Puhelinmyyjät – nuo ”ystävämme”

  • 333 961
  • 1 378

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Tiedoksi muuten kaikille, jotka haluavat helposti päästä eroon kyseisistä kaiffareista. Sanokaa että teillä on Painomuste-allergia ;). Silloinen pomoni kertoi meille, että tuo on yksi todella harvoista selityksistä, joihin ei ole keksitty mitään sanottavaa.

Itse tyydyn aina sanomaan, että olen töissä soittakaa myöhemmin. Eipä ole kukaan soittanut uudestaan.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Itse tyydyn aina sanomaan, että olen töissä soittakaa myöhemmin. Eipä ole kukaan soittanut uudestaan.

Kyllä ne ainakin täällä Itävallassa aina muistavat soittaa uudestaan. Kerran pyysin soittamaan uudestaan vl:n jälkeen. Seuraavana maanantaina "tuntematon numero" soitti, enkä vastannut, kun ei just silloin huvittanut. Sama jatkui sen jälkeen joka päivä, joinakin päivinä jopa useamman kerran. Ihan kokeeksi jätin vastaamatta: halusin katsoa kuinka kauan sitä jatkuu. No, sitähän jatkui usean viikon ajan ja jatkuisi varmasti vielä tänä päivänäkin, jos en sitten kerran hyväntuulisena olisi vastannut. Muija vittuili, kuinka vaikeaa minua on saada kiinni... no, heittelin vitsiä ja naureskelin siinä, että "on ollu vähän stressiä" - mikä itseasissa piti myös paikkansa. Sillä myyjällä meni selkeästi herne nenään, kun sitten pidemmän jutustelun jälkeen kieltäydyin tarjouksesta. Sitkee sissi, mutta väärän uhrin valitsi vainonsa kohteeksi.... hehheh...
 

Wod

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse tyydyn aina sanomaan, että olen töissä soittakaa myöhemmin. Eipä ole kukaan soittanut uudestaan.

Kyllä ne ainakin täällä Itävallassa aina muistavat soittaa uudestaan.

Itselle myös jaksavat soittaa aina uudestaan. Ei ole koskaan vissiin jättänyt soittamatta. Parhaimmillaan olen sanonut kolme kertaa, että kiirettä tässä vähän ja puhelinmyyjä on vastannut, että soittaa myöhemmin ja aina on soittanut. Lopulta annoin periksi ja annoin hänen kertoa asiansa. Ei tajunnut puhelinmyyjä lukea rivien välistä, että ei minua kiinnosta hänen tuotteensa. Olisi varmaan pitänyt ihan suoraa sanoa. Sitkeitä nämä puhelinmyyjät :)
 
Viimeksi muokattu:

Huilumestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Puhelinmyyjillä tuntuu olevan pakottava tarve saada myytyä tuotteensa jokaiselle "uhrilleen." Minua ihmetyttää, mahtaako jo alussa kieltäneen ihmisen mielen kääntäminen olla se kaikkein tehokkain vaihtoehto? Todennäköisesti on, koska suurin osa puhelinmyyjistä näin menetttelee. Näihin kieltäviin tapauksiin kuitenkin menee paljon aikaa hukkaan, ja suurinosa myyntitilanteista päättyy kuitenkin samaan "ei kiitos"-tilanteeseen. Eikö sittenkin olisi kannattavampaa kahlata helvetisti nimiä läpi ja kohdistaa ponnistelunsa epävarmoihin tapauksiin?

Millaisia nämä puhelinmyyjien soittolistat ovat, loppuuko niistä nimet kesken tällä taktiikalla? Koljat Candlelight? Anyone?
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Millaisia nämä puhelinmyyjien soittolistat ovat, loppuuko niistä nimet kesken tällä taktiikalla? Koljat Candlelight? Anyone?

Nimetkin saattavat loppua kesken, riippuen täysin materiaalin määrästä (tietysti)
Mutta mainitsemasi taktiikka on helvetin huono, koska juuri kukaan ei oikeasti "tarvitse" lehteä puhelun aloitusvaiheessa. Siksi lehti pitää myydä asiakkaalle, ja se saattaa onnistua vaikka asiakas olisi aluksi kuinka vastentahtoinen.
Mikäli vastaväitteitä ei käsiteltäisi, tulos olisi lähellä nollaa.
 

Europoli

Jäsen
Puhelinmyyjillä tuntuu olevan pakottava tarve saada myytyä tuotteensa jokaiselle "uhrilleen." Minua ihmetyttää, mahtaako jo alussa kieltäneen ihmisen mielen kääntäminen olla se kaikkein tehokkain vaihtoehto? Todennäköisesti on, koska suurin osa puhelinmyyjistä näin menetttelee.

Muistanpa tapauksen ajalta, jolloin numeroni ei vielä ollut puhelin-Robinsonissa. (Tosin sen ei olisi pitänyt olla missään muuallakaan, koska liittymä oli silloisen vuokraisännän omistuksessa, eikä minun nimeni näkynyt missään luettelossa. En myöskään ole koskaan jaellut numeroani missään lehtitilauksissa, arpalippulappusissa, lukijakyselyissä yms., joten siinäkin mielessä on ihan käsittämätöntä miten olin ylipäätään onnistunut pääsemään soittolistalle.)

Tapahtui joskus n. 1996. Narisevaääninen mies soitti ja tarjosi Helsingin Sanomia:

- Meillä on nyt tällainen kampanja että saat vuoden Hesarit 8 kk:n hinnalla...
- Kiitos, mutta mulla ei ole Hesarille tarvetta kun voin lukea sen koululla.
- No jos tällainen lyhyempi koetilaus, 3 kk kahden hinnalla...
- Ei.
- No entäs tämmöinen että saisit 3 kk:n sunnuntaihesarit xx markalla...
- EI!

Noin viikkoa myöhemmin sama äijä soitti uudelleen ja ylläoleva keskustelu käytiin lähes samoilla sanoilla uudelleen. Kun sama oli toistunut n. kolmen viikon kuluttua jo kolmannen kerran, kirjoitin aiheesta reklamaation Hesarin myyntiin ja a) pyysin heitä välittömästi poistamaan numeroni rekisteristä ja b) kysyin mistä numero on sinne ylipäätään joutunut. Vastaus: "Olette itse antanut numeronne asiakaspalveluumme." Tämä oli suorastaan törkeä vale, jonka HS:lle ilmoitinkin. Sen jälkeen ei kuulunut mitään, ei edes narisevaäänisen myyjän soittoja.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Puhelinliittymän tarjoajat

Tällä viikolla sain puhelun (repliikit ulkomuistista, mutta sinne päin):

Puhelinmyyjä: "Hei, olen x, y-firmasta, voitko puhua hetken?"
Minä: "No hetken toki, mitä asiaa?"
PM: "Haluaisitko, että puhelinlaskusi olisi pienempi?"
Minä: "Tämä on firman liittymä, en voi vaikuttaa asiaan."
PM: "OK, hauskaa päivänjatkoa!"

Miksi puhelinoperaattorit eivät edellytä, että uusasiakashankinnassa käytettävät alihankkijat soittavat ainoastaan yksityishenkilöiden numeroihin? Luulevatko he oikeasti, että työkännyyn vastaaja voisi vaihtaa operaattoria?

Veikkaan, että tieto siitä, onko liittymä sen haltijan omissa vai työnantajan nimissä, on suhteellisen helposti saatavissa.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Nimetkin saattavat loppua kesken, riippuen täysin materiaalin määrästä (tietysti)
Mutta mainitsemasi taktiikka on helvetin huono, koska juuri kukaan ei oikeasti "tarvitse" lehteä puhelun aloitusvaiheessa. Siksi lehti pitää myydä asiakkaalle, ja se saattaa onnistua vaikka asiakas olisi aluksi kuinka vastentahtoinen.
Mikäli vastaväitteitä ei käsiteltäisi, tulos olisi lähellä nollaa.

Niin mitenköhän ne prosentit meneekään tuossa asiassa? Olisko pomo sanonut, että 90% ihmisistä jolle saadaan myytyä tuote sanoo heti ekana ei.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Tänään soitti yksi puhelinmyyjä pitkästä pitkästä aikaa. Puhelu alkoi näin:

MM firmasta XX hyvää päivää. Sinulle on soitettu ja tarjottu lehteä ja silloin et ollut kiinnostunut, joten otin nyt yhteyttä koska täällä oli perässä, että haluaa myöhemmin palata asiaan. Ennen kuin ehdin sanoa yhtään mitään, kaveri kysyi onko Valitut Palat tuttu lehti. Olin et joo, tiedän. Hienoa! Koska sinuun otettiin yhteyttä näin jälkikäteen uudestaan, saat sen kahdeksi vuodeksi ilmaiseksi, alkaen kesäkuun numerosta. Siinä vaiheessa sitten totesin, että vaikka saisinkin sen ilmaiseksi, en ota. Kaveri siihen: selvä, ei muuta kuin hyvää päivän jatkoa.

Propsit kaverille siitä, että ei alkanut inttämään, vaan ymmärsi heti että ei kannata.

Jos joku nyt ihmettelee, miksi en tarttunut tilaisuuteen. Ilmaista ei ole mikään. Jos tartut täkyyn, kohta soi puhelin ja nyt olisi tarjolla tätä ja tätä. Ja se ei lopu koskaan. Ja toiseksi en ole koskaan pyytänyt, että minuun otettaisiin yhteyttä. Kyllä nämä yhteyden otot ovat täysin yksipuolisia.

Tiedoksi muuten kaikille, jotka haluavat helposti päästä eroon kyseisistä kaiffareista.

Frendi kertoi minulle tälläisen konstin:

Sanot että se tulee työpaikalle. Puhelinmyyjä siihen sitten, että mitä jos se loppuu, entä sitten? No siinä vaiheessa koko lehden ilmestyminenkin on loppunut. Siinä vaiheessa herää toisen uteliaisuus useimmiten ja ne kysyy, no missä firmassa sitten olet töissä? Postissa.

Ja siihen loppuu se puhelu.
 
Viimeksi muokattu:

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noin vuosi sitten pinna paloi lopullisesti näille lehtien tyrkyttäjille. Soitot tulivat useimmiten minulle huonoon aikaan ja selvä suomen kielikään ei vaikuttanut menevän perille. Tuntui, että on pakko ostaa jotai tai muuten näistä ei päässyt eroon. No minäpä sitten otin tämän palvelun käyttöön ja puhelut loppuivatkin siihen. Ainakin kolme vuotta luvassa lehtimyyjävapaata aikaa.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Minulle on ruvennut nykyään tulemaan puheluita tuntemattomasta numerosta. Kertaakaan en ole pystynyt vastaamaan. Ensin ajattelin, että kyseessä puhelinmyyjä, mutta onkohan sittenkään.. Eilen tuli puhelu kello 20:30. Voiko puhelinmyyjät soitella noinkin myöhään?

Puheluita on tullut myös numerosta +35817560780. Kun yritän soittaa takaisin, automaatti sanoo "Olemme yrittäneet soittaa sinulle asiakapalvelustamme. Soitamme sinulle myöhemmin uudestaan." Hohhoijaa..

Alkaa hieman jo ärsyttää nämä puhelut, kun rupeaa miettimään, että kukakohan siellä on minua yrittänyt tavoittaa. Sen tiedän, että kukaan kaverini ei soita tuntemattomasta numerosta.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Minulle on ruvennut nykyään tulemaan puheluita tuntemattomasta numerosta. Kertaakaan en ole pystynyt vastaamaan. Ensin ajattelin, että kyseessä puhelinmyyjä, mutta onkohan sittenkään.. Eilen tuli puhelu kello 20:30. Voiko puhelinmyyjät soitella noinkin myöhään?
Minulla on myös parin viikon ajan soiteltu tuntemattomasta numerosta. Tämä myyjä kauppasi Canal Digitalia tai jotain vastaavaa.

Itse tein virheen, kun vastasin ja pyysin soittamaan loppuviikosta uudelleen jotta ehdin miettiä asiaa. Mainitsin, että jos en vastaa silloin niin ei tarvitse myöhemmin enää soitella, en todennäköisesti olisi silloin kiinnostunut. Noh, perjantaina kyseisestä numerosta yritettiin soittaa parikin kertaa enkä kerennyt vastaamaan. Seuraavan viikon maanantaina tuli myös pari puhelua päivällä (jolloin en juuri koskaan pysty vastaamaan). Tiistaina minulla oli sattumoisin vapaapäivä, niin eiköhän tuo soittele jo ennen yhdeksää aamulla ja herätä minut. Suljin luurin, kun otti sen verran päähän. Parin tunnin päästä jälleen tuli soittoa tuolta numerosta ja silloin vastasin sitten, jotta eivät enää häiritsisi. Kerroin, että olen harkinnut asiaa eikä se ole ajankohtainen tällä hetkellä. Sen jälkeen ei ole onneksi puheluita sieltä tullut.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Puhelinliittymän kauppaajat

Työpuhelimeeni on muutaman kerran soitettu tarkoituksena myydä "edullisempi" liittymä.

Mistä nuo soittolistat otetaan? Luulisin, että olisi myynnin tehokkuudenkin kannalta parempi poistaa listalta numerot, joiden haltija ei ole sama kuin liittymän omistaja.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Työpuhelimeeni on muutaman kerran soitettu tarkoituksena myydä "edullisempi" liittymä.

Mistä nuo soittolistat otetaan? Luulisin, että olisi myynnin tehokkuudenkin kannalta parempi poistaa listalta numerot, joiden haltija ei ole sama kuin liittymän omistaja.

Samaa olen itsekin ihmetellyt. Olin aikoinani töissä erään teleoperaattorin palveluksessa, jonka nimissä kännyliittymäni luonnolisesti oli. Silloin tällöin tuli näitä soittoja kilpailijoilta, jossa ehdoteltiin liittymän vaihtamista "edullisempaan".
 

Kapo

Jäsen
Eikös nuo listat oteta ihan Enirolta tai Fonectalta?

Työtehosta noin että tuskin se nyt hirveä rasite on soittaa n.20 sekunnin puhelu vs. että palkkaisi väkeä selvittämään joka numeron erikseen ennen soittoa.
 

Silvio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Mistä nuo soittolistat otetaan? Luulisin, että olisi myynnin tehokkuudenkin kannalta parempi poistaa listalta numerot, joiden haltija ei ole sama kuin liittymän omistaja.

Omistajatietoa ei näe toinen operaattori. Numerotiedusteluun menee juuri käyttäjätieto (haltija) mikäli se ei ole salattu.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omistajatietoa ei näe toinen operaattori. Numerotiedusteluun menee juuri käyttäjätieto (haltija) mikäli se ei ole salattu.

Ei pidä paikkaansa. Silloin, kun olin teleoperaattorin palveluksessa niin numerotiedustelussa numerollani tai nimelläni näkyi tieto: Teleoperaattori, outsourcing/kustannuspaikka ja sitten vasta oma nimeni.
 

Silvio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Ei pidä paikkaansa. Silloin, kun olin teleoperaattorin palveluksessa niin numerotiedustelussa numerollani tai nimelläni näkyi tieto: Teleoperaattori, outsourcing/kustannuspaikka ja sitten vasta oma nimeni.

Jep, tuossa sinulla oli kaikki tieto on ympätty käyttäjänimeen tyyliin: #Yritys oy/ kp# +sukunimi etunimi+.

Yksityishenkilöllä (ja joillain yrityksilläkin toki) #-merkkien välissä on sukunimi ja +-merkkien välissä etunimi oletuksena. Toki käyttäjätiedoksihan voi pyytää mitä tahansa.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
No niin, nyt on tällä viikolla alkanut oikein kunnon rumba puhelinmyyjien, vakuutustentarjoajien ja muiden kanssa, kun maanantaina iskin itseni yritysrekisteriin. Kaikkein hauskimpia ovat nämä yritystietopalveluntarjoajat yms., joista onneksi muiden kokemuksesta tiedän pysyä erossa. Puheluhan alkaa yleensä sillä, että ensin kysytään kuka teillä vastaa markkinoinnista? No minä. Sitten halutaan päivittää tiedot, jonka moni tekeekin, koska ei tiedä kaikkien palvelujen johtavan laskutukseen vuoden määräaikaisella sopimuksella. Hinnat, kun niistä vihdoin puhutaan, ilmoitetaan aina verottomina. Muutamasta ei pääse kovin helposti edes eroon (jos suostuu rekisteröitäväksi), mutta en nyt nimiä tänne viitsi laittaa.

Mulle yksi heppu oli hieman suutahtaneen oloinen, kun sanoin etten edes halua näkyvyyttä, varsinkaan heidän kauttaan.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Taas soitti reipas tyttönen ja tarjosi Veikkaajaa neljäksi kuukaudeksi 25€:lla. Kerrottuani, ettei potkupalloilu kiinnosta hän tarjosi mahdollisuutta aloittaa tilaus vasta syyskuun alussa. Lasku tulee myös vasta syyskuussa. Tilasin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Päätin äsken vastata tuntemattomaan numeroon, koska olin hyvässä paikassa. Totesin asiallisesti olevani Robinson-listalla, myyjä pahoitteli ja lopetti puhelun.

Eipä se hänen vikansa ole, että on piittaamattomassa firmassa töissä.
 

dagaka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hartlepool United, Boston Bruins
Muutama päivä sitten IS Veikkaajalta soitti tyttönen, jolla meni pasmat täysin sekaisin. Normaalisti puhelinmyyjän soittaessa lopetan puhelun heti alkutekijöihin mutta koska olen harkinnut Veikkaajan tilaamista, en tässä tapauksessa toiminut niin, vaan olin valmistautunut kuulemaan tarjouksen ja mahdollisesti tilaamaan lehden.

Puhelinmyyjä esitteli itsensä mutta meni sekaisin sanoissa. Lopulta sai oman nimensä ja lehden nimen sanottua mutta myyntipuhe ei lähtenyt käyntiin lainkaan, vaan neiti totesi, että "ei tästä tuu mit..." ja puhelu oli ohi.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Taas on pari kyseistä ilmoitellut itsestään puhelimeen lähipäivinä.

Kummatkin aika helppoja, mutta omalla tavallaan erikoisia. Ensimmäinen kysyi olenko täysi-ikäinen, johon vastasin (jatkotyrkytykset haistaessani) 'en', ja asia jäi siihen. En edes tiedä mitä oli tuputtamassa. En suosittele keinoa viskibasson omaaville.

Jännempi sen sijaan oli tämä viimeisin joka soitteli S:llä alkavan pankin puolesta säästämisasioista ja pyysi minua keskustan konttorilleen juttelemaan. Piti vielä oikein uudelleen ehdoituksen jälkeen kysyä mitä tapaaminen oikein edes koskisi, kun en saanut selvää alkuhämmennyksessäni. Mitä ihmettä, mulla on vielä OP:n tili. Sanoin että ei ole käyttöä just nyt kyseisille jutuille ja jäin ihmettelemään käytössä ollutta taktiikkaa.... "tuletko juttelemaan kanssani säästämisvaihtoehdoista tänne"...?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös