Puhelinmyyjät – nuo ”ystävämme”

  • 332 327
  • 1 378

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulle soittaneella naishenkilöllä oli rajallinen kyky ymmärtää EI-sanaa, hän varmisti vielä lopuksi, että oliko tämä nyt tässä vai saisiko hän soittaa vielä uudestaan...
Yksikään puhelinmyyjä joka mulle on soittanut ei ole ymmärtänyt EI-sanaa... Siksi sanonkin vain että ei kiinnosta ja laitan punaista luuria perään. Jos kuuntelee ja odottaa että se myyjä ymmärtää ettet ole kiinnostunut niin saat kyllä puhua siellä koko päivän...
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksikään puhelinmyyjä joka mulle on soittanut ei ole ymmärtänyt EI-sanaa... Siksi sanonkin vain että ei kiinnosta ja laitan punaista luuria perään. Jos kuuntelee ja odottaa että se myyjä ymmärtää ettet ole kiinnostunut niin saat kyllä puhua siellä koko päivän...

Ei se ole kiinni mistään ymmärtämisestä. Opiskeluaikana tein hetken puhelinmyyntityötä (joka toki oli ihan paskaduunia) ja hyvin usein asiakkaalle sai myytyä jotain turhaa rihkamaa vaikka hän siitä muutaman kerran kieltäytyikin. Se, että jatkaa puhelua kieltäydyttyään ostamasta mitään kertoo kuitenkin useimmiten epävarmuudesta ja pätevä myyjä voi siihen iskeä.

Puhelinmyyjille vittuilu ei auta mitään. Hieman huvittaa aina kun jossain keskustelussa törmää siihen kun joku on muka sanonut suorat sanat jollekin puhelinmyyjälle. Puhelinmyyjien välttäminen on ihan itsestä kiinni.

Omien kokemusteni mukaan puhelinmyyjiä on kahta lajia. Kovat myyjät ja sitten ne muut töhöt. Myyntitaito on ihan oikea ominaisuus eikä sitä kaikilla ole. Vaatii omanlaistaan röyhkeyttä ja jopa mielenhäiriötä olla kova myyjä. Toisaalta puhelinmyyjiksi päätyvät usein ne jotka eivät muuta työtä saa. Töihin pääsee ihan millä vaatimustasolla tahansa. Itse olin töissä kyseisessä paikassa sen n.3kk (joka muuten on pitkä aika noihin firmoihin) ja mun kanssa samaan aikaan aloitti kaksi muutakin. Ensimmäinen oli somali, joka ei osannut kunnolla suomea ja toinen joku sosiopaatti. Oli aika haastavaa pitää pokka ja keskittyä omaan juttuun kun vieressä somali luki hoonollasoomella myyntipuhetta paperista. Tää toinen hullu puolestaan provosoitui jokaisesta EI-sanasta ja saikin kenkää siinä vaiheessa kun uhkasi tappaa asiakkaan.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Hyväksi tavaksi olen huoamnnut puhelinmyyjien kohdalla toivottaa samantien hyvät päivänjatkot ja painaa punaista luuria. Ei tarvi kuunnella sitä jankkausta mutta jää parempi mielikin kun asia hoituu asiallisesti. Työtäänhän ihmiset kuitenkin vain tekevät lopulta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hyväksi tavaksi olen huoamnnut puhelinmyyjien kohdalla toivottaa samantien hyvät päivänjatkot ja painaa punaista luuria. Ei tarvi kuunnella sitä jankkausta mutta jää parempi mielikin kun asia hoituu asiallisesti. Työtäänhän ihmiset kuitenkin vain tekevät lopulta.

Niin siis niitä soittajia ei kiinnosta vittuakaan miten vastustaja "kohtelee" eikä mitään hyvää mieltä tarvitse jäädä. Tein opiskeluaikana paljon haastatteluhommia ja se oli välillä ihan hyvääkin hommaa verrattuna myyntisekoiluun mitä en ole koskaan edes kokeillut.

Ei voisi vähempää kiinnostaa, jos joku lyö luurin korvaan tai sanoo mukapahasti. Sitten soitat seuraavalle. Puheluiden välissä juttelet työkavereille minkälaisten junttien kanssa on taas joutunut puhumaan. Ja ne ihmiset raivoavat omassa päässään kuinka joku urpo taas soitti.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Niin siis niitä soittajia ei kiinnosta vittuakaan miten vastustaja "kohtelee" eikä mitään hyvää mieltä tarvitse jäädä. Tein opiskeluaikana paljon haastatteluhommia ja se oli välillä ihan hyvääkin hommaa verrattuna myyntisekoiluun mitä en ole koskaan edes kokeillut.

Ei voisi vähempää kiinnostaa, jos joku lyö luurin korvaan tai sanoo mukapahasti. Sitten soitat seuraavalle. Puheluiden välissä juttelet työkavereille minkälaisten junttien kanssa on taas joutunut puhumaan. Ja ne ihmiset raivoavat omassa päässään kuinka joku urpo taas soitti.
Niin siis lähinnä tarkoitin sitä minkälainen fiilis itselle jää, kun ei rupea raivoamaan.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Ei ne puhelinmyyjätkään idiootteja ole, ainakaan kaikki. Kyllä niille yleensä on mennyt ensimmäinen ei kiinnosta perille, mutta kai siihenkin vaikuttaa miten sen sanoo. Jos siinä kohtaa alkaa vässyköimään ja puhelinmyyjä jatkaa, niin on parempi antaa punaista luuria. Muuten sitä huttua saa kuunneella koko päivän.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Se on muuten hauska huomata, että ihmisiä vituttaa lähinnä puhelinmyyjät. Kuitenkin iso osa yritysten myynnistä tulee asiakaspalveluiden ja samalla tuotetun lisämyynnin kautta. Se ei kuitenkaan tunnu ahdistavan ihmisiä, vaikka käytännössä se on ihan samanlaista myyntiä, joskin usein vähän hienostuneempaa ja peitettynä asiakaskokemuksen parantamisen alle. Ilmeisesti se kuitenkin koetaan asiakaskokemusta parantavana tekijänä, vaikka tällainen henkilö, joka tietää valmiiksi ne jutut, mitä haluaa ostaa, on aika häirityn oloinen myös tässä tilanteessa.
 
Paras oli kun kerran myyjä turhautui ja sanoi että lopetetaan tämä kun ei sulle mitään saa myytyä.
Kyllä ne yleensä 5-7min jälkeen lopettavat... Pisin minkä olen saanut pidettyä linjaa auki on ollut 16 minuuttia ennenkuin myyjä tajusi etten aio ostaa mitään. Kerran olin varma, että saan uuden enätyksen, mutta oli pakko itse lopettaa 12 minuutin jälkeen... harmitti kovasti...
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Todennäköisesti ei yhtään liity aiheeseen, mutta kerrotaan kuitenkin jos satuit kuulemaan nimen väärin ja osittain koskettaa aihetta: osalla näistä esimerkiksi siivoukseen välineitä myyvistä firmoista on tapana kerätä asiakkailtaan nimilistaa, jonne voivat seuraavaksi mennä esittelemään tuotettaan. Käytännössä voivat siis tulla esittelemään jotain mattopesuria ja näyttävät miten se toimii ja vetävät sen myyntijargonian siinä. Jos joku tuttusi olisi sattunut tämmöistä käyttämään, niin voi olla, että esittelevät itsensä jotenkin noin.

Tarpeeksi kiinnostunutta kun esittää, niin saa ilmatteeks matot tai muut puhtaaksi eli voi sitten yllättää vaimon kun on siivonnu himassa.

E: Ei siis kuitenkaan kuulosta siltä, että tässä olisi tämmöstä kaupattu, mutta jos näihin törmää, niin oikein kivat ihmiset voivat kylmästi käyttää tämmöisten firmojen työntekijöitä palkattomina siivoojinaan.

Juuri näin. Olen tuota ajanvaraushommaakin tehnyt muun telemarkkinoinnin ohella. Myyjät keräävät esittelyissä nimilistaa ja yllättävän moni on niin ahne, että antaa 50 nimen/numeron listan tuttavista jotain jonninjoutavaa lahjusta vastaan. Boldattu kohta lainauksessa ei pidä paikkansa, sillä pariskunnan molempien osapuolten on oltava paikalla esittelyssä, jotta ostopäätös laitteesta voidaan tehdä.

Jos joku sattuu olemaan kiinnostunut puhelinmyynnistä ammattina, niin tuo ajanvaraushomma on hyvä paikka aloittaa. Siinä ei tarvitse myydä mitään ja on vain yksi "tuote" jota tarjotaan. Lisäksi esittelyitä tarjotaan lähinnä yksityishenkilöille, jotka ovat "helpompia" asiakkaita kuin yrittäjät.
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Olin eilen vaimoni kanssa ruokakaupassa, kun puhelin soi. Tajusin heti, että kyseessä on huijaussoitto +44-alkuisesta numerosta. Noh, nohevana herrasmiehenä avasin linjan, mutten sanonut mitään. Linjan toisessa päässä kohtelias herrasmies tiedusteli, olenko kenties herra <tähän väliin nimeni täysin päin helvettiä lausuttuna> ja olisiko minulla hetki aikaa jutella. Sitkeästi hemmo yritti saada minut sanomaan "yes" mutta pidin turpani kiinni. Useaan kertaan nimeni tavattiin kirjain kirjaimelta, ja jatkuvasti tuli kysymyksiä, kuulenko häntä ja olenko tämä henkilö. Lähemmäs viisi minuuttia tuo jaksoi yrittää, kunnes selvästikin hermostui ja lopulta katkaisi puhelun. Suosittelen lämpimästi jokaista tuollaisen puhelun saavaa toimimaan samoin. Käyttäkööt mahdollisimman paljon aikaa turhiin puheluihin.

Tästä ilmiöstä siis kyse: Toimi näin, jos saat oudon puhelun +44-alkuisesta numerosta - Aamulehti
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Mulle soitti kanssa tuo +44 numero. Kun näin seitsemän perättäistä vitosta ja sen, että puhelu tuli Lontoosta, jätin vastaamatta.

Normi puhelinmyyjille annan punaista luuria heti kun kuulen heidän asiansa. Olen ollut heille aikaisemmin kohtelias, mutta nyt en enää jaksa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Äsken soi oma puhelin ja numerona näkyi +44 20 7946 0896 ja perässä luki Iso-Britannia. Onneksi ainakin oma puhelin ilmoittaa että mistä maasta soitto tulee, en tiedä onko kaikissa nykyajan luureissa ominaisuutena tuo että jos ulkomailta soittelee niin näkyy se soittomaakin. Voi olla vanhoille ihmisille vähän hankala huomata jos lukee vaan tuo +44 alku, saattaa helposti sekoittua suomalaisiin 044 tai +358 44 numeroihin.

En vastannut puheluun, soi 19 sekunnin ajan eli ns. puhelinmyyjäksi kohtalaisen lyhyen aikaa antoi soida, joskushan noissa ehtii mennä jopa minuutti. Mietin hetken olisinko vastannut, mutta eipä juuri nyt jaksaisi mihinkään pelleilyyn näiden kanssa vaikka tuskin pelkästä vastaamisesta mitään kamaluuksia olisikaan tapahtunut.
 

Tuamas

Jäsen
Äsken soi oma puhelin ja numerona näkyi +44 20 7946 0896 ja perässä luki Iso-Britannia. Onneksi ainakin oma puhelin ilmoittaa että mistä maasta soitto tulee, en tiedä onko kaikissa nykyajan luureissa ominaisuutena tuo että jos ulkomailta soittelee niin näkyy se soittomaakin. Voi olla vanhoille ihmisille vähän hankala huomata jos lukee vaan tuo +44 alku, saattaa helposti sekoittua suomalaisiin 044 tai +358 44 numeroihin.

En vastannut puheluun, soi 19 sekunnin ajan eli ns. puhelinmyyjäksi kohtalaisen lyhyen aikaa antoi soida, joskushan noissa ehtii mennä jopa minuutti. Mietin hetken olisinko vastannut, mutta eipä juuri nyt jaksaisi mihinkään pelleilyyn näiden kanssa vaikka tuskin pelkästä vastaamisesta mitään kamaluuksia olisikaan tapahtunut.

Huijauspuhelu, ei kannata vastata ollenkaan.

Toimi näin, jos saat oudon puhelun +44-alkuisesta numerosta - Aamulehti
+44 20 7946 0896 - Fake London Phone Number (UK) - Fake Number
+442079460896, 02079460896: London – Arvioiden…
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Puhelinmyynti on taitolaji. Yksi haastavimmista paikoista, missä olen ollut töissä. Lehti-/sähkömyyjistä en osaa sanoa kuinka rehellistä porukkaa, mutta huvittavinta, mitä itse kuulin myydessä oli se, että ostaa liittymän/vastaavaa mieluummin myymälässä koska siellä ei huijata. Ensinnäkin operaattoreiden puhelut tallennetaan ja puheilut, joissa ollaan myyty, kuunnellaan esimiehen toimesta, että kaikki on mennyt laillisesti. Jos joku kusi, asiakkaalle soitto ja kerrotaan tilaus oikein ja asiakas saa perua jos ei enää halua ottaa. Myymälässä myyjä myy sulle liittymän puhumalla paskaa (kärjistetysti), antaa nipun a4:sia ja pyytää nimen paperiin. Meet kotiin ja huomaat hetken kuluttua että mitäs vittua, ei tän näin pitäny olla. Meet myymälään valittaa, kenelläkään ei oo mitään todisteita mitä myyjä on kertonut ja laiskana et ole kaikkia papereita jaksanut lukea ennen allekirjoitusta ja joudut pitämään tuotteen. Puhelinmyynnissä kaikki tallentuu + ennen tuotteen vastaanottamista/aktivointia sinulle tulee sähköisesti/paperilla samat nivaskat mitä myymälässä. Uskallan väittää että noin 90% tapauksista, joissa asiakas kokee "vääryyttä", hän on itse siihen syypää.

Itse kerroin keskimäärin n. 3-4x puhelun aikana sopimuskohdat + paperilla, jos sen jälkeen kokee jotain yllättävää niin se ei ole myyjän vika.

Ja suosittelen luopumaan automaattisesta asenteesta "vittu, puhelinmyyjä", koska sieltä oikeasti voi tulla sellasia tarjouksia joissa säästää montakin kymppiä kuussa, lisäksi saa paljon toimivamman ratkasun itelleen. Kannattaa myös haastaa, koska yleisesti ottaen puhelinmyyjillä on aina parempikin tarjous, jonka ne varaa hankalampia asiakkaita varten. Lisäksi ne on lähes aina edullisempia kuin myymälässä.
 
Viimeksi muokattu:

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Uskallan väittää että noin 90% tapauksista, joissa asiakas kokee "vääryyttä", hän on itse siihen syypää.

Itse kerroin keskimäärin n. 3-4x puhelun aikana sopimuskohdat + paperilla, jos sen jälkeen kokee jotain yllättävää niin se ei ole myyjän vika.

Ja suosittelen luopumaan automaattisesta asenteesta "vittu, puhelinmyyjä", koska sieltä oikeasti voi tulla sellasia tarjouksia joissa säästää montakin kymppiä kuussa, lisäksi saa paljon toimivamman ratkasun itelleen. Kannattaa myös haastaa, koska yleisesti ottaen puhelinmyyjillä on aina parempikin tarjous, jonka ne varaa hankalampia asiakkaita varten. Lisäksi ne on lähes aina edullisempia kuin myymälässä.

Eli sun mielestä puhelinmyyjien umpisurkea maine onkin täysin tuulesta temmattua? Hyviä diilejä joo varmasti on, mutta kun niiden kohtaamiseksi pitäisi kuunnella hirveä läjä itselleen täyttä skeidaa. Mieluummin sitten arvottaa sen ajan vaikka maksamalla siitä haluamastaan tuotteesta/palvelusta hieman enemmän.
 

Puster

Jäsen
numerona näkyi +44 20 7946 0896 ja perässä luki Iso-Britannia.

Aika monen irlantilaisen contact centerin puhelut kiertävät UK:n proxyn kautta jolloin näkyvä numero on juurikin tuollainen +44 alkuinen. Tai ainakin vielä joku aika sitten meni näin. Kyseessä ei siis olleet mitkään myyjät vaan esim IBM:n työasematuki tai HPE:n networking support. Voi hidastaa asioiden selvittelyä, jos puheluihin ei vastata mutta ompahan sitten kaikkien osapuolten yhteinen ongelma.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eli sun mielestä puhelinmyyjien umpisurkea maine onkin täysin tuulesta temmattua?
Ei varmasti, mutta sanotaanko että paskaan maineeseen on vaikuttanut aikanaan se kun tuota hommaa tehtiin vähän ns. villin lännen tyylillä joskus 10-20 vuotta taaksepäin, kunnes hommaan alkoi sitten jonkin verran tulla tolkkua. Esimerkiksi itse työskentelen kyseisellä alalla (toki pääasiassa kontaktoin omia asiakkaita ja hoidan jatkosopimuksia kuntoon ja sitten tarpeeseen myydään lisääkin), ja meillä on ihan saatanan tarkat laadunvalvontakriteerit ja jos niitä ei noudata niin tarpeeksi pitkään jos sitä jatkaa niin lentää talosta ulos. Eikä kyseessä ole edes mitkään normaalit kuluttajansuojalakiin säädetyt asiat jotka pitää mainita aina, vaan firman sisäiset linjaukset. Eli kyllä näissäkin paikoissa eroja on, varmasti on paljon vielä jotain yksityisä lehtikauppiaita jotka ei niin paljoa säännöistä välitä mutta jos nyt mietitään esim. isoja teleoperaattoreita tai vastaavia niin kyllä heidän kanssaan voi asioida ihan turvallisesti puhelimitse. Kaikki puhelut nauhoitetaan, sulle tulee ihan kirjallinen tilausvahvistus ja sinulla on vielä etämyynnin 14vrk peruutusoikeus jos joku menikin vikaan. Myymälässä tätä mahdollisuutta ei usein ole, olkoonkin että nekin asiat on neuvoteltavissa.

Aika monen irlantilaisen contact centerin puhelut kiertävät UK:n proxyn kautta jolloin näkyvä numero on juurikin tuollainen +44 alkuinen. Tai ainakin vielä joku aika sitten meni näin. Kyseessä ei siis olleet mitkään myyjät vaan esim IBM:n työasematuki tai HPE:n networking support. Voi hidastaa asioiden selvittelyä, jos puheluihin ei vastata mutta ompahan sitten kaikkien osapuolten yhteinen ongelma.
Voi olla että tuleekin, itse nyt olen 100% että minulle ei puheluita tällä hetkellä tuolta suunnalta ole tulossa. Jos jostain soitellaan niin ne on Terveystalo tai LähiTapiola, ja ne soittaa ihan suomalaisista numeroista.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Eli sun mielestä puhelinmyyjien umpisurkea maine onkin täysin tuulesta temmattua? Hyviä diilejä joo varmasti on, mutta kun niiden kohtaamiseksi pitäisi kuunnella hirveä läjä itselleen täyttä skeidaa. Mieluummin sitten arvottaa sen ajan vaikka maksamalla siitä haluamastaan tuotteesta/palvelusta hieman enemmän.

Tämä. Parhaathan on nämä jotka myy "halvalla sähköä". Sanoin että lähettäkää paperit niin voin lueskella kotona, no ei kuulemma onnistu. Oho. Toinen on sitten puhepakettien kaupustelijat. "Meillä ois nyt neljägee todella halvalla, paljonko maksat nykyisestä netistä?". Olivatkohan kenties etukäteen selvittänyt millasen vasteen alue tarjoaa 4G-yhteydelle. Vittu mitä kusetusta, ajan haaskausta ja paskan myymistä.

Kaikille puhelinkaupustelijoille, haistakaa vittu!
Mielensäpahoittajille voimia
 

Undrafted

Jäsen
Viimeisen vuoden aikana tullut jokunen soitto, missä selvästi mennään samalla kässärillä. Ekan minuutin aikana kuuluu hokea nimeäni. "Hyvä undrafted, nyt olisi hieno tarjous sinulle undrafted jne." Vedotaan miten kuukausi sitten juteltu tai vstannut johonkin kilpailuun. Olisi mahdollisuus saada ilmaiseksi jotain, kun vain maksan toimituskulut tjsp.

Yksi ei meinannut tajuta, kun ensin totesi ettei mikään lehdistä kiinnosta, että miksi en pelkillä toimituskuluilla ole tarttumassa tarjoukseen. Totesin suoraan, että en kiinnostunut lehdistä edes ilmaiseksi, joten luuleeko hän tosiaan mun maksavan niistä,

Oma lukujsa on noi kentkä lyö luurin korvaan, jos pyydät laittamaan tarjouksen tulemaan. Perusongelma puhelinmyyjissä on, että pääosin kauppaavat jotain mitä kohtaan minulla ei ole mitään kiinnostusta tai sitten koko kuvio kuullostaa puhtaalta huijaukselta.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli sun mielestä puhelinmyyjien umpisurkea maine onkin täysin tuulesta temmattua? Hyviä diilejä joo varmasti on, mutta kun niiden kohtaamiseksi pitäisi kuunnella hirveä läjä itselleen täyttä skeidaa. Mieluummin sitten arvottaa sen ajan vaikka maksamalla siitä haluamastaan tuotteesta/palvelusta hieman enemmän.

Ei suinkaan. Maine on pilattu ja se on ihan ymmärrettävää, varsinkin 2000-2010 välisenä aikana. Ja kuten totesin, lehti-/sähkömyyjistä en osaa sanoa. Mutta operaattoreiden puolesta osaan sen verran sanoa, että nykyään se on niin valvottua, että "huijatuksi" tuleminen on erittäin erittäin harvinaista ja jos näin käy, asiakas on erittäin suurella todennäköisyydellä ollut kuuntelematta/lukematta sopimusta ja voi syyttää vain itseään. Ennemmin tulet kusetetuksi myymälässä. Mikään aikaisempi tai sen jälkeinen työpaikka ei ole ollut läheskään niin valvottua. Lisäksi laki on kiristynyt viime vuosina puhelinmyynnin kohdalla todella paljon.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Yhtään lehteä, puhelinliittymää, sähkösopparia tmstmstms. en ole puhelinmyyjän kanssa tehnyt. Tarvitsen aina sen konkreettisen mallin ja paperit näkyville.

Eräs päivä kävi minulle tuo, että jostain täysin tavallisesta numerosta tuli puhelu, ja kun vastasin, lyötiin luuri korvaani. Seuraavana päivänä soitti jokin myyjä. Onneksi olin todella vaikeassa paikassa.

Toinen inhokkini on kaduilla feissarit. Turussa kävelykadulla törmään noihin väkisin, se kun on poistumistie ja kotiutumistie minulle. Samaa toistaa jokiranta nykyään, se on toinen tärkeä kulkureittini. Onneksi itse saan selitettyä tekeväni jo järjestöjen eteen tarpeeksi. Tosin tuokin vie aikaa, kun suostuttelua kuulen. Mutta kun kaiken teen mieluiten teoilla, en rahoilla.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... Olivatkohan kenties etukäteen selvittänyt millasen vasteen alue tarjoaa 4G-yhteydelle. Vittu mitä kusetusta, ajan haaskausta ja paskan myymistä.

Kaikille puhelinkaupustelijoille, haistakaa vittu!
Mielensäpahoittajille voimia

Mistähän se puhelinmyyjä tietää millainen kuuluvuus just sinulla on, kun 4G-peiton alla asuu 98% suomalaisista? Ehkä sulla on vaan paskat laitteet.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Kyllähän noihin teleoperaattoreiden puhelinmyyjiin suhtautuu aika eri tavalla kuin muihin. Niiden kanssa voi jotain vaikka lätistäkin ja yleensä uskovat, kun sanoo, että kiitos ei. Luulen, että noissa isoissa taloissa on aika paljon panostettu siihen, että se myynti toimii ja pyritään hyvään asiakaskokemukseen myös puhelinmyyntitilanteissa. Se on ehkä tärkein syy sille, että asiakkaita ja potentiaalisia asiakkaita kuunnellaan ja vähän koitetaan asettua tilanteessa myös sen toisen asemaan. Näihin pitää kyllä lisätä se, että soittoja tulee muutamia vuodessa eli mitään jatkuvaa spämmäystä ei ole, joka auttaa myös asiaan suhtautumisessa.

Sitten on nämä lehti-, sähkö-, sukka- ja alusvaatekauppiaat. Tuotteet ovat paskaa ja ensimmäinen ei ei mene perille, niin kyllä se luuri tulee korvaan. Ei jaksa yhtään, kun tietää jo valmiiksi, ettei niillä mitään kiinnostavaa ole tarjolla ja vaikka olisikin, niin mieluummin maksan tuplahinnan kaupassa kuin ostan niiltä mitään.

Tämän vuoden paras myyntipuhelu taisi olla, että osta Seiska. Nopeasti se kyllä ymmärsi ettei kauppoja tule, kun sanoi mielipiteenlehdestä ja ettei kiinnosta. Ei sille jaksanut olla edes ilkeä, nauroin vaan, kun kuulosti aika märkäkorvalta ja jos oma nimi on soittolistalla, jonka on saanut soitettavakseen, niin ei siinä tarvitse enempää alkaa räksyttämään tai käyttäytymään huonosti.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
jos oma nimi on soittolistalla, jonka on saanut soitettavakseen, niin ei siinä tarvitse enempää alkaa räksyttämään tai käyttäytymään huonosti.

Soittolistoilla tosiaan mennään. Vuosituhannen alussa tein Microsoftille laajaa tutkimusta missä tavoiteltiin huippujohtajia ja vaikuttajia. Se oli hankalaa hommaa, kun piti päästä sihteereistä läpi, mutta yhtä lailla hyväksyttävää, jos meni parikin päivää ilman yhtään haastattelua.

Sitten, kun joskus pääsi, niin ne oli mukavia miehiä eivätkä räksyttäneet ja vastailivat ihan mielellään. Huonokäytöksisiä sihteereitä sen sijaan oli paljon. Kaipa niillekin kaikenlaisia sukkamyyjiä soittaa ja joskus alkaa vituttaa.

Tietokoneeltahan ne numerot tulee ja sinne voi tehdä muistiinpanoja järjestelmään. Eli uudelleen soittaessa tietää kyllä aika hyvin mitä siellä on vastustajan kujeissa. Onhan niitäkin numeroita vaikka kuinka paljon mitkä laitetaan ikuiseen kadotukseen, koska tuonne nyt vain ei kannata soittaa enää ja tuhlata kaikkien aikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös