulmasoutua ja lopuksi ylätaljaa.