Puhelinmyyjät – nuo ”ystävämme”

  • 334 153
  • 1 378

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
For sure! Laita vittu tulemaan. Anna kakkua saatana! Laita ilmaisia kalsareita jotka maksavat 5e, laita vittu lehtee tulemaan ilmaiseksi vain neljällä eurolla, laita sukkia myös ilmaiseksi. Eihän tässä mikään mietitytä. Ainoa mietintää aiheuttava asia on nyt se, että jos tulet kadulla vastaan riittääkö maltti olla ruuvaamatta päätä irti.

Alleviivattuun haksahdin joskus. Näytekappaleet (2 paria sukkia) luvattiin lähettää ilmaiseksi, eikä mitään muuta sitten mainittukaan. Sanoin siihen sitten, että laittakaa nyt sitten tulemaan. Näytepakkaus oli tosiaan täysin ilmainen, mutta samalla olinkin liittynyt johonkin hiton sukkakerhoon, josta alkoi kuukauden välein tulemaan ei niin halpoja sukkia suoraan kotiin kannettuna. Toki heti ensimmäisen kuukausittaisin kerhotuotteen saatuani peruin jäsenyyteni ja jätin paketin tylysti maksamatta. Eipä sieltä mitään karhukirjeitä perään tullut ja pakettien tulokin loppui heti alkuunsa.

Tulipahan sentään saatua kolme paria aika kehnoja sukkia täysin ilmaiseksi.

Edit. On muuten tässä viimeisen kuukauden sisällä tullut aivan järkyttävän paljon noita kaikenmaailman myyntipuheluita. Onneksi ovat sentään uskoneet yleensä jo kerrasta, etten ole mitään tilaamassa.
 

TheT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leijonat, Montreal Canadiens
Täytyypä vastata tähän, kun syksyn tultua ovat alkaneet taas soittelemaan pitkästä aikaa. Syynä arvatenkin kaiken maailman nettikilpailut, josta ovat tiedot kalastaneet (vaikka se suoramarkkinointikieltoruutu onkin täytetty).

Ylläolevat viestit kuulostavat todella tutuilta, ollaan jo suurin piirtein lähettämässä "ilmaista" pakettia ja houkutellaan "maksat vain näin ja näin vähän kuussa ja saat siihen vielä näin ja näin monta kuukautta ilmaiseksi kaupan päälle". Todella rasittavaa. Jääkiekkolehteä eivät ole koskaan tarjonneet, sen voisin vaikka tilatakin. Mutta olen myös sarjakuvien ystävä ja sain sitten suht hyvään hintaan Akut vuodeksi, joten tuli tilattua.

Sen jälkeen... taisivat soittaa mulle ainakin viidesti tyrkyttäen ties mitä "kiitoksena tilauksesta" ja "uskomattoman edulliseen hintaan, tästäkin maksaisit vain reilun euron kuukaudessa" ja sitä rataa. Myyntipuheetikin oli opetettu kaikille samanlaisina ja oli kieltämättä aika hupaisaa ladella samat vastaukset kolmeen kertaan.

Neljännellä kerralla sitten latelin puhelimeen "Joo, tilasin ne Aku Ankat, mutta ei mua ne Aku-ekstrat tai Roope-sedät kiinnosta ja ne Kuvalehtien lehdet saan ilmaiseksi tutun kautta jos haluan, en ole myöskään automiehiä, joten Tuulilasi ei kiinnosta, Valittuja Paloja ei vaan jaksa lukea ja Veikkaajaa selailen kirjastossa jos sinne joskus eksyn". Joukossa taisi olla Urheilulehtikin, tuohon olisi vaikka voinut todeta että P. Sihvosen jutut ovat jo pilanneet sen lehden + vain jääkiekkolehti kiinnostaisi.

Lopuksi totesin, että on soitettu jo neljä kertaa ja ladeltu tämä sama litania ja kohteliaasti pyysin merkitsemään tiedon tästä etteivät häiritsisi enää. Pari viikkoa menikin hiljaisuudessa, kunnes taas sama homma!! Onko tässä tarkoituksena ärsyttää asiakasta niin pitkään, että tekee toisen tilauksen? Ei voi käsittää.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lopuksi totesin, että on soitettu jo neljä kertaa ja ladeltu tämä sama litania ja kohteliaasti pyysin merkitsemään tiedon tästä etteivät häiritsisi enää. Pari viikkoa menikin hiljaisuudessa, kunnes taas sama homma!! Onko tässä tarkoituksena ärsyttää asiakasta niin pitkään, että tekee toisen tilauksen? Ei voi käsittää.

Eiköhän tässä ole käynyt niin, että sulle on soiteltu eri firmoista ja tarjottu samoja lehtiä. Ja kyllähän ne litaniat kuulostaa firmassa kuin firmassa suht samalta.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Nyt on ollut yllättävän hiljaista. Tällä viikolla on ainoastaan kerran yritetty Kalevaa tarjota ja pari viikkoa sitten jotain sukkia.
Yleensä tuntuu puhelin soivan monta kertaa viikossa näiden mahtavien tarjousten merkeissä.

Patenttivastaukseni on: "Juuri nyt minulla ei ole käyttöä tämänkaltaiselle ratkaisulle." Toinen vaihtoehtovastaus on "reissuhommiin" vetoaminen, eli matkustelen töideni vuoksi paljon ulkomailla, eikä minulla siksi ole aikaa lukea lehtiä.

Aika helpolla luovuttavat, kun jommankumman noista latelee. Tuo ensimmäinen tuntuu joskus jopa aiheuttavan jonkinasteista hilpeyttä luurin toisessa päässä.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Unohdin muuten mainita nuo palovaroitinmyyjät, jotka virheellisen informaation tuella kauppaavat varoittimia puhelimitse. Itse tilasin uuteen asuntoon kaksi tuollaista pientä varoitinta, kun oikeasti tarvettakin moisille oli. Toki hinta oli järkyttävästi yläkantissa, jos vertaa vaikka marketeissa myytäviin. Viiden vuoden paristonkestoa noille luvattiin, mutta molemmat rakkineet hyytyivät jo alle kahdessa vuodessa. Näissä laatupeleissä on sitten vielä litiumnappiparistot, joita on kolme varoitinta kohden. Eli uusille paristoillekin tulee hintaa suoraan sanottuna aivan pirusti.

Niin ja mikä oli tämän tarinan opetus? Ei kannata tilata ylihintaisia varoittimia puhelimitse, kun parempia saa kaupasta paljon halvemmalla.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Liittymämyyjät vasta kieroa porukkaa ovatkin. Saatana että osaa ottaa aivoon tällainen pelleily.

Ensin soittaa firmasta X että meillä on tarjota liittymätyyppi. Hieman halvempi kuin nykyinen jne... sanon että aivan sama, laita tulemaan mutta laita myös vaimolle sama, otti tiedot ylös ja aikoi soittaa myös hänelle. Eipä soitellut. Itse vaihdoin siis ensimmäisen liittymän. Kohta soittaa vielä sillä hetkellä nykyisestä operaattorista, että joo oot kuulemma vaihtamassa liittymää, saako tarjota halvempaa,-> saa tarjota. No, taas sama rumpa ja nyt on sitten minulla ja vaimolla samat liittymät kuin ennenkin. Halvemmalla vaan. Kohta soittaa kilpailevan yrityksen tytäryhtiöstä, saako tarjota halvempaa... sanoin että eiköhän tämä sirkus ala passata. Lopputuloksena -> 3 eri firmasta sim kortit postissa sisään, ja puhelin vuorokauden mykkänä.

Olipas sotku selviteltävänä.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noinhan se menee. Hinnat ovat lähes identtiset, eli säästöä tekee mikäli oma operaattori ei ole päivittänyt/myynyt asiakaslähtöisimmän paketin.
Operaattorin vaihto kannattaa vain harvoin.
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Operaattorin vaihto kannattaa vain harvoin.
Paskanvitut. Operaattorin vaihto (tai ainakin kilpailutus) kannattaa ilmanmuuta aika ajoin tehdä jos haluaa puhelinlaskussaan säästää. Joka vuosi operaattoreille tulee uusia ja parempia kampanjoita, jollaisia ei aiemmin ole markkinoilla ollut. Eli mikäli asiakkaalla on vähintään vuoden ajan ollut sama liittymätyyppi kampanjalla (ilmaista txt & puheaikaa, pakettiliittymissä halvempia kuukausimaksuja) tai ilman, on puhelinlaskussa lähes pomminvarmasti mahdollista tehdä säästöä.

Ja kyllä, olen työskennellyt liittymämyyjänä joten homma on tuttua. Itse en ymmärrä asiakkaita, jotka "periaatteen vuoksi" eivät halua kauppiasta kuunnella. Yleinen oletus siitä että "apua, nyt multa ollaan viemässä rahaa" kun saadaan soitto teleoperaattorilta on väärä, koska liittymämyynin periaate ei ole se, että asiakkaan rahat tulevat suoraan myyjän taskuun. Rahallista hyötyä saavast SEKÄ ASIAKAS ETTÄ MYYJÄ, koska asiakas hyötyy luovuttavan operaattorin kustannuksella ja myyjä saa provikkansa uuden operaattorin puolelta. The system pays. Tietysti jos raha-asiat ovat yksi paskanhailee niin silloin ymmärtää jos asiakasta ei kiinnosta liittymäasioissa säästää. Mutta kuinka moni voi rehellisesti sanoa olevansa niin hyvissä varoissa, ettei saatava rahallinen hyöty ole kortin vaihtamisen väärti?

Sen verran vielä muistuttaisin kaikkia, että niin liittymätilausten kuin myös muidenkin puhelinkauppojen kohdalla asiakkaalla on 14 päivän palautusoikeus. Esimerkiksi kun vaihdat kännykkäliittymän, postiin tulee uuden SIM-kortin mukana mustaa valkoisella tilauksen sisällöstä, joten siinä yhteydessä on hyvin aikaa tarkistaa että kaikki mitä myyjä on sanonut todella pitää paikkansa. Kenenkään ei tarvitse puhelimen kautta tilata sikaa säkissä.
 
Viimeksi muokattu:

Theone

Jäsen
Paskanvitut. Operaattorin vaihto (tai ainakin kilpailutus) kannattaa ilmanmuuta aika ajoin tehdä jos haluaa puhelinlaskussaan säästää.... Mutta kuinka moni voi rehellisesti sanoa olevansa niin hyvissä varoissa, ettei saatava rahallinen hyöty ole kortin vaihtamisen väärti?

Itse olen työskennellyt Soneralla sekä TeleFinlandilla, en tosin liittymämyyjänä ja voin sanoa, että tuo todellinen säästö jää yleensä 1-3€/kk. Varsinkin puhepaketit ovat joka operaattorilla 1-2€/kk erolla. Onko oikeasti järkeä ruveta vaihtamaan toimivaa liittymää jos vuodessa säästät 12-36€? Se on sitten eri asia jos asiakkaalla on hänen käytölleen täysin väärä liittymä mutta peruspentin ei kannata käytännössä ainakaan säästön takia alkaa vaihtamaan liittymää. Toki joillekin tuo 12-36€/v on iso raha mutta ei ihan kaikille.

Kenenkään ei tarvitse puhelimen kautta tilata sikaa säkissä.

Laissahan on jo määrätty, että nuo puhelut pitää nauhoittaa ja säilyttää muistaakseni 24/kk. Operaattorin on periaatteessa helppo tarkastaa mitä asiakkaalle on myyty ja luvattu. Tosin kertaakaan TeliaSoneran aikana en muista, että noita nauhoituksia olisi avattu.

Melkein voisin sanoa, että jos puhelinlasku on yli 30€/kk niin silloin kannattaa jo alkaa kilpailuttamaan mutta jos lasku pyörii jossain 20€/kk, niin ainakaan rahan takia ei kannata vaihtaa. Se on sitten eri asia jos operaattorilla ei muut (aspa, kentät yms.) asiat toimi.
 

moxey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta kuinka moni voi rehellisesti sanoa olevansa niin hyvissä varoissa, ettei saatava rahallinen hyöty ole kortin vaihtamisen väärti?

Minä voin sanoa.

Ketuttaa yli kaiken nuo jatkuvat puhelut ties mistä firmoista. Suoramarkkinointikiellot yms on tehty (ne mitä netissä pystyy tekemään). Juuri mitään ei ole auttanut.

Aina tietyn välein tulee puhelut soneralta, elisalta, saunalahdelta, dna:lta, sanoma WSOY:tä yms. Aina samat mainospuheet ja aina myydään samalla kaikkea mahollista maan ja taivaan väliltä. Viimeksi torstaina Suomi-Venäjä pelin aikana.

Itselläni ollut TeleFinlandin joku perus 6,9 sentin liittymä siitä lähtien kun edellinen operaattori lopetti suomessa (ACN). Puhelinlaskut on ~15e/3kk. Se mitä uuden liittymän ottamisessa säästän ei voi olla kovin montaa euroa vuodessa. Torstaina lupasivat saunalahdelta samaan hintaan liittymää, mutta "puolen suomen puhelut ilmaisia". Ois pitänyt vaan hakee se sim-kortti ite postista. Jos soitan kerran kuussa toiseen saunalahden liittymään ja säästän siinä 10senttiä kolmessa kuukaudessa niin ei mielestäni maksa vaivaa lähteä puolenkilsanpäähän postiin hakemaan korttia. Monesti tuonkin puhelun aikana sanoin, että en vaihda. Katson jääkiekko-ottelua ja syön pitsaa, että ois muutakin tekemistä. Jatko vaan myyntipuheitaan ja tokasi lopuksi että "töitähän minäkin vaan teen".

Edellisellä kerralla soitti joku ja tarjosi soneran liittymää. Kerroin, että mulla on telefinlandin liittymä ja laskua tulee tuo 15e ~3kk välein. Aikansa myyjä laskeskeli jotain ja totesi ettei ole halvempaa tarjolla.

Tämän jälkeen alko kyselee, että oisinko tarvinnut uutta puhelinta. - En tarvinnut. Enkä meinaa ostaa mitään. Mulla on jo kaikki tarvittava

Sitten alko kyselee, että oisinko halunnut uutta tietokonetta. - En tarvitse ja jos jotain ostankin niin tilaan itse osat ja kasaan koneeni niin saan sen mitä haluan ja halvemmallakin. Enkä meinaa ostaa mitään muutakaan.

Tässä vaiheessa kyseli, että oisko nopeampi netti kelvannut. - Kyllä mulle kelpais nopeampi, mutta osoitteeseeni ei saa kuin 24/2 joka minulla jo on.

Sitten luvattiin soneran tietoturvan-palvelu jos jatkaisin olemassa olevaa nettisopparia kahdella vuodella. - Kerroin, että tietoturvapalvelulla ei ole mitään käyttöä meikäläisellä. Enkä muutenkaan meinaa tilata mitään.

Seuraavaksi tarjottiin mobiililaajakaistaa. - Ei käyttistä.

Tämän jälkeen tarjottiin Koti-TV:tä - On jo.

Tässä vaiheessa ilmeisesti loppu myyminen, mutta tokasi lopuksi, että jos hän nyt laittaa tuon soneran tietoturvapalvelun, että jatketaan nettisopparia kahdella vuodella. "EI MAKSA MITÄÄN JA SEN VOI OTTAA POIS PÄÄLTÄ JOS ET KERTA TARVITSE!".

Siinä vaiheessa aloin jo hermostumaan, että olen sen varttitunnin puhelun aikana sanonut ehkä 10 kertaa etten tilaa mitään, koska en mitään tarvitse eikä heillä ole mitään parempaa minulle edes tarjota. Enkä jumalauta toistaseksi voimassa olevaa sopimusta ala muuttamaan 2v määräaikaiseksi sen takia, että saan ilmaiseksi soneran tietoturvapalvelun jonka laittaisin pois käytöstä, koska en sitä tarvitse.

Mistä näitä idiootteja sikiää...
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paskanvitut. Operaattorin vaihto (tai ainakin kilpailutus) kannattaa ilmanmuuta aika ajoin tehdä jos haluaa puhelinlaskussaan säästää.
Tähän riittää liittymätyypin vaihto.
Itsekin olen myynyt liittymiä ja faktahan oli, että säästöä tuli jos paljon puhuva Kolumbusta käyttävä vaihtoi DNAn puhepakettiin, mutta saman säästön hän olisi saanut Kolumbuksen omastakin arsenaalista vain vaihtamalla käyttöperusteisen puhepakettiin.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Tuossa tilanteessa luurin korvaanlyönti ei ole millään lailla epäkohteliasta. Normaaliälyinen jonkinlaisilla käytöstavoilla varustettu henkilö uskoo jo ensimmäisen ei kiinnosta-kommentin jälkeen jättää asiakkaan rauhaan. Noissa hommissa vaan tuntuu pyörivän pääsääntöisesti väkeä, joilta nuo aiemmin mainitut ominaisuudet puuttuvat.

Loin aikanaan hienon uran lehtimyyjänä (2 kertaa 3 tunnin iltavuoro, saldona yksi kappale puolen vuoden Apu-lehden tilauksia). Koulutuksessa kerrottiin, että asiakas voi sanoa kuusi kertaa ei, ja silti tilata. Mutta jos sanoo seitsemän kertaa ei, se täytyy jo uskoa.

Eli siis 7 x en tilaa puhelun alkuun, ja se on siinä.
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Itselläni ollut TeleFinlandin joku perus 6,9 sentin liittymä siitä lähtien kun edellinen operaattori lopetti suomessa (ACN). Puhelinlaskut on ~15e/3kk. Se mitä uuden liittymän ottamisessa säästän ei voi olla kovin montaa euroa vuodessa. Torstaina lupasivat saunalahdelta samaan hintaan liittymää, mutta "puolen suomen puhelut ilmaisia". Ois pitänyt vaan hakee se sim-kortti ite postista.

Sulle voin samantien sanoa että esim. Saunalahteen vaihtamalla saisit koko seuraavan 12kk aikana yhden puhelinlaskun, vajaan 10€ kokoisen, mikäli puhelimenkäyttö pysyy noin vähäisenä. Kyseinen myyjä on yrittänyt myydä väärää kampanjaa sulle, parempikin kampanja olis olemassa. Rahallisen säästön lisäksi siis säästäisit myös sen huikean vaivan kun tarvitsisi vain yksi lasku käydä maksamassa koko vuoden aikana.

Tähän riittää liittymätyypin vaihto.

Itse liittymätyypeissä ei kolmen halvimman operaattorin, eli Saunalahden, Telefinlandin ja DNAn välillä ole kuin marginaalisia eroja. Mutta kaikki perustuu liittymämarkkinoilla kampanjoihin, siihen millainen kampanja parhaiten palvelee itse kutakin asiakasta. Lähes poikkeuksetta ne ovat tarjolla vain uusille, kilpailevan operaattorin asiakkaille, joten rahallisesti on sulaa tyhmyyttä olla brändiuskollinen ja esimerkiksi Soneran asiakkaana 10 vuotta.

Kampanjat ovat oikeastaan ainoa konkreettinen pesäero, koska kuuluvuudet, asiakaspalvelu ynnä muut ovat lähes samaa tasoa kaikilla.
 
Viimeksi muokattu:

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämän keskustelun herättämänä kävin Saunalahden sivuilla katsomassa että minkäs hintaisi datapaketit nykyään on. Minulla on ollut tähän asti Saunalahden hitain paketti jota reilu vuosi sitten myytiin nimellä Saulahti 384. Nyt huomasin että vastaavan nopeuksinen paketti on nykyään nimeltään Mini ja hinta on puolittunut noin kympistä noin vitoseen. Vaihtokin onnistui nettisivujen kautta kätevästi. Minulla on liittymässä jäljellä vielä melkein vuosi määräaikaisuutta mutta tuon lisäpalvelun pystyi muuttamaan siitä huolimatta. Eli kannattaa tosiaan katsoa ettei maksa turhasta.

Kyllähän noita myyjiä minullekin aina silloin tällöin soittelee, sähkö- ja nettiliittymäkauppiaista pääsee nopeasti eroon kun sanoo että ne kuuluvat asunnon vuokraan, kännykkäliittymäkauppiaat luovuttaa kans aika nopeasti kun sanon että puheluihin, tekstiviesteihin ja liittymän kuukausimaksuun menee 2-3€/kk.
 

moxey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sulle voin samantien sanoa että esim. Saunalahteen vaihtamalla saisit koko seuraavan 12kk aikana yhden puhelinlaskun, vajaan 10€ kokoisen, mikäli puhelimenkäyttö pysyy noin vähäisenä. Kyseinen myyjä on yrittänyt myydä väärää kampanjaa sulle, parempikin kampanja olis olemassa. Rahallisen säästön lisäksi siis säästäisit myös sen huikean vaivan kun tarvitsisi vain yksi lasku käydä maksamassa koko vuoden aikana.

Tuos just kahtelin noita saunalahen liittymiä eikä silmiin mitään mullistavaa näkynyt. Onko tosiaan noin, että tällasella puhelimenkäytöllä voisi päästä jollain toisella liittymällä vielä noin paljon halvemmalla? (iteasiassa huomasin, että viimesin lasku on ~20e/6kk ajalta joten siinä menin hieman "valehtelemaan")

Koodi:
Laskutusjakso 23.04.10 - 22.10.10
Laskun yhteenveto
KUUKAUSIMAKSUT 3,96
KÄYTTÖMAKSUT (PUHELUT, VIESTIT JA SIIRRETTY DATA) 15,58
LASKU YHTEENSÄ 19,54 

Laskun numero ***
Liittymä 	Ajalta 	Määrä 	Kesto 	Veroton
hinta 	Yhteensä
***  *******   PERUS       	Käyttäjä:
Sunnuntaietu voimassa 14.09.2011
KUUKAUSIMAKSUT   	  	  	  	  		 
  Liittymän kuukausimaksu   	  	2  	  	1,08   	1,31 	(1)  
  Liittymän kuukausimaksu   	  	4  	  	2,16   	2,65 	(6)  
PUHELUT SUOMESSA   	  	  	  	  		 
  Soneran ja TeleFinlandin liittymiin   	24.04. - 26.06.   	11  	00:14:12  	0,80   	0,97 	(1)  
  Soneran ja TeleFinlandin liittymiin   	01.07. - 22.10.   	29  	01:08:58  	3,90   	4,79 	(6)  
  Muihin liittymiin   	23.04. - 28.06.   	21  	00:34:10  	1,93   	2,35 	(1)  
  Muihin liittymiin   	03.07. - 22.10.   	43  	00:30:30  	1,72   	2,11 	(6)  
PALVELUPUHELUT   	  	  	  	  		 
  Palvelunumerot   	05.08. - 05.08.   	1  	00:06:35  	  		 
   matkapuheluosuus   	  	  	  	0,37   	0,45 	(6)  
   palveluosuus sykäys a 0,0673 EUR   	  	  	  	  		(6)  
ULKOMAANPUHELUT   	  	  	  	  		 
  Puhelut ulkomailla   	  	  	  	  		 
   vastaanotetut   	04.05. - 06.05.   	3  	00:07:57  	1,51   	1,84 	(1)  
TEKSTIVIESTIT   	  	  	  	  		 
  Suomessa   	  	  	  	  		 
   Soneran ja TeleFinlandin liitt.   	28.04. - 18.06.   	4  	  	0,22   	0,26 	(1)  
   Soneran ja TeleFinlandin liitt.   	06.07. - 22.10.   	18  	  	1,01   	1,24 	(6)  
   Muihin liittymiin   	23.04. - 24.06.   	8  	  	0,45   	0,54 	(1)  
   Muihin liittymiin   	11.08. - 09.10.   	15  	  	0,84   	1,03 	(6)  
Yhteensä EUR
  	  	159  	02:42:22  	15,99   	19,54 		
(ALV 22,00 % 5,99 EUR = 1,28 EUR)
(ALV 23,00 % 10,00 EUR = 2,27 EUR)
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Tuos just kahtelin noita saunalahen liittymiä eikä silmiin mitään mullistavaa näkynyt. Onko tosiaan noin, että tällasella puhelimenkäytöllä voisi päästä jollain toisella liittymällä vielä noin paljon halvemmalla? (iteasiassa huomasin, että viimesin lasku on ~20e/6kk ajalta joten siinä menin hieman "valehtelemaan")

Saunalahden nettisivuilta ei löydy kaikkia niitä kampanjoita, joita alihankkijafirmat eli telemarkkinointiyritykset voivat puhelimen välityksellä tarjota. Esim Norppa+ liittymä:

Avaus: 0€ (vain puhelinmyynnissä, normaalisti n. 3€)
KK-maksu: 0,66€
Puhelut: 6,6snt/min kaikkiin kotimaisiin GSM-liittymiin (TFlla 6,9snt/min)
Viestit: 6,6snt/kpl kaikkiin kotimaisiin GSM-liittymiin (TFlla 6,9snt/kpl)

Numeronsiirtoa tehtäessä uuden asiakkaan etuna noihin hintoihin saa kaupan päälle vain puhelinmyynnin kautta 5€ ilmaista käyttörahaa (puhelut/viestit) joka kuukaudelle 18kk eteenpäin uuden liittymän avaamishetkestä alkaen. Eli mikäli käytät liittymää korkeintaan vitosen edestä kuukaudessa, veloitetaan siltä ajalta ainoastaan kk-maksu 0,66€. Tuo samainen puolen vuoden lasku olisi siis tällaisella sauniksen kampanjalla kustantanut 0,66€kk x 6kk = 3,96€ perusmaksuista + ulkomaanpuhelut 1,84€. Eli yhteensä 3,96€ + 1,84€ = 5,80€. Säästöä olisi kertynyt 19,54€ - 5,80€ = 13,74€ tuolta 6kk ajalta. Jos koko vuosi otetaan tarkasteluun niin sun puhumiset Telefinlandilla tulis maksaan lähes 40€/vuosi kun ne Saunalahdella tekis pikkasen päälle 10€/vuosi. Eli vuodessa melkein 30€ jäisit voitolle Saunalahden kampanjan ansiosta.

Säästö itessään ei mikään järetön olisi, mutta vaivaltahan tuossa myös säästyy kun vuodessa selviytyisi yhdellä liittymälaskulla (Laskutusraja Saunalahdella 8,0€). Pointtina kuitenkin on se, että puhelinmyyjän kautta on ainakin kännykkäliittymiin usein saatavissa parempia etuja kuin netin tai liikkeen kautta.
 

Gustaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Puhelinmyyjä soitti ja kertoi, että heidän toimeksiantajallaan on nyt tilauksissa kiintiövajetta ja siksi heillä onkin suuri etuoikeus ja kunnia saada tarjota Hannu Hanhi-lehteä (nimi muutettu) vain ihan pelkkien posti- ja käsittelykulujen hinnalla.

Sanoin, ettei ko. lehti kiinnosta, no, tarjolla olisi ollut myös vaikka AutoKuvaSuomi (nimi muutettu). En sitten kysynyt, olisiko tämänkin tilauksissa ollut mahdollisesti kiintiövajetta vaan toivotin illan jatkot ja kuulemiin ja laitoin luurin kiinni.

Hieno keksintö vedota tällaiseen kiintiövajeeseen, eihän nyt sellaista sovi olla lehtifirman tilauksissa => muuten käy kuin Mustanaamiolle.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä oon näköjään oululaisten puhelinmyyjien suosikki. Kovasti paljon soittelevat juuri tuolta suunnalta ja välillä ei meinaa saada puhheesta mittään selevää. Eilen soitti joku jantteri Oolusta ja kun hetki oli huono, eikä muutenkaan ole nyt akuuttia tarvetta lehden tilaamiselle, kiitin kohteliaasti soitosta ja kieltäydyin tilauksesta. Kaveri totesi siihen: "Eikö edes Seiska kiinnosta"?. Repesin totaalisesti. Edes Seiska ei kiinnostanut.

Mitäköhän tyyppi oletti mun vastaavan? "Ai Seiska? No, tottakai!!!"
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Liittymämyyjä

Oon sitä hommaa tehny tässä jonkin aikaa ja ihan sanonu rehellisesti kaikille että kannattaako vaihtaa vai ei koska mulla se ei ole toimeentulosta kiinni myydä noita liittymii toisin kuin useilla muilla. En mainitse operaattoria jonka duunissa olen mutta seuraavat asiat olen laittanut merkille.

Puhelinliittymien kilpailutus kannattaa aina. Pari syytä siihen

Jos ei ole mitään etuja/puheaikaa niin ottamalla kilpailevan operaattorin tarjouksen vastaan niin nykyinen operaattori tarjoaa vähintään saman (kyseenalaista kun tarjotaan vasta kun vaihdetaan liittymää).

Joskus saattaa olla järkevää pitää kahden eri operaattorin liittymää missä ilmaista puheaikaa saman operaattorin liittymiin ja näin säästää helposti 20-30€/kk.

Kaikkein järkevin ratkaisu kuitenkin tuossa on että kukin tsekkaa pari viimeistä puhelinlaskuaan juurta jaksain ja katsoo paljonko on puheluita ja mihin liittymiin ne menee sekä kuinka paljon tekstiviestejä lähettänyt. Sit jos nettiä puhelimessa käyttää niin se mukaan myös.

Sen jälkeen kartoittaa X/Y/Z/ym paikallisten operaattoreiden kampanjat ja etsii sieltä ilmaisine puheaikoineen/paketteineen juuri itselleen parhaimman/halvimman liittymän joka löytyy VARMASTI.

Pari esimerkkiä.

jos puhut paljon x- verkon liittymiin niin silloin x-operaattorin liittymä 3000 min ilmaista puhetta jne.

jos taas tekstaat paljon ja puhut jonkin verran niin silloin y-operaattorin liittymä tarvittavilla

jos taas kokonaisuus on paras operaattorilla Z niin valitset sen.

Olen tossa hommassa tosiaan jutellu monenkin tyypin kanssa ilman ongelmii ja ihan hyvin kauppaa tehny kun en ole väkisin mitään myyny. Helppo se silloin on kauppaa tehdä jos sillä toiselle säästöö saa.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joskus saattaa olla järkevää pitää kahden eri operaattorin liittymää missä ilmaista puheaikaa saman operaattorin liittymiin ja näin säästää helposti 20-30€/kk.

Jotkut ne jaksaa pölistä jos saavat tuollaisia summia puhelinlaskuihin menemään. Millaisen liittymän myisit mulle, kun tuossa syksymmällä tuli noita tekstiviestejä lähetettyä aika paljonkin, viimeisimmän laskun mukaan peräti 79 kpl. Se on viiden kuukauden lasku, josta maksettavaa kertyi 13,80€, siinä tietysti soitetut puhelut (33 kpl) sekä kuukausimaksut mukana. Ihan tyytyväinen olen tähän nykyiseen liittymääni ollut. Vuonna 2005 sen avasin ja silloin sain uuden asiakkaan etuna 50€ ilmaista puheaikaa, joka riittikin noin neljäksi vuodeksi, mutta nyt siis jo loppunut, joten tietysti jos pystyt sellaisen tarjouksen tekemään, jolla saan puhelinlaskuuni aivan hurjan säästön ilman kuuluvuusalueen kaventumista (ei kiitos Dna) niin voisin sitä hetken harkita.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Puhelinliittymien kilpailutus kannattaa aina. Pari syytä siihen

Jos ei ole mitään etuja/puheaikaa niin ottamalla kilpailevan operaattorin tarjouksen vastaan niin nykyinen operaattori tarjoaa vähintään saman (kyseenalaista kun tarjotaan vasta kun vaihdetaan liittymää)...

Sen jälkeen kartoittaa X/Y/Z/ym paikallisten operaattoreiden kampanjat ja etsii sieltä ilmaisine puheaikoineen/paketteineen juuri itselleen parhaimman/halvimman liittymän joka löytyy VARMASTI.
Mulla on nyt 32,95e/kk sisältäen rajattoman netin käytön maksiminopeudella, 3000 min. puheluita/kk + 3000 tekstaria/kk yms.

Jotenkin veikkaan, että yksikään operaattori ei pysty enää vastaavaa tarjousta mulle tekemään vaikka kuinka kilpailuttaisi. Tai ihmettelen suuresti, jos jokin pystyy.

Ihmettelen myös sitä, että kaiken maailman ammattitaidottomat lehtimyyjät soittelee suunnilleen joka viikko, mutta liittymäntarjoajista ei ole kuulunut mitään ainakaan puoleentoista vuoteen.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Itse olin opiskeluaikoina 2000-luvun alussa pari vuotta puhelinmyyjänä useammassa firmassa. Jonkin aikaa homman opetteluun meni, mutta sitten kun sen oppi, niin hommasta kehkeytyi ihan hyväpalkkainen homma. Itse sain 4-5 tunnin illasta mimimissään 700 markkaa. Parhaimmillaan palkat olivat 2000 - 3000 mk illasta, kun pääsi myymään jatkotilauksia vanhoille asiakkaille.

Ei huonosti.
Tienasit siis opiskelujen ohessa 14 000 - 60 000 markkaa kuukaudessa ekstraa?
 
Soittelipa tuossa aamusella kaveri TeleFinlandia kaupaten. Kuuntelin siinä ihan ystävällisenä mainosliturgian läpi ja ilmoitin, että en ole vaihtamassa liittymää. Kaveri vaan jatkaa jolloin totean hieman painokkaammin että ei kiinnosta. Höpinä vaan jatkuu, joten heitän vittuuntuneena kännykän sängylle ja katson kuinka kauan kaverilta menee ymmärtää, ettei siellä toisessa päässä ole ketään enää kuuntelemassa. Noin minuutin verran se jaksoi paasata kunnes tajusi. Yleensä noille myyjille riittää ihan ystävällinen "kiitos ei tällä kertaa". Olisi muuten pitänyt kysyä, että miksi soittelet DNA:n liittymästä kun kauppaat TeleFinlandia, mutta oli aivot vielä kohmeessa että tuli idea vasta viiveellä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
MOT: halpaa puhelinmyyntiä (linkki Areenaan, katseluaikaa jäljellä viisi päivää.)

Oli mielenkiintoinen dokumentti aiheesta. Ikinä en ole puhelimessa mitään myynyt, mutta joidenkin tuossa mainittujen firmojen nimet olivat tuttuja mol.fi -sivustolta. Aina on paikkoja vapaana vaikka kuinka paljon ja ilmeisesti uudestaan ja uudestaan nuoret noihin lupauksiin ja epämääräisiin pistebonusprovisiopalkkasysteemeihin haksahtavat.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Yleensä noille myyjille riittää ihan ystävällinen "kiitos ei tällä kertaa".


Vaimo vihaa näitä puhelinmyyjiä oikein erityisesti, ja käyttää miespuolisiin aina samaa menetelmää eli ilmoittaa heti ettei aio ostaa mitään, mutta yrittää sitten sopia illaksi treffit. Jostain syystä myyjä lyö aina luurin korvaan. Naispuoleisille yrittää järjestää treffejä minun kanssani, mutta ei ole kertaakaan ottanut tulta tämäkään ehdotus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös