Puhelinmyyjät – nuo ”ystävämme”

  • 333 504
  • 1 378

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Taas on pari kyseistä ilmoitellut itsestään puhelimeen lähipäivinä.



Jännempi sen sijaan oli tämä viimeisin joka soitteli S:llä alkavan pankin puolesta säästämisasioista ja pyysi minua keskustan konttorilleen juttelemaan.

Mä oon tänään koittanut soittaa yhden S:llä alkavan pankin konttorin vaihteeseen. Soittoja päivän mittaan takana reilut 10. Tuuttaa normaalisti mutta eipä kukaan vastaa mulle. Hiivatti soikoon silloinkun olisi aihetta päästä juttusille niin et varmana pääse.

Työvuorothan estävät kontturissa käynnin ja fyysisesti ajan varaamisen. Spostia / varaa aika kilkettä en suostu käyttämään. Koska en ole kyselyihin kyseisiä kilkkeitä käyttämällä saanut vastauksia. En saanut edes silloin kun olin kirjautunut verkkopankkiin ja sieltä laitoin kyselyä.

Turhauttavaa :(. Älkää ehdottako pankin vaihtoa, ei onnistu tällähetkellä meikäläiselle.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nämä on kyllä ihan vitun ärsyttäviä systeemejä kun soitetaan että sinulle on myönnetty etu jolla saat valita jonkun lehden ihan ilmaiseksi, ilman mitään sitoumuksia. Tässä eräänä päivänä soitti tyttönen joka sanoi että olen saanut pitkäaikaisena asiakkaana oikein kunnon lahjan ja minä saan valita viidestä lehdestä yhden aivan ilmaiseksi. Minä jo arvasin mistä on kysymys koska tämä ei suinkaan ollut ensimmäinen kerta mutta päätin silti kuunnella minkälaisesta "ilmaisesta" edusta tällä kertaa on kysymys. Kun siinä kyselin sitten tarkemmin niin selvisikin että joudun maksamaan jotain paino- ja lähetyskustannuksia mutta vain 1,50 euroa viikossa. Tämä vain siksi että "saadaan lehdet ulos painosta". Kun aloin siinä laskeskelemaan niin huomasin että tämä "aivan ilmainen" etu tuleekin maksamaan minulle "vain" hieman yli 70 euroa vuodessa. Ja tämä tyttönen alkoi siinä vaiheessa suoltaa jo jostain kahden vuoden tilausjaksosta joka tulisi kustantamaan minulle n. 150 euroa. Siinä vaiheessa päätin haistattaa vitut (kuvainnollisesti) ja lopetin puhelun.

Tuli vaan mieleen että kuinkahan moni tuohonkin lankaan menee. Jos sitä ei käy siinä puhelun aikana laskeskelemaan niin tuo 1,50 euroa viikossa tuntuu ihan mitättömältä summalta. Ja kun koko ajan puhutaan "ilmaisesta lahjalehdestä" niin se tuntuu todella hyvältä tarjoukselta. Mutta tosiasiassahan tuo on kaukana ilmaisesta. Teki mieli alkaa avautumaan siinä puhelimessa oikein kunnolla siitä minkälaista kusetusta tuollaiset tarjoukset on, mutta en sitten viitsinyt kuitenkaan koska eihän se niiden myyjien vika ole että heidät laitetaan markkinoimaan tuollaista paskaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tässä eräänä päivänä soitti tyttönen joka sanoi että olen saanut pitkäaikaisena asiakkaana oikein kunnon lahjan ja minä saan valita viidestä lehdestä yhden aivan ilmaiseksi.
Tuo on nykyään aika suosittu lähestymistapa puhelinmyyjien keskuudessa. Kai laskevat sen varaan, että sana "ilmainen" saa asiakkaan uskomaan, että jotain olisi todellakin ilmaiseksi tulossa. Jee, se ja se lehti puoleksi vuodeksi ja vielä ihan ilmaiseksi, vain neljäkymppiä joudut näistä ilmaisista lehdistäsi maksamaan. Lankaan meneviä varmasti löytyy, mutta onneksi suurin osa, ainakin toivon niin, osaa ajatella ihan omilla aivoillaan. Ja "ilmaiseksihan" sen lehden on useimmiten ansainnut vastaamalla johonkin asiakaskyselyyn tai vastaavaan. Ei väliä, vaikka et koskaan olisi mihinkään kyselyihin vastannut, sillä niin sinun joka tapauksessa väitetään tehneen.

"No se on etunimi sukunimi täältä ala-kälviän teletalosta terve. Kuule (asiakkaan nimi), sellaisella iloisella asialla lähdin sulle (asiakkaan nimi) soittelemaan, että sä (asiakkaan nimi) olet vastannut meidän asiakaskyselyyn ja siitä me nyt haluttais sut (asiakkaan nimi) palkita".

Ja kun tiedän, etten ole koskaan väitettyyn kyselyyn vastannut, niin alkaa vituttamaan ihan sairaasti, kun heti kättelyssä kustaan silmään. Yritin Jatkoajan tähtipuhelinmyyjältäkin taannoin kysellä, että miksi ihmisiä tuolla lailla kusetetaan, mutta en siihen silloin mitään vastausta saanut.

Toinen suosittu tapa tuohon "palkitsemiseen" on väittää, että " olet meidän pitkäaikainen ja hyvä asiakas, niin siitä me haluttais sut nyt palkita". Jep, olen kerran tilannut teiltä Aku Ankan kolmeksi kuukaudeksi ja sitäkään laskua en maksanut ennen kuin toisen karhun jälkeen. Laittaa vähän miettimään, että millaisia ne sen firman huonot asiakkaat sitten ovat.

Ainut syy, miksi en yleensä jaksa puhelimessa myyjille avautua on se, että eihän se tosiaan heidän vikansa ole, että tuollaista vedättämistä pitää harrastaa. Leipäänsä hekin vaan koittavat tienata. Mutta noita mestarillisia markkinointistrategioiden kehittäjiä voisin kyllä käydä hieman tukistamassa.
 

Burtonn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mulla on tapana katkaista tämä "ilmaista sitä ja tätä" mahdollisimman nopeasti ja kysyä/todeta: tuleeko tämä maksamaan minulle senttiäkään, jos niin voimme lopettaa puhelun välittömästi. Mielestäni en ole edes ilkeä tai epäkohtelias vaikka ainakin kerran vastaus on ollut "haista vittu" sitten ja luuri korvaan, useimmiten "no ei sitten".
Ja jos asia myyjälle ole vieläkään auennut niin jatkan ystävällisellä: ei tuhlata enempää sinun työaikaasi vai mitä? Jos tässä vaiheessakaan ei suostu lopettamaan mantraansa, niin ole mielestäni oikeutettu lyömään luurin korvaan, vaikka kuinka pitäisi olla ystävällinen kun toinen tekee vain työtään.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ja jos asia myyjälle ole vieläkään auennut niin jatkan ystävällisellä: ei tuhlata enempää sinun työaikaasi vai mitä? Jos tässä vaiheessakaan ei suostu lopettamaan mantraansa, niin ole mielestäni oikeutettu lyömään luurin korvaan, vaikka kuinka pitäisi olla ystävällinen kun toinen tekee vain työtään.

Ainakaan minä en suostu tuota toimintatapaa tuomitsemaan, koska teen saman ratkaisun itsekin toisinaan. Samahan se on, jos menen kodinelektroniikkaliikkeeseen ostamaan digiboksia; myyjä saa toki kysyä, tarvitsetko apua, mutta jos sanon, että "en", eli tiedän tasan tarkkaan mitä laitetta olen hakemassa, niin todellakin se tarkoittaa, että en tarvitse myyjää tyrkyttämään jotain tuotetta jota en varmasti ole ostamassa. Sama pätee puhelinmyyjien kanssa; jos tuote kiinnostaa, annan varmasti luvan jatkaa myyntipuhetta, mutta jos tarjolla on esim. kolmet bokserit, kuten tässä joku aika sitten, niin voin sanoa suoralta kädeltä, että eiköhän tämä ole tässä...
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Noniin. Tulipas turhaan kehuttua. Vittu mitä touhua, puhelinmyyjät. Tuossa alla maaliskuun lopulta viesti, jossa kerroin heti puhelun saatuani tästä tarjouksesta, joka oli täysin ohittamaton. Nyt, kun toukokuussa ei lehtiä näkynyt, niin soitin A-lehtien asiakaspalveluun. Selvisi, ettei tällaista kampanjaa olekaan. On vain olemassa kampanja, jossa tarjotaan vuoden lehdet puolen vuoden hinnalla.

JA VAIKEAKO SITÄ OLI SILLOIN SANOA? Äijällä meni asian selvittämiseen puhelimessa vajaa minuutti, ja silloin taannoin juttelin jonkun tyttösen kanssa kymmenisen minuuttia. Silloin tuli kyllä useampaan kertaan varmistettua, että tarjous todellakin on mitä aluksi ymmärsin.

Jäätävää. Tuleehan ensi kerralla kärsimysnäytelmä seuraavalle a-lehtien kauppaajalle.

Perkele.

No, tästä kohti loppukevennystä.

Nyt tuli ensimmäistä kertaa elämässä sellainen puhelinmyyjä, jolla oli sellainen kampanjatarjous, jota jopa minä saattaisin suostua myymään. Ja ensimmäistä kertaa ei ollut mitään muttaa, joka kaataisi koko homman perseelleen.

Erittäin pirtsakka, iloinen ja ystävällinen tyttönen soitti ja pyysi kauniisti antamaan muutamasta lehdestä mielikuvan tyyliin plussa tai miinus. Taisi kysäistä viiteen eri lehteen mielipidettä (Tuulilasi, Mikrobitti, Aku-Ankka, Roope-Setä ja Apu), kiitti kauniisti ja sanoi, että saat tästä hyvästä lahjan.

Siihen sitten vastaheittona tietysti että "no jos ilmaiseksi lähtee, niin kerro pois". Tarjous 7 kk:n ilmaiset lehdet valitsemastani lehdestä (siis näistä viidestä) ja päälle 3 kk:n ilmainen urheilulehti. "No, mitä ne sitten oikeasti maksaa?"

Ei mitään. Ei mitään ostopakkoa, ei niitä perkeleen "pakollisia käsittelykuluja, kun eihän se xxx sinulle sinne kuitenkaan itsestään tule, maksaahan se tietysti jotakin".

Ainoa catch oli se, että tyttönen suositteli lopuksi, että olisin ottanut sen tuulilasin sitten koko vuodeksi ja maksanut vain 5kk:n lehdistä, 50€ yhteensä. Antoi siihen hyvät maksuehdot ja vaikka mitä kaunista sanaa, mutta totesin vain, että eipä taida olla järkeä ottaa sitten mitään extraa. Ja tyttösen positiivinen asenne vain jatkui, kertoi ymmärtävänsä täysin, jos en ehdi aina lehtiäni lukea, "ja tuo Tuulilasihan nyt on siitä loistava lehti, että sitähän voi lukea pidempäänkin". Ja oikeassa on. Jos nyt saan työpaikan kahvipöydälle 7kk:n lehdet ilmaiseksi + urheilulehden kotiin, niin miksi ihmeessä maksaisin lisälehdistä nyt mitään.

Kaiken kaikkiaan loistava kampanja, uskoisin tuon toimivan kyllä lehtitalonkin eduksi. Moni taatusti ottaa tuolta tytöltä mielellään ne lehdet koko vuodeksi. Minustakin saattaa vielä joskus tilaajan saada, sillä nyt sain näistä lehdistä kyllä todella positiivisen kuvan.

Kiva päivä, kiitos!
 

H.Hyvönen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät,Kajaanin Hokki,Hannes Hyvönen
Nyt sitten minustakin tuli puhelinmyyjä. :D
D**:n liittymiä pitäs myydä. Saa nyt nähdä mitä tästä tulee..
 

Tuamas

Jäsen
Nyt sitten minustakin tuli puhelinmyyjä. :D
D**:n liittymiä pitäs myydä. Saa nyt nähdä mitä tästä tulee..

Kannattaa muistaa Soneran ja Elisan asiakkaille mainita heidan puhelun aloitusmaksusta/minimiveloituksesta ja Soneran asiakkaille siita kuinka heilla on nykyaan maksullinen asiakaspalvelu.
On toki kohtuullisen haastavaa hommaa, kun isolla osalla porukasta on nykyaan kaikenmoista maaraaikaista sopparia, jolloin ei liittymaa niin vain vaihdetakaan...
 

Kapo

Jäsen
Kannattaa muistaa Soneran ja Elisan asiakkaille mainita heidan puhelun aloitusmaksusta/minimiveloituksesta ja Soneran asiakkaille siita kuinka heilla on nykyaan maksullinen asiakaspalvelu.
Kannattaa myös muistaa, että vaikka saisit enemmän provikkaa määräaikaisen "palvelusopimuksen" tekemisestä et saatana saa sellaista tehdä ilman asiakkaan suostumusta vaikka miten helppoa sellainen olisi koneelle ruksata. Lisäksi kannattaa kertoa että se "vuoden" määräaikainen on voimassa vaikka maailman tappiiin saakka jossei sitä itse soita ja irtisano.

Onhan sellainen kusetuspulju että alta pois.

Nimim. DNA:n liittymän onnellinen omistaja


Edit. Tuosta Robinson-listasta muuten sellainen juttu että se pitää uusia muistaakseni kolmen vuoden välein. Muuten siis pääsevät taas soittelemaan.
 

Tuamas

Jäsen
Kannattaa myös muistaa, että vaikka saisit enemmän provikkaa määräaikaisen "palvelusopimuksen" tekemisestä et saatana saa sellaista tehdä ilman asiakkaan suostumusta vaikka miten helppoa sellainen olisi koneelle ruksata. Lisäksi kannattaa kertoa että se "vuoden" määräaikainen on voimassa vaikka maailman tappiiin saakka jossei sitä itse soita ja irtisano.

Onhan sellainen kusetuspulju että alta pois.

Nimim. DNA:n liittymän onnellinen omistaja

Niin, toki vastaavia palvelusopimuksia ruksataan aivan samalla tavalla muillakin operaattoreilla ja toki dnan irtisanomisehdot ovat noissa määräaikaissoppareissa muistaakseni huomattavasti inhimillisemmät kuin muilla.
Esim. soneralla oli ainakin aikaisemmin sellainen systeemi, että tuon määräaikaisen sopparin saa purkaa vain viikon tai kahden viikon aikana tuon vuoden jälkeen, jos silloin unohdat sen purkaa, niin se jatkuu automaattisesti eikä sitä voi purkaa kuin sitten silloin seuraavan vuoden vaihtoviikko(i)na.

Ja jos sinulle on ilman suostumustasi sellainen palvelu ruksattu, niin aivan varmasti sen saa poistettua. Myyjän antama virheellinen informaatio on tuolla alalla niitä ainoita syitä, jonka kautta sopimuksia ja kauppoja voidaan lähteä helposti purkamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
huhhuh. Jos vituttaa saada puhelinmyyjiltä puheluita, niin miettikääpähän että millasta se on puhelinmyyjien kannalta, kun painaa pitkää päivää ja saa aina vaan typerämpiä tekosyitä ja haukkumisia osakseen. Ei oo kyllä todellakaan kiva duuni. :D

Valinta kysymys, eiköhän sitä jokaisessa duunissa missä ollaan asiakkaiden kanssa tekemisissä joudu paskaa joskus niskaansa ottamaan. Ymmärrettävää mielestäni että kaikki eivät ole iloisia kun monesti viikossa tarjotaan akuankat ja nakkenakuttajat upeaan hintaan..

Itseäni vituttaa valehtelu noissa myyntipuheissa, kuten viimeksi tänään.

  • "Olet ollut pitkään tilaaja ja nyt haluamme antaa ilmaiseksi sinulle Urheilulehteä 3 kk."
  • "Jaa.. Että ihan ilmaiseksi?"
  • "Kyllä, 3kk ilman kuluja. Urheilulehtihän on plaa plaa plaa... ...ja mukaan vielä monitoimityökalu, olisiko sille käyttöä?"
  • "No eipä ole."
  • "No joo, se tulee kuitenkin mukaan! Ainoa pieni pyyntö on että maksat itse tästä lehdestä 4kk, eli hintaa jää vain 78 euroa! Eli päivää kohden vain X euroa, eihän sillä saa kuin tulitikkuaskin."
  • "Taidan passata tämän upean tarjouksen tarjouksen.."
 
Suosikkijoukkue
Big and Bad & KalPa
  • "Olet ollut pitkään tilaaja ja nyt haluamme antaa ilmaiseksi sinulle Urheilulehteä 3 kk."
  • "Jaa.. Että ihan ilmaiseksi?"
  • "Kyllä, 3kk ilman kuluja. Urheilulehtihän on plaa plaa plaa... ...ja mukaan vielä monitoimityökalu, olisiko sille käyttöä?"
  • "No eipä ole."
  • "No joo, se tulee kuitenkin mukaan! Ainoa pieni pyyntö on että maksat itse tästä lehdestä 4kk, eli hintaa jää vain 78 euroa! Eli päivää kohden vain X euroa, eihän sillä saa kuin tulitikkuaskin."
  • "Taidan passata tämän upean tarjouksen tarjouksen.."
Ahaa, jota kuta muutakin on siis urheilulehden tiimoilta ahdisteltu...

Miulle ne soittivat kuulemma palloliiton lisenssipelaaja-jäsenyyden vuoksi ja tuota samaa tarinaa suorastaan väkisin tuputti puhelimen mukaan melkein puol tuntia!!!

Samoja asioita rankutti äijä uudestaan ja uudestaan ja tarjosi vaikka mihinkä hintaan ja millä maksuvälillä, vaikka joka kerta kohteliaasti sanoin, että ei kiitos. Pitää näköjään välillä unohtaa käytöstavat ja haistattaa ******!

P.S. Niillä on varmaan joku aikaraja, mikä pitää saaha joka puhelulla täyteen, että saa palkkaa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Tänään sain ihmeellisen kunnian olla puheissa miellyttävän ja asiallisen puhelinmyyjän kanssa. Tarjosi puhelinliittymää ja vielä firmasta, josta olen suunnitellut liittymän lähiaikoina hankkia. Kuuntelin aikani eri vaihtoehtoja, mutta sanoin, etten hanki vielä puhelun aikana liittymää. Myyjä ymmärsi hyvin, että haluan tutustua kunkin vaihtoehdon ehtoihin yms asioihin rauhassa.

Puhelun aikana kysyin, onko hänellä mitään sellaista tarjousta, jota en saisi hankkiessani liittymän operaattorin omien sivujen kautta. Tyttö ilmoitti rehellisesti, että saan liittymän samaan hintaan ja myös nopeammin sitä kautta. Puhelun päätteeksi toivoteltiin toisillemme hyvää jatkoa.

Jos tämän viestin lukee joku puhelinmyyjä kannattaa seuraava listaus lukea ajatuksella läpi.

Asiat, joiden perusteella myyjä jätti itsestään miellyttävän vaikutuksen:

-esitteli itsensä selvästi
-kysyi soittaako huonoon aikaan ja olenko ylipäätään millään lailla kiinnostun hänen tarjoamastaan tuotteesta
-ei yrittänyt uskotella tarjoavansa jotain ilmaiseksi
-ei tuputtanut mitään väkisin, vaan yritti asiallisesti löytää minulle sopivaa vaihtoehtoa tuotteistaan
-antoi minun vertailla vaihtoehtoja rauhassa, eikä yrittänyt vain kiireellä jotain
-antoi minun kysellä vaihtoehdoista rauhassa, ei ollut itse koko ajan äänessä
-palvelualttius säilyi, vaikka ilmoitin jo puhelun alussa, etten suorita hankintaa puhelun aikana
-vastaili kysyksiini sen minkä osasi, eniten arvostin vastausta "en valitettavasti tiedä" kysykseen johon hän tiennyt vastausta
-ilmoitti rehellisesti, että saan tuotteen samaan hintaan myös muualta

Edellä mainitut seikat yleinen miellyttävä olemus jätti kaduttamaan, etten pyytänyt häntä soittamaan esimerkiksi viikon kuluttua, jolloin olisin ehtinyt tutustua kaikkiin vaihtoehtoihin rauhassa. Mielelläni olisin hänelle provikat suonut.
 
Mun tähtihetki puhelinmyyjien kanssa oli noin puolitoista vuotta sitten talvella. Joulun jälkeen, ensimmäinen koulupäivä ja pistäydyttiin opiskelukavereiden kanssa siinä maanantaina alkuiltapäivästä sitten koulunalottajaisoluelle.

Puhelin soi, rempseä mieshenkilö soittaa.
"No se-ja-se sieltä-ja-sieltä terve, mulla ois nyt hieno tarjous sulle. Onko paha paikka?"
"On kyllä vähän, tultiin koulukavereiden kanssa pubiin ja just sain huurteisen oluen tohon eteen."
Tämän jälkeen luurista ei kuulu kuin hallitsematonta hirnuntaa ja kaveri lopettaa puhelun valtavasti pahoitellen.

Seuraavana keskiviikkona sama kaveri soittaa ja ensitöikseen kysyy naureskellen: "Onko nyt tuoppia edessä?"

Muisti ei kerro, että tilasinko tuolla kertaa jotain tältä tyypiltä. Joka tapauksessa hyvä mieli siitä ainakin jäi.

Lehtimyyjät ovat kyllä mukavia juttukavereita, jos ovat rennolla tuulella. Kohteliasta ja tehokasta kaikkien puolestahan se olisi heti alkuunsa kysyä, että onko paha paikka tai että olisiko kiinnostusta.
 

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Puhelin myyjät ei yleensä rassaa ja yleensä tilailenkin niiltä lehtiä (veikkaaja, urheilulehti, suomen kuvalehti). Katkaisin viime viikolla parit kestotilaukset ja sen jälkeen on puhelin soinut lehtimyyjien toimesta turhan usein lyhyen ajan sisään Alkanut pari viimeistä puhelua jo kyllästyttämään ja ottamaan päähän. Kun on oma firma niin ei uskalla olla vastaamatta kaikkiin outoihin numeroihin, kuten aikaisemmin tuli tehtyä.

"Kiinnostaisiko urheilulehti..?"
"No ei oikeastaan juuri nyt, viime perjantaina katkaisin tilauksen"
"No niin... sillä lailla... meillä olisi tässä tällainen tarjous johon kuuluu..."


Muutamaa soittajaa lukuunottamatta puhelinmyyjien käytöksestä ei ole mitään valittamista. En oikein lämpene sankaritarinoille, joissa jengi retostelee mitä on keksinyt neroilla puhelinmyyjille, yleensä asiallinen kieltäytyminen riittää.
 

J.Petke

Jäsen
En oikein lämpene sankaritarinoille, joissa jengi retostelee mitä on keksinyt neroilla puhelinmyyjille, yleensä asiallinen kieltäytyminen riittää.

Nimenomaan. Tuossa on yksi esimerkki miten ihminen voi todistaa idioottimaisuutensa. Myyjän haukkumiset ja vittuilut ovat niin vajaaälyisten puuhaa ettei toisesta väliä. En ainakaan itse mene kaupan kassallakaan kassaneidolle vittuilemaan ja neroilemaan niin jätän sen myös lehtimyyjiltä pois. Aina on auttanut kun on sanonut, että ei kiitos ja jos myyjä ei ole tuosta välittänyt niin sanon kohteliaasti uudestaan keskeyttäen myyntipuheen.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
En enää aikoihin ole vastannut tuntemattomiin numeroihin (käytännössä ovat niitä ainoita, jotka henkilökohtaiseen puhelimeen soittavat), mutta kun oli vielä tapana, niin asiallisesti noiden kanssa selvisi.

Iso poikkeus on jonkunlainen sijoitusfirma tai vastaava, joka yritti houkutella kevättalvella minua johonkin tapaamiseen. Puhelu tuli työkännykkään, johon toki aina vastaan. Yleensä asiat koskevat työtä, joten nyt tällainen puhelu hämäsi ensin kovasti. Ehdin jopa sanoa, että aikaa on, kun ymmärsin ensin väärin. Kun sitten tajusin, ettei tämä nyt työasia ole ollenkaan, niin ilmoitin, ettei asia kiinnosta. Jonka jälkeen soittanut herrasmies alkoi puhua tyyliin "no jo nyt on kumma, ettei raha kiinnosta" ja suunnilleen idiootiksi haukkui, ellen tilaisuuteen tartu. Uskomatonta toimintaa. Olisin mielelläni vähän noitunut, mutta tyydyin laittamaan puhelun kiinni, koska olin julkisessa tilassa edustamassa työnantajaa.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Lehtikauppiaiden kanssa pärjää ihan hyvin, paitsi niiden yksien, jotka ensin mainostaa lehteä (esim urheilulehteä) ilmaiseksi ja sen jälkeen siitä pitääkin maksaa toimituskulu joka numerosta. Totesin kerran, että soittelette kerran kuussa, enkä koskaan tilaa mitään, joten ottakaa minut pois listoiltanne. Tämän jälkeen se soittelu rauhoittuikin.

Lehtikauppiaiden kanssa on käynyt sekin viba, että ovat kaupanneet minulle lehteä, joka minulle jo tulee! Olin pitkään TM:n kestotilaaja ja kun tilasin sen sitten uudestaan, niin silti minulle soitellaan, että tilaisinko lehden.

Asia erikseen ovat nämä tyypit, jotka kauppaavat minulle partakoneita tai boksereita! Nämä on mielestäni huijausta, sillä kaikkia ehtoja ei puhelimessa kerrota tai ne kerrotaan todella ylimalkaisesti. He kun kauppaavat tuotetta "maksutta" mutta silti siihen lisätään 3,5e postimaksu. Toisen kerran kun kaupittelivat, tuumasin että saat toimittaa jos saan sen ilmaiseksi mutta jos lisäät postimaksun minun maksettavakseni, en tilaa. Samaan hengenvetoon ilmoitin, että eikös tämä ole huijausta, kun sanot minun saavan tuotteen ilmaiseksi mutta kuitenkin veloitatte minulta postikulut. Sain kyllä sellaisen saarnan ilmaisujen "maksutta" ja "ilmaiseksi" erosta, että en voinut kuin tuumata, että näin sitä kuluttajaa huijataan. Kuulemma ilmainen on ilmainen, mutta maksutta tarkoittaa että itse tuote on maksuton. Mielestäni kyllä kuluttajan suuntaan ne ovat sama asia, tuote ei ole minulle maksuton jos joudun siitä postikulut maksamaan. Olen myöskin kuullut, että näissä tilauksissa tuotteita alkaa tulemaan tasaisin väliajoin, ja ne pitää palauttaa jos et maksa (tyyliin Fazerin musiikkikerho). Tällaisestakaan ei mainita mitään puhelimessa.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
En ainakaan itse mene kaupan kassallakaan kassaneidolle vittuilemaan ja neroilemaan niin jätän sen myös lehtimyyjiltä pois.

Tässä nyt on se ero, että puhelinmyyjät tulevat kutsumatta, kun tosiaan sinne kaupan kassalle mennään itse. Olen kyllä asiallinen, mutta osaan itse kyllä itse etsiä, jos minua joku tuote kiinnostaa. Onneksi ovelta ovelle-kauppa on katoavaa kansanperinnettä, mutta periaate on sama.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Asia erikseen ovat nämä tyypit, jotka kauppaavat minulle partakoneita tai boksereita! Nämä on mielestäni huijausta, sillä kaikkia ehtoja ei puhelimessa kerrota tai ne kerrotaan todella ylimalkaisesti. He kun kauppaavat tuotetta "maksutta" mutta silti siihen lisätään 3,5e postimaksu. .

Mulle soitti kanssa joku kiva ääninen typsy ja kaupitteli boksereita. Kertoi rehellisesti, että jos tilaat, joudut maksamaan 2.90 euroa. Kysyin että mitä jatkossa tapahtuu jos tilaan. Hän sanoi, että katalogeja tulee ja kalsareita myös kerran kuukaudessa ja joutuu maksamaan niistä täyden hinnan. MUTTA sanoi myös, että jos tilaan kalsarit hintaan 2.9 euroa ja heti sen jälkeen lähetän heille sähköpostin ja irtisanon tilauksen en joudu maksamaan enää mitään. No tilasin kalsarit, irtisanoin tilauksen ja homma oli siinä. Mitään muuta en joutunut maksamaan kuin tuon 2.90 euroa. Ja oli ihan paskat bokserit. Kerran pidin ja sen jälkeen roskiin. Vitun lampaan karvaa joo.
 

d2uce

Jäsen
Hieman harmittaa, että minulle soittelevat puhelinmyyjät ovat lähes poikkeuksetta jotain ärsyttävää Oulun tai Savon tai vastaavan persläven murteella mongertavia nuoria miehiä.

Tänään tuli töissä ollessani puhelu tälläiseltä mongertajalta. En nyt koita kuitenkaan kaikkia murteellisia hienouksia lisätä, mutta jokainen halukas voi ne sitten omassa mielessään lisäillä sekaan, jos kokee tarpeelliseksi.

"Mika (en saa mitään selvää sukunimestä tai firmasta, mitä hän ilmeisesti yritti kertoa) tässä terve. Oletko jo käynyt uimassa?"

Tässä vaiheessa ajattelin, että kukakohan Mika sieltä nyt soittelee. Joku kauan kadoksissa ollut savolaisserkku vai väärä numero?

"No en ole vielä käynyt"

"Joo en minäkään. Heh heh. Heinäkuussa ajattelin käydä, heh heh."

"Just."

Sen jälkeen alkoi älytön matkapuhelinliittymän laskujen suuruudesta tivaaminen ja vastailin niin kohteliaasti kuin pystyin. Kerroin, että olen juuri "päivittänyt" Soneran liittymäni vastaamaan paremmin tarpeitani ja puhelinlaskun pitäisi olla suunnilleen saman suuruinen joka kuukausi.

Tätä tämä myyntitykki ei ilmeisesti ymmärtänyt, vaan luuli minulla olevan joku kytkypuhelinliittymä. Tämän toki kielsin, mutta silti tuntuu, ettei viesti mennyt aivan täysin perille.

Lopuksi hän kehotti tutustumaan firman nettisivuilla oleviin tuotteisiin ja kehotti ottamaan yhteyttä, kun määräaikainen sopimukseni on loppunut.

Mitään määräaikaista liittymää minulla ei siis ole ja hieman vaikeaa niihin liittymiin on tutustua, kun ei saanut paskan vertaa selvää mistä firmasta soitettiin. Tosin tässä tapauksessa se ei kuitenkaan haitannut, koska en ole liittymää vaihtamassa.

Ärsyttävä mongertaja kuitenkin, enkä usko, että tuollaisella urpolla kovin hyvin liittymät tekevät kauppaa.
 
Viimeksi muokattu:

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Kertoi rehellisesti, että jos tilaat, joudut maksamaan 2.90 euroa. Kysyin että mitä jatkossa tapahtuu jos tilaan. Hän sanoi, että katalogeja tulee ja kalsareita myös kerran kuukaudessa ja joutuu maksamaan niistä täyden hinnan.

Minullekin samaa tuotetta pari kuukautta sitten tarjottiin ja postimaksustakin mainittiin, mutta eipä ollut mitään puhetta mistään kestotilauksesta. En tosin alkuesittelyä pitempään kuunnellutkaan eli ehkä se tuokin olisi lopulta selvinnyt, mutta tuskinpa... Samoin noita partateriä kaupiteltiin keväällä ilmaisina ja maksettavaksi tulevat postimaksut selvisivät vasta erikseen kysyttäessä. Nuo vain särähtivät korvaan kun syksyllä tuli mm. markkinoinnin juridiikka hieman opiskeltua ja tuo ilmaisena markkinoiminen tosiaan on laitonta, jos siitä asiakkaan maksettavaksi tulee edes postikulut. Harmi, että kuulin tuosta käsite-erosta "ilmaisen" ja "maksuttoman" välillä vasta nyt; olisi pitänyt kysyä juridiikan opettajalta mahtaako tuossa olla perää...

Nyt olin saanut olla jo useamman viikon puhelinmyyjiltä turvassa, mutta tänään sitten soittikin kaksi kappaletta noin tunnin sisään. Tällä kertaa oli kyllä ihan asialliset myyjät kun ymmärsivät inttämättä heti alussa, kun sanoin etten ole kiinnostunut Hesarista tai liittymistä. Siitäkin löytyy kokemusta, kun myyjä alkaa kirjaimellisesti haistattelemaan, kun 'voitettu' lehtitilaus ei kelvannutkaan erikoishintaan...
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Mulle soitti kanssa joku kiva ääninen typsy ja kaupitteli boksereita. Kertoi rehellisesti, että jos tilaat, joudut maksamaan 2.90 euroa. Kysyin että mitä jatkossa tapahtuu jos tilaan. Hän sanoi, että katalogeja tulee ja kalsareita myös kerran kuukaudessa ja joutuu maksamaan niistä täyden hinnan. MUTTA sanoi myös, että jos tilaan kalsarit hintaan 2.9 euroa ja heti sen jälkeen lähetän heille sähköpostin ja irtisanon tilauksen en joudu maksamaan enää mitään. No tilasin kalsarit, irtisanoin tilauksen ja homma oli siinä. Mitään muuta en joutunut maksamaan kuin tuon 2.90 euroa. Ja oli ihan paskat bokserit. Kerran pidin ja sen jälkeen roskiin. Vitun lampaan karvaa joo.

Joo, tämä puhelinmyyjä kertoi kyllä suoraan postimaksusta. Nuo partakoneiden tarjoajat eivät, tosin eka kerralla sanoin että jos ilmaiseksi saa niin laita tulemaan, jolloin alettiin puhumaan postimaksustakin. Lopetti kyllä heti kun kohteliaasti totesin, etten ala maksamaan mielestäni ilmaiseksi jo luvatusta tuotteesta.

Tuo d2uce:n kuvailema puhelu tuli minullekin, kyseli että miten on päivä mennyt ja muut potaskaa. Itsellä juuri kiire keikkojen kanssa joten en jaksanut oikein keskittyä asiaan, mutta arvasin soittajan olevan puhelinmyyjä. Itse joudun kestämään yhtä operaattoria vielä marraskuulle, joten en voi vielä vaihtaa liittymää, jolloin tarjosi uutta liittymää. No, kannan nyt jo kahta puhelinta, joten en kolmatta taskuuni halua.. Tällöin vasta tajusi lopettaa sen tinkaamisen.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yritysmuodon vaihdos aiheutti sen, että puhelin soi kokoajan yrityshakemisto-kauppiaiden toimesta.
Noita palvelun tarjoajia ei sitten olekaan yksi tai kaksi..
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Yritysmuodon vaihdos aiheutti sen, että puhelin soi kokoajan yrityshakemisto-kauppiaiden toimesta.
Noita palvelun tarjoajia ei sitten olekaan yksi tai kaksi..


Yhden kesän noita yrityshakemistoja myin puhelimessa. Jäätävää kusetusta koko homma. Toki jollenkin uudelle firmalle jotain hyötyä voi olla, mutta nekin rahat kannattaa sijoittaa enemmin kunnollisiin kotisivuihin. Firmoja taitaa olla reilu parikymentä, nykyään varmaan enemmän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös