Mutta kuinka moni voi rehellisesti sanoa olevansa niin hyvissä varoissa, ettei saatava rahallinen hyöty ole kortin vaihtamisen väärti?
Minä voin sanoa.
Ketuttaa yli kaiken nuo jatkuvat puhelut ties mistä firmoista. Suoramarkkinointikiellot yms on tehty (ne mitä netissä pystyy tekemään). Juuri mitään ei ole auttanut.
Aina tietyn välein tulee puhelut soneralta, elisalta, saunalahdelta, dna:lta, sanoma WSOY:tä yms. Aina samat mainospuheet ja aina myydään samalla kaikkea mahollista maan ja taivaan väliltä. Viimeksi torstaina Suomi-Venäjä pelin aikana.
Itselläni ollut TeleFinlandin joku perus 6,9 sentin liittymä siitä lähtien kun edellinen operaattori lopetti suomessa (ACN). Puhelinlaskut on ~15e/3kk. Se mitä uuden liittymän ottamisessa säästän ei voi olla kovin montaa euroa vuodessa. Torstaina lupasivat saunalahdelta samaan hintaan liittymää, mutta "puolen suomen puhelut ilmaisia". Ois pitänyt vaan hakee se sim-kortti ite postista. Jos soitan kerran kuussa toiseen saunalahden liittymään ja säästän siinä 10senttiä kolmessa kuukaudessa niin ei mielestäni maksa vaivaa lähteä puolenkilsanpäähän postiin hakemaan korttia. Monesti tuonkin puhelun aikana sanoin, että en vaihda. Katson jääkiekko-ottelua ja syön pitsaa, että ois muutakin tekemistä. Jatko vaan myyntipuheitaan ja tokasi lopuksi että "töitähän minäkin vaan teen".
Edellisellä kerralla soitti joku ja tarjosi soneran liittymää. Kerroin, että mulla on telefinlandin liittymä ja laskua tulee tuo 15e ~3kk välein. Aikansa myyjä laskeskeli jotain ja totesi ettei ole halvempaa tarjolla.
Tämän jälkeen alko kyselee, että oisinko tarvinnut uutta puhelinta. - En tarvinnut. Enkä meinaa ostaa mitään. Mulla on jo kaikki tarvittava
Sitten alko kyselee, että oisinko halunnut uutta tietokonetta. - En tarvitse ja jos jotain ostankin niin tilaan itse osat ja kasaan koneeni niin saan sen mitä haluan ja halvemmallakin. Enkä meinaa ostaa mitään muutakaan.
Tässä vaiheessa kyseli, että oisko nopeampi netti kelvannut. - Kyllä mulle kelpais nopeampi, mutta osoitteeseeni ei saa kuin 24/2 joka minulla jo on.
Sitten luvattiin soneran tietoturvan-palvelu jos jatkaisin olemassa olevaa nettisopparia kahdella vuodella. - Kerroin, että tietoturvapalvelulla ei ole mitään käyttöä meikäläisellä. Enkä muutenkaan meinaa tilata mitään.
Seuraavaksi tarjottiin mobiililaajakaistaa. - Ei käyttistä.
Tämän jälkeen tarjottiin Koti-TV:tä - On jo.
Tässä vaiheessa ilmeisesti loppu myyminen, mutta tokasi lopuksi, että jos hän nyt laittaa tuon soneran tietoturvapalvelun, että jatketaan nettisopparia kahdella vuodella. "EI MAKSA MITÄÄN JA SEN VOI OTTAA POIS PÄÄLTÄ JOS ET KERTA TARVITSE!".
Siinä vaiheessa aloin jo hermostumaan, että olen sen varttitunnin puhelun aikana sanonut ehkä 10 kertaa etten tilaa mitään, koska en mitään tarvitse eikä heillä ole mitään parempaa minulle edes tarjota. Enkä jumalauta toistaseksi voimassa olevaa sopimusta ala muuttamaan 2v määräaikaiseksi sen takia, että saan ilmaiseksi soneran tietoturvapalvelun jonka laittaisin pois käytöstä, koska en sitä tarvitse.
Mistä näitä idiootteja sikiää...