Puhelinmyyjät – nuo ”ystävämme”

  • 333 504
  • 1 378

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle tulee tai on tullut viimeisen parin vuoden aikana Veikkaaja, Urheilulehti, Jääkiekkolehti, Tiede, ja Mikro-Bitti. Jotenkin voisi kuvitella, että noita lehtiä kaupiteltaisiin jatkossakin, mutta mitä vielä. Minulle tyrkytetään(tänä keväänä vähintään joka toinen päivä) vain ja ainoastaan Me Naisia, Kodin Kuvalehteä, Hyvää terveyttä, ja kun ilmoitan lukevani vain urheilulehtiä, niin sitten tarjotan Sportia, joka ainakin omasta mielestäni on kuntoilulehti. Jotenkin voisi kuvitella, että niitä lehtiä kaupiteltaisiin, mitä on aiemmin tilattu, mutta näköjään ei.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Tulipas outo puhelu Tieteen kuvalehden puhelinmyyjältä. Heppu selitti sen viisi minuuttia tarjousta "kotiinkantohinnalla", lopetteli että pistetäänpäs lehti tulemaan ja kun sanoin kiitos ei, niin kaveri nappasi puhelimen korvaan oitis. Nyt jään odottelemaan, että onko kaupankäynti mennyt niin yksipuoliseksi, että enää ei tarvi kuin kuunnella myyntipuhe, jonka jälkeen puhelinmyyjä jo päättää, että kaupat tuli ja nappaa puhelun kiinni. Tuskin sentään, mutta outoa oli.
 

Gustaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuli tässä yhtenä päivänä outo puhelu Suomen johtavasta säästämiseen ja sijoittamiseen erikoistuneesta asiakaspalveluyhtiöstä.

Kävin aiemmin kuuntelemassa heidän myyntitykkinsä presentaation ihan mielenkiinnosta ja nyt soittajan tarkoituksena oli ilmeisesti sopia uusi tapaaminen säästämis- ja sijoitusasioissa.

En ollut ihan päättänyt, menisinkö vai enkö kuuntelemaan heidän juttunsa uudelleen (tässä välissä on uusiutunut PS-systeemit ja olisi ollut mielenkiintoista kuulla, miten he asiaa myyvät ja markkinoivat) kun soittaja sanoikin että anteeksi, kaikki ajat ovatkin jo varattuja ja kuulemiin.

Loistava asia, että tapaamiset säästö- ja sijoitusasioissa käyvät kaupaksi...
 

Pub_Winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitään en ole koskaan aikaisemmin näiltä tilannut ja olen ollut sitä mieltä, että en tilaakaan. V-käyräkin näiden kanssa tuppaa nousemaan kun sinne kaaliin ei aina mene, että olen tosissani jos sanon EI. Mutta,

tulipahan tilattua ystävälliseltä naismyyjältä uusi mokkula, televisiossa samaa on mainostettu ja vanhassa sopimus "katkolla". Nyt halvemmalla tehokkaampi ja paremmalla mokkulalla, palveluntarjoaja on sama. Kaikki hoitui samalla puhelulla, vanha sopimus poikki ja uutta tulemaan. Olin ollut aikeissa jo käydä kaupungin myymälässä tämän hoitamassa, mutta kiitos puhelinmyynnin ei tarvinnut vaivautua. Kiitos, tämähän oli hienoa.

Postissa tulee perille ja sopimuspaperit(lähinnä ohjeita palutukseen yms...) tulee etukäteen myöskin postissa.

Puhelu tuli siis perjantaina 28.05, paperit taisi tulla perjantaina 04.06. Mokkulaa ei näkynyt ja 14 päivän testijakso joka alkaa sopimuksen tekopäivästä alkoi uhkaavasti loppua, tiistaina 08.06 soitin sitten asiakaspalveluun, että ei ole mokkulaa näkynyt... Sanoivat siellä, että joo ne on tilapäisesti loppu ja uusia tulee kyllä ja saan omani sitten mahdollisimman pian. Sanoi kyllä, että se 14 päivän testijakso alkaa sitten vasta kun haen sen mokkulan lähipostista, missään paperissa tätä ei ole mainuttu.

Totesin kaverille, että annetaan olla. Pistetään uusi mokkulasopimus poikki, eikä tarvi koko laitetta mulle lähettää.

Lähdin sitten kaupungilta katsomaan jos siellä sattuisi mokkula olemaan vai olisiko joka paikasta loppu, ei ollut. Sain mukaani samanlaisen jota puhelimessa kaupiteltiin ja kaikki asiat hoidettua nopeammin kuin nuo kaksi puhelua jotka aikaisemmin olin asian tiimoilta käynyt.

Summasummarum,

aion vastaisuudessakin olla asioimatta näiden puhelinmyyjien kanssa, vaikka tarjoaisivat oikeasti 100€:n summaa pankkitilille ilman velvoitteita, niin saavat kyllä pitää tunkkinsa, prkl.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Nuo mokkulanmyyjät tuntuvat olevan typerimmästä päästä puhelinmyyjiä. Mulle soitteli eräs hemmo joskus keväällä ja tarjotteli Saunalahden mobiililaajakaistaa. Luonnollisesti väitti settiä huomattavasti nopeammaksi, kuin se edes teoriassa olisi ollut mahdollista. Kiinnostuin kuitenkin tuotteesta ja aloin kyselemään häneltä tarkempia tietoja. Kaveri tietenkään osannut vastata oikeastaan mihinkään vaan alkoi aina vaan udestaan luettelemaan ulkoa opettelemaansa mantraa tuotteesta. Kun en saanut vastausta, pyysin häntä ottamaan selvää parista asiasta ja soittelemaan myöhemmin uudestaan. Sovimme, että hän selvittelee asiat ja soittaa viikon päästä. Meni pari viikkoa, eli kaveri soitti viikon myöhässä, eikä ollut tietenkään ottanut selvää mistään. Syyksi ilmoitti, että siinä olisi ollut oma hommansa. Kysyin, eikö hommat kiinnosta ja ilmoitin, että töitäkin pitää tehdä, jos meinaa kaupoille päästä. Puhelun lopuksi kaveri ehdotti, että otan itse asioista selvän ja hän soittelee taas viikon päästä, jos vaikka päästäisin kaupoille. Totesin, että osaan kyllä täyttää nettilomakkeen ilman hänen apuaankin, jos tuote jatkossakin kiinnostaa. Kaveri aikoi kuitenkin soittaa, mutta ei ole mitään kyllä kuulunut.

Juipin olisi tarvinnut selvittää kaksi asiaa: saako kyseisen liittymän yhteydessä hankittua tällaisen modeemin kohtuuhintaan sekä toimiiko yhteyden sim-kortti esim tällaisessa modeemissa. Itsellä meni asian selvittämiseen pari minuuttia Saunalahden aspasta. Huawein reititintä ei onneksi saanut ja homma pelittää todella hyvin tuolla Optionin vehkeellä, joka edustaa huomattavasti uudempaa tekniikkaa.

Kehoitan ihmisiä kuuntelemaan sen minuutin, jotta soittaja saa esitettyä asiansa. Hänelle ei tarvitse lyödä luuria korvaan tai suoranaisesti halveksia. HE OVAT VAIN IHMISIÄ, jotka tekevät töitä voidakseen elää! Itse kuuntelen aina asian loppuun.
Tekisivätkin. Yllä oleva on vain yksi esimerkki siitä kuinka kauppoille yritetään päästä viitsimättä tehdä töitä sen eteen.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Äskettäin hiljensin erään helppoheikin aivan totaalisesti. Jos puhelinmyyjä tekee työtään rehellisesti, en alennu moiseen, mutta kusetuksiin olen kyrpiintynyt täysin. Kyseessä oli vanha juttu: olen osallistunut johonkin asiakaskyselyyn kuukausi sitten, ja saan palkinnoksi ilmaiseksi puoleksi vuodeksi haluamani lehdet, ja käsittelykuluina maksan vain 1.5€/viikko. Eli hintaa tulee siis puolelta vuodelta noin 24€. Lehdet olivat Apu, Seura, Erä ja Tekniikan maailma. Kuuntelin puheen hiljaa ja suunnittelin jo omaa argumenttiani. Kaveri sitten kysyi jo toivorikkaana, että mitkäs lehdet laitetaan tulemaan.

Sanoin aluksi suurinpiirtein seuraavaa: "Hintaa tulee siis 24€ puolelta vuodelta. En ota noista mitään". Tähän kaveri sönkötti jotain, että: "tuleehan tämä paljon halvemmaksi, kuin perinteinen tilaus". Sanoin sitten tähän lopuksi, että: "Tuo myyntitekniikkasi on aika vanha ja perinteinen puhelinmyyjien huijausyritys. Ja se ei uppoa meikäläiseen. Erityisesti pidän tuota moraalisesti hyvinkin arveluttavana, koska moni vanhus saattaa luulla saavansa oikeasti jotain ilmaiseksi ja tuhlaa sitten vähiä eläkerahojaan tällaiseen. Eli, kokeilehan ensi kerralla käyttää vähän rehellisempiä myyntipuheita, koska tuo on aika törkeää huijaamista. Minäkään en ole mitään kyselylomaketta oikeasti täyttänyt".

Kaveri meni aika hiljaiseksi. Minä sanoin loppuun, että "Terve." ja suljin puhelimen.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jostain perkeleestä nämä luurisankarit taas kaivoivat salaisen nroni ja ilmoittivat 'upeista tarjouksista vain tänään'. Ennen otin vähän kipinää ja tenttasin mistä se nro on kaivettu, jolloin herrat änkyttivät jotain ja toivottivat hyvää päivänjatkoa.

Tänään siis soitti ja kysäisi ne peruskyssärit. Vastasin 'palkkasoturi' duuniani kysyttäessä. Tuli mistä lie mieleen mutta hiljaiseksi mentiin luurin toisessa päässä. Puhelu päättyi sitten iloiseen hyvänpäivänjatkoa- toivotukseeni.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ärsyttävyyden huippu on kyllä tuo "olet osallistunut arvontaamme....tällaista tilausta tarjolla" -tyylille, jossa annetaan aluksi toiveita että olisi voittanut jotain, mutta totuus onkin vain ettei saisi luuria korvaan heti.

Muuten noi ovatkin pysyneet poissa kännykästäni, kiitos Robinsonin, mutta toi yksi nimeltämainitsematon pelaajalehti ei ilmeisesti kuulu noihin Robinsonin alaisiin yrityksiin.
 

Kapo

Jäsen
Olipas kyllä hurjan hyvä tarjous mikä tänään (siis eilen, aamuyö...) tuli puhelimeen tomeralta miehenalulta. Vuoden TM:t, 4kk Urheilulehteä ja neljään Klubin kotimatsiin 2 lippua kuhunkin. Äkkiseltään kun vilkaisin niin edullisimmat aikuisten liput Klubin matseihin maksavat 10€ kappale ja nyt niitä tuli mukaan siis 8 kappaletta. Koko satsin hinnaksi tuli 60€ ja risat.

Otin tarjouksen vastaan ja nyt mietityttää että tulinkohan kusetetuksi, että tarjous *oli* liian hyvä ollakseen totta. Vai onko oikeasti niin että Veikkausliigan lippuja jaetaan noin huolettomasti ympäriinsä?

Palataan tähän kun tasan vuosi on kulunut ja uuden kestotilauksen lasku saapui. Mitään kestotilausta en siis tehnyt ja sitä kysyinkin puhelinmyyjältä että tämä tilaushan varmasti sitten päättyy vuoden päästä. No eipä päättynyt mutta huomenna päättyy. Yhtään kappaletta Urheilulehteä ei tullut mutta liput Klubin matseihin tulivat.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ärsyttää nämä myyjät kyllä. Tässä jokupäivä sitten joku soitti joskus ilta 8 aikaan hirveällä murteella josta ei mitään selvää saa. Olisi kyllä voinut lopettaa puhelun heti, mutta kun en ymmärtänyt aluksi edes että se oli lehtimyyjä vaan luulin että joku oli soittanut väärään numeroon ja alkoi luetella jonkun firman juttuja :D

Siinä sitten myyjä sanoi että saat ilmaiseksi vuodeksi tilauksen eikä se edellytä jatkotilausta, noh enhän minä tietenkään ilmaiseksikaan tilaa kun ei semmoista käsitystä lehtimyyjilläkään ole. Tuossa selvesi kyselyjen jälkeen että postikuluja olisi joka lehdelle tullut joku 3 tai olisiko 4 euroa ollut eli toista kymppiä tilaus vuodelta eli normihintaan.. Noh perus lehtimyyjää tämä on joten ei siinä sen ihmeelisempää..

Ärsyttää myös tuo että nykyään puhelinmyyjät voivat soittaa melkein vaikkapa keskellä yötä. Tässä yhtenä aamuna yhdelle tutulle oli , olisiko liittymän myyjä soittanut hieman yli aamu kuuden :)
 

halperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään soittelivat Suomen energiayhtiöstä ja kertoivat olevansa oikein iloisella asialla. Noh itselläni ei ollut ihan sama käsitys asiasta kun oli hieman paha paikka töissä. Ilmoitin soittajalle etten ole kiinnostunut ja ihmettelin mistä ovat numeroni saaneet kun ovat useasti aiemminkin soittaneet ja aina olen ilmoittanut olevani tyytyväinen nykyiseen sähkööni ja sen toimittajaan. Myyjä ilmoitti heidän tulostelevan numeroita Fonectasta! Siis mitä? Eihän siinä mitään laitonta ole, mutta kyllä mielestäni silloin mennään rajan yli, kun myyjät alkavat hakemaan numeroita Fonectasta eivätkä vaan tyydy itse keräämiinsä (tai ostamiinsa) listoihin.

Tähän asti Robinson -lista on toiminut loistavasti ja soittoja ei ole tullut, mutta pitääkö numero laittaa salaiseksi että näistä pääsee eroon. Itse kun en pidä, että minulle soitellaan ja kaupataan erilaista roinaa.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ko. firman edustaja soitti minulle muutamia viikkoja sitten. En ollut kiinnostunut tarjouksesta, kerrostalossa kun asun ja sähkön hinnasta ei juuri pysty säästämään. Ukko halusi kuitenkin välttämättä lähettää tarjouksen, jonka vastaanottamiseen suostuinkin, koska ajattelin pääseväni sillä tavalla nopeasti irti puhelimesta.

Osoitetiedot annoin, mutta kun kysyttiin henkilötunnusta, kieltäydyin. Ukko alkoi inttää, että ei voi lähettää tarjousta ilman henkilötunnusta ja syy on se, että kaikki heidän soittamansa puhelut tallennetaan kuluttaja-asiamiestä varten. SWTF?!?

Kun en inttämisestä huolimatta henkilötunnustani antanut, ukko löi mitään sanomatta luurin korvaan.

Puhelu tuli muuten n. klo 21.30.

Mikähän pulju tuokin mahtaa olla?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Osoitetiedot annoin, mutta kun kysyttiin henkilötunnusta, kieltäydyin. Ukko alkoi inttää, että ei voi lähettää tarjousta ilman henkilötunnusta ja syy on se, että kaikki heidän soittamansa puhelut tallennetaan kuluttaja-asiamiestä varten. SWTF?!?

Kun en inttämisestä huolimatta henkilötunnustani antanut, ukko löi mitään sanomatta luurin korvaan.

Puhelu tuli muuten n. klo 21.30.

Oikein tehty. Ikinä ei kannata antaa henkilötunnusta puhelimessa. Tuo sinun tapauksesi vaikuttaa huijaukselta. Itse sain joskus samanlaisen puhelun, ja aivan samassa tilanteessa minullakin tökkäsi. Pyysin soittajaa lähettämään tarjouksen sähköpostissa, mutta se ei kuulemma onnistunut. Vattenfall taas pystyi lähettämään tarjouksen sähköpostissa, koska en heillekään halunnut antaa henkilötunnustani. Tai jos viilataan pilkkua, kyseessä oli joku Vattenfallia markkinoinnut telemarkkinointiyhtiö.

On toki mahdollista, että Suomen Energiayhtiö soittelisi oikeastikin, mutta tällöinkin on minusta tärkeää, että kuluttajat kieltäytyvät antamasta henkilötunnustaan puhelimessa. Silloin tuo - kieltämättä hieman kyseenalainen - pulju joutuisi väkisinkin korjaamaan omaa tietoturvaansa ja toimintaansa ajan tasalle.
 

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Osoitetiedot annoin, mutta kun kysyttiin henkilötunnusta, kieltäydyin. Ukko alkoi inttää, että ei voi lähettää tarjousta ilman henkilötunnusta ja syy on se, että kaikki heidän soittamansa puhelut tallennetaan kuluttaja-asiamiestä varten. SWTF?!?
Mun mielestä tuo Suomen Energiayhtiö ei koskaan lähettele mitään tarjouksia, vaan tekevät suoraan sähkösopimuksen puhelimessa. Ja tämän sopimuksen tekoon tarvitsevat siis henkilötunnusta. Puhelut nauhoitetaan, koska sopimus syntyy siinä puhelun aikana (jälkikäteen saa tietysti kotiin sopimusvahvistuksen). Näin ainakin minulle selitettiin, kun yrittivät sähkösopimusta kaupata. Ei tullut kauppoja.

Eli tuskin sen kummempi huijaus, mitä nyt olivat sorvaamassa sulle valmista sähkösopimusta tarjouksen nimissä.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suomen Energiayhtiö

Satuinpa ohimennen junassa matkustaessani kuulemaan erään herrasmiehen puhelun koskien tätä firmaa. Sen verran sain selvää, että tämä kyseinen firma oli lähettänyt tarjouksen sijaan valmiin sopimuksen. Siinä sitten tämä todella huonosti suomea puhunut herrasmies yritti selvittää sotkua huonolla menestyksellä.

Näemmä siis sähköyhtiötkin lähteneet kusetusbisnekseen mukaan.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Mun mielestä tuo Suomen Energiayhtiö ei koskaan lähettele mitään tarjouksia, vaan tekevät suoraan sähkösopimuksen puhelimessa. Ja tämän sopimuksen tekoon tarvitsevat siis henkilötunnusta. Puhelut nauhoitetaan, koska sopimus syntyy siinä puhelun aikana (jälkikäteen saa tietysti kotiin sopimusvahvistuksen). Näin ainakin minulle selitettiin, kun yrittivät sähkösopimusta kaupata. Ei tullut kauppoja.

Eli tuskin sen kummempi huijaus, mitä nyt olivat sorvaamassa sulle valmista sähkösopimusta tarjouksen nimissä.

Juuh. Näin juuri. Yritys on muutenkin tullut kuuluisaksi siitä, että sitten kun ollaan annettu ensin halpa sopimus määräajaksi, niin myöhemmin nopeasti homma muuttuukin "markkinahintaan" heti tuon jälkeen. Tätä ns. markkinahintaakin hilataa kokoajan ylöspäin, melkein kuukausittain. Kannattaa siis välttää, vaikka puhdas kusetus ei olekkaan siis sen puolesta että kyselisivät muuten vain hetuja.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Jos nyt menee tietämättömyyttään (itse menin) tekemään sopimuksen Suomen Energiayhtiön kanssa, niin jokainen sähkölasku kannattaa tarkkaan lukea myös sen puolen vuoden kiinteän hinnan aikana. Kuuleman mukaan ei ole lainkaan harvinaista, että hinta omituisesti nousee, vaikka sen tulisi olla kiinteä. Olen aiemmin kertonut täällä, että minua ei tuo pulju yrittänyt huijata, mutta tavallaan se kyllä yritti. Puolen vuoden jakson alussa maksoin koko vuodelta kiinteän maksun, joka siis korvasi normaalit kiinteät kuukausimaksut. Puolen vuoden jakson jälkeen olisi silti pitänyt alkaa maksaa kiinteää kuukausimaksuakin, joka per kuukausi olisi ollut yli tuplaten sen mitä tuo vuosimaksu oli per kuukausi.

Kannattaa muistaa, että asiakkaalla on oikeus irtisanoa sopimus ilman mitään rangaistusmaksuja silloin, kun sähkön hinta muuttuu. Siinä yhteydessä itse siirryin jonkun toisen sähköyhtiön asiakkaaksi.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Puhelinmyyjistä olen päässyt eroon sanomalla lehtimyyjille suurinpiirtein näin " hienoa että soitat lehtiasioilla, tahdonkin tilata sinulta jääkiekkolehteä, se on ainoa lehti mitä tulee luettua ja sen haluan, joten otan sen." Vastaus on aina, no meillä ei ole valitettavasti sitä mutta..., siihen väliin kun itse hönkäisee " no sepäs harmi, mutta ei muuta kuin hyvää päivänjatkoa, ostan sitten joltain toiselta myyjältä".

Liittymämyyjille sanon ettei minulla ole luottotiedot kunnossa, enkä voi liittymää tilata. Siihen loppuu ehdottelu, tarjonta ja homma on siinä. Käytän tätä vakka luottotiedoissani ei häikkää olekkaan, koska eiväthän he voi sitä tarkistaa siinä tilanteessa.
 

Jimisola

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Puhelinmyyjistä olen päässyt eroon sanomalla lehtimyyjille suurinpiirtein näin " hienoa että soitat lehtiasioilla, tahdonkin tilata sinulta jääkiekkolehteä, se on ainoa lehti mitä tulee luettua ja sen haluan, joten otan sen." Vastaus on aina, no meillä ei ole valitettavasti sitä mutta..., siihen väliin kun itse hönkäisee " no sepäs harmi, mutta ei muuta kuin hyvää päivänjatkoa, ostan sitten joltain toiselta myyjältä".

Liittymämyyjille sanon ettei minulla ole luottotiedot kunnossa, enkä voi liittymää tilata. Siihen loppuu ehdottelu, tarjonta ja homma on siinä. Käytän tätä vakka luottotiedoissani ei häikkää olekkaan, koska eiväthän he voi sitä tarkistaa siinä tilanteessa.

Itse en oikein ymmärrä, miksi puhelinmyyjille pitää keksiä joku tällainen nokkela-pokkela tekosyy, mihin vedoten myyjästä pääsee eroon ainakin sillä kerralla. Eikö "en ole kiinnostunut, kiitos hei" -ole kaikista selkein, nopein ja yksinkertaisin vastaus puhelinmyyjälle? Siinä ei tarvitse jäädä kuuntelemaan myyjän "vastavetoja", vaan luurin voi mielestäni sulkea heti tämän sanottuaan. Ei ne muuten lopeta sinulle soittamista, vaikka kuinka nokkelia sutkautuksia niille keksisit.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pari viikkoa sitten kauppasi jotain jäppinen joka soitti. Keskeytin kohteliaasti ja jatkoin: Mikäli myyt jotakin on vastaus ei kiitos. Perään toivotin mukavat päivänjatkot.

Ei tarvitse olla v-mäinen.

Tilanne on toki toinen, mikäli sanat "Ei kiitos" jäävät vastapuolelta syystä tai toisesta kuulematta. Saatan, sanoa silloinkin perään kesken lauseen tällä kertaa: Kiitos kuulemiin-> ja laitan puhelun poikki.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Pari viikkoa sitten kauppasi jotain jäppinen joka soitti. Keskeytin kohteliaasti ja jatkoin: Mikäli myyt jotakin on vastaus ei kiitos. Perään toivotin mukavat päivänjatkot.

Ei tarvitse olla v-mäinen.

Itse kun tuli tuota hommaa tehtyä aikoinaan jonkun aikaa (tosin business 2 business puolella), voin sanoa että tuo on melkein sitä suoraa vittuiluakin ärsyttävämpi tapa. Noita kun saa kuulla päivän aikana aivan helvetin monta kertaa. Onhan se mukavaa kun ihmiset ovat ystävällisiä (ja "säästävät molempien aikaa"), mutta alkoi vaan pidemmän päälle vituttaa kun ei voi sitä puolta minuuttia edes kuunnella tietääkseen mistä sitä kieltäytyy. Suorat avautumiset olivat itseasiassa aika piristäviä ja lähinnä niille nauretaan, kun on jonkun koira kuollut ja pitää se purkaa puhelinmyyjiin.

Enkä nyt puolustele puhelinmyyjiä, helvetin ärsyttävää sakkia kaiken kaikkiaan. Kuten olin itsekkin kun tuota tein muutaman kuukauden, mutta kyllä se aina kelan tuilla elämisen voittaa.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yleensä en tykkää ollenkaan puhelinmyyjistä kun soittelevat (ymmärrän kyllä, että se on heidän työtään), mutta tällä kertaa suorastaan odotan Veikkaajan kaupittelijan soittavan minulle. Veikkaajalta soitettiin viime viikon alussa, mutta sillon en kerinnyt puhumaan ja lupasivat soittaa pian uudestaan. No vieläkään ei ole mitään kuulunut. Saatana kun haluaisin jatkaaa Arvaajan tilaamista. Pitänee sitten tilata se netin kautta.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yleensä en tykkää ollenkaan puhelinmyyjistä kun soittelevat (ymmärrän kyllä, että se on heidän työtään), mutta tällä kertaa suorastaan odotan Veikkaajan kaupittelijan soittavan minulle. Veikkaajalta soitettiin viime viikon alussa, mutta sillon en kerinnyt puhumaan ja lupasivat soittaa pian uudestaan. No vieläkään ei ole mitään kuulunut. Saatana kun haluaisin jatkaaa Arvaajan tilaamista. Pitänee sitten tilata se netin kautta.

Mulle soitti tänään veikkaajasta joku 18-20v nuori tyttö. Kysyi sitten heti onko lehti tuttu. Vastasin toki, että onhan se kun kämppis tuota tilaa ja minä saan sen sitten lukea ilmaiseksi aina samana päivänä kun ilmestyy.

Tähän neiti tokaisi, että tosiaan juu meillähän on nyt uusi tälläinen 2kk tarjous, että laitetaanko tulemaan? MVNT? Eikö ne tosiaan kuuntele yhtään mitä niille sanoo ja odottavat vain, että pääsevät lukemaan siitä paperista sen paskaakin paskemman myyntipuheensa.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Yleensä en tykkää ollenkaan puhelinmyyjistä kun soittelevat (ymmärrän kyllä, että se on heidän työtään), mutta tällä kertaa suorastaan odotan Veikkaajan kaupittelijan soittavan minulle. Veikkaajalta soitettiin viime viikon alussa, mutta sillon en kerinnyt puhumaan ja lupasivat soittaa pian uudestaan. No vieläkään ei ole mitään kuulunut. Saatana kun haluaisin jatkaaa Arvaajan tilaamista. Pitänee sitten tilata se netin kautta.

Samaa venttailin itsekin, kunnes viime viikon maanantaina puhelin soi. Mimmi blisasi Veikkaajaa ja tarjouksena oli neljän kuukauden lehdet 34 eurolla. Sanoi vielä, että irtonumeroina ostettuna maksaa reilusti yli 60 euroa. Kysyin, oliko tarjous varmasti siinä ja huomautin, että halvempaa on tilata vaikka kestona. Ilmoitin myös, että irtonumerohintaan vetoaminen on kyllä suht typerää. Täytyy vielä odotella parempaa tärppiä.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Ilmoitin myös, että irtonumerohintaan vetoaminen on kyllä suht typerää. Täytyy vielä odotella parempaa tärppiä.

Hyvähän se oli huudella. Parhaana päivänä kaksi Hesarin kauppaajaa soitti itselleni. Tuolloin asuin vielä porukoilla ja osoitteeseen tuli hesari. Ensimmäisen myyjän kanssa meni vähän tasolle "tiedätkö minne soitat" ja toisen kanssa sitten juttua riittikin. Pisteet sille myyjälle, vähemmän jääräpäinen kaveri olisi ostanut! Toki tämänkin jälkeen kyseistä nivaskaa on kaupiteltu, kuten myös Urheilulehteä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös